Vad har ni för smaskens alltid hemma?

Permalänk
Medlem

Jag försöker att alltid ha en stash med hembakade kanelbullar i frysen, för de där stunderna när man behöver lite extra stöd i vardagen...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Clint Eastwood:

Har alltid såna rektiga feta importnudlar hemma, en kasse med galna smaker. Bara koka upp på några min och slurpa i sig.

Just nu är jag dock inne i en period med Digestive kex med Philadelphia ost på med vitlök/örter smak. Gärna en gurkskiva och ett par rädisskivor på också. Löjligt gott!

Menar du dom nudlarna som finns på ICA och så eller syftar du på att du köper bulk online på någon konstig sida?

Permalänk
Medlem

Alltid ett 24pack cola zero i kylen, viktigt!

Permalänk
Avstängd

Doritoz Sweet chili peppar och Glassen Sandwich vilket jag är helt beroende av.

Permalänk
Skrivet av Chromatic:

Menar du dom nudlarna som finns på ICA och så eller syftar du på att du köper bulk online på någon konstig sida?

Finns en asiatisk butik i Nordstan/Göteborg som har riktigt bra sortiment.

http://www.saigon.se/saigon-nordstan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Clint Eastwood:

Finns en asiatisk butik i Nordstan/Göteborg som har riktigt bra sortiment.

http://www.saigon.se/saigon-nordstan

Tufft, undrar om dom har kelp noodles eller shirataki noodles!

Permalänk
Skrivet av Chromatic:

Tufft, undrar om dom har kelp noodles eller shirataki noodles!

Inte så mycket Japanskt där, för dyrt tror jag. Mitt Japanska ex. vart aning besviken när hon var här på besök sist. Var visserligen ett tag sedan. Finns en del kvalitet o Koreansk tappning dock. Åk och spana, du hittar säkert nåt kul!

Permalänk
Medlem

Ettan lös och Mariestad export. Fast föda får jag av grillen nedanför som leechar min kabel-tv

Njae, både jag och frugan är väl lite periodare. På vintrarna blir det en del ostbrickor. En god viltkorv är aldrig fel. Nu på sommarn blir det mycket glass och jordgubbar.

Visa signatur

Mainrigg: InWin S-Frame - MSI Z170a Gaming M7 - i7 6700k@4,6GHz 1,29V - EVGA GTX 1080ti Black Edition - 4x8GB Corsair Vengeance Red LED 3200MHz - Corsair RM1000 - Intel 530 3x240GB 1x480GB - AOC Agon AG352UCG

Permalänk
Medlem

Snus, general portion.
Har slutat vardagssnusa 1 dosa om dagen så jag fryste in den sista stocken, tar nu bara en prilla till morgonkaffet och en efter middagen.

Vilket leder mig till den andra punkten, kaffe!
Finns alltid hemma, 2-3 koppar/dag brukar det bli.

Olivolja ska alltid finnas hemma.
Om man är sugen på snacks så kan man göra egna chips om man har potatis hemma, hyvla, på med olivoljan och in i ugnen eller micron.
Strö sedan äkta havssalt över. (betydligt nyttigare än det vanliga bordssaltet)
Använder olivolja till det mesta faktiskt, matlagning, mackor, sallad m.m.

En god lufttorkad skinka, t.ex Prosciutto brukar också finnas hemma, det tillsammans med en god mögelost på en toast.
Annars finns ofta väldigt mycket tillbehör till en god toast hemma, lite av en last kanske..

Cashewnötter finns också alltid hemma.

Har dragit ner på sockret, men om jag blir sockersugen och jag känner att jag kan belöna mig efter en bra träningsvecka så finns det alltid ingredienser hemma till t.ex en kladdkaka, smulpaj om det finns äpplen eller en vanligt sockerkaka.

Visa signatur

• 9800X3D • Astral 5090 @ 4K 240Hz OLED •

Permalänk
Medlem

Snus, sprit (blandade varianter, chilli vodka och laphroaig ar konstanterna), pepsi max, konserverad tonfisk och sriracha sas finns alltid hemma.

Visa signatur

umgänge kan vara förenat med livsfara..

Permalänk
Medlem

Glass och Chips med dipp.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Queros:

Alltid ett 24pack cola zero i kylen, viktigt!

Det eller pepsi max för min del - oftast också saskia citronvatten 0.5L flaskor när man inte är sötsugen.

Annars har jag alltid popz smör micropopcorn hemma om jag verkligen måste käka något onyttigt.

Permalänk
Inaktiv

För egen del - Vin och kaffe.

Min fru älskar däremot choklad så det står alltid en stor skål med Riesen i vårt vardagsrum. Hon tar en då och då. Jag åt dock av dem varje dag (ganska många ska tilläggas) så till slut förbjud jag mig själv att äta dem. Har gått förbi den där jävla skålen varje dag nu i 6 år... Men jag är inte bitter.

Permalänk
Skrivet av Ruggs:

God kväll

Har ett litet "problem" alltid när jag går å handlar köper jag bara precis det jag behöver så nu sitter man här med tråkigt kranvatten när man är sugen på pepsi max kommer helt enkelt inte på något när man väl är på ICA.

Vad för gott brukar ni köpa hem?

