Min telefon vill inte laddas !?

Permalänk
Avstängd

Min telefon vill inte laddas !?

Jag äger en galaxy S4 och jag har alltid laddat telefonen med en iPhone adapter och med en micro USB kabel. Har fungerat galant , fram tills igår i alla fall.

Den bara slutade laddas, helt självmant.

Jag kan ladda telefonen, men med bara mammas kabel.

Jag hittade flera olika adaptrar och kablar men ingen ville ladda min telefon. Testade jag dessa kablar i mammas galaxy s6 så vill det laddas.

Detta är ju JÄTTE konstigt.

Men, använder jag min mammas kabel och adapter så börjar det hända grejer. Då börjar telefonen laddas.

Jag var hos en kompis idag och han hade en galaxy s5 laddare. Men nä, den ville inte ladda min telefon den Heller och så fort jag kom hem och använde mammas laddare så började telefonen laddas.

Vad är det som händer???

Permalänk
Medlem

Mina gissningar är damm eller annat smuts i USB-porten eller att USB-porten blivit utsliten och börjat glappa.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av LemonIllusion:

Mina gissningar är damm eller annat smuts i USB-porten eller att USB-porten blivit utsliten och börjat glappa.

Jag har försökt göra rent men det hjälpte inte.

Men varför reagerar telefonen bara när min mammas laddare läggs i? För det är bara då den laddas...!!

Permalänk

@qruiser77:
Det är så enkelt tror jag att dina andra kablar glappar i din mobil. Köp en ny laddare har du inte råd testa att nypa ihop änden på kabeln inte rätt men.... haft samma problem med 9st billiga laddare innan jag insåg att billigt är dyrt. Köpte en dyr laddare inga problem efter det.. Har en S5

Visa signatur

Laptop Asus K56CB

Permalänk
Medlem

En iPhone-laddare laddar Android-mobiler långsamt ändå så skaffa en riktig laddare för 5V 2A till att börja med. och då INTE från Deltaco.

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av mfm:

En iPhone-laddare laddar Android-mobiler långsamt ändå så skaffa en riktig laddare för 5V 2A till att börja med. och då INTE från Deltaco.

Med tanke på att Samsungs originalladdare till Galaxy S4 har en strömstyrka på 0.7A så stämmer ju inte det.

Nyare mobiler däremot har valbar "snabbladdning" som tar 2A.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mfm:

En iPhone-laddare laddar Android-mobiler långsamt ändå så skaffa en riktig laddare för 5V 2A till att börja med. och då INTE från Deltaco.

Vad är det för fel på Deltacos laddare? Ser ofta att smuts kastas mot Deltaco men ingen förklarar varför.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Vad är det för fel på Deltacos laddare? Ser ofta att smuts kastas mot Deltaco men ingen förklarar varför.

Har inte riktigt koll själv heller, men ha hört att folk tycker att de har tagit över marknaden lite för mycket och att deras produkter ofta är av tveksam kvalitet...

Permalänk
Skrivet av DozeN:

Har inte riktigt koll själv heller, men ha hört att folk tycker att de har tagit över marknaden lite för mycket och att deras produkter ofta är av tveksam kvalitet...

njae det är väl lite tveksam kvalité när det kommer till hållbarhet men de är fortfarande EU godkända med alla krav på säkerhet vid användning till skillnad mot asbilliga Ebay laddare/Iphone laddare från kina med falska CE märkningar osv där säkerhetsavståndet mellan banorna ofta är så litet att de är mer eller mindre livsfarliga att använda.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Skrivet av LemonIllusion:

Mina gissningar är damm eller annat smuts i USB-porten eller att USB-porten blivit utsliten och börjat glappa.

Tänker samma sak, testat med tryckluft? Det är bästa sättet få rent. Jag har för mig samma sak hände mig förra året.

Visa signatur

nVidia Titan X (Pascal), Intel i9 9900K, 32 GB DDR4@3200 MHZ, Samsung 970 EVO 1TB, Asus Maximus Gene XI.

Acer Predator X34, Logitech G900, G513, G13, G933.
Creative GigaWorks S750 - 7.1 högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exxovion:

Med tanke på att Samsungs originalladdare till Galaxy S4 har en strömstyrka på 0.7A så stämmer ju inte det.

Nyare mobiler däremot har valbar "snabbladdning" som tar 2A.

Originalladdaren till S4 är 5V 2A och Samsungs snabbladdare har 9V och 1.67A vid snabbladdning och 5V 2A vid normal laddning.

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Vad är det för fel på Deltacos laddare? Ser ofta att smuts kastas mot Deltaco men ingen förklarar varför.

