Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00
Permalänk

iPhone 6 64GB Silver

Hej!

Jag har en iPhone 6 med 64gb silver till försäljning.

Denna har jag haft nu sen iphone släpptes.

Se bifogade bilder för ev. skick.

Telefonen fungerar väldigt fint utan problem.

Kameralinsen är bytt då det inte finns någon garanti kvar.

nu säljes den då jag beställt en ny så först till kvarn

Orginalkartong finns kvar, strömkabel & oanvänd stickkontakt.

Obs, beställer man en ny skärm och ev ett bakskal så får man i princip en helt ny telefon, detta ligger väl på runt 500-1000kr.

b.v.s.a.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

500 kr

Permalänk
Medlem

Hur länge håller du i auktionen?

Visa signatur

$$

Permalänk

Jag kommer ge detta tid. Jag har ingen brådska att byta bort eller sälja telefonen utan jag får se om jag får något rimligt bud.
Inget under 1500kr kommer att accepteras.

Permalänk
Medlem

Är den bunden till någon operatör?

Visa signatur

Asus X99-A i7-5820K GTX1060 men är typ P3 800MHz 256mb RAM 2xV2 12mb and Geforce3 Ti200 40Gb plus, Atari, Amiga, NES, SNES, SEGA and all the fun that make a retro geek happy :-)

Permalänk
Avstängd

Bytte display på min 5 a 1790+225 för montering

Permalänk
Medlem
Skrivet av laeb66:

Bytte display på min 5 a 1790+225 för montering

Då gav du ett rejält överpris! Bytt skärm för ca 400kr

Visa signatur

Dator 1: i9 9900k, 16gb 3600Mhz, 2x970 Evo 500gb, RTX 2070 etc.
Dator 2: Macbook Pro late 2018

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sannen:

Fick du då en org. Display samt kvitto o garant?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

$$

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sannen:

Brukar inte va originalgrejer för de priserna och till de med fingeravtrycksläsare är det inte ovanligt att den slutar fungera med billiga "reparationer"

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 9070
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Brukar inte va originalgrejer för de priserna och till de med fingeravtrycksläsare är det inte ovanligt att den slutar fungera med billiga "reparationer"

Bytte du hos apple ? Ifall du inte gjorde det så får du samma billiga reparation vart du än går , då apple är den enda som har tillgång till sån utrustning

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk

Tjena alla!

Telefonen är olåst så helt öppen till vilken operatör ni vill.

Nej, fingeravtrycksläsaren slutar inte fungera om man byter skärm orginal eller inte, har absolut inte med det att göra.

Ingenting blev bytt hos Apple orginal då garantin är ute.

Dom som vet hur en iPhone är "uppbyggd" kan enkelt byta ut delar själv, precis som en stationär dator

Jag är medveten om prissättningen jag la och räknar med ev. prutning men budningen får pågå tills jag känner att det är ett någorlunda ok pris.

Det är ändå en 64gb och baksida + skärm för max 1000kr så är den som en ny telefon!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zoltrix:

Fick du då en org. Display samt kvitto o garant?

Ej original display, denna har dock klarat av både hårdare fall och en längre tid

Kvitto och garanti fick jag, inne på en butik vid torget i Borås

Visa signatur

Dator 1: i9 9900k, 16gb 3600Mhz, 2x970 Evo 500gb, RTX 2070 etc.
Dator 2: Macbook Pro late 2018

Permalänk
Medlem

Hej

Du sa att kameran var utbytt, varför ser skalet runt kameran ut som att den är grillad?

Permalänk
Skrivet av Misbah:

Hej

Du sa att kameran var utbytt, varför ser skalet runt kameran ut som att den är grillad?

Är du intresserad av telefonen så säljes den i de skick som jag har skrivit.
Du ser även på bilderna hur telefonen ser ut och i vilket skick den är i.

Telefonen fungerar felfritt, tyvärr en del skönhetsfel.

Permalänk
Medlem

Jag köper den om du kan tänka dig gå lite under 1500kr. Då baksidan, framsidan måste ersättas så kan det kosta lite.

Permalänk
Skrivet av Misbah:

Jag köper den om du kan tänka dig gå lite under 1500kr. Då baksidan, framsidan måste ersättas så kan det kosta lite.

Jag vet inte om jag har varit otydlig men;

telefonen säljes för ett rimligt pris. 1500kr är inte rimligt då detta är en 64 gb.

