Permalänk

är sidan genuin?

Tjenare jag såg en keps för någon vecka sedan som jag hittade på en sida. jag självklart som nyss fått sommar-jobbs pengarna köper denna kepsen och väntar nu med iver över att få min nya keps då jag nu har börjat Industritekniska och och behöver en keps mer eller mindre för att smälta in bland resten i klassen. jag beställde min keps från ''http://www.billiganewerakepsar.se/'' och jag har gått och blivit lite skeptisk nu till sida eftersom min order har stått på orderstatus pending sedan 2016 12 08. vad tror ni?

Visa signatur

Cpu: i7 6700k
Ram: 32gb
Moderkort: ASUS z170 Pro Gaming
Grafikkort: GeForce GTX 1070 SEA HAWK

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Superfejk. Samma som dom där erbjudanden på FB man kunde köpa rayban för en hundring typ. Handla inte!

Permalänk
Medlem

Inget jag hade handlat ifrån, kass svenska, ser ut att komma från Google Translate. Verisign, Mcafee och Paypal-badgerna längst ned på sidan är inte klickbara utan är bara en bild, alltså har skaparen bara slängt in dem där och de har ingen som helst betydelse i praktiken. Ett seriöst företag har klickbara sådana, eller för den delen inga alls, men att använda dem utan tillåtelse skriker bedrägeri. Hittade heller ingen "om oss"-sida, inget org-nummer, ingen information om vem som ligger bakom sidan över huvud taget.

Det verkar som att du har blivit lurad.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Den sidan är ju så fake, dem har en "kontakta oss" men jag tror inte du kommer få något svar därifrån.

Alla bilder längst ner som visar att dem är "verifierade" är just bara det, vanliga bilder. Hade dem varit godkända så ska man kunna klicka på dem och i sen tur få upp org-nummer och annat smått och gott som indikerar att sidan faktiskt är godkänd av t.ex visa eller paypal

Permalänk

1. ingen vettig kontaktinfo bara ett formulär att fylla i inget organisationsnummer, telefonnummer, eller email.

2. blandat engelska och svenska på sidan...
Welcome visitor you can Logga in or Registrera
skriker ihopslängd sida med någon standard mall för att de ska gå fort...
samt google translate översättning...

3. alltid 50-90% rea... antingen säljer de piratkopior eller så försöker de lura folk på pengar...

Allt talar för att det inte är någon seriös sida...

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Scam.

Visa signatur

Hello. x99

Permalänk
Hedersmedlem

Superbluff, tyvärr. Bara namnet på sidan är ju en enorm varningsklocka. Du lär få fortsätta vänta på din keps.

Permalänk

Jag ställde en fråga via deras kontaktformulär och gav de länken till denna tråden.

"Hej, jag har tänkt att beställa från er, men sprang på detta ( länk hit ) har ni någon förklaring?"

Vi får väl se om det kommer in någon nyreggad och försvarar till 100%

Permalänk
Medlem

Har du betalat redan? Om det är med kort så gör en reklamation till banken snarast. Om dom inte ens har ett organisationsnummer verkar det svårt att ta betalt med kort. Be även skatteverket kolla om dom finns på riktigt.

Spärra även kortet omedelbart om det är använt oavsett om det dragits pengar eller inte.

Visa signatur

Server: Fractal design Define 7 XL | AMD Ryzen 7 5800X 8/16 | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO | 64GB Corsair @ 3000MHz | ASUS Radeon RX 460 2GB | Samsung 960 PRO 512 GB M.2 | 2x 2TB Samsung 850 PRO SSD | 6x Seagate Ironwolf Pro 10TB
WS: Phantex Entoo Elite | AMD Ryzen Threadripper 1950X 16/32 | ASUS Zenith extreme | 128GB G.Skill @ 2400MHz | ASUS Radeon HD7970 | 3x 2TB Samsung 960PRO M.2 | 6x Seagate Ironwolf Pro 10 TB
NEC PA301W 30" @ 2560x1600 | Linux Mint 21.3 Cinnamon

Permalänk
Avstängd

"Välkommen till vår billiga new era keps outlet" Jag testade google translate men den sidan kunde inte hitta nån vettig förklaring till vad dom menar.
Vad är det dom skriver?

Helt klart en scam sida, en seriös försäljare skulle inte släppa en sida som ser ut så där.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

Oj oj, det är fake så det bara skriker om det.
Håll dig till etablerade återförsäljare.
Kollar man runt ser man tydligt att mängder med innehåll är översatt av Google Translate vilket inte direkt är ett säkert tecken.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Bortsett från det de andra har nämnt så har jag som regel att aldrig beställa från en sida som inte har någon fysisk adress.