Skrivet av Rouge of Darkness:

njae det är väl lite tveksam kvalité när det kommer till hållbarhet men de är fortfarande EU godkända med alla krav på säkerhet vid användning till skillnad mot asbilliga Ebay laddare/Iphone laddare från kina med falska CE märkningar osv där säkerhetsavståndet mellan banorna ofta är så litet att de är mer eller mindre livsfarliga att använda.

De är ju inte "EU-godkända" eller uppfyller kraven bara för att det står CE på plasten och de säljs i en svensk butik!

Bara Deltacos laddare har fällts minst FYRA gånger hos elsäkerhetsverket(!!):

http://www.elsakerhetsverket.se/privatpersoner/Forsaljningsfo...

"Laddaren klarar inte kraven på isolation. Interna komponenter är inte tillräckligt isolerade. Interna ledningar kan lossna och komma i kontakt med den del som sedan kopplas in i telefonen. Elsäkerhetsverket har beslutat om försäljningsförbud. [...] Produkten saknar också EU-försäkran, vilket den ska ha för att få säljas."

http://www.elsakerhetsverket.se/privatpersoner/Forsaljningsfo...

"Laddaren har klen isolation i konstruktionen och interna komponenter. De interna ledaren kan lossna. Om de lossnar så kommer de i kontakt med delar som sen går ut i kontakten som används för att ladda. Det finns en risk för elchock och brand. Elsäkerhetsverket har beslutat om försäljningsförbud."

http://www.elsakerhetsverket.se/privatpersoner/Forsaljningsfo...

"USB-laddaren avger utstrålade störningar, alltså störningar som kan påverka utrustning i närheten. Uppmätta störningar ligger på 15,1 dB över gränsen. Elsäkerhetsverket har beslutat om försäljningsförbud och återtag från återförsäljare."

http://www.elsakerhetsverket.se/privatpersoner/Forsaljningsfo...

"USB-laddarens hölje klarar inte tryckprov utan går sönder. När höljet gått sönder så kan man röra spänningsförande delar och få en elchock. Interna isolationsavstånd mellan den nätanslutna delen (230 V) och den sekundära (som är ansluten till USB-kontakten) är för korta. Uppmätt är 1 mm och kravet är minst 4 mm. Stickproppen är felaktigt utförd och stiften roterar dessutom. Interna ledningar är inte tillförlitligt förankrade utan kan komma i kontakt med den sekundära delen om de lossnar. Elsäkerhetsverket har beslutat att importören ska återkalla alla sålda produkter."

Här är en annan farlig produkt som Deltaco fällts för:

http://www.elsakerhetsverket.se/privatpersoner/Forsaljningsfo...

"En adpater, för att använda E27-lampor i en armatur med E14-sockel, har en del brister. Bland annat är gängorna spänningsförande i E27-sockeln och det kan medföra att lampans sockel blir direkt spänningssatta vid i- och urskruvande. Kombinationen av socklar gör också att lampor med högre effekt (och E27-sockel) kan monteras i armaturer som är avsedda för lägre effekt (E14-sockel). E14-sockeln är inte heller korrekt utformad och adaptern saknar all märkning. Elsäkerhetsverket har beslutat om försäljningsförbud."

Behöver jag fortsätta?! Produkterna ovan är alltså sådant som Deltaco importerat och som säljs i vanliga svenska butiker som Kjell&co, Dustin, Dollarstore etc. Jag har dessutom själv provat andra laddare än dessa och de har också varit riktigt dåliga och jag känner till fall där dessa antingen dött i en rökpuff eller förstört inkopplad utrustning.

Uppenbart har de ingen koll på elsäkerhet och bryr sig inte heller att de bryter mot lagar och förordningar så länge de kommer undan med det.

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Vad är det för fel på Deltacos laddare? Ser ofta att smuts kastas mot Deltaco men ingen förklarar varför.

Skrivet av DozeN:

Har inte riktigt koll själv heller, men ha hört att folk tycker att de har tagit över marknaden lite för mycket och att deras produkter ofta är av tveksam kvalitet...

@mfm

Förstår inte heller detta hat mot Deltaco. Självklart är det inte "premium" i alla produkter, men de har faktiskt bra produkter också. Deras aktiva HDMI kabel tex, Prime kabeln då syftat, är utan tvekan den bästa aktiva förlängning HDMI-kabeln jag testat.
Det bara fungerar, utan problem, även med audio-return samt från enklare sämre laptop+surfplattor, och till ett pris som kostar som "vanliga" HDMI kablar i fel affär gör. Det enda som skiljer denna kabel från vanlig passiv i "funktion" är att den är en vägs, dvs en input, en output, i övrigt bara fungerar allt du kastar på den, inkl adaptrar mm.

