Roliga saker vi har hört från okunniga om teknik

Permalänk
Medlem

Jobbar på ett av stort nationellt företag där användarna ringer in med sina problem och vi använder tvåstegs-verifiering för att ta över deras datorer (en för bild och en för kontroll). En användare ringer in och säger att den är låst i Windows, varpå jag kollar i AD men användaren är inte låst. Frågar efter datornamnet så jag kan koppla upp mig.
"Mitt datornamn är X72ABCD"
"Konstigt, det ser ut som att det användarnamnet hör till [Användare] istället för ditt användarnamn..."
"Just precis, det är hans dator och den låter mig inte logga in!"
"Aha, så du använder det lösenordet han gav dig för att logga in?"
"Nej, det är mitt lösenord men det står hans initialer här och det funkar inte."
"Okej... Så du använder ditt lösenord med någon annans användarnamn, på deras dator - och du förstår inte varför det inte funkar?"

Efter det här är det 10 sekunders total tystnad, samtalet bryts och jag har inte hört från användaren sen dess.

Visa signatur

Gigabyte GA-Z77X-UP7 | i7 3770K 3.5 GHz | Crucial Ballistix Elite DDR3 1600 MHz 4x4 GB | Crucial M500 240GB SSD | Seagate Desktop 3TB 7200rpm 64MB | Corsair H80i | Gigabyte GTX 970 Windforce G1 Gaming 4GB SLI | BitFenix Ronin | Be-Quiet Dark Power Pro 10 750 W | Asus Xonar Essence STX
Inet Fraktfritt

Permalänk

Jobbar som hårdvarutekniker med inriktning persondatorer. Åker ofta ut till våra kunder och reparerar datorerna på plats så har hört en hel del. Det man hör nästan varje dag när man kommer och ska byta ut moderkort eller hårddisk i dator etc är "Måste jag stänga ner datorn?".

Men en händelse kommer jag ihåg starkt, jag var ute på en mindre skola och skulle byta ut hårddisk på en dator som inte startade upp. Byter ut hårddisken och börjar bege mig när kunden springer ifatt mig och skriker "STANNA DATORN FUNGERAR FORTFARANDE INTE". Informerar då kunden att nya hårddiskar är tomma och att han måste prata med IT ansvarig för att installera image på datorn (vilket jag redan sagt till honom tidigare). Han svarar då: "Vadå tom? Finns inte ens Google?"

Permalänk
Medlem

"Jag tror min skärm håller på att gå sönder, det är fullt med streck och svarta rutor överallt, se bifogad skärmdump"

Visa signatur

|CPU: Intel i5 6600K |GPU: Asus RTX 3060Ti |PSU: XFX 750W
|MB: ASUS Z170-A |RAM: Crucial 16GB DDR4 2400Mhz
Citera för svar!

Permalänk

Det är inte så tekniskt och passar kanske inte in här men såg en ganska rolig sak i somras.
Det var en man i kostym som verkade helt okunnig gällande fiske han stod i hamnen med ett kastspö som hade en djuphavs lina med massa bly vikter på och doppade allt upp och ner bland sjögräs och skit Ganska dålig beskrivning men aaja xD

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define XL R2 Titanium
Grafikkort: palit 1070 Jetstream
Nätaggregat: Silver Power SP-SS500 500W
CPU: Intel Core i7-2700K Processor 3500 MHZ
Moderkort: ASUS ROG MAXIMUS V FORMULA

Permalänk
Medlem

Jag var IT konsult på ett läkemedelsbolag för många år sedan, där var det en forskare (troligen välutbildad och hyfsat intelligent) som tyckte det var konstigt att det satt batterier i hans trådlösa tangentbord.

Forskaren ringer helpdesk, och helpdesk skickar en tekniker, bra där....

Visa signatur

There is always a price to pay for convenient

Permalänk
Medlem

Länge sedan nu, men det var här på SweC som det var en person som skapade en tråd ang hur det kom sig att tv´n fortsatte att låta och prata efter det han tagit ur både antennkablen och elkabeln.
Han var helt seriös och försäkrade och bedyrade det när jag frågade om han glömt ta sin medicin eller missat gå till läkaren.

Eller han som hade någon bokstavs syndrom som ansåg att om man inte exakt följde och instämde i vad han sade om sina pcgrejjor som han älskade, så sade man emot och var dum i huvudet...
Det var även han som hade missat att det kallades för flaskhals, när vi pratade om en hårdvara som bromsade annan hårdvara.
Nejdå tyckte han, det heter fläskhals och inte flaskhals ,men var vi ju idioter som inte sade som han.

