Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00
Permalänk
Medlem

Ny burk

Ny burk för spel å sånt
spel som jag spelar är Arma 3 å BF när de kommer
så här tänkte jag mig burken
https://www.inet.se/kundvagn/bild/9561358/

Permalänk
Medlem

Vad skall vi diskutera? Varför har du valt tre olika SSD? Köp en m.2 och en mekanisk lagringsdisk.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

Han är väl pedant som mig: En för boot, en för apps, en för spel.

Skämt åsido, personligen skulle jag skippa 250GB+500GB EVO och hellre köpa en 1TB.

Om du måste ha en massa lagringsutrymme för nedladdat skit etc, är väl en gammal hårddisk tvunget. Själv kommer jag nog aldrig köpa en gammal snurra mer. De går bara sönder tillslut.

Visa signatur

Workstation: i9-13900K @ 6.1 GHz - Asus Z790 ProArt - G.Skill 6400MHz 2x32 GB - Asus TUF 4080 16 GB
Samsung 990 Pro MVMe 1 TB - Kingston Renegade MVMe 4 TB - Samsung 990 Pro NVMe 4TB
ASUS ROG Strix Aura 1000W - EK-Nucleus AIO CR360 - LianLi O11 Dynamic EVO
LG 38GL950G - Sound Blaster Katana V2X Soundbar - Corsair RGB Strafe - G-Wolves Sköll
Server: i7-6700K @ 4.2GHz - Asus Maximus VIII - Corsair DDR4 4x16 GB - Samsung 950 MVMe 256GB - Samsung EVO 1 TB

Permalänk
Medlem

23k och ETT GTX 1070?? Det är en speldator, gå upp till 1080...

Permalänk
Medlem

Inge mer mekanisk skit i burken
JD jag hänger på där blir 2 st 500 gb ssd er
Dozen kommer bli ett till 1070 i november om de ens behövs

Permalänk
Medlem

jag kommer byta chassi Corsair Obsidian 450D

Permalänk
Medlem

Ok, jag förstår fortfarande inte vad vi skall diskutera. Vill du ta emot tips och åsikter? Du bör anta en lite trevligare ton, eller åtminstone förklara i det första inlägget vad tusan du vill ha hjälp med.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Jubileumsmästare

@Othuun: Detta är ett mycket bättre val. Förstår inte varför du ska ha en massa olika diskar? Om det är för att du vill dela upp OS/Program o spel osv som någon skrev så köp bara en större disk och sen partionera den i 2 eller fler lika stora eller olika stora delar. De kommer då att visas som flera olika diskar i Windows fast att det egentligen bara är en disk. Dock ser jag ingen poäng med att göra något sådant. Håll hellre reda på vad du lagrar m.h.a mappar ist.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreijer:

Vad skall vi diskutera? Varför har du valt tre olika SSD? Köp en m.2 och en mekanisk lagringsdisk.

@Dreijer:
Kan bli dyrt med m.2. krona/gb. Man behöver inte komma upp i sjuka hastigheter för att nyttja kraften av en SSD, det räcker med vanlig 500/500 läs skriv. Skaffa en större SSD är något jag skulle föredra.

@HolyDuFF:

Chassit har bara en front 140mm och en ut 140mm. Man kan nog köpa två till 140mm till framsidan. Kylpasta vad jag vet ingår med noctua kylaren..

Permalänk
Jubileumsmästare

@Harddrive: Ja, tänkte rekommendera att han köpte till 2st FD Venturi fläktar om han bestämde sig för mitt bygge Ja det gör det med de flesta kylarna. Men vad jag har hört så ska Arctic Silver 5 vara den bästa

Permalänk
Medlem

Holyduff ska kolla in FD venturi
M2 som boot disk och sen kanske de ska bli raid 0 på samsung diskarna får bli spel diskarna
jag har en dump disk som är kopplad till routern 4tb på den
har byggt om burken
http://www.webhallen.com/varukorgen?prodlist=22645q1,225252q2...

Permalänk
Jubileumsmästare

@Othuun: Jaha då förstår jag Bygger om min då med. Detta är vad jag rekommenderar då ^^