Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Andreaz1:

Pinsamt dåligt här i Göteborg, 50% av allt jag sett den här veckan har varit de här. Några minuter efter att jag tog den bilden försvann de tre och tre nya dök upp.

Sen har jag förutom Blastoise i morse missat en Pikachu, en Kabuto och en Magnemite som jag aldrig ens hann hitta innan de försvann.

Skickades från m.sweclockers.com

Trädgårdsföreningen kan jag rekommendera, stans bästa ställe

Men det finns utan tvekan på tok för många Drowzee... De kunde gott ha roterat vilka som det spawnas flest av.

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Tröttnar ni inte på detta meningslösa jagande? Som jag har förstått det finns det ingen egentlig mening med att leta efter dessa virtuella varelser som man fascinerades av förr, inga dueller med andra spelare eller dyl.

Visa signatur

7800X3D//4090
Kubuntu // W10

Permalänk
Hedersmedlem

Bara lite, men egentligen inte.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Behind900:

Tröttnar ni inte på detta meningslösa jagande? Som jag har förstått det finns det ingen egentlig mening med att leta efter dessa virtuella varelser som man fascinerades av förr, inga dueller med andra spelare eller dyl.

Inte mer meningslöst än allt annat spelande.

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Det här är en fråga om perspektiv.

Visa signatur

7800X3D//4090
Kubuntu // W10

Permalänk
Medlem

På tal om fastpokemap.se så kör jag en lokal installation av https://github.com/PokemonGoMap/PokemonGo-Map på Mac'en.
Riktigt bra funkar den. Tog inte mer än 10 minuter få igång.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Behind900:

Okej så vad menar du gör det här mer meningslöst än annat spelande?

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Behind900:

Nej, det är det inte

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreaz1:

Okej så vad menar du gör det här mer meningslöst än annat spelande?

Det är ju inte så att du kan utvecklas som spelare eller så. (nu är det förvisso ett mobilspel men man kan ju bli bättre på tetris etc.) Faktum är att nu när jag tänker på det så kan jag nog egentligen inte jämföra ett mobilspel med exempelvis ett datorspel.

Visa signatur

7800X3D//4090
Kubuntu // W10

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Behind900:

Det är ju inte så att du kan utvecklas som spelare eller så. (nu är det förvisso ett mobilspel men man kan ju bli bättre på tetris etc.) Faktum är att nu när jag tänker på det så kan jag nog egentligen inte jämföra ett mobilspel med exempelvis ett datorspel.

Självklart kan man det, både utvecklas som spelare och jämföra mobil- med datorspel.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Självklart kan man det, både utvecklas som spelare och jämföra mobil- med datorspel.

Hur menar du?

Visa signatur

7800X3D//4090
Kubuntu // W10

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Behind900:

Hur menar du?

Precis det jag skriver. Att man kan bli en bättre spelare och att det visst går att jämföra mobil- och datorspel. Osäker på varför du känner dig manad att försöka förminska ett spel.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@hultron: Vad är fördelen med PokemonGoMap, scannar man själv i sitt område? Riskerar man inte att exponera IP etc då?
Eller har det här projektet inga öppna databaser som apparna kan komma åt?

Dammade själv av en mac då jag upptäckte att min ipad inte hade GPS och spoofing av förra joggingrundan med xcode helt
plötsligt kändes mer rumsrent jämfört med android där de för övrigt blockat rootade enheter....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Precis det jag skriver. Att man kan bli en bättre spelare och att det visst går att jämföra mobil- och datorspel. Osäker på varför du känner dig manad att försöka förminska ett spel.

Låt mig elaborera. Själv spelar jag spel för story eller för att spela lite mer tävlingsinriktat. Pokemon Go har inget utav de tidigare nämnda och således finner jag det inte intressant. Vad jag däremot tycker är intressant är vad alla andra finner så spännande med det.

Visa signatur

7800X3D//4090
Kubuntu // W10

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Behind900:

Låt mig elaborera. Själv spelar jag spel för story eller för att spela lite mer tävlingsinriktat. Pokemon Go har inget utav de tidigare nämnda och således finner jag det inte intressant. Vad jag däremot tycker är intressant är vad alla andra finner så spännande med det.

