XFX Radeon RX 480 med referensdesign och täckplåt i produktion

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anwest:

"Det är inte snö, det är vit terräng". Vad ska det föreställa om inte snö, vit mossa?

Taggad på RX 480 och jag hoppas att ryktena stämmer att den är snäppet bättre än 970 och med låg energiförbrukning. Och även om det är långt ifrån några 199-249 USD så hoppas jag att priset för ett 8 GB-referenskort hamnar på 3000 kr, det känns som en magisk sweetspot pris/prestanda/energiförbrukning för mitt behov.

Det verkar som om 480 har bättre prestanda än 390X, så kanske 15-20% bättre än 970? Dock då är det syntetiska tester och inte någon direkt verifierad källa.

http://wccftech.com/amd-radeon-rx-480-rx-470-3dmark-performan...

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Eller så tyder en sliten inredning vilket är en låg kostnad att ordna på större problem.

Eller enbart en annan prioritering, en sliten men funktionell inredning betyder ju knappast en försämring av produkt.

Visa signatur

Engineer who prefer thinking out of the box and isn't fishing likes, fishing likes is like fishing proudness for those without ;-)
If U don't like it, bite the dust :D
--
I can Explain it to you, but I can't Understand it for you!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bengt-Arne:

Eller enbart en annan prioritering, en sliten men funktionell inredning betyder ju knappast en försämring av produkt.

Det är möjligt.
Däremot är det inte ovanligt att en sak börjar försummas och sen fler, tecken på problem på företaget eller avdelningen.
Jag tänker mig att tidigare områden i produktionskedjan före förpackningen sker i cleanroom och då framstår slitet ej omhändertagen lokal bredvid som underligt.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

http://wccftech.com/amd-rx-480-gaming-benchmarks-leaked/
Prestanda nära 980 i spel, låter bra det...

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?