Permalänk
Medlem
Skrivet av twk:

Precis, har sett att det finns. Tycker att UMX4 är tillräckligt liten för mig ändå

Skickades från m.sweclockers.com

Japp, tycker det med.. Provade ett Phanteks Enthoo EVOLV matx chassi. Rätt stort för att vara matx. Och UMX4 är ATX och mindre.

UMX4 påminner lite om de gamla små lådorna från Lian Li som hade nätagget i fram. Hade ett sånt en gång i tiden.

Visa signatur

Corsair 4000D | Asus Z590 | Intel 11900K | RTX 3080 |
32GB G.Skill | Samsung 980 Pro 1TB | Corsair RM850x

Permalänk
Skrivet av twk:

Detta chassi verkar riktigt nice! Kul att höra från någon som har det!

Har googlat och sökt på youtube efter review men det finns inget

Jag kör idag matx men kanske kör atx i framtiden. Ett grafikkort, ljudkort, 2-3 SSD och luftkylare till CPU. Ingen vattenkylning alltså. Det borde fungera bra tänker jag!

Ja utan radiatorn så är det inga problem med att få plats 5 fläkar tex, och ha ett atx mobo, så ett matx blir ju knappast värre.

Ska fota lite sen, mina fläktar kom inte igårr iaf så jag har inte plockat isär den än, men förhoppningsvis imorgon då, så skriver jag lite mer om detaljerna på bilderna!

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | FD North XL | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem

@pekkasteele:
Mycket kul att höra lite reflektioner. Trist att det är lite småsaker som inte är på topp, men byggkvalitet och utseende verkar i alla fall vara så bra det kan bli för pengarna.

Det du skriver låter för övrigt väldigt likt den enda recension jag kommit över, att det främst är lite för trångt: http://www.pcauthority.com.au/Review/432447,review-jonsbo-umx...

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starric:

@pekkasteele:
Mycket kul att höra lite reflektioner. Trist att det är lite småsaker som inte är på topp, men byggkvalitet och utseende verkar i alla fall vara så bra det kan bli för pengarna.

Det du skriver låter för övrigt väldigt likt den enda recension jag kommit över, att det främst är lite för trångt: http://www.pcauthority.com.au/Review/432447,review-jonsbo-umx...

Ja, vi får när jag får det. Ska jag prova lite kombinationer får vi se. Har ett gäng radiatorer av olika kalbier m.m. liggandes. Samt om det går att göra enklare modifikationer för att lösa dessa problem, så som filter under osv som tas upp i recensionen du nämner.

Ska bli intressant.

Visa signatur

Corsair 4000D | Asus Z590 | Intel 11900K | RTX 3080 |
32GB G.Skill | Samsung 980 Pro 1TB | Corsair RM850x

Permalänk

Så, du har jag fått mina fläktar och bytt, och tog lite bilder så här kommer en fortsättning på mitt omdömme.

Som nämnts, den är litet, här ser man skillnaden på UMX4 och Obsidian 650D

Som ni ser då är det ganska så stor skillnad, även på bredden är skillnaden rätt stor.

En översiktsbild, sorry för dålig kvalitet men det är inte det lättaste att skruva dator och fota med en klåfingrig son på just under 3 år med, men jag ville ha med han så han kommer på rätt spår här i livet

Som jag nämnde tidigare är det ganska svårt att ha 2 SSD i de 2 fästen i framkant om man inte har 2 separata kablar, då hålen bakom, där sladdarna ska komma upp, så om en sladd kommer till 1 SSD och sen ska vidare till en annan så får det inte plats. Iaf inte så som mina SATA strömsladdar är gjorda.

Någon frågade om man kunde få plats med 3 120mm i toppen, och det gör man inte, även om man skulle försöka modifiera och flytta nätagget.

Området runt moderkortet var lite svårare att fota, men här ser man i överkant, där jag har en H100 och sen 1 fläkt, som man kanske ser på bilden så tar fläkten i strömkontakten där, men alla mobos har ju inte samma layout, så kan vara svårare för vissa, eller lättare. Glömde tyvärr att mäta avståndet där, men en H100 + 25mm är det dit ner.

