huawei honor 8 eller samsung galaxy s7 edge?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Napoleon.Solo:

Är det värt att ersätta sin nexus 5 med en honor 8 för 1150 kr? Hörlursuttaget är paj, och ett nytt går på 160 kr. Dessutom är det väl bara en tidsfråga innan annat börjar ge sig med tanke på att den är 2,5 år nu. Jag hade dock en sII innan och känner att samsungs gränssnitt (även med annan launcher) drog ner telefonen som satan.

Om enda som är fel med den är hörlursuttaget och du bara får 350 kr extra för den skulle jag bara lämna in en annan telefon och sälja den (lagad eller ej) så får du mer pengar samt en telefon är inte kasserad i onödan.

Visa signatur

HP mini 311c med Atom n270 uppklockad till 2.274 ghz nvidia ION 1 och 3 gig minne. SSD: Crucial m4 slim (7mm) 128 gb.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kurre:

Har precis som mången andra här beställt en Honor 8 för priset 1130 kr. Jag undrar dock vart man kan få tag i ett skydd till telefonen? Känns ju trist o spräcka baksidan av glas om man skulle råka tappa den.

Jag köpte ett plastskydd från Phonelife, som funkar OK. Telefonen blir ju lite större dock. Bara googla Honor 8 skal och du hittar massa, sedan om du vill ha skydd för framsidan så säljer Telia både Copter glass och plastfilm.

Visa signatur

Chassi: Define Mini C Mobo: ASUS PRIME B450M-A CPU: Ryzen 5 2600 GPU:MSI GTX 1080 Gaming X RAM: Corsair Vengeance LPX 16 GB 3200 MHz

Permalänk
Medlem

Är det någon som har fått mobilen? Är det ingen koll alls på om man är student eller inte? Jag funderar på om man skulle ta å lösa in några telefoner å köpa på sig ett par honor 8 Hade någon verifierat med tele2 så man verkligen kan säga upp abbet direkt? Så man bara betalar för mobilen "nu" samt 1 månad av abbet?
Skulle få 1300 kr totalt i rabatt för min huawei ascend p7. Är det värt att byta upp sig till h8?

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Btw, hur får ni ner priset så lågt? Trodde man fick 2000 kr rabatt om man lämna in en telefon. Lite mer om den är värd något. Men menar ni att era inlämningstelefoner får ner priset ytterligare 1500 kr eller är det något jag missat?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

HP mini 311c med Atom n270 uppklockad till 2.274 ghz nvidia ION 1 och 3 gig minne. SSD: Crucial m4 slim (7mm) 128 gb.

Permalänk
Inaktiv

Huawei honor 8 har dubbla simkort. Detta är för många ett krav då vi har dubbla simkort och inte vill bära med oss två mobiler. T.ex. vill man ju inte släpa med på både jobbmobilen och sin privata överallt, en mobil i fickan får räcka.
Och Samsung S7 med dual sim säljs väl knappt i sverige?
Så om ni vill ha dual simkort så välj Huawei honor 8 idag, om ni inte har detta behov så anser jag valet inte är lika klart.

Jag själv har en P9 Lite som på alla sätt fungerar bra, men det är småsaker som inte så tydligt står i specifikationen som jag saknar.
Ingen Gyro = inget roligt att spela VR spel.
Inget OTG (USB On-The-GO) stöd som standard, det kräver root för att kunna koppla in roliga saker som trådbundet nätverkskort och troligen USB minne.
Ingen snabbladdning /USB C, men detta ska Huawei honor 8 ha. Så om jag hade köpt en ny nalle idag hade det nog blivit Huawei honor 8.

*edit*
En varning för oss dual simmare är att ytterst två mobiler har stöd för dubbla internetabonnemang. Vilket innebär att man får välja att enbart surfa på jobbmobilen eller ens privata, men som jag fattar kan man dock välja vilkens simkorts internetabonnemang man ska välja från inställningar utan att behöva ta ur simkorten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fragwolf:

Är det någon som har fått mobilen? Är det ingen koll alls på om man är student eller inte? Jag funderar på om man skulle ta å lösa in några telefoner å köpa på sig ett par honor 8 Hade någon verifierat med tele2 så man verkligen kan säga upp abbet direkt? Så man bara betalar för mobilen "nu" samt 1 månad av abbet?
Skulle få 1300 kr totalt i rabatt för min huawei ascend p7. Är det värt att byta upp sig till h8?

Kampanjen gäller också om man går till fysisk butik och lämnar in valfri gammal telefon. Inget krav att vara student eller skaffa abonnemang tidigare, dock kanske de ändrat det nu. Läs i denna tråd. Kolla specifikt detta inlägg och andra från Tele2.

