Permalänk
Medlem

Det ekar här inne!

Har du pengarna så Prometia

Permalänk

Har du pengar så Prometia

Permalänk
Medlem

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Slo'Bed
Ja... Men och, det är coolt som satan

det lär ju bli väldigt dyrt...det är inte som att man kan framställa flytande kväve i köket

Visa signatur

Dator: AMD 5800X, ASUS RTX3060, 32GB RAM, Windows 10
Server: Intel NUC i5-4250U, 16GB RAM, Debian

Permalänk
Medlem

jo jag har pengarna.

Men det känns ganska kul att ha en 30 kg kub utanför lådan som ligger o skräpar.. Men det går alltid att modda hehee:)
Undra om man ska vänta ett tag och se om priset kommer gå ned på den gamla prometeia:n nu när mach II kommit?

ska se om jag kan pressa ur lite mer mhz från min gamla goding. Kanske kan komma upp i 1600 mhz om jag voltmoddar mobot.

Visa signatur

SYSTEM1 -AMD TB 1000@1500[AXIA]-Iwill KK266R-Silverrado-256mb mosel-Addtronics 7896A-

SYSTEM2 -SN45G + Silent powersupply -AMD Athlon 2800+ barton- 2x256MB Twinmos Winbond - 36gb RAPTOR - Pioneer A07-

Permalänk

Kommer priset att sjunka mkt på den gammla prommen eftersom den nya har kommit ut ?!?!?!?! ¨Nån som vet en bra butik som säljer prommar till bra pris ? gtek är dyraaaaa !!!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

har du pengarna köp båda..

Visa signatur

Uprise
i7 3770, Gigabyte G1.Sniper3, Corsair Dominator 1866Mhz 16GB, Corsair AX860, Corsair 450D+H100i,Gigabyte GTX970.
All for sale! Incl. 4670k, Gigabyte G1.Sniper M5, Kingston Predator 16GB 2133Mhz
Bitfenix Phenom M, Silverstone SG10, Antec P180

Permalänk
Medlem

Är du intesserad av OC och har som hobby att pilla runt i burken (som jag ) så är det roligare att bygga något själv och i så fall är vattenkylning enkelt att sätta ihop och det går att modifiera och bygga ut.

Prommy ger helt andra temperaturer och om du vill ha ett system som presterar bra och inte ger dig så mycket underhåll mm så köp det.

Permalänk
Medlem

Gör både och. Prometia till CPU:n, och vatten till NB och grafiken. Så skall det bli till hösten för mig.
Det är ingen lek!

Visa signatur

Datorer, ett enkelt sätt att dagligen träffa idioter....

Permalänk
Medlem

Har du pengarna så Prometeia.

Permalänk
Medlem

Men om jag ska köpa prometeia:n vill jag inte köpa den fula lådan till.

Visa signatur

SYSTEM1 -AMD TB 1000@1500[AXIA]-Iwill KK266R-Silverrado-256mb mosel-Addtronics 7896A-

SYSTEM2 -SN45G + Silent powersupply -AMD Athlon 2800+ barton- 2x256MB Twinmos Winbond - 36gb RAPTOR - Pioneer A07-

Permalänk
Medlem

finns det nå bilder som visar lite hur dena kylning är uppbyggt?"Prometeia"
har alldrig fattat hur det ser ut=)

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av saigon
finns det nå bilder som visar lite hur dena kylning är uppbyggt?"Prometeia"
har alldrig fattat hur det ser ut=)

http://www.chip-con.com/index.php?pageid=15

Visa signatur

Permalänk

Prometia så klart

Visa signatur

---------------------------
THE ICE TRIGGER

Permalänk
Medlem

Någon som bytt ut 120mm fläktarna på sin prometeia? Borde man inte kunna byta dom mot papsfläktar lr liknande utan att för den skull tappa så värst mycket prestanda?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

öhhh, Prometeia såg ju ut att vara klumpigar en vattenkylning.
finns det färdiga Prometeia system o köpa som bara är o koppla in? och var isåfall?