I underkant på mobot ser det ut som följande., just över 3cm alltså.

Så för att sammanfatta lite till.

Nätagget är under den silvriga Jonsbo loggan, som lyser, fast jag inte har fönster i lådan vilket är lite lustigt. Bakom de 2 SSD platserna så är det 2 HDD platser där dom står på högkant. Man kan montera bort det övre fästet för HDD, det är ungefär mitt bakom Samsung disken, då kommer man lättare åt de modulära kontakterna i nätagg.

Grafikkortet jag har där är gigantiskt, tar 3 platser och är det längsta jag haft iaf (HD7950 DCUII TOP) och man får antagligen in ett längre än så, då den går under plåten där.

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | FD North XL | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Skrivet av ronz:

Om man vill köra mATX så finns UMX3 som ser exakt likadant ut, fast mindre såklart. Jag har datorn i sign och det fungerar bra, helt OK temperaturer. Den var dock väldigt trång att bygga i och det samlas väldigt mycket värme vid nätagget.

Skrivet av twk:

Precis, har sett att det finns. Tycker att UMX4 är tillräckligt liten för mig ändå

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Rizzt:

Japp, tycker det med.. Provade ett Phanteks Enthoo EVOLV matx chassi. Rätt stort för att vara matx. Och UMX4 är ATX och mindre.

UMX4 påminner lite om de gamla små lådorna från Lian Li som hade nätagget i fram. Hade ett sånt en gång i tiden.

Skrivet av Starric:

@pekkasteele:
Mycket kul att höra lite reflektioner. Trist att det är lite småsaker som inte är på topp, men byggkvalitet och utseende verkar i alla fall vara så bra det kan bli för pengarna.

Det du skriver låter för övrigt väldigt likt den enda recension jag kommit över, att det främst är lite för trångt: http://www.pcauthority.com.au/Review/432447,review-jonsbo-umx...

Så, ville bara citera så ni såg udateringen

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | FD North XL | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem

Tack för bilderna!
Ser mycket trevligt ut. Visst är det trångt, men man bygger inte så ofta Det blir bra när det är klart iaf. Ångrar lite att jag inte väntade på UMX4. Det kanske blir ett byte senare.
Går det att ta bort den lysande Jonsbo logon?

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av pekkasteele:

Någon frågade om man kunde få plats med 3 120mm i toppen, och det gör man inte, även om man skulle försöka modifiera och flytta nätagget.

Kanske var jag som var otydlig i min fråga. Men det jag ville veta var om det gick 3x120 i botten. Inte i Toppen. För där vet jag ju att nätagget sitter.

Men väntar på UPS ska komma med mitt. Så får jag testa själv.

Kan dock hända att jag måste byta min Corsair H105 kylare. Då den inte verkar passa i toppen. Och att sätta den i botten går nog inte heller. Då slangarna inte kommer räcka.

Får bli luft isf. Fram tills jag köper ett geforce 1080 TI när/om det kommer. För då blir det custom vatten igen.

Visa signatur

Corsair 4000D | Asus Z590 | Intel 11900K | RTX 3080 |
32GB G.Skill | Samsung 980 Pro 1TB | Corsair RM850x

Permalänk
Skrivet av ronz:

Tack för bilderna!
Ser mycket trevligt ut. Visst är det trångt, men man bygger inte så ofta Det blir bra när det är klart iaf. Ångrar lite att jag inte väntade på UMX4. Det kanske blir ett byte senare.
Går det att ta bort den lysande Jonsbo logon?

Jo den bör gå att ta bort, vet inte om det är skruvar eller popnitar, men sen är det bara nått vitt bakom som fördelar ljuset bra, strömmen är från valfri SATA-ström, så den behöver ma inte koppla in.

Skrivet av Rizzt:

Kanske var jag som var otydlig i min fråga. Men det jag ville veta var om det gick 3x120 i botten. Inte i Toppen. För där vet jag ju att nätagget sitter.

Men väntar på UPS ska komma med mitt. Så får jag testa själv.

