Vad har ni för smaskens alltid hemma?

Permalänk
Medlem

Kaffe och popcorn är det enda jag ALLTID har hemma.
Tror jag missbrukar båda två... Händer ofta att jag äter popcorn istället för en redig middag

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Skrivet av Zemlan:

Oj... Har så nära till hemköp där jag bor att jag faktiskt aldrig har något speciellt som måste finnas hemma. Om det visar sig att något jag vill ha saknas och klockan inte är över 22 så löser det sig så att säga, kör på den mer spontana stilen framför "måste finnas" saker antar jag.

Hade jag inte haft så nära är det isf en sak som jag skulle vara tvungen att se till att ha hemma och det är nog Cola. Men eftersom jag aldrig "storhandlar" köper jag det för kvällen om jag vill ha det under helgen istället.

Och inget "Light"...bara trams sånt tycker jag personligen, om man inte råkar gilla smaken bättre dvs (what?). Lite "jag vet att jag har problem men vill inte sluta egentligen" över det...bara vekt. Allt eller inget säger jag! Eller ännu bättre är de som trycker i sig en pizza eller donken och så tar man cola zero till...Haha! Riktiga stjärnor! Hur ska man ha det?! Så krystat. Aja, off topic men tycker bara fenomenet (framförallt sistnämnda) är så kul och ironiskt

Skickades från m.sweclockers.com

Smaken har nog inte så mycket att göra med saken, utan kalorierna man får i sig av en vanlig läsk. Samt de negativa hälso aspekterna som de medför.

http://traningslara.se/1-liter-lask-lightlask-mjolk-eller-vat...
http://traningslara.se/lask-varldens-samsta-kalorier/

Visa signatur

| Intel i7-2600k @ 4,8Ghz Offset +0.065 (1.448v) | Thermalright Silver Arrow | Asus P8P67 Pro 1155 | Corsair XMS3 8GB @ 1333Mhz | Nvidia GTX 670 (1202/3330Mhz) | Samsung SSD Basic 840-Series 250GB | Eizo Foris FS2331 | Corsair Obsidian 750D | FSP Aurum 550W 80+ Gold | Qpad 5k | AKG K 242 HD |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Kul vet jag inte, men vi som har diabetes kallar inte light trams.

En underförstådd anledning att dricka Light saker då...Uppenbarligen behövde jag göra som Bubba från Forest gump gör med räkor när det gällde detta... Jösses.

Skrivet av Tommybellan:

Smaken har nog inte så mycket att göra med saken, utan kalorierna man får i sig av en vanlig läsk. Samt de negativa hälso aspekterna som de medför.

http://traningslara.se/1-liter-lask-lightlask-mjolk-eller-vat...
http://traningslara.se/lask-varldens-samsta-kalorier/

Precis. Trams. Allt eller inget säger jag. Var tydlig med det. Antingen är man nog duktig med hur mycket man dricker så det är lungt eller om hälsan inte tillåter något alls skiter man i det... Men säger inte att alla behöver hålla med mig förstås. Bara så jag ser på saken.

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 9070 XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Kaffe kanske.

Permalänk
Inaktiv

Aromat

Permalänk
Medlem

Mellanmjölk och Nötchoklad kvarg

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Arctic Liquid Freezer II 360 | Ryzen 5 9600X | MSI B650M Gaming Plus WiFi | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz | RTX 4070 Ti Super | Corsair RM750X | MSI 341CQP | ASUS ROG Strix Scope II 96% | Razer Orochi V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av 220volt:

Mellanmjölk och Nötchoklad kvarg

Smaskens?
Läste du vad tråden heter?

Smaskens... om man är självplågare eller saknar smaklökar kanske?
Sorry, jag får inte ihop detta.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem

Ben and Jerrys glass, dyrt och försvinner fort med en bra tv serie.

Visa signatur

R4 Titan, 5800x, 16 Gig , Dell U2410, G502 ,Philips HP 800 hörlurar, Ducky shine 3 cherry black, Nvidia 3070, Samsung 840 basic 250 GB, WD blue 1TB m2 SSD
"Where knowledge ends, religion begins." -- Benjamin Disraeli"

Permalänk
Medlem

Isglass!

Visa signatur

Linux: because a PC is a terrible thing to waste.

Permalänk
Medlem

Cider och Dumle.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Hedersmedlem

JD (framför allt) och alla olika sorters Bellarom choklad (Lidl). Speciellt förtjust för närvarande i den vita med kokos och crisp. Dajmstrutar är jag också svag för.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk

Har alltid såna rektiga feta importnudlar hemma, en kasse med galna smaker. Bara koka upp på några min och slurpa i sig.

Just nu är jag dock inne i en period med Digestive kex med Philadelphia ost på med vitlök/örter smak. Gärna en gurkskiva och ett par rädisskivor på också. Löjligt gott!