Att kabeln är lätt och enkel att jobba med gör det definitivt inte sämre. De fungerar tom bättre på 15m än Kramers högsta kvalitets HDMI kostar på ca 10m, som vi haft tidigare, och dessa kablar är extremt tjocka (med tjocka trådar) och väl isolerade.

Deltaco har billiga "dåliga" laddare, ja, men de har faktiskt också bättre, om man väljer vettig produkt istället. Så det är mer snålhet än något annat som är problemet här. Men jag håller med att deras sämsta verkligen är dåligt.
Är man orolig så håll er borta från 230V världen av deras produkt, men de har faktiskt klart prisvärda produkter (som är bra) också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

@mfm

Deltaco har billiga "dåliga" laddare, ja, men de har faktiskt också bättre, om man väljer vettig produkt istället. Så det är mer snålhet än något annat som är problemet här. Men jag håller med att deras sämsta verkligen är dåligt.

Deltaco säljer olagliga och livsfarliga produkter men det är alltså kundens fel enligt dig. OK, då vet vi. Vi har inte alls diskuterat HDMI-kablar.

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av mfm:

Deltaco säljer olagliga och livsfarliga produkter men det är alltså kundens fel enligt dig. OK, då vet vi. Vi har inte alls diskuterat HDMI-kablar.

Som jag sa... undvik "230V segmentet" om du vill. Men långt från allt de säljer är dåligt, det var det jag reagerade på, inte att du tyckte deras budget laddare var dåliga, det höll jag med om.

Naturligtvis är det indirekt kunden som vägrar betala mer än "X" kronor för en produkt, och därför både väljer och tvingar fram sånt skit. Men visst... det är inte deras fel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Originalladdaren till S4 är 5V 2A och Samsungs snabbladdare har 9V och 1.67A vid snabbladdning och 5V 2A vid normal laddning.

5V 0.7A står det på min laddare som följde med S4:an.

På den som följde med S7:an står det däremot 9V 1.67A och 5V 2A.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Som jag sa... undvik "230V segmentet" om du vill. Men långt från allt de säljer är dåligt, det var det jag reagerade på, inte att du tyckte deras budget laddare var dåliga, det höll jag med om.

Naturligtvis är det indirekt kunden som vägrar betala mer än "X" kronor för en produkt, och därför både väljer och tvingar fram sånt skit. Men visst... det är inte deras fel

Du kommer med halmgubbeargument eftersom jag bara pratat om laddarna, inte andra produkter. Dock kan man dra slutsatsen att företaget inte har någon koll på sina produkter och inte bryr sig.

Så det är ändå kundens fel? Suck! De snåla är jepparna på Deltaco som vill tjäna en extra hacka för att de kommer undan med olagligheter. Tycker att elsäkerhetsverket borde kunna utdöma miljonböter för denna livsfarliga skit och nu när de åkt dit minst fem gånger borde ägaren till Deltaco beläggas med näringsförbud och företaget upplösas.

Måste det till ett dödsfall innan Deltaco slutar sälja sina skräpladdare?

Skrivet av Exxovion:

5V 0.7A står det på min laddare som följde med S4:an.

I originalkartongen följde det med en 5V 2A-laddare, den där 0.7A är en laddare för budgettelefoner eller äldre modeller.

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av mfm:

I originalkartongen följde det med en 5V 2A-laddare, den där 0.7A är en laddare för budgettelefoner eller äldre modeller.

Försökte ta ett kort på den, men texten blir suddig så jag lånar en bild på en likadan från nätet.

Så ser laddaren ut som följde med S4:an, och den köpte jag hos Telia.

Men jag såg också att det finns ganska många olika "original-laddare" till Samsung. Så tydligen har den levererats med olika laddare.

EDIT: Bytte bild då jag upptäckte att det inte fanns någon Samsung-logotyp på den jag länkade till innan.

Permalänk
Medlem

Kolla så de inte är skit i laddaren eller skit i uttaget på mobilen, annars äre väll troligtvis sladden som glappar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exxovion:

Försökte ta ett kort på den, men texten blir suddig så jag lånar en bild på en likadan från nätet.

http://g03.a.alicdn.com/kf/HTB1hvxvHFXXXXXCapXXq6xXFXXXM/Universal-EU-Plug-Micro-USB-Charger-AC-Power-Adaptor-for-SamSung-Galaxy-S4-S3-S2-i9300.jpg

Så ser laddaren ut som följde med S4:an, och den köpte jag hos Telia.