Kan dock hända att jag måste byta min Corsair H105 kylare. Då den inte verkar passa i toppen. Och att sätta den i botten går nog inte heller. Då slangarna inte kommer räcka.

Får bli luft isf. Fram tills jag köper ett geforce 1080 TI när/om det kommer. För då blir det custom vatten igen.

Har H105an kortare slangar än H100? För slangarna på min hade räckt ner, prövade det, iofs, kanske dom hade kommit ivägen för grafikkortet, men dom nya korten är ju inte så långa så kanske kan gå bakom där bara.

Har du ingen HDD utan klarar dig med SSD/2.5"HDD så kan du ju iaf få fritt i hela botten skulle jag tro, du har ju hållarna för HDD där men dom kan du nog ta bort.

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | FD North XL | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem
Skrivet av pekkasteele:

Så, du har jag fått mina fläktar och bytt, och tog lite bilder så här kommer en fortsättning på mitt omdömme.

Som nämnts, den är litet, här ser man skillnaden på UMX4 och Obsidian 650D

http://i.imgur.com/S39YoZp.jpg?1

Som ni ser då är det ganska så stor skillnad, även på bredden är skillnaden rätt stor.

En översiktsbild, sorry för dålig kvalitet men det är inte det lättaste att skruva dator och fota med en klåfingrig son på just under 3 år med, men jag ville ha med han så han kommer på rätt spår här i livet

http://i.imgur.com/KVqMQSd.jpg?2

Som jag nämnde tidigare är det ganska svårt att ha 2 SSD i de 2 fästen i framkant om man inte har 2 separata kablar, då hålen bakom, där sladdarna ska komma upp, så om en sladd kommer till 1 SSD och sen ska vidare till en annan så får det inte plats. Iaf inte så som mina SATA strömsladdar är gjorda.

http://i.imgur.com/Le0Vuci.jpg

Någon frågade om man kunde få plats med 3 120mm i toppen, och det gör man inte, även om man skulle försöka modifiera och flytta nätagget.

http://i.imgur.com/dn0U00Y.jpg

Området runt moderkortet var lite svårare att fota, men här ser man i överkant, där jag har en H100 och sen 1 fläkt, som man kanske ser på bilden så tar fläkten i strömkontakten där, men alla mobos har ju inte samma layout, så kan vara svårare för vissa, eller lättare. Glömde tyvärr att mäta avståndet där, men en H100 + 25mm är det dit ner.

http://i.imgur.com/aFkNLah.jpg

I underkant på mobot ser det ut som följande., just över 3cm alltså.

http://i.imgur.com/SV7fStP.jpg

Så för att sammanfatta lite till.

Nätagget är under den silvriga Jonsbo loggan, som lyser, fast jag inte har fönster i lådan vilket är lite lustigt. Bakom de 2 SSD platserna så är det 2 HDD platser där dom står på högkant. Man kan montera bort det övre fästet för HDD, det är ungefär mitt bakom Samsung disken, då kommer man lättare åt de modulära kontakterna i nätagg.

Grafikkortet jag har där är gigantiskt, tar 3 platser och är det längsta jag haft iaf (HD7950 DCUII TOP) och man får antagligen in ett längre än så, då den går under plåten där.

Nice, bra inlägg, tack!

Det ser ut som att det kan gå att dra strömkabeln till SSD:n bakom plåten, vad tror du om det? Är din kontakt vinklad utåt, är det därför som du har dragit den så?

Permalänk
Skrivet av twk:

Nice, bra inlägg, tack!

Det ser ut som att det kan gå att dra strömkabeln till SSD:n bakom plåten, vad tror du om det? Är din kontakt vinklad utåt, är det därför som du har dragit den så?

Det är en sån här jag har:

Så "ändkontakten går fint att ta bakifrån, eller en mittkontakt som jag har här, men om jag har mittkontakten så måste jag få nerden igen, innan den kommer upp till nästan SSD, men hålet är för litet på bredden för att man först ska kunna dra ner den och sen upp igen, hade man kunnat vända på en kontakt så att säga, så hade den bara kunnat gå uppifrån och ner, men nu måste den ju alltså ner igen och sen upp.

