Vad i hela friden händer med datorbutiken.com?

Permalänk
Medlem

Vad i hela friden händer med datorbutiken.com?

Jag beställde ett par minnen och lite annat för 3 dagar sedan. Samtidigt beställde jag ett moderkort från komplett. Fick leveransbekräftelse direkt från komplett och det har redan kommit på posten.

ja har inte ens fått en ORDERBEKRÄFTELSE från datorbutiken. Har mailat dom 10 ggr och frågat, men de e helt dött. Jag vet inte vad jag ska ta mej till, vill ändra ordern lite, men jag har inget ordernummer. Detta är under all kritik, vad händer???

Visa signatur

Acer 3820TG | Samsung 840pro 250Gb | Dell U2311H
Praeterea censeo Carthaginem esse delendam.

Permalänk
Medlem

Köpte precis en dator till morsan från db tog 4 arbetsdagar att få den, tycker att alla anti-datorbutikstrådar börjar bli ganska lama, om du inte fått orderbekräftelse så kanske det blev något fel i beställningen?
Lägg ner alla trådar mot datorbutiker nu!

Visa signatur

: AMD Ryzen9 9900X : 64GB RAM : Nvidia RTX 4070 Ti Super :

Permalänk
Medlem

Men fatta att man blir orolig... jag dyrkade datorbutiken förut, har beställt allt därifrån, men nu svarar dom itne hur många mail jag än skickar... jag har ett moderkort som bara väntar på ny processor och jag vet inte ens om dom fått min order eller om jag borde beställa nånannanstans ifrån

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vänta en vecka innan du bombar datorbutiken med mail, det förtjänar dem iaf.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta tillbaka!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rauter
Vänta en vecka innan du bombar datorbutiken med mail, det förtjänar dem iaf.

Av vilken anledning förtjänar de det?

Visa signatur

[ Adopt, Adapt and Apply ]

Permalänk
Medlem

Skickade också en beställning och fick ingen orderbekräftelse, ringde dom och frågade och då sa dom att om man inte fått en orderbekräftelse inom 24 timmar så har det blivit fel i beställningen. Bara att göra en ny beställning. Men kanske bättre att snacka med dom först så du inte gör en dubbel beställning.

Visa signatur

Dator: Antec P183, ASUS M4N72-E, AMD PhenomII X4 940 3GHz BE, 4GB DDR2, Gigabyte GeForce 260+
Kamera: Canon 80D, 10-22/3.5-4.5, Tamron 90/2.9 Macro, Speedlite 430EX II
Media: Playstation 4, Google Nexus 6p

Permalänk
Medlem

http://www.datorbutiken.com/se/ - Under Kundtjänst.

"Pga storhelg/ledighet är Kundtjänst stängd och öppnar åter tisdag 22/4."

Mycket ledigt och så vidare under påsken verkar det som.
Det är nog ganska vanligt för dom flesta butikerna / jobben.

Permalänk
Medlem

Re: Vad i hela friden händer med datorbutiken.com?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Macrint
Jag beställde ett par minnen och lite annat för 3 dagar sedan. Samtidigt beställde jag ett moderkort från komplett. Fick leveransbekräftelse direkt från komplett och det har redan kommit på posten.

ja har inte ens fått en ORDERBEKRÄFTELSE från datorbutiken. Har mailat dom 10 ggr och frågat, men de e helt dött. Jag vet inte vad jag ska ta mej till, vill ändra ordern lite, men jag har inget ordernummer. Detta är under all kritik, vad händer???

Din kritik/oro är helt befogad. Jag har själv bytt från datorbutiken till andra butiker såsom komplett, dustin m.fl. Ibland är det bättre att betala ett par tior extra och veta att man har sina saker snabbt och säkert.

Det är en "lång" påsk så det blir en lååång väntan på svar från datorbutiken... Lycka till!

Permalänk
Medlem

Det går säkert mycket fortare att få svar om man skickar 10 mail

Permalänk
Medlem

Angående orderbekräftlesen fick inte jag heller någon sådan när jag beställde för några veckor sedan. När jag inte hade fått någon efter 48 timmar mailade jag dom och dom hade fått ordern så allt var grönt, men dom sa aldrig varför jag inte fick någon OB.
/Magnus

Permalänk
Medlem

Problemet är att jag sparar 400:- genom att beställa från dom och inte komplett. Dessutom har dom en del prylar som inte finns nånannanstans. Men herre gud om dom har tänkt stänga butiken över påsk så kan dom väl åtminstone säga det på hemsidan.

Btw, var hittade du telefonnummret att ringa dom? Jag har letat mej gul och blå men jag hittar verkligen inte telefonnummret.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Btw, var hittade du telefonnummret att ringa dom? Jag har letat mej gul och blå men jag hittar verkligen inte telefonnummret.

tror nummret har stått här: ""Pga storhelg/ledighet är Kundtjänst stängd och öppnar åter tisdag 22/4."

Permalänk

Har du provat oneshop? Min favorit för tillfället. Lika snabba som komplett och överlag billigare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BigMomma
Det går säkert mycket fortare att få svar om man skickar 10 mail

Iofs sant, men man tycker att dom kunde skylta med "Vi tar ledigt under påsken" lite bättre.

Permalänk
Avstängd

Måste säga att jag också tappat lite förtroende för DB... Har inte funkat så bra på sista tiden, långa leveranstider.