Sen vart det den där som verkligen kunde en massa, men var grav dyslektiker och man behövde nästan en tolk för att förstå den dyslektiska texten och han kunde bli helt rabiat om man ens antydde detta.

Jaja vilka stjärnor

Var vänlig och observera att jag inte driver och skrattar åt dyslektiker som sådant eller mentalt störda som jag antar den förste i texten var.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem

Bland ljudintresserade: Snabb resp. långsam bas.

Inte så värst roligt iofs, mer sorgligt

Permalänk

Bytte ut kabeln på mina hörlurar (B&W P7) från start men efter ett år så började ljudet på ena sidan bli svajigt. Testade då med originalkabeln men detta hjälpte inte.
Jag tog då mina hörlurar till närmaste butik (Hi-Fi-klubben) men blev nekad garanti. Tomten till expedit som sa sig ha jobbat där i 8 år sa nämligen att jag haft sönder, håll i er nu, DELNINGSFILTRET i hörlurarna på grund av att jag använt en annan kabel.
*klapp, klapp*
Lång historia kort. Jag tog mina hörlurar och gick. Kontaktade sedan B&W själv och fick ett par nya hörlurar på garantin. Sedan den dagen har jag aldrig satt min fot i någon av deras butiker igen.

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

*Trådar sammanfogade*
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Användare ringer in om att det tar lång tid att hämta fil från en nätverksmapp. Går in och kollar på datorn, ser att det finns nätverksåtkomst och plötsligt blir jag utkickad. Prövar att ansluta igen, funkar felfritt en stund och sen blir jag utkickad igen. Lugnt som vanligt en fredagseftermiddag så jag går ner till användaren och kollar. Sätter mig vid dennes dator och kollar, kommer in som ingenting. Ber användaren pröva och då vill det sig inte.

Det visar sig att när användaren trycker på filen tycks det ta lång tid varpå användaren lutar sig bakåt i stolen, drar fötterna mot nätverkskabeln vilket orsakar glapp i uppkopplingen då flärpen håller på att släppa. Går och hämtar en ny kabel, sätter i den och ber användaren pröva. "Du, nu funkar det perfekt! Vad gjorde du för något?" "Äsch, blåste lite på den bara..."

Visa signatur

Gigabyte GA-Z77X-UP7 | i7 3770K 3.5 GHz | Crucial Ballistix Elite DDR3 1600 MHz 4x4 GB | Crucial M500 240GB SSD | Seagate Desktop 3TB 7200rpm 64MB | Corsair H80i | Gigabyte GTX 970 Windforce G1 Gaming 4GB SLI | BitFenix Ronin | Be-Quiet Dark Power Pro 10 750 W | Asus Xonar Essence STX
Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem

Jag hade en liten butik och verkstad tillsammans med en kompis för drygt 10 år sedan. In kommer en dam med sin son som var i 6-7 års åldern, med sig har de sin gamla PC med CRT-skärm. Grabben hade dragit ur skärmkabeln och sedan försökt sätta tillbaka den, förmodligen med en hel del våld, med resultat att varenda stift var helt vikt. Kabeln var fast monterad i skärmen. Jag hade en beg. skärm stående som jag erbjöd henne att köpa för ett par hundralappar. Frågan som kom var speciell, "men alla mina ikoner, försvinner de nu? Jag har lagt upp allt efter ett system". Min kompis som hör detta skyndar sig ut i fikarummet där jag hör att han asgarvar. Själv var jag lite mer proffsig och förklarade att ikonerna sparas i datorn och inte i skärmen. Kopplar upp allt och visar.

Visa signatur

Better to have and not need, than to need and not have.

Permalänk
Medlem

Inte jättekul kanske, men vart hittar man disken på den här enheten? Ligger ute just nu här på sidan

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Normalt svenskt språkbruk. Inget konstigare än RAM-Minne eller att windows bygger på NT-Teknik osv.

Från wiki:
SSD-minne (av engelskans solid-state drive. På svenska rekommenderas begreppen SSD-minne,[1] flashdrive eller halvledardisk,[2] men SSD-disk är mer vanligt i svenskspråkig text, och även SSD-enhet och flashlagring förekommer) är ett lagringsminne (sekundärminne) i en dator, normalt baserat på NAND-flashminne och utformat med samma typ av elektriska, signalmässiga och mekaniska gränssnitt som hårddiskar.

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurk:

Normalt svenskt språkbruk. Inget konstigare än RAM-Minne eller att windows bygger på NT-Teknik osv.