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | FD North XL | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem
Skrivet av pekkasteele:

Det är en sån här jag har:

http://i.ebayimg.com/00/s/MTIwMFgxNjAw/z/I0MAAOSwzrxUySNi/$_1.JPG?set_id=880000500F

Så "ändkontakten går fint att ta bakifrån, eller en mittkontakt som jag har här, men om jag har mittkontakten så måste jag få nerden igen, innan den kommer upp till nästan SSD, men hålet är för litet på bredden för att man först ska kunna dra ner den och sen upp igen, hade man kunnat vända på en kontakt så att säga, så hade den bara kunnat gå uppifrån och ner, men nu måste den ju alltså ner igen och sen upp.

Okej, jag förstår! Tack för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av pekkasteele:

Det är en sån här jag har:

http://i.ebayimg.com/00/s/MTIwMFgxNjAw/z/I0MAAOSwzrxUySNi/$_1.JPG?set_id=880000500F

Så "ändkontakten går fint att ta bakifrån, eller en mittkontakt som jag har här, men om jag har mittkontakten så måste jag få nerden igen, innan den kommer upp till nästan SSD, men hålet är för litet på bredden för att man först ska kunna dra ner den och sen upp igen, hade man kunnat vända på en kontakt så att säga, så hade den bara kunnat gå uppifrån och ner, men nu måste den ju alltså ner igen och sen upp.

En sådan här bör kunna lösa problemet!
http://s.aliexpress.com/vMvmiMRv

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av twk:

En sådan här bör kunna lösa problemet!
http://s.aliexpress.com/vMvmiMRv

Skickades från m.sweclockers.com

Ja en sån ser ut att kunna lösa det!

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | FD North XL | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem

Oj, riktigt snyggt chassi! Ni som har beställt får gärna lägga upp bilder. Väldigt sugen på att själv beställa ett.

pekkasteele; Den lysanden jonsbo loggan. Går det att byta text på ett smidigt sätt? Skulle vara skoj med lite bilder på det

Permalänk
Medlem

Jag har även jag fingret på köpknappen, får se om jag kan hålla mig

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Beställde UMX4 från QuietPC.com igår. Hoppas det skickas fort

Permalänk
Medlem

Jag är nöjd med chassit. Fruktansvärt gediget. Lite besviken på en detalj. Det är själva plasten i toppen. Som man fäster fläktar/radiatorer i.. Denna kunde nog varit av metall osckå kan jag tycka. Men annars är det värt det.

Jag fick in min Corsair H105 radiator. Dock fick jag sätta den offset mot hålen i toppen. Använde buntband just nu tills jag hittar en bättre permanent lösning. Exempel får jag nog bygga mig en liten släde eller liknande som jag sätter i original hålen. Som i sin tur har nya hål som själva radiatorn sitter i.
Men det verkar fungera fint med buntband ännu. sitter stadigt. Och inte i vägen för fläktfilter osv.

Ska ta lite kort för er som är nyfikna.
Är det något annat jag ska ta kort på?

En annan sak är själva JONSBO loggan som är upplyst. Denna tog jag bort. Satt med 4 skrev och någon dubbelhäftande tejp. Går att ta bort helt. Nu ser man namnet på nätagget genom hålet.. Ser ok ut. Går ju att skapa en egen skylt om man så vill och ha den gamla som mall.

HD buren för 3.5 diskar går att ta bort.
Men själva buren/cover plate för PSU, SSD och JONSBO loggan sitter där den sitter tyvärr. går inte att ta bort.

Går nog att få in 3st 120 mm fäktar i botten o mman så önskar. Ddock får man nog borra nya skruvhål.

Visa signatur

Corsair 4000D | Asus Z590 | Intel 11900K | RTX 3080 |
32GB G.Skill | Samsung 980 Pro 1TB | Corsair RM850x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rizzt:

Jag är nöjd med chassit. Fruktansvärt gediget. Lite besviken på en detalj. Det är själva plasten i toppen. Som man fäster fläktar/radiatorer i.. Denna kunde nog varit av metall osckå kan jag tycka. Men annars är det värt det.