Visa signatur

Intel i5 13600K- RTX 3060 - 32 GB Corsair Vengeance 3000 MHz DDR4

Permalänk

fack fack fack..... jag har jue beställt min keps... :/ va fan ska man göra nu? har köpt en keps för 118 kr med 78kr i frakt...

Visa signatur

Cpu: i7 6700k
Ram: 32gb
Moderkort: ASUS z170 Pro Gaming
Grafikkort: GeForce GTX 1070 SEA HAWK

Permalänk
Medlem

Om pengerna är dragna är det inte så myucket att göra.

Det bästa som kan hända är att det kommer en uruselt gjord kopia.

Men mest troligt är att det inte kommer komma någonting och du ändå betalt en rätt liten läropeng.

"Är det för bra för att vara sant, så är det ofta för bra för att vara sant".

Ofta rätt säkra tecken på bluff:
Alldeles för bra priser.
Dåligt skrivna texter. FÖrsta texten du möts av;
"Välkommen till vår billiga new era keps outlet online shop, 100% bra kvalitet! "
Enda kontaktvägarna är via ett formulär. Inga telefonnummer, inga adresser eller telefonnummer.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av john00133:

fack fack fack..... jag har jue beställt min keps... :/ va fan ska man göra nu? har köpt en keps för 118 kr med 78kr i frakt...

Då är du 196 kronor fattigare, men förhoppningsvis klokare i framtiden.

Du kan ju ta kontakt med polisen och din bank, men räkna inte med att du kommer få ut något av det.

Visa signatur

Intel Core i5 8600k @ 4.7 GHz - Gigabyte Aorus GTX 1080 TI - Asus PRIME Z370-A
- Corsair Vengeance LP 16 GB - EVGA Supernova G2 850W - NZXT H500i

Permalänk
Medlem

Om du betalt med kreditkort (OBS inte betalkort) är det bara reklamera till kortutgivaren så får du pengarna tillbaka (Om du inte fått varan). Betalkort så är det inget att göra, dock en ganska billig läxa för framtiden.

Visa signatur

ASUS TUF Z790-Plus Wifi | Core i9 12900K @5.1/4.0 | NZXT Z73 | G.Skill Trident Z5 RGB 2x32 GB DDR5-6000 CL30 | 1 & 4TB WD SN850X, 4TB Samsung 870 QVO | Gainward 4090 GS @3000/23 | Enthoo Evolv X |MSI MEG Ai1300P 1300W | SBX G6 | Logitech G915 & G502
X Lightspeed | Dell Alienware AW3225QF 32" | 104 TB UNRAID NAS | MacBook Air M1 2020 | 8192MB | 256GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av john00133:

fack fack fack..... jag har jue beställt min keps... :/ va fan ska man göra nu? har köpt en keps för 118 kr med 78kr i frakt...

Se det som att du betalade 200kr för en lektion i livskunskap Vi har alla åkt på ett antal nitar genom åren. Det kanske var din första men du bestämmer själv hur många de nästkommande blir.
När du har svalt den akuta ilskan kan du dessutom fundera lite på hur det känns att det du skattade på sommarjobbet går till en poliskår som kommer lägga ner din anmälan innan de ens läst den för att de inte prioriterar dig som uppdragsgivare.

Svar på § 1 raderat. // MOD
Visa signatur

8700K 5Ghz | 32GB 3200Mhz | 2080Ti 11GB | Phanteks Enthoo | Asus PG27AQ

Permalänk
Medlem

Ser ur som en Kinaleverantör så det behöver inte vara fejk, däremot tar frakten lång tid. Så ta det lugnt och har du bråttom handla inte på kinasidor.

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk
Inaktiv

Hur betalade du? Skrev du in bank-kortnumret med csv koden? I så fall kan de dra ännu mera pengar och du ska spärra ditt bankkort.

Sedan ska man alltid söka på företaget innan man gör köpet, då får man oftast upp om företaget är legitimt eller ej. Visst mer ovanliga saker är svårare, men just kepsar är inget ovanligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av crumpets:

Se det som att du betalade 200kr för en lektion i livskunskap Vi har alla åkt på ett antal nitar genom åren. Det kanske var din första men du bestämmer själv hur många de nästkommande blir.
När du har svalt den akuta ilskan kan du dessutom fundera lite på hur det känns att det du skattade på sommarjobbet går till en poliskår som kommer lägga ner din anmälan innan de ens läst den för att de inte prioriterar dig som uppdragsgivare.