Fast det där är också fel. Det blir så tävlingsinriktat som man gör det.
Försök hålla ett gym längre än en timme, till exempel.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Håller med DunderKlumpen!

PokemonGo har rätt mkt som du kan göra och lära dig. Tex tar jag över gym väldigt effektivt nu. Har haft ett gym i 2 månader, level 10. Dem flesta gymmen som jag tar har jag över 24h iallafall. Brukar collecta runt 6 gym varje morgon (väldigt skönt att det är 21h cooldown och inte 24h)!

Har dock sett väldigt mkt Blastoise nu, spawnade 3st igår (fångade en på 886) sedan har det tydligen spawnat en idag också Va 3 lapras som spawnade igår också. Letat efter Lapras i 2 månader så kommer det 3st på en dag, fångade dock ingen av dem, den som jag hittade va på 2050cp men stack efter typ 30 ultra balls med great, nice på alla. Blev rätt ledsen då. Fick dock en till Snorlax i mitt 10km ägg

Själv gillar jag PokemonGo för att det gör att jag går ut mer och går/cyklar runt, även om man sätter sig en 30min på ett ställe vid en lure så går man ju 100-1000 % mer än om man inte hade spelat PokemonGo.

Kommer absolut fortsätta med det, har 10st kvar att evolva/hitta efter det så kanske det blir lite mindre spelande men upp till LV30 lär jag fixa iallafall.

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem
Skrivet av pacc:

@sickhouse: Vad är fördelen med PokemonGoMap, scannar man själv i sitt område? Riskerar man inte att exponera IP etc då?
Eller har det här projektet inga öppna databaser som apparna kan komma åt?

Dammade själv av en mac då jag upptäckte att min ipad inte hade GPS och spoofing av förra joggingrundan med xcode helt
plötsligt kändes mer rumsrent jämfört med android där de för övrigt blockat rootade enheter....

Kan scanna vart jag vill, men exakt, den står och scannar närområdet och plingar till när en pokemon ploppar fram som jag lagt i min notification-lista.

Den använder bara min lokala databas, inte någon på internet.
Min server ligger även bakom brandväggen och exponeras inte mot internet.

Gjorde liten snabb-guide: https://gist.github.com/anonymous/52571235741ca3a24efe951a7e1...

Permalänk
Medlem

Kollade ett gym igår, och ledaren var på level 35...!! Den totala XP'n som krävs för att komma dit är 6 miljoner. Spelet släpptes den 6:e juli, dvs ca 80 dagar sedan. Det betyder att denne spelare måste ha inbringat 75,000 XP om dagen sedan release, eller 3125 XP i timmen, förutsatt att man aldrig någonsin sover (eller ca 4700 XP i timmen om man antar att 16 timmar om dagen ägnas åt spelande).

Hur är detta ens möjligt?

Annars, för skeptikerna, kan jag tycka att det finns en hel del kul oväntade element i spelet! Som igår när jag tog 2 gym från samma spelare, för att några minuter senare se en kille komma rusande med panik i blicken i riktning mot dessa gym. 2 minuter senare var dom återtagna av densamme

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mikael07:

Kollade ett gym igår, och ledaren var på level 35...!! Den totala XP'n som krävs för att komma dit är 6 miljoner. Spelet släpptes den 6:e juli, dvs ca 80 dagar sedan. Det betyder att denne spelare måste ha inbringat 75,000 XP om dagen sedan release, eller 3125 XP i timmen, förutsatt att man aldrig någonsin sover (eller ca 4700 XP i timmen om man antar att 16 timmar om dagen ägnas åt spelande).

Annars, för skeptikerna, kan jag tycka att det finns en hel del kul oväntade element i spelet! Som igår när jag tog 2 gym från samma spelare, för att några minuter senare se en kille komma rusande med panik i blicken i riktning mot dessa gym. 2 minuter senare var dom återtagna av densamme

Med massor av inkubatorer och lucky eggs blir det inte helt orimligt. Jag tror jag skrapar in ca 6-8k xp på en timmes aktivt spelande. Säg 12-15k om man är duktig/effektiv och rör sig i pokestop/pokemon täta områden. Med lucky egg alltså 24-30k/h. Då är vi nere på ~3h aktivt spelande per dygn.

