Phanteks Eclipse P400

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

Det var jag som upplyste Phanteks om faktumet att chassit inte klarade av kylare med höjder på 170 mm. De tackade så mycket och ändrade detta på hemsidan. Faktumet kvarstår att P400 inte klarar fullstora tornkylare, vilket är en nackdel och därmed når det inte upp till toppklass.

Känns som ett ganska groft misstag, om du inte hade upplyst dom om detta och chassiet hade nått ut till konsumenter som förberett sig på att det faktiskt skulle klara 170mm skulle det kosta dom ganska dyrt.
Om inte någon fick sparken efter detta så är dom väldigt förlåtande
Hoppas ni fick en slant till bygget som tack för hjälpen, sånt här är viktigt att få rätt från början för vilken tillverkare som helst.

För övrigt en väldigt trevlig genomgång, god pedagogik där man enkelt visar dess funktioner, speciellt snyggt med de överlappande bilderna vid demonstrationen av t.ex. bortmonteringen av plåten i fronten vid hdd-vaggorna för montering av radiator/fler fläktar. I r8 8/8, gr8 m8

Visa signatur

Sometimes autocorrect makes me say things I don't Nintendo.

Permalänk
Skrivet av TheYardbird:

Yes det verkar vara exakt samma innanmäte som Evolv ATX och Pro M, säker lite smågrejer här och där som skiljer dom åt dock.
Att ha 3st med samma features bara olika dyra paneler runtom är en minst sagt udda business plan, men förhoppningsvis så funkar den för dom

Hmm, nä, står 165mm över moderkortet på den där så den är lite lite för stor tyvärr.

Tyckte Jonas sa att det faktiskt går in 164-165cm men att kylaren ligger mot glaset (plastfönstret) vilket jag inte skulle ha några större bekymmer med faktiskt. Men en Be quiet Dark rock pro 3 fungerar (160cm) den är dessutom riktigt snygg och kyler lika bra.

Permalänk
Medlem

Bra pris!

Visa signatur

X570 Asus Crosshair VIII Dark Hero/ Ryzen 5800X3D / 32GB 3200 MHz CL16/Noctua U12A/ 7800 XT Nitro + / Kingston KC3000 1TB x2, /Corsair RM850X V3/ Asus 27GP850P/ Samsung Odyssey G5 27”/ Fractel Design North

Permalänk
Medlem
Skrivet av ulanddanne:

Tyckte Jonas sa att det faktiskt går in 164-165cm men att kylaren ligger mot glaset (plastfönstret) vilket jag inte skulle ha några större bekymmer med faktiskt. Men en Be quiet Dark rock pro 3 fungerar (160cm) den är dessutom riktigt snygg och kyler lika bra.

Satan vilka stora kylare det går in Du menar inte millimeter?

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97M-Plus | 16gb ram | Asus Strix 970 | Phanteks PH-TC12DX | Samsung 850 Evo 250gb | Corsair Force GS 120gb | Fractal Design Integra M 650w | Fractal Design Define Mini C

Permalänk
Skrivet av Snorlena:

Satan vilka stora kylare det går in Du menar inte millimeter?

Haha! Jag gör nog det bestämt!

Permalänk

Verkar vara slutsålt i hela jäkla världen. Fler än jag som var sugna tydligen. =(

Visa signatur

GAMINGRIGG: I7 6700K@4,4Ghz. 32GB DDR4. EVGA GTX 1080 TI FTW3 ACX.
SERVER: Core I5 3500K 6x 2Tb WD Caviar Green.
NAS: DS1813+ 5x 4TB Wd Red.
HTPC/VR: i5-7500. 8GB DDR4. EVGA GTX 1080 FTW ACX.

Permalänk
Skrivet av Pentagram:

Verkar vara slutsålt i hela jäkla världen. Fler än jag som var sugna tydligen. =(

Verkligen, rekommenderade det till en kompis som beställde det. Webhallen skulle få in dem den 5e i denna månad, men sen ändrade dom till "beställningsvara". Ingen annan verkar ha dem heller.

Visa signatur

5800X, Asus dual 4070, 32GB, Fractal newton R2 650 watt, Asus Prime B350-plus , Phanteks 400s vit, Asus TUF VG27AQ1A, Dell U2515H.
https://www.flickr.com/photos/albinivik/

Permalänk
Medlem

mailade inet och de sa att det kommer till butiker i slutet av månaden!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Starric:

Vadå synd på glassidan? Vill du ha utan så ta P400S istället med täckt sida och dämpmaterial på insidan.