Men jag såg också att det finns ganska många olika "original-laddare" till Samsung. Så tydligen har den levererats med olika laddare.

öhh??? Står det Samsung på den? Hur skall du koppla in mobilen till datorn?Har för mig att även s4an hade en USB->USB mini kabel från laddaren.
Var paketet öppnat?
Har kollar flera Unboxing videos på youtube och laddaren skall vara vit med en USB->USB mini kabel. Det verkasr som du fått med fel laddare till din s4a.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

öhh??? Står det Samsung på den? Hur skall du koppla in mobilen till datorn?Har för mig att även s4an hade en USB->USB mini kabel från laddaren.
Var paketet öppnat?
Har kollar flera Unboxing videos på youtube och laddaren skall vara vit med en USB->USB mini kabel. Det verkasr som du fått med fel laddare till din s4a.

Ja det gör det, och jag såg nu att jag hade länkat en bild där det inte fanns någon Samsung-logotyp, så jag redigerade inlägget.

USB-kabel för dataanslutning medföljde, likaså ett par hörlurar/handsfree.

Paketet var oöppnat/förseglat när jag köpte den. Tror inte att det var återförseglat heller... om de nu inte lyckats rengöra allt perfekt. Brukar vara ganska noga att kolla på sådant faktiskt.

Permalänk
Avstängd

Ofta om det inte går att ladda med en del laddare så är det kontakten som är sliten i telefonen och tjejen hade en z1 som var så där orgirnal laddare inte funkade alls men min g2 laddare funkade i den även fast z1 laddaren funkade till min g2 och skiljer antagligen lite på kontakten till laddaren eller att den enda är mindre sliten eller nått som gör skillnad men är som sagt oftast telefon kontakten som är verkliga problemet

sen angångde billiga laddare som deltaco och ebay laddare så brukar dom göra sitt jobb men oftast inte nå upp till orgnal laddarens kapacitet och ha sämre kablar/kvalitet så man får längre laddnings tid på en del och kan gå väldigt varma om man kör dom efter spec men brukar funka ändå ...kör nån sån i bilen 12kr + frakt från kina och har laddat en massa och kört den i telefon när man använt gps 20mil eller så utan nått brunnit upp

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exxovion:

Så ser laddaren ut som följde med S4:an, och den köpte jag hos Telia.

Men jag såg också att det finns ganska många olika "original-laddare" till Samsung. Så tydligen har den levererats med olika laddare.

Jo jag vet vilken laddare det är men den är för klen för att ladda S4 så det verkar väldigt skumt att den skulle funnits i en plomberad originalförpackning. Kanske var en retur eller refurbished där någon ville behålla en bra laddare...

Så här ser en originalförpackad S4 ut:

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exxovion:

5V 0.7A står det på min laddare som följde med S4:an.

På den som följde med S7:an står det däremot 9V 1.67A och 5V 2A.

S2an var deras sista "flaggskepps" modell som kom med 0.7A, den laddaren kommer fortfarande med deras budget modeller som t.ex J100/300/500

S3an kom med 5V 1A
S4 5V 2A
S5 5.3V 2A
S6 och S7 har 9V 1.67A / 5V 2A

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_vasagos:

sen angångde billiga laddare som deltaco och ebay laddare så brukar dom göra sitt jobb

Du missade det om livsfarlig, brandfara och elchock?

Men ja det värsta din billaddare kan göra är att bränna upp mobilen du kopplat in men det kanske det är värt att spara 50 kr på.

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exxovion:

Försökte ta ett kort på den, men texten blir suddig så jag lånar en bild på en likadan från nätet.

http://www.atomicshop.it/media/catalog/product/cache/1/image/800x/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/e/t/etaou10ebe.jpg

Så ser laddaren ut som följde med S4:an, och den köpte jag hos Telia.

Men jag såg också att det finns ganska många olika "original-laddare" till Samsung. Så tydligen har den levererats med olika laddare.

EDIT: Bytte bild då jag upptäckte att det inte fanns någon Samsung-logotyp på den jag länkade till innan.

Orkar inte ta bild men orginalladdare ska vara 5V 2A och inget annat för S4

Du visar upp någon travel adapter som inte ska skickas med nordic retail boxen

http://www.swedroid.se/recensioner/telefoner/samsung-galaxy-s...
Laddadapter (vit, 5V 2A, med USB-port)

Visa signatur

Desktop: Corsair Carbide 400C | 3770K@4.4GHz | RX 6700 XT | 32GB DDR3 | RM750X | P8Z77-V Deluxe | 860 EVO 1TB
HTPC/Server: FD Array R2 | Intel i5-650 | Zotac 1156 mini-ITX H55 | 8GB DDR3 | 5st WD RED 3TB RAID 5

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mfm:

Du missade det om livsfarlig, brandfara och elchock?

