BF1942 DESERT COMBAT mod

Permalänk

BF1942 DESERT COMBAT mod

är det någon som har spelat desert combat

det är den bästa moden till BF1942...

nästa alpha releas kommer nog ha stealth flygplan och radar torn och lite annat coolt

Visa signatur

---------------------------
THE ICE TRIGGER

Permalänk
Medlem

ja den aeger. Ingenting kan slå helikopter!

Visa signatur

Liv utan Cs... Inget liv alls

Permalänk

det ända skulle vara de värme sökande misiler och AA guns

Visa signatur

---------------------------
THE ICE TRIGGER

Permalänk
Medlem

jag har inte blivit smidig med helikoptern.. nån som har tips på hur man tex cirkulerar ovanför ett mål.. en tanks tex samtidigt som man skjuter det?

Visa signatur

I7 920 | Corsair H50 | ASUS P6T WS PROFESSIONAL |12GB (6x2048MB) 1600MHz XMS3 | Sapphire Radeon HD6950 2xDVI 2GB | 80gb intel 25x SSD| Fractal Design Refine R5 | Corsair tx650w

Permalänk
Medlem

Är det en mod så man får modernare vapen och flygplan eller?
Om det är det, var finns det?

Permalänk
Medlem

Staffan, kolla www.battlerealm.nu dom har det tror jag...
kim, vad är det du har problem med? Om du menar svänger osv så gör man det med rodret...man korrigerar endast med mus eller liknande

Visa signatur

"Don't worry about the world coming to an end today. It's already tomorrow in Australia." - Charles M Schultz

Permalänk
Medlem

www.desertcombat.com

Kanonspel enligt mitt och många andras tycke. Finns dock redan en tråd om det här. Jag ska börja spela det mer på allvar när 1.0:an släpps. Liiite för buggigt ibland, men rätt ok ändå.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

Ang helikoptrarna så har dom inte lyckats få till kännslan i dom nå vidare, det märkte jag när jag testade den lite oseriösa modden Paralell world eller nått sånt.
Där kan man spela som jättespindlar och robotar.
Det finns helikoptrar också och kännslan i dom helisarna är fan mycket bättre än i DC så det är frågan hur en sån oseriös mod kan ha bättre styrning med helikotrarna.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Var kan man hitta denna "fulmod" Paralell World då?

Visa signatur

"Berzerker don´t die, they wuss out ;)"

Permalänk
Medlem

PWs helikoptar har mindre än noll känsla

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ondskan
Var kan man hitta denna "fulmod" Paralell World då?

Det finns en nyhet med länk till den på www.battlefield1942.nu.
Eller:
http://omkr3.no-ip.org/~guzz/parallelworld06arc.zip

Visa signatur

Yarr?

Permalänk
Medlem

Det är mestadels "planecamping smacktards" som gillar DC, pga att plan/helikoptrarna är totalt overkill.

Visa signatur

"There he goes. One of God's own prototypes. A high powered mutant of some kind, never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die. "

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VioL8oR
Det är mestadels "planecamping smacktards" som gillar DC, pga att plan/helikoptrarna är totalt overkill.

Jag tycker att den är riktigt rolig, men jag tar sällan en helikopter eller flyg. Är däremot rätt förtjust i stridsvagnarna.

Däremot är det rätt gott om smacktards på de flesta servrar.

Visa signatur

Yarr?

Permalänk
Medlem

Älskar de nya snipervapnen ^^ En jävla range.

Visa signatur

"Den sötaste användaren på sweclockers.com är defenitivt "o3w1". Han blev medlem i December 2001 och har sedan dess skrivit mycket trevliga inlägg och gjort söta kommentarer." - 118100 Svarar på allt!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VioL8oR

Bara att inse, på ett modernt slagfält är lufthäravelde MYCKET värt just pga att plan och helikoptrar är EFFEKTIVA:D
Jag gillar också att flyga, men brukar försöka balansera med ungefär lika mkt tid på marken....

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Problemet är att när flygplan blir för kraftfulla (som jag faktiskt tycker de är nu i bf), så blir det jävligt tråkigt att spendera tid på marken som fotsoldat eller fordonsförare.
Hade det funnits bättre möjligheter att skjuta ner plan eller åtminstone funnits fler naturliga hinder (tex träd, stenar osv) på marken så skulle bf vara ett bra mycket mer balanserat spel.

Mycket bra är det dock att Dice/EA har lovat att ta bort möjligheten att reparera tanks i hangarer (äntligen slipper vi se hangarcampning).

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem

Låter mkt bra... håller med om att det saknas bra metoder att ta ner planen från skyn. I DC modden skulle man ju kunna tänka sig tex en Stinger nånstans eller så... fram för mer styrda vapen som robotar till både flygande och markbundna fordon. Stinger finns ju också som handhållet vapen, dock tungt och osmidigt att springa med;)
Men som sagt... mera LV till fotfolket;)

Edit: Shilkas kan förvisso vara nog så irriterande när en duktig soldat sitter i den....:D

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det är inte så svårt att ta ner de med ett stabilt bazooka skott eller ett skott med en tank, nu när de åker mycket snabbare... Nog inte så svårt att bli mästare på det.