Eller menar du något annat?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag kommenterade chassit i recensionen, inte de övriga varianterna utav detta chassit.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem
Skrivet av bjonss13:

mailade inet och de sa att det kommer till butiker i slutet av månaden!

Kan intyga detta. Talade med Webhallen och fick förklarat att lanseringen av chassit skjutits fram - det förväntas in i lager i slutet av mars till samtliga återförsäljare (som beställt det), vilket även gäller för alla modeller och färger.

Visa signatur

De (tredje person, plural, subjektsform).
Dem (tredje person, plural, objektsform).
Vi (första person, plural, subjektsform).
Oss (första person, plural, objektsform).

Permalänk
Medlem

Jag vill väl flika in med att jag har haft detta chassi i 2 dagar nu och oj oj så tyst det är. Jag kör iofs med den utan fönster. Men med dom 2 medföljande fläktarna på lägsta fart så är datorn knäpptyst verkligen. Lätt att jobba i också så det är mina bästa investerade 800 på väldigt länge.

Visa signatur

🏬: Gigabyte Aorus X570 Master 🔲: AMD Ryzen R5 5600X ❄️: Cooler Master Hyper212 BE 🏴: ASUS RX 6700 XT DUAL
🗄️: Fractal Define 7 Compact 🔌: EVGA B5 850W 🎞️: 32GB HyperX Beast 3600Mhz 💾: Crucial 512 GB
🖥️: ROG STRIX XG27WQ 🖱️: Corsair Scimitar RGB Elite ⌨️: K70 RGB TKL CHAMPION SERIES 🎧: Corsair H55 📶: Archer C80

Permalänk
Medlem

@MacAllan:

Varför behövs det för de?

Permalänk
Medlem
Skrivet av frippe86:

@MacAllan:

Varför behövs det för de?

Vad behövs vad för?

Permalänk
Medlem

@MacAllan:

Hittade svaret på.min fråga. Du skrev att det krävs usb 2.0 för os installation:)

Har man hört något mer om detta chassi? Nu var det ju ett tagsedan det släpptes. Hur ventilationen är?

Permalänk
Medlem

Om man har en 280 mm radiator i fronten och tar bort hdd buren.

Då skulle man kunna sätta radiatorn längst ner och sedan kommer. Komplettera med 1 80 mm fläkt för lite extra inblås?

Permalänk
Medlem
Skrivet av frippe86:

Då skulle man kunna sätta radiatorn längst ner och sedan kommer. Komplettera med 1 80 mm fläkt för lite extra inblås?

Förstår ej vad du menar?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

@Roger W:

Som chassit är utformat så får du plats med en 280 mm radiator i fronten.

Men om du tar bort hdd buren så får du plats för en 360 mm radiator. Då skulle man kunna sätta en 80 mm fläkt högst upp i fronten och sedan radiatorn på 280 mm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av frippe86:

Som chassit är utformat så får du plats med en 280 mm radiator i fronten.

Men om du tar bort hdd buren så får du plats för en 360 mm radiator. Då skulle man kunna sätta en 80 mm fläkt högst upp i fronten och sedan radiatorn på 280 mm.

Då förstår jag
Antar man kan göra så, men undrar om det ger något meningsfullt värde?
En liten 80:a flyttar inte mycket luft ståendes för sig själv däruppe, och det finns inget direkt i lådan som behöver den ventilationen heller?
(det kommer ju komma luft genom radiatorn också, om än varmare och i lägre fart)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk

Åså bestälde man precis ett sådant här chassi ja. Efter låång längtan att få köpa ett nytt då det jag har ser ut som hej kom å hjäkp mig efter 7 svåra år. ( vilket säkert är åldern på det. )

Spännande spännande!

Visa signatur

| Asus Z170-A | i5 6600K | ASUS R7 260x | 2*4Gb ddr4 2666 | corsair cx750m | Phanteks eclipse p400 |

Permalänk

Så, överväger nu burk då min pajat, har en Cryorig H5 Ultimate, tror ni den går in i detta chassi? Höjd enligt Komplett skall vara 160mm på kylaren och fattar det som att kylare på upp Till 165mm går in.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H6 - ASUS Strix B550 Gaming F - AMD Ryzen 5600X - Kingston HyperX Fury RGB 32GB 3200MHz - Powercolor 6900XT RDU - Corsair RM1000X - Arctic Freezer II 360 - 5.5TB M.2/SSD/HDD