Jag fick in min Corsair H105 radiator. Dock fick jag sätta den offset mot hålen i toppen. Använde buntband just nu tills jag hittar en bättre permanent lösning. Exempel får jag nog bygga mig en liten släde eller liknande som jag sätter i original hålen. Som i sin tur har nya hål som själva radiatorn sitter i.
Men det verkar fungera fint med buntband ännu. sitter stadigt. Och inte i vägen för fläktfilter osv.

Ska ta lite kort för er som är nyfikna.
Är det något annat jag ska ta kort på?

En annan sak är själva JONSBO loggan som är upplyst. Denna tog jag bort. Satt med 4 skrev och någon dubbelhäftande tejp. Går att ta bort helt. Nu ser man namnet på nätagget genom hålet.. Ser ok ut. Går ju att skapa en egen skylt om man så vill och ha den gamla som mall.

HD buren för 3.5 diskar går att ta bort.
Men själva buren/cover plate för PSU, SSD och JONSBO loggan sitter där den sitter tyvärr. går inte att ta bort.

Går nog att få in 3st 120 mm fäktar i botten o mman så önskar. Ddock får man nog borra nya skruvhål.

Nice Ta gärna kort på chassit för det står, så man får se det i sitt rätta sammanhang

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Såhär ser det ut i mitt UMX3 (mATX)
Försökt dölja kablarna så gott det går, men det går inte att gömma något bakom moderkortet eller nätagget. Blev helt OK tycker jag endå.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Såhär ser det ut i mitt UMX3 (mATX)
Försökt dölja kablarna så gott det går, men det går inte att gömma något bakom moderkortet eller nätagget. Blev helt OK tycker jag endå.
http://i.imgur.com/438qWOs.jpg
http://i.imgur.com/BhQgtaL.jpg

Snyggt!

Jag tycker att det är udda att nätagget inte kan blåsa ut luft ur toppen av chassit. Det vore bra om det hade gjort mesh över hela toppen, som på UMX4, så att nätagget hade blåst ut luft där. Märkligt att de inte gjort så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av twk:

Snyggt!

Jag tycker att det är udda att nätagget inte kan blåsa ut luft ur toppen av chassit. Det vore bra om det hade gjort mesh över hela toppen, som på UMX4, så att nätagget hade blåst ut luft där. Märkligt att de inte gjort så.

Ja det hade gjort chassit helt perfekt.
Kanske någon annan lösning för SSD platsen också, så man kan få in 2st fläktar/240 radiator i botten

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Skrivet av Pippi:

Oj, riktigt snyggt chassi! Ni som har beställt får gärna lägga upp bilder. Väldigt sugen på att själv beställa ett.

pekkasteele; Den lysanden jonsbo loggan. Går det att byta text på ett smidigt sätt? Skulle vara skoj med lite bilder på det

Sorry, glömde att jag skulle ta en bild, men hellre sent än aldrig

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | FD North XL | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pippi:

Oj, riktigt snyggt chassi! Ni som har beställt får gärna lägga upp bilder. Väldigt sugen på att själv beställa ett.

pekkasteele; Den lysanden jonsbo loggan. Går det att byta text på ett smidigt sätt? Skulle vara skoj med lite bilder på det

På Jonsbos hemsida finns bilder på byggen som andra har gjort. Loggan är utbytt i ett av byggena, så det ska gå

Permalänk
Medlem

Nu har jag precis fått mitt UMX4, silver utan fönster. Jäklar vilket snyggt chassi! Kommer aldrig att gå tillbaka till ett "vanligt" chassi igen

Permalänk
Medlem

Lite snabba bilder med mobil kameran.

Lite skenor med offside hål i för att få i en sån tjock radiator som H105an är.

Mycket plats i botten. Blir en tjock radiator för framtida bygget. Och så en slim i toppen.

Mycket plats där 3,5" HD buren satt. Blri framtida pump fäste

Ursäkta rotationen. Vet inte varför den ladda upp roterat.. Men här med fönster. Fick tag på ett gratis från leverantören. Även om jag köpte utan fönster. Dock väldigt mörkt. Man blir ju nästan tvungen att ha ljus i lådan för att se in.

