Panik! Min oneplus 3 startar inte?

Permalänk
Avstängd

Panik! Min oneplus 3 startar inte?

Okej. Jag installerade TEAMWIN (TWRP) och jag tryckte på "wipe data" men nu när jag startar telefonen så händer det ingenting.

Det står bara "NO OS INSTALLED" och sen händer det ingenting.

Jag har nog raderat hela systemet.

Frågan är hur jag löser detta nu?

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo

@onezerotwo: Du får tanka över en ROM och installera denne på nytt. Har du valt Wipe Data så är allt borta ja.

Visa signatur

| PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk

~R.I.P~

Visa signatur

feting dator

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DavidtheDoom:

@onezerotwo: Du får tanka över en ROM och installera denne på nytt. Har du valt Wipe Data så är allt borta ja.

Hur gör jag detta?

Permalänk
Medlem

lol! varför wipade du om du inte vet ?

Permalänk
Medlem

Förlåt men kommer låta som träslöjdsläraren i 3e klass. LÄS -> UTFÖR inte göra dessa parallellt.

Visa signatur

13700k-32gb 3200mhz-RTX3080

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jives:

lol! varför wipade du om du inte vet ?

Jag ville att allting på telefonen skulle försvinna men inte själva systemet vilket det nu gjorde

Permalänk
Medlem

Ladda ner ett Rom du vill ha, lägg in på mobilens minne/minneskort, starta twrp under booten genom en knappkombination (googla, kommer inte ihåg just nu samt är olika för olika modeller), flasha romen. Klart!

Permalänk
Inaktiv

Ska du återställa telefonen går du ju bara in på Inställningar - Säkerhetskopiering och återställning.
Där återställer du telefonen.

Du behöver inta dra hem en app och radera hela luren

Permalänk
Medlem
Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av onezerotwo:

Jag ville att allting på telefonen skulle försvinna men inte själva systemet vilket det nu gjorde

Rekommenderar factory reset nästa gång.
Har inte oneplus egen windows mjukvara som kan fixa åt dig?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hazelberg:

Ladda ner ett Rom du vill ha, lägg in på mobilens minne/minneskort, starta twrp under booten genom en knappkombination (googla, kommer inte ihåg just nu samt är olika för olika modeller), flasha romen. Klart!

Denna mobil har inget minneskort.?

Skrivet av SolidReactor:

Rekommenderar factory reset nästa gång.
Har inte oneplus egen windows mjukvara som kan fixa åt dig?

Jag är inne på oneplus hemsida. Där finns det några ROM. Jag har installerat en på datorn, men hur installerar jag den på själva telefonen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av onezerotwo:

Denna mobil har inget minneskort.?

Jag är inne på oneplus hemsida. Där finns det några ROM. Jag har installerat en på datorn, men hur installerar jag den på själva telefonen?

https://forums.oneplus.net/threads/guide-installera-drivrutin...
https://forums.oneplus.net/threads/guide-installera-custom-ro...
http://forum.xda-developers.com/oneplus-3/development

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

@onezerotwo: Om du kopplar in mobilen i datorn kan du väl fortfarande lägga över en ZIP-fil med rom?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hazelberg:

@onezerotwo: Om du kopplar in mobilen i datorn kan du väl fortfarande lägga över en ZIP-fil med rom?

Men hur när jag inte kommer in i telefonen???

Permalänk
Skrivet av onezerotwo:

Men hur när jag inte kommer in i telefonen???

Du bootar in i twrp och flashar därifrån.

*snip* /moderator

§9
Permalänk
Avstängd
Skrivet av mackan_93:

Du bootar in i twrp och flashar därifrån.

*snip* /moderator

Förlåt, första gången jag gör detta. Men vad är flashar?

Permalänk
Permalänk
Skrivet av onezerotwo:

Läs en nybörjar-guide på xda-developers bara. Så borde du utan problem kunna lösa allt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av onezerotwo:

Om du inte kan lägga in den via filhanteraren brukar det gå att pusha den med ADB, dock är det ju inte så jättesmart att börja pilla med att wipea hela luren om du aldrig ens flash att en rom förut, nu är det förhoppningsvis inte så illa men du kan ju paja hela luren på det hör viset om du har otur

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H440 - MSI Z97 Gaming 5 - Intel core i5-4690K - Noctua NH-D15 - 2x Gigabyte r9 280x Windforce 3X - Corsair XMS3 DDR3 4x2GB - Corsair TX850M - Samsung evo 840 1TB - 4x Seagate Constellation ES 2TB
HTC Legend> LG Optimus 2x> Nokia Lumia 800> HTC One X > HTC one > LG G2 > Motorola Nexus 6 > Samsung galaxy S7
Surface pro 3 i3 64GB
Hellre att det aldrig fungerar än att man öppnar instruktionsboken!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jockew1989:

Om du inte kan lägga in den via filhanteraren brukar det gå att pusha den med ADB, dock är det ju inte så jättesmart att börja pilla med att wipea hela luren om du aldrig ens flash att en rom förut, nu är det förhoppningsvis inte så illa men du kan ju paja hela luren på det hör viset om du har otur

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har laddat ner senaste ROM som befinner sig i filhanteraren, installerar jag den via kabel. Vad är ADB?

Permalänk
Medlem
Skrivet av onezerotwo:

Jag har laddat ner senaste ROM som befinner sig i filhanteraren, installerar jag den via kabel. Vad är ADB?

Vilken ROM har du laddat ner? Stock? Bör vara OxygenOS om jag inte missminner mig.

I så fall så bör du kunna gå in i Recovery (TWRP) [1] och flasha ROM därifrån, vet inte hur det är men du kan behöva Gapps också.
Har inte tid att förklara just nu helt men detta ger en liten hum om hur du gör i alla fall.
Annars har folk länkat bra sidor hur man gör såg det ut som.

[1] http://www.androidexplained.com/oneplus-3-recovery-mode/