Snubben är ju knappt gymnasiegammal, måste väl för fan få vara tillåtet att vara lite oerfaren med näthandel då.

att han är ung är väl inte riktigt någon ursäkt till det där han måste verkligen ha varit galet ouppmärksam för att genomföra ett köp på en dåligt fejkad sida.

jag har varit nära att köpa fejkade saker själv men "nära" är ordet här, jag kollar alltid innan jag köper något vad sjutton är det för sida jag är inne på är det seriöst och som i detta fall verkar det inte ens vara bra svenska som borde redan där vara en stor varningsklocka men icke.

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Rekordmedlem

Hela sidan osar "oseriös" troligen är det bluff.
Jag hade kunnat skänka dig en reklamkeps om du kommit förbi...

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Vill inte vara elak, men undrar om du hade om det var ett grafikkort du skulle köpa.
Hade du också köpt på en liknande sida? "Billigagrafikkort.se" t.ex.

Är bara nyfiken. Hur tänker man när man ser såna sidor?
Blir jag misstänksam brukar jag klicka på samtliga länkar på sidan för att se om de skickar mig rätt.
I detta fall så skickar ju inte "Teknisk support" dig till rätt sida, utan till startsidan.
Bara där är det ju ett varningens tecken.

Permalänk
Medlem

Vi gör alla misstag då och då, är så vi lär oss.
Det värsta som kan hända ts ifall han inte får någon produkt är att han får en usel kopia.

Skickades från m.sweclockers.com

Citat + svar till § 1 raderat. // MOD
Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

"Welcome visitor you can"

Räkna med att pengarn är förlorade, vill du ha en keps så beställ en ny någon annanstans.
Skulle det dyka upp en keps trots allt så har du isf en extra att variera dig med

Permalänk
Medlem

Visst, det var en spydig och onödig kommentar. Men allvarligt, hur kan inte varningsklockorna börja ringa?

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Skrivet av Kethsi:

jo men ärligt talat hur ouppmärksam var du när du köpte den?

och du får se de som en läxa att alltid kolla sidan så att det verkligen är legit innan köp.

Skrivet av Dreijer:

Visst, det var en spydig och onödig kommentar. Men allvarligt, hur kan inte varningsklockorna börja ringa?

jag vet att det kanske va en del varnings klockor men det såg genuint ut ändå på något sätt. handlar sällan på nätet så...

Visa signatur

Cpu: i7 6700k
Ram: 32gb
Moderkort: ASUS z170 Pro Gaming
Grafikkort: GeForce GTX 1070 SEA HAWK

Permalänk
Medlem

Jag tycker man borde få lite dålig känsla när hemsidan eget namn innehåller ordet "billig"..

New Era kepsar är inte billiga men jag betalar hellre 500kr för en keps som är en äkta än 100-300kr för en som inte är äkta eller från en sida som lär lura dig.

Permalänk
Medlem

Jag personligen tycker att den ser ut som vilken kina-sida som helst, jag skulle tro att du får en kopia inom 2 månader. Det som oroar är att det inte verkar finnas mycket andra diskussioner om sidan än just denna. I värsta fall har du ju ändå inte förlorat överdrivet mycket pengar.

Visa signatur

Chassi> FD Define S CPU> i7 10700 GPU>RTX 3070 MB> GB B460 Aorus Pro AC Ram> 32GB PSU> Corsair AX1200

"Server"> Enthoo Pro CPU> i7 5960x @ 4,2 Ghz GPU>GTX 760 MB> Asus x99 Deluxe Ram> 32GB 2666mhz PSU> Corsair CX650

Kringutrustning> Philips 70PUS7304, AOC AGON AG271QG, Roccat ISKU Fx, Logitech G502 Spectrum, MX 5500, MX Revolution, Arctis Nova Pro Wireless, Behringer Ms40, HP Reverb G2, MSI GF65 Thin 10SER, USB 990 Pro 2tb,

Permalänk
Skrivet av Pzykozz:

Jag tycker man borde få lite dålig känsla när hemsidan eget namn innehåller ordet "billig"..

New Era kepsar är inte billiga men jag betalar hellre 500kr för en keps som är en äkta än 100-300kr för en som inte är äkta eller från en sida som lär lura dig.

mm känner mig lite lurad men de ska man väll bli någon gång det med.

Skrivet av Mizccc:

Jag personligen tycker att den ser ut som vilken kina-sida som helst, jag skulle tro att du får en kopia inom 2 månader. Det som oroar är att det inte verkar finnas mycket andra diskussioner om sidan än just denna. I värsta fall har du ju ändå inte förlorat överdrivet mycket pengar.

då är det bra att de finns en diskution nu då.

Visa signatur

Cpu: i7 6700k
Ram: 32gb
Moderkort: ASUS z170 Pro Gaming
Grafikkort: GeForce GTX 1070 SEA HAWK