Permalänk
Medlem

@Behind900: Pokemon GO är väl det absolut vettigaste spelet som finns just nu. Barn har inte varit ute så mycket som nu på länge!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Jag spelar egentligen bara för att det ska ge mig en anledning till att gå ut och motionera mera. Går ju ner i vikt gratis nu helt fantastiskt. Bryr mig egentligen inte så mkt om spelet i övrigt. Bara nöjd att ha hittat ngt som ger mig en anledning att antingen ut och gå eller ut och cykla.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Mikael07:

Inga problem när det är så enkelt att fuska. Hela spelet går ju tyvärr att automatisera och man behöver knappt ge någon input alls.

Skrivet av MrM3:

Jag spelar egentligen bara för att det ska ge mig en anledning till att gå ut och motionera mera. Går ju ner i vikt gratis nu helt fantastiskt. Bryr mig egentligen inte så mkt om spelet i övrigt. Bara nöjd att ha hittat ngt som ger mig en anledning att antingen ut och gå eller ut och cykla.

Ja, men då fyller det ju verkligen en mening, vilket många andra spel inte gör

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olegh:

Med massor av inkubatorer och lucky eggs blir det inte helt orimligt. Jag tror jag skrapar in ca 6-8k xp på en timmes aktivt spelande. Säg 12-15k om man är duktig/effektiv och rör sig i pokestop/pokemon täta områden. Med lucky egg alltså 24-30k/h. Då är vi nere på ~3h aktivt spelande per dygn.

Om man springer runt som en vettvilling kanske man når upp över 10k XP i timmen Men blir det inte rätt dyrt att konstant ha lucky egg och inkubatorer igång? Eller kanske inte, runt 15-20 kr/timme kanske? Prioriteringar antar jag.

Det känns ändå som att man måste spela nästan 5 timmar om dagen, riktigt riktigt aktivt! Men det finns väl dom också

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Inga problem när det är så enkelt att fuska. Hela spelet går ju tyvärr att automatisera och man behöver knappt ge någon input alls.

Du menar GPS-spoofing då eller? Ja det är trist och orättvist såklart. Men Niantic försöker väl iaf rensa ut fuskarna?

Permalänk

Jag har en huawei p8Lite.
När jag spelar pokémon och sedan exempelvis öppnar snapchat stängs alltid pokémon av och jag måste ladda om det..
Fett jävla drygt, finns det ingen lösning på det.. Nån som vet?

Permalänk
Medlem

rätt så normalt, androids minneshantering är så tyvärr..

Permalänk
Medlem

Pokemon GO är en jäkligt bra träningsapp om inte annat!

Got to catch em all.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av saturday_sun:

Pokemon GO är en jäkligt bra träningsapp om inte annat!

Got to catch em all.

Fin motivering är det ju i alla fall, ska kläcka ett 10km-ägg på vägen hem idag. Hoppas inte det blir någon Jynx bara. Har haft någorlunda tur med mina förra så hoppas det fortsätter, har fått en Onix, en Aerodactyl och en Snorlax.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreaz1:

Fin motivering är det ju i alla fall, ska kläcka ett 10km-ägg på vägen hem idag. Hoppas inte det blir någon Jynx bara. Har haft någorlunda tur med mina förra så hoppas det fortsätter, har fått en Onix, en Aerodactyl och en Snorlax.

Fick en Pinsir igår i ett 10km ägg. När det stod 9.9 trodde jag att det bara var att gå en liten liten bit, slutade med 35 min extra promenad och två omstarter av telefonen.. xD

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av saturday_sun:

Fick en Pinsir igår i ett 10km ägg. När det stod 9.9 trodde jag att det bara var att gå en liten liten bit, slutade med 35 min extra promenad och två omstarter av telefonen.. xD

Mmhmmm. Jag hade enligt appen 3,6km kvar att gå. När jag kom hem hade jag 300m kvar, och precis när jag satte mig i stolen hoppade den upp till 90m. Enligt den har jag alltså gått 3,3km. Enligt Runkeeper som jag haft igång samtidigt har jag gått 5,44km. Såatte... Ja. Jag är inte bitter

Fick i alla fall plåster på såren, det stod en Mr. Mime nästan precis utanför när jag kom hem som jag kunde fånga.