Visa signatur

Push the envelope, watch it bend.
www.stfun00b.tk

Permalänk
Medlem

Tycker alltid db har fungerat bra, men sega som de flesta säger... tar oftast 1½ vecka innan det man beställt har kommit fram, och då har alla prylar funnits inne på lager. Sen så tar returer grymt lång tid. Väntade fem veckor på att ett standard pc133 skulle bytas ut, och en polare väntade säkert 3 veckor på en sodimm minne.

Bra butik, ganska billiga, men ack så fattig leverans...

Visa signatur

Nej är också service.

Permalänk
Medlem

Kanske inte e så konstigt att de e så sega... tror det e några fler som er som beställer.. och de kanske behöver utöka verksamheten lite... sånt tar tid att fixa... och sedan blir det nog inte bättre av att man bombar dem med massa mail.. skicka ett mail.. eller ring typ... mycket lättare för dem att fixa då

Visa signatur

You can not hide from the TRAppzTer

Permalänk
Medlem

Nu hjälper det inte Macrint, men det finns hur många trådar om db som helst, där folk visar sitt missnöje, jag fattar inte varför ni fortsätter att handla där.
När det finns Komplett, Dustin, Oneshop m.fl som verkligen håller hög service.

Permalänk

Har du tänkt på att det är påskhelg?

Permalänk
Medlem

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av trapperz
[B]Kanske inte e så konstigt att de e så sega... tror det e några fler som er som beställer.. och de kanske behöver utöka verksamheten lite... sånt tar tid att fixa...

Hmm, det är vad trådarna handlat om i ett par år...
De har uppenbarligen "alltid" misslyckats med att anpassa kostymen.
Men, kanske beror det på att de ständigt har en uppåtgående försäljningskurva så att de inte hinner anpassa kostymen nånsin?? Men den teorin är nog minst verklig då det ständigt ploppar upp nya konkurrenter.

Permalänk
Medlem

Fattar inte hur alla lyckas få sådana problem.
Beställde en 17" hitachi skärm på onsdagsmorgon och hade den på torsdagen.
Har aldrig haft strul med db.com

Visa signatur

Desktop: Beelink NUC
Server: i3-12100 - 64GB - Proxmox
NAS: Primary - Unraid (94TB) - Secondary - HP MS G8 (30TB)
Finns även på Swedroid: https://swedroid.se/forum/members/raeserfisk.53211/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av malek
Fattar inte hur alla lyckas få sådana problem.
Beställde en 17" hitachi skärm på onsdagsmorgon och hade den på torsdagen.
Har aldrig haft strul med db.com

Du bor händelsevis inte granne med dom? Så dom kunde knata över med den direkt menar jag... annars vore det svårt.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Citat:

Du bor händelsevis inte granne med dom? Så dom kunde knata över med den direkt menar jag... annars vore det svårt.

ALLTING jag har beställt från db har tagit lika kort tid. Alltid beställt extremt sent på natten ellder tidigt på dagen, nästa dag har jag grejerna.

(Om jag har beställt onsdag natt eller torsdag morgon så har jag fått det på fredagen, ett dygn alltså, aldrig tagit längre och jag har beställt allt från minnen till skärmar, minst 8 beställningar därifrån de två senaste åren)

Visa signatur

[size="1"] | Asus P4S533 | Intel P4 2.26 @ 2.6 Ghz | 512 Samsung PC 2700 | Gf4 ti4200 64 mb 310/605 | 80 gb IBM 120 GXP | Hercules Fortissimo III 7.1 | Dubbla skärmar; Sony 19" G400 & Samsung 17" 757NF | Chieftech dragon svart | Adsl |Win xp pro | 3DMARK: 13300+ poäng |[/size]

Permalänk
Avstängd

db är bra, lite svackor har dem, hade dbmannen varit kvar så hade man kunnat få lite insiderinfo om vad som händer men såna här trådar skrämde bort han

Visa signatur

"Difficile est satiram non scribere." - It is difficult not to write satire. -Juvenal

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av abishai
db är bra, lite svackor har dem, hade dbmannen varit kvar så hade man kunnat få lite insiderinfo om vad som händer men såna här trådar skrämde bort han

Jadu, kan man inte ta åt sig kritiken på sina egna leveransproblem, så kvittar det.

Permalänk
Avstängd

Nemezis om du kan läsa de trådarna blev det för grovt och näst intill personangrepp så

Visa signatur

"Difficile est satiram non scribere." - It is difficult not to write satire. -Juvenal

Permalänk
Avstängd

håller med till 100% det ska inte ta 4 dagar få bekräftelsen och när man får den får man fel orderbekreftelse

Visa signatur

Hemsida: www.galencpu.nu || http://berit.homelinux.net
Abit nf7s |twinmos pc3200 512Mb|POV GF4 ti4200|XP2500+ @ 2100Mhz
|Debian gnu/linux|

Permalänk
Medlem

Nu snackar vi en vecka... har fortfarande inte ens fått bekräftelsen och kundtjänst är fortfarande nere.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hahhahahahahahahahahaha

nu fick jag svar... och nu har varorna tagit slut i lager så jag ombedes tydligen att välja nåt annat.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har aldrig haft något problem direkt med db.com.. Efter runt 1-2 dagar så brukar paketet ha kommit till posten här. Men sen tar de i snitt 2-4 dagar för posten att leverera packetet till de jävla stället där jag ska hämta paketet.
Det ända negativa med db.com är att dom ALLTID sänker priset på grejerna jag köper precis efter att jag inte längre kan ta bort ordern osv.. DÖ!

Jäjä. Trött och virrig.. Mjaow.