Billys panpizza med kebabsås är ett måste i frysen 👍👍👍

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

R5 5600 | RTX 3070 | 32GB 3600Mhz ddr4
i7 8700k | GTX 1080 TI | 32GB 3200Mhz ddr4

Permalänk
Medlem

Alltid: popcorn

Ofta: rökt ost, grön/blå-mögelost, fuet, portvin, Ben & Jerry's Peanut Butter Cup

Visa signatur

9950X3D | 5080

Permalänk
Medlem
Skrivet av holman21:

Doritoz Sweet chili peppar och Glassen Sandwich vilket jag är helt beroende av.

Om det finns chips som är beroendeframkallande så är den dom där ^^

Föredrar att äta chips med lågt mättat fett. Har hittat OLW naturchips med havssalt(finns i fler smaker) som har lägst innehåll av detta(1,8%).

Just ja! ICA´s Pizzakitt med mycket ost och stark sås/salsa (blairs death sause, tabasco mm).. ååååå vill ha nuuuuu.

Visa signatur

Citera så får du svar :)

Permalänk
Medlem

Glass, kabukiage och gin finns alltid hemma!

Permalänk
Medlem

Kaffe, snus, vitlöksbaguetter och yoghurtkvarg

Visa signatur

Dator 1: Meshify S2 Vit | RM750x | B550-E | 5700X | 32Gb Lpx 3600 | 3060Ti Gaming X Trio | 970 Evo Plus 1TB + 850 Evo 500GB|
Dator 2: FD Define R5 Vit | RM750x | B550-F Wifi | 3800X | 32Gb Lpx 3200 | SN850 1TB+850 Evo 500GB+Sandisk Plus 960GB | 1070 Gaming Z - Playstation 5 | Wii U | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Tonfisk på burk. Det är ingen annan som äter den, och inte jag heller. Det är därför det alltid finns.

Permalänk
Medlem

Bacon. Funkar till frukost, mellanmål, lätt lunch(med ägg)...har jag ingen bacon hemma är det dags handla

Permalänk
Medlem

Kan inte ha sötsaker hemma då de försvinner direkt. Men något som alltid måste finnas:
Oliv tapenad, soltorkade tomater, inlagda chili vitlök och något gott bröd. Det enda man behöver för lite olika gottiga snacks.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av backfeed:

Alltid: popcorn

Ofta: rökt ost, grön/blå-mögelost, fuet, portvin, Ben & Jerry's Peanut Butter Cup

Fuet är ju något djävulskt gott! Dags att handla (igen).

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Walkers shortbread finns alltid i skafferiet, är periodare på dessa

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Fuet är ju något djävulskt gott! Dags att handla (igen).

Helt klart, det är en storfavorit!

För den som gillar portvin så kan jag rekommendera märket Kopke till fuet, jag brukar köra den kombon då och då när jag glor på serier och tycker det är rent förbaskat gott.

Visa signatur

9950X3D | 5080

Permalänk
Medlem

Bra öl finns alltid i kylen. Kör ofta fuet till den. Behöver nog köpa mer

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo

Öl, Kaffe, Chips, Öl, Punsch och Öl. Gärna 2.8% öl.

Visa signatur

| PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Kan aldrig ha något smaskens hemma... Minns att jag hade en kompis som liten som typ kunde ha en godispåse i skafferiet i två veckor och bara ta en godis då och då... Kommer aldrig i hela mitt liv förstå hur han fungerade.

Hade en sån polare jag med. Själv är jag tamejfan raka motsatsen.

Jag kan käka godis tills jag mår illa, då dröjer det bara nån minut så blir jag chipssugen istället, kan tömma både godis o chipspåse på en kvälle utan problem, dricker läsk under tiden som om det vore sista gången jag skulle få läsk.

Antar att det är därför jag är fet o han är smal...

Har förövrigt nästan alltid Red bull hemma..........

Permalänk

Morötter och en dipsås är bra att ha hemma samt naturligtvis pepsi max.

Permalänk
Medlem

Lösgodis köper jag sällan då det bara slutar upp med att jag hetsäter.
Goda skinksorter, minisalamisar, redbull och cola ska alltid finnas hemma.
Chipspåsen lägger jag i brorsans rum så att vi kan umgås lite oftare (jag går dit för att ta lite chips).

Visa signatur

Intel i5 13600K- RTX 3060 - 32 GB Corsair Vengeance 3000 MHz DDR4

Permalänk
Medlem

Något som alltid finns hemma i "götteväg" är popcorn samt fun light, oftast apelsin. Fina Grajer

Visa signatur

Chassi> FD Define S CPU> i7 10700 GPU>RTX 3070 MB> GB B460 Aorus Pro AC Ram> 32GB PSU> Corsair AX1200

"Server"> Enthoo Pro CPU> i7 5960x @ 4,2 Ghz GPU>GTX 760 MB> Asus x99 Deluxe Ram> 32GB 2666mhz PSU> Corsair CX650

Kringutrustning> Philips 70PUS7304, AOC AGON AG271QG, Roccat ISKU Fx, Logitech G502 Spectrum, MX 5500, MX Revolution, Arctis Nova Pro Wireless, Behringer Ms40, HP Reverb G2, MSI GF65 Thin 10SER, USB 990 Pro 2tb,