Permalänk
Medlem

Inget speciellt att äta men har väll alltid lite cider captain morgan ifall man blir sugen

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zemlan:

En underförstådd anledning att dricka Light saker då...Uppenbarligen behövde jag göra som Bubba från Forest gump gör med räkor när det gällde detta... Jösses.

Precis. Trams. Allt eller inget säger jag. Var tydlig med det. Antingen är man nog duktig med hur mycket man dricker så det är lungt eller om hälsan inte tillåter något alls skiter man i det... Men säger inte att alla behöver hålla med mig förstås. Bara så jag ser på saken.

håller med att light cola och allt sånt inte smakar nice, tycker det är stor skillnad mellan vanlig och light.

Visa signatur

En dator

Permalänk
Medlem

själv föredrar jag pepsi max framför vanligt sötade produkter då jag tycker det smakar mer ^^

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem
Skrivet av DOGE:

Proteinbars och aminosyror då jag tröttnade på att vara en pluffsig medelsvensson för två år sedan. De gånger jag köper snask är det slut inom en timme var sig det är ett kinderägg eller 2x200g marabou.

Edit: BCAA med colasmak (som glassen igloo) funkar förvånansvärt bra för att häva sötsug som gör sig påmint.

Märke på BCAA med colasmak? Testade Aldrig Vilas när det var nytt, men tröttnade väldigt snabbt på den.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Medlem

Ser alltid till att ha chilimajs hemma, som chilinötter fast perfekt om man är nötallergiker. Allt annat försvinner på en dag så ingen ide att alltid ha hemma.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Medlem

Whiskey, kaffe och conference päron. Äter ca 500g av dessa päron om dan.

Visa signatur

"When elephants fight, it is the grass that suffers"

Permalänk
Medlem

Öl, glass och popcorn.

Permalänk
Skrivet av KungFredda:

Min pk-hälft stickar och äter tjipps samtidigt, hennes knep är att äta chipsen med en grillpincett av plast. Inget flott på fingrarna alltså.

Här använder vi ätpinnar för att slippa kladd av chipsen.

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Medlem

Något som alltid finns hemma och jag ofta är sugen på? Min fru... Synd att det inte alltid är så ömsesidigt!

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem

Nudlar brukar köra det som kvälls mål, KETCHUP och powerking går det åt mycket nu på sommaren.

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem

Alltid hemma..?

Redbull och Coca-Cola, Djungelvrål eller något annat saltlakrits, Lax i portionsbitar och oftast chips.

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bogey:

Smaskens?
Läste du vad tråden heter?

Smaskens... om man är självplågare eller saknar smaklökar kanske?
Sorry, jag får inte ihop detta.

Det är väldigt olika vad man tycker är gott.
Jag tycker det är godare med finncrisp utan pålägg, än det mesta som är sött. So shoot me.

Men att inte få ihop det beror på att det var isär skrivet.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem
Skrivet av Igelkott:

Det är väldigt olika vad man tycker är gott.
Jag tycker det är godare med finncrisp utan pålägg, än det mesta som är sött. So shoot me.

Men att inte få ihop det beror på att det var isär skrivet.

Jodå det måste inte vara sånt jag skrev i mitt allra första inlägg i denna tråden.
Alla personer har olika smak och även smaken är olika från dag till dag.

Ditt finncrisp gillar jag, även om jag köper en tysk variant och har oftast bara ett tunt lager bregott på.
Det och en kopp te ( Kamomill eller Earl grey) på kvällen kan vara smaskens.

Men absolut inte kvarg.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

Kaffe och popcorn är det enda jag ALLTID har hemma.
Tror jag missbrukar båda två... Händer ofta att jag äter popcorn istället för en redig middag

Inget fel med popcornmiddag! Superbra
(Jag brukar komplettera med en morot )

Permalänk
Skrivet av Bogey:

Jodå det måste inte vara sånt jag skrev i mitt allra första inlägg i denna tråden.
Alla personer har olika smak och även smaken är olika från dag till dag.

Ditt finncrisp gillar jag, även om jag köper en tysk variant och har oftast bara ett tunt lager bregott på.
Det och en kopp te ( Kamomill eller Earl grey) på kvällen kan vara smaskens.

Men absolut inte kvarg.

Kvarg är gott tycker jag med, men hellre till frukost och då kanske med persika eller jordgubbe i stället.

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Medlem

Smaskens som i snask och gotte? Isf. inget, eftersom jag saknar karaktär. Finns det godsaker äts de upp skyndsamt.

Om man ser till matvaror så försöker jag se till att det alltid finns bacon hemma. Och det är ju gott.

Permalänk
Medlem

Kaffe och Smålands lös.

Visa signatur

Hail Kings. The new Kings. Stronger than all.