NAS/mITX-system 3TB Gbit-Switch

Permalänk
Medlem

NAS/mITX-system 3TB Gbit-Switch

Hej!

Säljer nu av min NAS. Har rullat fint i 2år utan problem. Helt underbart att kunna ha sitt egna moln samt kunna streama sitt mediabibliotek vart man vill. Systemet går svalt och tyst, diskarna är hälsosamma.

Samtliga komponenter:

- Fractal Design Node 304
- Corsair RM 450W 80+ gold
- Asus E45M1-I DELUXE (AMD E-450)
- Corsair CMX 2x4GB 1333 MHz CL 9
- 3st WD Red WD10EFRX 64MB 1TB
- 2st Noctua NF A8 80mm

Har tagit bort USB och ljudkontakterna på frampanelen för att spara på kablar. Går givetvis att sättas tillbaka om man vill. Går att utöka systemet med ytterligare 3 st hårddiskar så lagringskapacitet ska inte vara några problem.

Värderar nypriset till kring 4500 kr så därför tycker jag 2200 kr är en rimlig prislapp.

Säljer även en 8a portars gigabit switch för 250 kr. Är en Plexgear GSW1008.

Har ni några frågor, bara fråga på!

Med vänliga hälsningar,

Eric Sundquist

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Om du kan tänka dig att sälja bara chassi och psu samt skicka så är jag intresserad.

Visa signatur

Älskar att bygga, reparera och modifiera (typ) allt, datorer, tv-spel, servrar, osv. Startade Modda.se för att hitta likasinnade.

Permalänk
Medlem

Har du kvar förpackning för chassit så att du kan skicka? Vad skulle frakten gå på?

Bjuder i så fall 2000kr + frakt för nasen
alltså allt förutom switchen

Permalänk
Medlem

@Jori Förpackning till chassit finns kvar! Postnords Postpaket går på 240kr och DB schenker kostar 131. Skillnaderna däremellan är jag inte hundra på men det är upp till dig isåfall.

Avslutar eventuell budgivning söndag kväll. Skickar då dagen efter.

@billyskate Hade inte varit omöjligt. Men prioriterar i förstahand att sälja det komplett.

Hälsningar,
Eric

Edit: Har fått ett antal bud på enskilda komponenter i datorn. Får jag tillräckligt bra bud på dessa kan jag tänka mig splittra systemet. Annars gäller ovanstående.

Permalänk
Medlem

@Nex3r: 2000kr + 131 för frakten i så fall är mitt bud

Permalänk
Medlem

@Nex3r:
Tjena!

Tänkte bara kolla hur det går med budgivningen, vem som leder och på vad och när du tänkte avsluta?

Permalänk
Medlem

@Jori Tänker att jag avslutar budgivningen kl 21 ikväll. Har fått bud på Chassi+PSU för 800kr. En annan som är intresserad av mobo+ram, dock inte fått bud än.

I nuläget leder du Jori.

Permalänk

Skriv ett PM ifall det inte skulle bli någon affär. Bor även i Kalmar.

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Medlem

Antar att det är såld då jag inte fått ett PM?

Visa signatur

Älskar att bygga, reparera och modifiera (typ) allt, datorer, tv-spel, servrar, osv. Startade Modda.se för att hitta likasinnade.

Permalänk
Medlem

@TheMuffinMan Är nu såld och skickad. Endast Switchen finns kvar.

@billyskate Förlåt glömde uppdatera dig. Men som du förmodade, ja den är såld.

Permalänk
Medlem

@Nex3r: ingen fara grattis till försäljningen! Som jag sa i PM så har jag ett annat chassi på G.

Visa signatur

Älskar att bygga, reparera och modifiera (typ) allt, datorer, tv-spel, servrar, osv. Startade Modda.se för att hitta likasinnade.