Jag tog dock via internet som student innan jag fick vetskap om ovanstående, och kunde avsluta abonnemanget genom ångerrätten.

Visa signatur

Chassi: Define Mini C Mobo: ASUS PRIME B450M-A CPU: Ryzen 5 2600 GPU:MSI GTX 1080 Gaming X RAM: Corsair Vengeance LPX 16 GB 3200 MHz

Permalänk
Medlem

@simon15:
okej ska kolla. är lite sugen att byta när det är så billigt Köpte min Ascend p7 för halva priset i norge (ca 1800 ) för 2 år sen.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fragwolf:

Nej men min skickades idag, kombinerade studenterbjudandet med inbyteserbjudandet. Trodde nästan att min order skulle avbrytas, är inte ens studerande längre

Abonnemanget går att säga upp utan problem ja. Inget du behöver oroa dig för, men om du är osäker ändå kan du fråga supporten.

Skrivet av Tullen:

Btw, hur får ni ner priset så lågt? Trodde man fick 2000 kr rabatt om man lämna in en telefon. Lite mer om den är värd något. Men menar ni att era inlämningstelefoner får ner priset ytterligare 1500 kr eller är det något jag missat?

Om man går genom studentlänken så kostar den 2500 kronor, om man sedan väljer att byta in en telefon, kan vara vilken som helst, så får man ytterligare 1000 kronor rabatt.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Avstängd

Jag ringde just Tele2 och kollade läget. Gjorde sedan också en beställning.
Totalt 244kr i månaden med 5GB surf.

Det ska skickas och kommer om 2-3 dagar, men hur ska jag göra med min inbytestelefon? (förstod så skulle allt skickas via posten)

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Medlem

Man kan ju välja alternativet "behålla bef tele2 nummer" Så får jag samma pris för telefonen (2500 kr utan inbyte) Byter jag in min huawei A p7 så får jag 1300 kr till i rabatt. Är det någon koll om man redan är kund isf? Så slipper man ju betala 300 kr för en månad med abbet.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Skrivet av robalm:

Det ska skickas och kommer om 2-3 dagar, men hur ska jag göra med min inbytestelefon?

Du får en retursedel och instruktioner i paketet. https://www.tele2.se/support/mobiltelefoni/anvandande/byt-in/...

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av robalm:

Det ska skickas och kommer om 2-3 dagar, men hur ska jag göra med min inbytestelefon?

Tror att du skickar in den med en retursedel som kommer med beställningen

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bakgrund:

Kanon, tack för hjälpen.

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Medlem
Skrivet av fragwolf:

Man kan ju välja alternativet "behålla bef tele2 nummer" Så får jag samma pris för telefonen (2500 kr utan inbyte) Byter jag in min huawei A p7 så får jag 1300 kr till i rabatt. Är det någon koll om man redan är kund isf? Så slipper man ju betala 300 kr för en månad med abbet.

Citerar mig själv Läste i deras info för abb och det står att man endast som bef kund kan välja alternativet att behålla bef nummer. Så det e väl bäst. Iofs bara 100 kr för en månad. Inte 300 som jag skrev ovan.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Det är j unya USB C på denna lur, funkar det inte med vanliga micro-usb också? Så man måste ha C modellen för att utnyttja turbocharge så att säga?

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fragwolf:

Det är j unya USB C på denna lur, funkar det inte med vanliga micro-usb också? Så man måste ha C modellen för att utnyttja turbocharge så att säga?

Den använder sig av Huaweis proprietära snabbladdning, så du måste använda originalladdaren för snabbladdning, tror dock det fungerar med vilken USB C-kabel som helst. Micro-usb fungerar inte över huvud taget på telefonen.

Visa signatur

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Den använder sig av Huaweis proprietära snabbladdning, så du måste använda originalladdaren för snabbladdning, tror dock det fungerar med vilken USB C-kabel som helst. Micro-usb fungerar inte över huvud taget på telefonen.

Mjo förstår det, det var ju synd. Då alla har microusb så hade ju det varit smidigt.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stelex:

Misstänker att man måste ta "Rörligt abonnemang" för 0:-/mån
och "Datapaket" 0.5GB för 49:-/mån. Sen säger du upp direkt när du fått telefonen.

Men någon annan har kanske ett bättre förslag?

Är det någon som har sagt upp sitt abonnemang?
Är det bara en månads uppsägningtid så man inte åker på något annat och sitter på 2 abonnemang?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vit Jul:

Är det någon som har sagt upp sitt abonnemang?
Är det bara en månads uppsägningtid så man inte åker på något annat och sitter på 2 abonnemang?