Från wiki:
SSD-minne (av engelskans solid-state drive. På svenska rekommenderas begreppen SSD-minne,[1] flashdrive eller halvledardisk,[2] men SSD-disk är mer vanligt i svenskspråkig text, och även SSD-enhet och flashlagring förekommer) är ett lagringsminne (sekundärminne) i en dator, normalt baserat på NAND-flashminne och utformat med samma typ av elektriska, signalmässiga och mekaniska gränssnitt som hårddiskar.

Förvisso, men det är ju fortfarande fel CPU-hållare finns fortfarande att beställa hos en del

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Kom till nya höjder i Servicedesk idag. Hade en användare som hade undermappar i sin papperskorg i outlook... Dessutom klagade användaren på dåligt minne i outlook och att "mailen fylla så snabbt". Wonder why, Sherlock.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gigabyte GA-Z77X-UP7 | i7 3770K 3.5 GHz | Crucial Ballistix Elite DDR3 1600 MHz 4x4 GB | Crucial M500 240GB SSD | Seagate Desktop 3TB 7200rpm 64MB | Corsair H80i | Gigabyte GTX 970 Windforce G1 Gaming 4GB SLI | BitFenix Ronin | Be-Quiet Dark Power Pro 10 750 W | Asus Xonar Essence STX
Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem

För några år sedan hade vi extrem väder och havsnivån var ett par meter över det normala. En lugn och sansad herre ringer och informerar att han har havet i trädgården men han har varit med förr och ville bara informera läget.
En liten stund senare ringer en inte lika lugn herre och säger att det kommer upp vatten i golvbrunnen i källaren.
Jag förklarar för honom att pga det extrema vädret så går havsvattnet in via dagvatten ledningarna och upp i hans källare.
Hans fråga då var "men kan ni inte sänka havsnivån ?"
Svarade att vi kan det mesta men att sänka havsnivån, där gick gränsen 😁😁😁

Permalänk
Medlem

Detta tyckte jag va skitroligt fast visst är det lite elakt för dem som faktiskt är så dumma att det går på detta och förstör sina dyra iPhones 7 men är man såpass dum kanske det är ändå en välbehövlig läxa....

“I was halfway through drilling and I realised you were messing with me. What do I do know?”
“I don’t think I was using the right sized drill bit, can you tell me which one I should have been using.”
“I ended up with a display malfunction, these instructions are not good enough to follow safely.”

*facepalm*

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Medlem
Skrivet av RPGWiZaRD:

https://www.youtube.com/watch?v=5tqH-Un9SFU

Detta tyckte jag va skitroligt fast visst är det lite elakt för dem som faktiskt är så dumma att det går på detta och förstör sina dyra iPhones 7 men är man såpass dum kanske det är ändå en välbehövlig läxa....

“I was halfway through drilling and I realised you were messing with me. What do I do know?”
“I don’t think I was using the right sized drill bit, can you tell me which one I should have been using.”
“I ended up with a display malfunction, these instructions are not good enough to follow safely.”

*facepalm*

Troligtvis inga seriösa kommentarer eller?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Troligtvis inga seriösa kommentarer eller?

Tyvärr är vissa seriösa. Ni vet ju hur vissa Apple fantaster är helt ute när det gäller teknik för det är ju liksom grejjen med Apple produkter, prylar för de otekniska (prylen ska göra allt för dig utan att behöva göra något är väl Apples motto ungefär). Anti-poweruser. Därför kan det finnas klåpare bland dem som är helt ute.

Därför är jag ingen Apple ägare.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Medlem

Året var 2004, våran dator har fått ca 160 olika virus. Jag, farsan och brorsan sitter och pratar om hur vi ska ta bort alla virus. Farmor är på besök, hon står bakom och lyssnar.. hon ser orolig ut.
Och då säger hon..
Men..Ta bort barnen från datorn så att dom inte får virus (med en orolig blick)
vi alla börjar skratta
xD

Visa signatur

Gamer: AMD RYZEN 1800,MSI X370 Gaming Pro, DDR4 32gb 2666Mhz, Vega 56 8GB,OCZ Trion 240GB, Samsung SSD 830 128gb, 2TB HD, WD HD 650GB, XFX 850W HTPC: i5 2500, 16gb ram, samsung ssd 500gb, Gefroce 1030

Permalänk
Medlem
Skrivet av bardbard:

Vi fick internet på klassens gemensamma dator -95. En klasskompis tyckte det var häftigt med internet och ville ha det hemma också.
Enkelt ju, bara att kopierar internet till diskett och köra in hemma

{ data-uri }

Hittade lite nostalgio när jag letade efter ikonen till internet, helt off men någon annan som hade oerhört roligt med dessa:
{ data-uri }

Hahaha hade sjukt kul ibland med de när man var yngre! Man kunde slänga runt de!!

Visa signatur

|| Cooler Master MasterCase Pro 5 || AMD Ryzen 7 1700 || AMD Wraith Spire ||
|| ASUS Prime B350-Plus || Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32GB ||
|| GTX 1080 8GB Advanced Gaming ||
|| Corsair SSD Force GT 120GB || Samsung SSD 840 EVO 250GB ||
|| Samsung SSD 850 EVO 500GB || Samsung SSD 860 EVO 1TB || Western Digital Green 1TB ||

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Captain_Spock:

Kom till nya höjder i Servicedesk idag. Hade en användare som hade undermappar i sin papperskorg i outlook...
Skickades från m.sweclockers.com

Oh my! Yes, det var verkligen nya höjder. Kan inte sluta fnissa på jobbet
Tack!

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

"Hej och välkommen till servicedesk, vad kan jag hjälpa dig med?"
"Jo ehm, jag kan inte koppla upp mig..."
"Har du kollat så att routern och all övrig utrustning är på?"
"Router? Vad är det för något?"
"Det är den dosan som sitter närmast uttaget i väggen där internet kommer in"
"Spelar det någon roll vilket internet man har? Vi har sånt där nätverk som går rakt in i huset som kostar mycket..."
"Menar du fiber?"
"Just precis, så heter det!"

Visa signatur

Gigabyte GA-Z77X-UP7 | i7 3770K 3.5 GHz | Crucial Ballistix Elite DDR3 1600 MHz 4x4 GB | Crucial M500 240GB SSD | Seagate Desktop 3TB 7200rpm 64MB | Corsair H80i | Gigabyte GTX 970 Windforce G1 Gaming 4GB SLI | BitFenix Ronin | Be-Quiet Dark Power Pro 10 750 W | Asus Xonar Essence STX
Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem

Eller den gången när man föreslår på skämt för chefen att han borde dra en magnet över hårddisken för att "snabba upp prestandan". Tydligen har inte ironi kommit till VD-staben än...

Visa signatur

Gigabyte GA-Z77X-UP7 | i7 3770K 3.5 GHz | Crucial Ballistix Elite DDR3 1600 MHz 4x4 GB | Crucial M500 240GB SSD | Seagate Desktop 3TB 7200rpm 64MB | Corsair H80i | Gigabyte GTX 970 Windforce G1 Gaming 4GB SLI | BitFenix Ronin | Be-Quiet Dark Power Pro 10 750 W | Asus Xonar Essence STX
Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem

Sen finns även den här gamla godingen http://jank.se/jokes/30godaraad.htm. Ett urval:
1) När vi har kommit överens om en tid, logga av datorn och gå på kaffepaus.
Det är inget problem för oss att få tillgång till, och komma ihåg, 1500 nätverkslösenord.
13) Använd inte hjälpfiler. De är bara till för idioter.
17) När vi frågar vad du har installerat på din maskin, ljug. Det angår ju inte oss vad du har på din arbetsdator.
21) Berätta för oss att du inte vet något om "skitdatorn". Vi älskar när det behov du har för vårt professionella kunnande benämns som "skit".

(Ja, för er som undrar så är det helt stendött på avdelningen. Vi sitter och spelar kort för tillfället.)

Visa signatur

Gigabyte GA-Z77X-UP7 | i7 3770K 3.5 GHz | Crucial Ballistix Elite DDR3 1600 MHz 4x4 GB | Crucial M500 240GB SSD | Seagate Desktop 3TB 7200rpm 64MB | Corsair H80i | Gigabyte GTX 970 Windforce G1 Gaming 4GB SLI | BitFenix Ronin | Be-Quiet Dark Power Pro 10 750 W | Asus Xonar Essence STX
Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Captain_Spock:

"Hej och välkommen till servicedesk, vad kan jag hjälpa dig med?"
"Jo ehm, jag kan inte koppla upp mig..."
"Har du kollat så att routern och all övrig utrustning är på?"
"Router? Vad är det för något?"
"Det är den dosan som sitter närmast uttaget i väggen där internet kommer in"
"Spelar det någon roll vilket internet man har? Vi har sånt där nätverk som går rakt in i huset som kostar mycket..."
"Menar du fiber?"
"Just precis, så heter det!"

Skrivet av Captain_Spock:

Eller den gången när man föreslår på skämt för chefen att han borde dra en magnet över hårddisken för att "snabba upp prestandan". Tydligen har inte ironi kommit till VD-staben än...

Skrivet av Captain_Spock:

Sen finns även den här gamla godingen http://jank.se/jokes/30godaraad.htm. Ett urval:
1) När vi har kommit överens om en tid, logga av datorn och gå på kaffepaus.
Det är inget problem för oss att få tillgång till, och komma ihåg, 1500 nätverkslösenord.
13) Använd inte hjälpfiler. De är bara till för idioter.
17) När vi frågar vad du har installerat på din maskin, ljug. Det angår ju inte oss vad du har på din arbetsdator.
21) Berätta för oss att du inte vet något om "skitdatorn". Vi älskar när det behov du har för vårt professionella kunnande benämns som "skit".

(Ja, för er som undrar så är det helt stendött på avdelningen. Vi sitter och spelar kort för tillfället.)

Använd redigera inlägg istället för att göra tre på rad under 6 minuter så slipper man scrolla lika mycket.

Men det med magneten var det altså någon som raderade sin disk pga ditt skämt? Hoppas det fanns backup då

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Knappen satt framme på datorn och den var en av de äldre modellen med två lägen. AT Power Supply eller vad de nu nätdelen hette.

Men även idag så har nästan alla två olika strömknappar för skärmen och datorn, det finns några enstaka undantag som Apples iMac etc.
Och windows 95 och Windows 10, utseendet is the same shit. Skillnaden är väldigt marginell och utseendemässigt skiljer sig mer mellan Microsoft och Apples operativsystem . Och att inte känna till modem.. Liksom internet of things har inte slått igenom allt, det "kräver" 5G för att inte bli svindyrt för brukaren, så problemet för ungdomarna att inte ha internetåtkomst överallt borde vara naturligt. Där man i vissa situationer än idag har dial up kopplingar av olika slag.

Nej det var extremt okunniga ungdomar, en jämförelse skulle vara att vi som är lite äldre inte kände till vinylskivor eller att visste att det fanns svartvita tvapparater.

Och i det verkliga livet så kommer många i kontakt med datorer som inte enbart har en onknapp utan en jädra massa knappar för att starta SAN etc och man får tänka till i vilken ordning man ska starta skiten i.

Men är ungdomarna idag annars lika okunniga i dospromten? Visst powershell är grymt, men jag betvivlar att dagens ungdomar gör all scriptning där.

Väldigt vanligt av både äldre och yngre att man inte kan något eftersom man inte växte upp med det. Ibland undrar man hur folk tänker när dom vill ha hjälp. T.ex när någon ska installera ett program så frågar dom "vad gör jag nu?" när Setup-fönstret är framför näsan på dom och det där står instruktioner klart och tydligt vad dom ska göra, samt knappen "Next/Nästa". Vet inte om ungdomar i min ålder generellt sätt är så okunniga, men det skulle inte förvåna mig. Dock borde det vara en självklarhet att en icke teknikintresserad person utan tidigare erfarenhet av något som DOS inte kan hantera det. Men när det är saker som W95 som faktiskt har ett gränssnitt, dessutom likt modernare Windows versioner så undrar man hur dom inte lyckas förstå sig på det.

Permalänk

Kanske har nämnts, men googla Siba-mannen på youtube

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gladaminer:

Kanske har nämnts, men googla Siba-mannen på youtube

Du platsar nästan själv i tråden med det inlägget

"googla på youtube".

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem

@jOnÄTÄn: Så skulle jag självklart ha gjort, innan lunch fanns det inte mycket blod kvar i hjärnan! Kan mod redigera så är det tacksamt!

Självklart kör vi redundans på sakerna och det enda som ligger på diskarna är OS och kanske en och annan privat bild, allt annat är på molnlagring och servrar. Blev bara att poppa i en ny SSD och köra vidare

Visa signatur

Gigabyte GA-Z77X-UP7 | i7 3770K 3.5 GHz | Crucial Ballistix Elite DDR3 1600 MHz 4x4 GB | Crucial M500 240GB SSD | Seagate Desktop 3TB 7200rpm 64MB | Corsair H80i | Gigabyte GTX 970 Windforce G1 Gaming 4GB SLI | BitFenix Ronin | Be-Quiet Dark Power Pro 10 750 W | Asus Xonar Essence STX
Inet Fraktfritt