Ny budget på 13000 kr - spel- & streamdator
Tja hörni!
Ökar budgeten från 11k till absolut max 13k. Förra tråden blev jättelång så tar mig friheten att skapa en ny. Tanken med denna tråd är att utifrån följande livsnödvändiga aspekter:
* Datorn ska vara till gaming med så bra FPS som möjligt på högre grafikinställningar
* Datorn ska vara framtidssäker
* Datorn ska kunna streama med bra kvalité
* Datorn ska byggas hos Inet där W10 och montering ingår (vill inte att saker och ting strular ihop sig om jag skaffar W10 någon annanstans och vad gäller inklusive montering får ni skylla min ovana (a.k.a. lathet).
Det viktigaste för mig är som sagt prestanda. Med detta vill jag säga att jag fullkomligt struntar i så kallade quality of life-förbättringar såsom en finare SSD från Samsung istället för Toshiba, ett "snyggare att se på"-chassi än x o.s.v. Detta säger jag för visar det sig att man kan få bäst prestanda för en viss peng säg 600 spänn under budgeten på 13k så vill jag inte se dessa 600 kr gå åt just sådana quality of life-förbättringar. De pengarna vill jag hellre spara åt framtida uppgraderingar för riggen.
Och med de orden sagda tar jag och presenterar varukorgen*:
https://www.inet.se/kundvagn/visa/9554770/

* Det rx480 i varukorgen är en placeholder tills tredjepartsvarianterna släpps.
Så min fråga är då om jag gjort rätt eller om det är möjligt att få ännu mer prestanda med 13k-budgeten.