Enligt denna tråd: http://www.swedroid.se/forum/threads/huawei-honor-8-den-stora... där en representant från tele2 skriver att det är inga bindningstider och ingen uppsägningstid. Samt när man beställer telefonen så står det minsta totala kostnad: telefon + 1 månad med abb. Så det tolkar jag som att man kan säga upp det direkt.

Edit: Beställde en vit nu och ska beställa en blå också snart.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Nej men min skickades idag, kombinerade studenterbjudandet med inbyteserbjudandet. Trodde nästan att min order skulle avbrytas, är inte ens studerande längre

Ojdå, det gick snabbt. Nästan så man hoppas min hinner komma denna veckan. När la du din beställning?

Permalänk
Medlem

Har redan en ny telefon men kunde inte hålla mig.
1250kr för en H8 är sinnessjukt. Jag bytte in en helt trasig Z3 och fick 250+1000kr, galet.

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Medlem
Skrivet av foxzox7:

Ojdå, det gick snabbt. Nästan så man hoppas min hinner komma denna veckan. När la du din beställning?

I lördags, skickades idag ca klockan 11 enligt deras orderstatus.

Visa signatur

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Frågan är om det kommer att gå att sälja dessa för omkring 3000kr oöppnade? Kommer det bli fullt av H8 på blocket nu tro?

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Skrivet av fragwolf:

Enligt denna tråd: http://www.swedroid.se/forum/threads/huawei-honor-8-den-stora... där en representant från tele2 skriver att det är inga bindningstider och ingen uppsägningstid. Samt när man beställer telefonen så står det minsta totala kostnad: telefon + 1 månad med abb. Så det tolkar jag som att man kan säga upp det direkt.

Edit: Beställde en vit nu och ska beställa en blå också snart.

Om jag var du skulle jag läsa avtalet ganska noga innan jag köper en till.

Permalänk
Medlem

Mm håller på att kolla upp det, står i kö till deras kundtjänst nu och ska fråga. Väntar med att köpa en till just in case Går det inte så lämnar jag tillbaks den bara.

Edit: Se svar längre ner...

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Vad menar ni med bindningstid osv? har iofs beställt genom mecenat.

Jag beställde 2st för 1490kr st utan problem, den svarta är redan skickad då den fanns i lager, få se leveranstiden på den blåa.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av sebbeharry:

Frågan är om det kommer att gå att sälja dessa för omkring 3000kr oöppnade? Kommer det bli fullt av H8 på blocket nu tro?

Beror helt på hur pass stor spridning det får. Om man köper några och väntar tills erbjudandet är slut kanske man kan sälja dem för 2500 kronor styck men då är problemet att köparen kommer få ett kvitto som det står 1500 kronor på, är väl ingen som vill köpa en telefon för mer än säljaren betalat?

Visa signatur

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av saigon:

Vad menar ni med bindningstid osv? har iofs beställt genom mecenat.

Jag beställde 2st för 1490kr st utan problem, den svarta är redan skickad då den fanns i lager, få se leveranstiden på den blåa.

Jag köpte telefonen och blev kund hos dem, man var tvungen att bli det enligt killen på deras kundtjänst och deras hemsida. Men man hade rätt att använda sig av ångerrätten på abbet men man kan behålla telefonen. Så det kommer jag göra. Alternativet är att jag betalar för 1 månad och säger upp det direkt. Vilket också inte skulle vara några problem.
så telefonen kostar 1495 kr Borde få telefonen innan fredag = sista dagen kampanjen gäller. Så funkar det att göra som ovan så köper jag ett par stycken till

@Saigon: Köpte du med nytt abb, eller är du redan kund? Om du köpte med abb kommer du säga upp det direkt? Om Ja så hör av dig hur det gick/går.

Visa signatur

.

Permalänk
Avstängd

Blir att beställa när man kommer hem... de är priset går inte att slå

Permalänk
Medlem
Skrivet av fragwolf:

Jag köpte telefonen och blev kund hos dem, man var tvungen att bli det enligt killen på deras kundtjänst och deras hemsida. Men man hade rätt att använda sig av ångerrätten på abbet men man kan behålla telefonen. Så det kommer jag göra. Alternativet är att jag betalar för 1 månad och säger upp det direkt. Vilket också inte skulle vara några problem.
så telefonen kostar 1495 kr Borde få telefonen innan fredag = sista dagen kampanjen gäller. Så funkar det att göra som ovan så köper jag ett par stycken till

@Saigon: Köpte du med nytt abb, eller är du redan kund? Om du köpte med abb kommer du säga upp det direkt? Om Ja så hör av dig hur det gick/går.

Jag är redan kund, men det var inget jag uppgav då jag beställde telefonen.

Visa signatur