E-postklienten felsökning eller tips på klient

Permalänk
Medlem

E-postklienten felsökning eller tips på klient

Tja,

W10's e-postapp envisas om att krascha så fort den ska ladda en konversation typ, startar skiten och klickar på valfritt mail så slockar den och bara stänger av sig själv utan förvarning eller felmeddelande.

Någon som känner igen sig? Verkar finnas 4-5 olika saker enligt lite googlande och inget av det fungerade. Slagit på UAC, ändrat appbehörighet och åtkomst, rebootat och annat skit. Om inte annat; finns några desktop-miljö e-postklienter för flera konton som inte är groteska och usla som jag kan ersätta skräpet med annars?

/M

Visa signatur

Bara fanboys kallar folk för fanboy!

Permalänk
Medlem

Provade att avinstallera skiten i PowerShell och installera om från Store, no luck. Någonting annat gör att den kraschar, jag pallar inteeee...

Visa signatur

Bara fanboys kallar folk för fanboy!

Permalänk
Medlem

Jag kör med Thunderbird, fungerar bra: https://www.mozilla.org/sv-SE/thunderbird/

Permalänk
Medlem

outlook fungerar då bra för mig både på jobbet och hemma.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar :)

Permalänk
Medlem

Använder du NVIDIAs 375.57 så förstör den bl a Mailappen (plus Startmenyns tiles, osv). Buggfixande 375.63 släpptes i går.

Permalänk
Hedersmedlem

Vänligen kontrollera så att ni är i rätt avdelning innan ni skapar nya trådar.

Trådar om Windows 10 ska ligga under Windows 10 och inte i den allmänna Windows-avdelningen!

*Felplacerad tråd flyttad i enlighet med §3.2 i reglerna*

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro