Permalänk
Medlem
Skrivet av Wifi:

Jippie... Jynx.

I feel for you, bro!

Skickades från m.sweclockers.com

Tack! *bro fist*

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Skrivet av lossah:

En hårdvarufråga.

Throttlar era mobiler när ni kör Pokemon GO någonsin? Nu pratar jag iofs om 100% brightness och tokvarmt ute samt haft mobilen på ett tag. Då fps-droppar jag något fruktansvärt mycket. Jag sitter ändå med en G5a som har en Snapdragon 820. Fullt förståeligt iofs men, jag stör mig. Har stängt av "Speloptimering" ("Ändra videokvaliteten i spel för att spara på batteriet", "Justera videoupplösningen för att spara på batteriet")

Ang spelet i sig. Jag är level 26 och visst, jag är extremt trött på Drowzees och de andra runt 4 olika Pokemons man får absolut 24/7, men jag tycker fortfarande det är väldigt kul att köra. Framförallt ägg älskar jag att knäcka. Brukar bli att gå upp tidigare på mornarna innan jobbet och gå omkring i Drowzee-Norrköping.

Jo, den throttlar ibland. Kör det på en Nexus 5 som har en Snapdragon 800 quad core med 2,26 GHz. Speciellt när det är varmt och man laddar telefonen med en powerbank så blir den så varm så den throttlar. Det är ju mest Snapdragon 810 som har ryktet om att den throttlar men tydligen är problemet bredare än så.

Visa signatur

Dator: i5-13600K, Asus Prime Z690-P, Noctua NH-D14, Kingston Fury Beast RGB 32GB DDR5-6000, Gigabyte RTX 4090 gaming OC, Seasonic Platinum SS-1000XP, Lian-Li Lancool 215, Samsung 980Pro 2TB M.2 NVME, Acer Predator XB323QKNV 4k 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Milky Way:

Jo, den throttlar ibland. Kör det på en Nexus 5 som har en Snapdragon 800 quad core med 2,26 GHz. Speciellt när det är varmt och man laddar telefonen med en powerbank så blir den så varm så den throttlar. Det är ju mest Snapdragon 810 som har ryktet om att den throttlar men tydligen är problemet bredare än så.

Har sett att det laggar rätt friskt till och från även på kollegors telefoner som har S7 Edge. Visst kan det vara throttling som sker ibland men tror mer på att det faktiskt är mycket sämre kodat till Android. Har sett att det hackar till även när de precis börjat spela och då borde knappast telefonen hunnit bli så varm?

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Keeper of Traditions

På min OPO hackar det aldrig... Skumt att nyare, mer "premium" telefoner skulle ha problem.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Hah, fick äntligen ett 10km ägg också. Kläckte det idag och.. japp en fucking Jynx. Som att bli kissad i ansiktet. Fick dock ett nytt när jag jobbade på kläckningen så ny chans i morn/övermorn. Tror inte jag skulle klara av en till, hög risk för ragequit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olegh:

Hah, fick äntligen ett 10km ägg också. Kläckte det idag och.. japp en fucking Jynx. Som att bli kissad i ansiktet. Fick dock ett nytt när jag jobbade på kläckningen så ny chans i morn/övermorn. Tror inte jag skulle klara av en till, hög risk för ragequit.

Nästan lika illa som när man får Pidgey, Weedle eller Rattata i 2 km-ägg.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

Blev överlycklig när jag såg min första Snorlax, klickar på den och wow cp137 fyfan alltså

http://i.imgur.com/g3NHBcv.png

Permalänk
Medlem

@HazZarD:
Mhm, samma här. Hittade en Snorlax i det vilda när jag var lvl.21. CP 43.
Whoop-de-doo liksom. Men men. Mitt huvudmål är att fylla Pokedexen i slutändan. 111 just nu.

Visa signatur

Any machine is a smoke machine if you use it wrong enough - AvE

Permalänk

Så jävla drygt att bo ute i förorten, har typ 2 Pokestops inom en radie på 5 kilometer.. Igår satt jag hemma och slog på spelet för att kolla vad som fanns. Klart en Mr.Mime spawnar och jag har inga bollar att fånga den med.

Dessutom är området jag bor i helt tomt på Pokemons, har gått längst en vanlig gågata i ca 3 kilometer utan en ENDA pokemon, kul va?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SteffelainenDD:

Så jävla drygt att bo ute i förorten, har typ 2 Pokestops inom en radie på 5 kilometer.. Igår satt jag hemma och slog på spelet för att kolla vad som fanns. Klart en Mr.Mime spawnar och jag har inga bollar att fånga den med.

Dessutom är området jag bor i helt tomt på Pokemons, har gått längst en vanlig gågata i ca 3 kilometer utan en ENDA pokemon, kul va?

ja tyvärr är spelet ganska trist i förorten eller på landet men spelet är tänkt att spelas i städer där folk rör sig eftersom då blir det mera spawns på monster osv för att inte tala om pokestops var 10:e meter ... men alla bor inte i storstäder så jag kan förstå frustrationen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

ja tyvärr är spelet ganska trist i förorten eller på landet men spelet är tänkt att spelas i städer där folk rör sig eftersom då blir det mera spawns på monster osv för att inte tala om pokestops var 10:e meter ... men alla bor inte i storstäder så jag kan förstå frustrationen.

Min fru är inne på att vi borde ta en Pokemon resa till Stockholm.

Måste ändå säga att jag är ganska nöjd med antalet stops och gym i lilla Skara där jag bor. Det som saknas är antalet Pokemons, svårt at hitta något utöver de vanligaste. Dom ovanligare får man helt enkelt samla genom ägg.

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
Medlem

Snart kommer Pokemon Go Plus släppas:
"Armbandet ansluter till spelarnas smarta mobiler via bluetooth, och börjar blinka och vibrera när en Pokémon är i närheten. Monstret kan då fångas in med ett knapptryck utan att spelaren behöver plocka fram sin mobil."

Förstår jag detta rätt så behöver man inte anstränga sig över huvud taget mer än att klicka på knappen. Jag tycker det förlorar hela spelets charm, att på något sätt aktivt ta upp telefonen och försöka fånga Pokemons. Visst det är inte direkt svårt men det är ändå någon sorts utmaning. Gör detta till ett hjärndött spel. Då kan de lika införa så att knappen automatiskt trycks in när den blinkar. Eller vad tycker ni?

Permalänk

Tjo tycker väll pokemon håller på och dö men annars va det ett skoj spel

Permalänk
Medlem

@Stich:
Ja, det låter lite tråkigt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stich:

Snart kommer Pokemon Go Plus släppas:
"Armbandet ansluter till spelarnas smarta mobiler via bluetooth, och börjar blinka och vibrera när en Pokémon är i närheten. Monstret kan då fångas in med ett knapptryck utan att spelaren behöver plocka fram sin mobil."

Förstår jag detta rätt så behöver man inte anstränga sig över huvud taget mer än att klicka på knappen. Jag tycker det förlorar hela spelets charm, att på något sätt aktivt ta upp telefonen och försöka fånga Pokemons. Visst det är inte direkt svårt men det är ändå någon sorts utmaning. Gör detta till ett hjärndött spel. Då kan de lika införa så att knappen automatiskt trycks in när den blinkar. Eller vad tycker ni?

Fast vill någon slösa (300-400 kr?) på något som gör spelet hjärndött (enligt oss iaf) så gör det inte så mycket. Spelet kanske blir dubbelt så skoj för dessa personer med armbandet.

Påverkar inte oss andra ändå

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Skrivet av Baalex:

@HazZarD:
Mhm, samma här. Hittade en Snorlax i det vilda när jag var lvl.21. CP 43.
Whoop-de-doo liksom. Men men. Mitt huvudmål är att fylla Pokedexen i slutändan. 111 just nu.

Själv har man hittat en hel rös med snorlax, dock bara otur med cp. har säkert 6 st i 100 500 cp vilket är riktigt kasst för snorlax. En i 700 och en i 1100. ligger i level 25 så ifall man har tur skulle jag kunna få en i runt 2500.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stich:

Snart kommer Pokemon Go Plus släppas:
"Armbandet ansluter till spelarnas smarta mobiler via bluetooth, och börjar blinka och vibrera när en Pokémon är i närheten. Monstret kan då fångas in med ett knapptryck utan att spelaren behöver plocka fram sin mobil."

Förstår jag detta rätt så behöver man inte anstränga sig över huvud taget mer än att klicka på knappen. Jag tycker det förlorar hela spelets charm, att på något sätt aktivt ta upp telefonen och försöka fånga Pokemons. Visst det är inte direkt svårt men det är ändå någon sorts utmaning. Gör detta till ett hjärndött spel. Då kan de lika införa så att knappen automatiskt trycks in när den blinkar. Eller vad tycker ni?

jag har svårt att tro att alla monster bara man kan trycka på en knapp och dom blir automatiskt fångade eller? då är det ju pay 2 win för fan, monster har ju chans att fly hur bra man än träffar me bollen ju ? får ofta ratata eller weedle cp 150 som flyr efter första bollen så det där kan nog inte stämma?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

jag har svårt att tro att alla monster bara man kan trycka på en knapp och dom blir automatiskt fångade eller? då är det ju pay 2 win för fan, monster har ju chans att fly hur bra man än träffar me bollen ju ? får ofta ratata eller weedle cp 150 som flyr efter första bollen så det där kan nog inte stämma?

Oavsett hur konstigt det må låta så är det den information som släppts om enheten...

"The device uses Bluetooth Smart, a connection designed for health and fitness apps, to alert users to the presence of nearby Pokémon and PokéStops. Players will even be able to collect items from PokéStops and catch Pokémon by pressing a button on the Pokémon Go Plus."

Finns även utförligt på Pokémons hemsida.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Skrivet av HazZarD:

ja tyvärr är spelet ganska trist i förorten eller på landet men spelet är tänkt att spelas i städer där folk rör sig eftersom då blir det mera spawns på monster osv för att inte tala om pokestops var 10:e meter ... men alla bor inte i storstäder så jag kan förstå frustrationen.

Jag bor 30 minuter utanför Stockholm men det känns ändå riktigt drygt att jag måste åka in till stan varje gång jag ska spela hehe. Men börjar ju spelet dö ut sakta men säkert, har knappt spelat något i Augusti och tror det just beror på att jag inte är så pepp på att göra dagsutflykter för att spela.

Vi diskuterade förut när vi var ute med båten i skärgården hur nice det hade varit om man var tvungen att ta sig ut till vissa öar för det spawnade speciella pokemons där osv. Men tyvärr är alla mindre skärgårdsöar helt döda och vi lyckades inte få någonting att dyka up.

Permalänk
Skrivet av Wifi:

Oavsett hur konstigt det må låta så är det den information som släppts om enheten...

"The device uses Bluetooth Smart, a connection designed for health and fitness apps, to alert users to the presence of nearby Pokémon and PokéStops. Players will even be able to collect items from PokéStops and catch Pokémon by pressing a button on the Pokémon Go Plus."

Finns även utförligt på Pokémons hemsida.

Som jag tolkar det är inte infångandet automatiskt.

Står att den visar om du lyckades vilket borde betyda att du kan misslyckas också. Dessutom kan den bara fånga Pokemons du redan har.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doomfarer:

Som jag tolkar det är inte infångandet automatiskt.

Står att den visar om du lyckades vilket borde betyda att du kan misslyckas också. Dessutom kan den bara fånga Pokemons du redan har.

Så kan man tolka det, ja, och förhoppningsvis är det något åt det hållet också! Frågan är dock om ett tryck på knappen ger ett "nice throw" med cirkeln stor och så får man hålla tummarna att det räcker för en pokémon man inte vet vad det är för någon.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk

Ingen från norrköping?

Permalänk
Medlem

Är det fler som har problem med spelet just nu?
Den registrerar inte steg och så fort jag försöker fånga en pokemon så blir skärmen bara helt vit...

Edit/ Stavfel /Edit

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Fått två ifrån egg och för några veckor sedan hade någon lagt en incense på ett stop vid mitt jobb, fångade två stycken då, Trodde de skulle vara lite mer ovanliga.

Jag trodde också mr. mime skulle vara mer rare. Jag fick min första för mindre än en vecka sen, inte sett den innan. Sen fångade jag tre igår och en idag :S väldigt märkligt. Har inte varit på några andra platser än jag brukar.

Bara jag som tycker det känns som att så fort man fångat en lite mer "rare" pokemon så börjar dom spawna hej vilt lite överallt?

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberhof:

Är det fler som har problem med spelet just nu?
Den registrerar inte steg och så fort jag försöker fånga en pockemon så blir skärmen bara helt vit...

Att skärmen blir helt vit har jag inte stött på, men att den inte registrerar steg har jag ALLTID problem med Ibland hoppar den från typ 7,2 -> 7,8 och ibland går man 2km och den har inte registrerat en meter...

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Medlem
Skrivet av xcluzive:

Att skärmen blir helt vit har jag inte stött på, men att den inte registrerar steg har jag ALLTID problem med Ibland hoppar den från typ 7,2 -> 7,8 och ibland går man 2km och den har inte registrerat en meter...

Nej det har inte hänt mej innan heller men nu på kvällen så händer det hela tiden jag kan inte fånga en enda pokemon.

Jag lyckades då den att registrera steg till slut, jag hade ett egg som låg på 9,98km så det var lite störande där ett tag.

Edit/ Det måste vara lagg nu kan jag inte ens se några pokemons längre utan det är bara vita ringar som pulserar lite här och var./Edit

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem
Skrivet av xcluzive:

Jag trodde också mr. mime skulle vara mer rare. Jag fick min första för mindre än en vecka sen, inte sett den innan. Sen fångade jag tre igår och en idag :S väldigt märkligt. Har inte varit på några andra platser än jag brukar.

Bara jag som tycker det känns som att så fort man fångat en lite mer "rare" pokemon så börjar dom spawna hej vilt lite överallt?

Samma intryck, eller att de börjat rotera vissa Pokémon. Har haft magnemite spawnas utanför mig där de aldrig tidigare dykt upp. Samma i närheten av jobbet.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av vrmlnd:

Tips till er på obygden!
https://www.youtube.com/watch?v=Da2jrch8wKU

Fungerade utmärkt för mig!!

Kanske var därför det kom så hemskt många bra pokemon när jag satt på soldäck på finlandsfärjan Incense aktiv på resan över Ålandshav!

Permalänk
Medlem

Har Niantic sagt någonting om att de ska fixa trash-pokemons? Alltså att pidgey, rattata, spearow, caterpie och dyl. duckar/nickar undan inga bollar och typ aldrig bryter sig fria efter man passerat lvl 15-20 eller något sånt?

Det, bortsett från alla jävla Drowzee spawns, är nog det som är i särklass mest negativt för spelupplevelsen just nu. Det är verkligen helt orimligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberhof:

Nej det har inte hänt mej innan heller men nu på kvällen så händer det hela tiden jag kan inte fånga en enda pokemon.

Jag lyckades då den att registrera steg till slut, jag hade ett egg som låg på 9,98km så det var lite störande där ett tag.

Edit/ Det måste vara lagg nu kan jag inte ens se några pokemons längre utan det är bara vita ringar som pulserar lite här och var./Edit

Tänkte bara uppdatera att mitt lagg nu är borta och allt fungerar igen nu.

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]