Baksidan och en ny skärm ligger på runt 1000kr och då har jag räknat med OEM kvalité alltså "orginal".
3000kr för en 64gb(2000kr + delarna) är inte mycket.

Permalänk
Medlem

Visst som du säger. Jag bjuder 1500+frakt, betalning antingen Payson eller Blocketpaket.

Permalänk
Medlem

Personligen tycker jag 3000kr är extremt mycket för en halvt trasig IPhone. Jag själv kommer sälja min helt fungerande IPhone 6 64Gb om en månad för 2000kr.

Permalänk
Medlem

@Specias: Hans resonemang är kring faktumet att alla fixar sina egna grejer. 1000kr för både baksida o fram i butik kan man glömma.

Permalänk
Skrivet av Specias:

Personligen tycker jag 3000kr är extremt mycket för en halvt trasig IPhone. Jag själv kommer sälja min helt fungerande IPhone 6 64Gb om en månad för 2000kr.

Förstår inte varför folk inte läser

3000kr var "cirkapriset" för en fullt fungerande iPhone med en hel skärm.

Alltså,
som jag nämnt i tidigare inlägg så kostar bakskal(SpaceGray,RoseGold,Gold & Silver) 499kr på teknikdelar.se ,
sen har dom även rea på skärmar så en ny iPhone skärm till 6an kostar 499kr.

Det är 1000kr ca.

Så totala "kostnaden" om man vill fixa telefonen ligger runt 500-1000kr.
Telefonen är som sagt använd och kommer att säljas för runt 2000kr.

Till er som inte är intresserade så skriv inte så håller vi tråden rent från skitsnack. Tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohanGashi:

Förstår inte varför folk inte läser

3000kr var "cirkapriset" för en fullt fungerande iPhone med en hel skärm.

Alltså,
som jag nämnt i tidigare inlägg så kostar bakskal(SpaceGray,RoseGold,Gold & Silver) 499kr på teknikdelar.se ,
sen har dom även rea på skärmar så en ny iPhone skärm till 6an kostar 499kr.

Det är 1000kr ca.

Så totala "kostnaden" om man vill fixa telefonen ligger runt 500-1000kr.
Telefonen är som sagt använd och kommer att säljas för runt 2000kr.

Till er som inte är intresserade så skriv inte så håller vi tråden rent från skitsnack. Tack!

Men snälla du, det där är inte ett cirkapris, det är i överkant. Inte ens lågt räknat, plus att telefonen är bucklig och repig, vem vet vad mer telefonen kan ha varit utsatt för. Det är sånt jag och säkert många andra ställer sig frågande över. För telefonen är minst sagt misshandlad..

Men lycka till, hoppas att du får den sålt.

Permalänk
Medlem

@JohanGashi: Det är 1000kr om du fixar själv, lite krångligt för oerfarna människor. Mitt bud är 1500+frakt, verkar inte finnas andra intressenter. Hur länge vill du vänta?

Permalänk
Medlem

Hej, bjuder 1550 plus frakt om telefonen och kamerorna funkar som dom ska förutom att det då är spricka i glas och bucklig baksida.

Permalänk
Medlem

1600+frakt

Permalänk
Skrivet av gelboy:

Hej, bjuder 1550 plus frakt om telefonen och kamerorna funkar som dom ska förutom att det då är spricka i glas och bucklig baksida.

Själva linsen baktill är ju ny, bakskalet ser misshandlat ut ja men bilderna blir perfekta

Permalänk
Medlem

@JohanGashi: Släpper du den för 1600+frakt eller avvaktar du fortfarande?

Permalänk
Skrivet av Misbah:

@JohanGashi: Släpper du den för 1600+frakt eller avvaktar du fortfarande?

Jag la precis ut annonsen. Kommer vänta veckan ut nu som kommer. Har som sagt ingen brådska att sälja den.
I annat fall så säljes den till högsta budet men de får vi ju se va de blir till söndag

Permalänk
Medlem

@JohanGashi: Ën hel vecka, herre gud. Tror inte jag kommer vara på denna planet då.

Permalänk

Ser ut att få min telefon jag beställt redan idag(fredag).
Bud som fortf är aktuellt? Skriv i PM isåfall.

Föredrar direktköp istället för att skicka och hålla på.

Permalänk
Medlem

Mitt bud på Iphone 6 är fortf aktuellt, men vill notera att jag använder Payson som betalningsmetod.