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av saigon
öhhh, Prometeia såg ju ut att vara klumpigar en vattenkylning.
finns det färdiga Prometeia system o köpa som bara är o koppla in? och var isåfall?

det vet jag inte

jag vet vem som INTE har de... gtek.se

Visa signatur

---------------------------
THE ICE TRIGGER

Permalänk

Prometia kyler juh klart bäst men vatten kylning e fett roligare!!

Visa signatur

Xp2100+@2506 Mhz (AIUHB 0301MPMV)|Gf4 ti4200@370/666|Epox 8rda+|Codegen 400w|2x256mb twinmos pc3200 m/winbond|120gb IBM|Wxp|16507 3dmark2001se|ska bygga vatten kylning snart också.

Permalänk
Medlem

Har du pengarna så Prometia men då borde du kanske hellre satsa på en ny dator

Annars e nog vattenkylning också effektivt, mindre komplicerat med väntetider och annat och du slipper oroa dej för att "frysa sönder" processorn som nån annan här på forumet hade lyckats med. Med en pelt eller så så kommer du nog ned precis i rumstemperatur på prollen, då slipper du kondens också.

Visa signatur

Acer 3820TG | Samsung 840pro 250Gb | Dell U2311H
Praeterea censeo Carthaginem esse delendam.

Permalänk
Medlem

Har du pengarna så Prometeia.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av malek
Håller med nån föregående talare,
vattenkylning.
Inte nog med att det kommer bli långt billigare,
du kan även kyla hela ditt system
(nb, grafik, hd, cpu, agg) osv.
systemet kommer att i det stora hela bli klart mer klockbart,
det kommer bli billigare OCH det kommer, rätt gjort, bli mycket tystare.

haha glömm att det blir mer klockbart med vatten.

Visa signatur

:: System 1 | 2500+ -M | 9800se |
::

saknar öä - Är på semester till ~januari

Permalänk
Medlem

[quoute]haha glömm att det blir mer klockbart med vatten.[/quote]

I det hela...
Klockar du graffekortet och kyler nordbryggan med vatten så når du antagligen bättre resultat än vad du gör med prometia och originalkylning på övriga delar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av echo

I det hela...
Klockar du graffekortet och kyler nordbryggan med vatten så når du antagligen bättre resultat än vad du gör med prometia och originalkylning på övriga delar.

nej nej nej.. nordbryggan kyls perfekt med en 40mm-fläkt och på grafikkortet använder man nån gammal cpukylare. Du kommer aldrig i närheten med vatten.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Bara en liten fundering:

Låter inte kompressorkylda datorer ganska mycket?

Visa signatur

Light travels faster than sound. Is that why some people appear to be smart before they speak?
It's a big rock. I can't wait to tell my friends. They don't have a rock this big.

Permalänk
Medlem

Klart det går att kyla allt med prometeia.

Visa signatur

Uprise
i7 3770, Gigabyte G1.Sniper3, Corsair Dominator 1866Mhz 16GB, Corsair AX860, Corsair 450D+H100i,Gigabyte GTX970.
All for sale! Incl. 4670k, Gigabyte G1.Sniper M5, Kingston Predator 16GB 2133Mhz
Bitfenix Phenom M, Silverstone SG10, Antec P180

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kerberos
Bara en liten fundering:

Låter inte kompressorkylda datorer ganska mycket?

Kompressorn i sig låter ingeting men fläktarna låter ofta ganska mkt. EFtersom processorn kyls enormt mkt såp måste ju värmen ta vägen någonstans. Och så länge man inte ha en jätteradiator så måste ju fläkten vara kraftig.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Visa signatur

h170i-plus i5 6600 2x8gb ddr3l 850 pro 256gb
Don't argue with an idiot. He will drag you down to his level, and beat you with experience.

Permalänk
Citat:

det där är ej prometeia, det är ett hemma bygge

Visa signatur

((::In Trance We Trust::))
E6600 7900GTO

Permalänk
Avstängd

Det där är inget hemmabygge, det där är ett Bowman-bygge.

Permalänk

Köp Prometeia OCH vattenkylning . Vattenkylning till allt utom processorn(som du har Prometeia på).