Visa signatur

Corsair 4000D | Asus Z590 | Intel 11900K | RTX 3080 |
32GB G.Skill | Samsung 980 Pro 1TB | Corsair RM850x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rizzt:

Lite snabba bilder med mobil kameran.

Stilrent bygge

Interiören blir klart snygg, men bilderna påvisar även delvis bristen med chassit tycker jag: grafikkortet tar upp hela mittenpartiet och klipper ganska ordentligt av flödet från botten till toppen kan jag tycka.
Det är nog inget jätteproblem i det stora hela, då det finns en del plats för genomsläpp, men helt optimalt känns det inte.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Stilrent bygge

Interiören blir klart snygg, men bilderna påvisar även delvis bristen med chassit tycker jag: grafikkortet tar upp hela mittenpartiet och klipper ganska ordentligt av flödet från botten till toppen kan jag tycka.
Det är nog inget jätteproblem i det stora hela, då det finns en del plats för genomsläpp, men helt optimalt känns det inte.

Sant, dock har jag samma temperaturer som i mitt gamla Enthoo Ebolv MATX chassi. + hade man haft bur för en massa 5,25" där nätagget sitter hade det varit lika illa. GPUn kyls ju i alla fall väldigt effektivt i detta.

För er som är intresserade så kör jag två AF120 PE fläktar i botten. 2x SP120 SE på radiatorn samt 1x AF120 SE i bak.
Så jag bör ha positivt tryck i lådan. Men bör undersöka detta noggrannare vid tillfälle.

Dock är planen för chassit att bygga custom vatten i vinter/vår.

Nöjd med chassit i övrigt. Gediget. Får som sagt Lian Li vibbar och en stänk av Phanteks.

Visa signatur

Corsair 4000D | Asus Z590 | Intel 11900K | RTX 3080 |
32GB G.Skill | Samsung 980 Pro 1TB | Corsair RM850x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rizzt:

Sant, dock har jag samma temperaturer som i mitt gamla Enthoo Ebolv MATX chassi.

Mjo, men även det är ett rätt så restriktivt chassi dock (rätt smala små springor i fronten, och väldigt snålt luftflöde i toppen om du körde vattenkylning där)

Skrivet av Rizzt:

För er som är intresserade så kör jag två AF120 PE fläktar i botten. 2x SP120 SE på radiatorn samt 1x AF120 SE i bak.
Så jag bör ha positivt tryck i lådan. Men bör undersöka detta noggrannare vid tillfälle.

Aha, så du kör insug i både botten och toppen menar du?
Jo då lär det bli positivt tryck! Känns nästan overkill, men som du säger nog inte så dumt för GPU-kylningen ändå.
Halvmycket varmluft som går in i nätagget kanske?

Skrivet av Rizzt:

Nöjd med chassit i övrigt. Gediget. Får som sagt Lian Li vibbar och en stänk av Phanteks.

Bra att veta att det är ett redigt bygge

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Mjo, men även det är ett rätt så restriktivt chassi dock (rätt smala små springor i fronten, och väldigt snålt luftflöde i toppen om du körde vattenkylning där)

Aha, så du kör insug i både botten och toppen menar du?
Jo då lär det bli positivt tryck! Känns nästan overkill, men som du säger nog inte så dumt för GPU-kylningen ändå.
Halvmycket varmluft som går in i nätagget kanske?

Bra att veta att det är ett redigt bygge

Nja, var jag som var otydlig. High performence IN i botten på 70%, UT i toppen och bak med silent edition fläktar på ca 50% fläkthastighet. Har även testat lite olika kombinationer. Exempelvis IN i toppen över radiatorn. Men gav inte mycket.

Enda nackdelen med radiator i toppen och UT över dom är den högre temperaturen på cpu. Till skillnad när jag haft radiator i fronten på tidigare chassin och IN över dom. GPU värmer upp radiatorn. Men vi pratar 5 grader eller liknande.

Visa signatur

Corsair 4000D | Asus Z590 | Intel 11900K | RTX 3080 |
32GB G.Skill | Samsung 980 Pro 1TB | Corsair RM850x