Men ja det värsta din billaddare kan göra är att bränna upp mobilen du kopplat in men det kanske det är värt att spara 50 kr på.

nä fast är inte så överdramatiskt lagd och ebay laddare funkar även om dom är billigt crap och känner man att dom går riktigt varm kasta köp en annan men jag känner mig inte speciellt oroad och vist dom kan börja brinna men det kan orginal laddare med så man ska alltid vara försiktig men det är både mycket skitsnack som med deltaco "som inte är så jätte bra" till en del sanning som en del ebay laddare som kan vara spec 2A men blir stekheta och håller helt enkelt inte måttet ..och min kina laddare blir inte mer än ljummen i bilen och min deltaco till laptopen är med ljummen och den sitter i så gott som hela tiden då batteriet börjar bli riktigt kasst

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem
Skrivet av mfm:

Jo jag vet vilken laddare det är men den är för klen för att ladda S4 så det verkar väldigt skumt att den skulle funnits i en plomberad originalförpackning. Kanske var en retur eller refurbished där någon ville behålla en bra laddare...

Så här ser en originalförpackad S4 ut:

http://cdn771.swedroid.se/wp-content/uploads/2013/04/samsung-galaxy-s4-retail-box-3.jpg

Nej det är den ju inte. Annars hade jag ju inte kunnat ladda den utan att ha behövt byta ut laddaren.

Sedan skaffade jag ju en mobil för jobbet, HTC One strax efter också som lanserades samma år vars laddare ligger på 5V 1A. Så därför trodde jag att 2A-laddare hade kommit nu på senare tid.

Skrivet av Zippeer:

S2an var deras sista "flaggskepps" modell som kom med 0.7A, den laddaren kommer fortfarande med deras budget modeller som t.ex J100/300/500

S3an kom med 5V 1A
S4 5V 2A
S5 5.3V 2A
S6 och S7 har 9V 1.67A / 5V 2A

Skrivet av flukke:

Orkar inte ta bild men orginalladdare ska vara 5V 2A och inget annat för S4

Du visar upp någon travel adapter som inte ska skickas med nordic retail boxen

http://www.swedroid.se/recensioner/telefoner/samsung-galaxy-s...
Laddadapter (vit, 5V 2A, med USB-port)

Köpte ju mobilen 2013 så det är lite sent att gå tillbaka o säga att man fick med fel laddare. xD

Permalänk
Medlem

Har väl blivit vanligare på senaste tiden med felaktiga originalladdare? Förut var det väl bara kinakopior som var dåliga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_vasagos:

nä fast är inte så överdramatiskt lagd och ebay laddare funkar även om dom är billigt crap och känner man att dom går riktigt varm kasta köp en annan men jag känner mig inte speciellt oroad och vist dom kan börja brinna men det kan orginal laddare med så man ska alltid vara försiktig men det är både mycket skitsnack som med deltaco "som inte är så jätte bra" till en del sanning som en del ebay laddare som kan vara spec 2A men blir stekheta och håller helt enkelt inte måttet ..och min kina laddare blir inte mer än ljummen i bilen och min deltaco till laptopen är med ljummen och den sitter i så gott som hela tiden då batteriet börjar bli riktigt kasst

Det handlar inte om att vara "överdramatiskt lagd" utan att inte riskera sitt eget och andras liv bara för att vara dumsnål och c00l.

Klart de funkar (mer eller minidre) tills de inte funkar. Att skitladdarna inte uppfyller kraven för isolation betyder att du eller någon annan kan få 230V rakt i kroppen när som helst eller när det blir en överspänning. Att de inte klarar flamprov betyder att laddaren kommer brinna som en brandbomb om den tar eld snarare än att släcka elden som en laddare som uppfyller kraven skulle gjort.

Ditt "test" är riktigt dåligt då de sämsta laddarna förstås laddar klent och därför inte blir varma. När någon dött eller du bränt ner huset är det för sent att "kasta och köp en annan".

Att säga att "vist dom kan börja brinna men det kan orginal laddare med" är som att säga att "jag kör 200 km/h på 50 väg och jag skiter i bältet för folk har faktiskt dött när dom haft bälte eller kört 50 km/h. Om det kommer något på vägen kan man ju sakta ner så det är onödigt att köra saktare än 200 km/h".

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W