Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Vänta här nu.. menar du att aimassist är på när man lirar på pc med kontroll?!

Vafan, det är ju fusk ju :/

Visa signatur

Ryzen 7 5800x3d | RTX 3080 Ti TUF GAMING 12GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av belarus_84:

Ni som kör dubbla nvidia kort (Sli) vilken drivrutin kör ni med, jag tycker inte mina 980 TI ger så bra prestanda.. Visst nytt spel men i bf4 980, ultra körde jag på 145 fps, i bf1 kanske 80 fps med 375.57 och gpu arbetar inte fullt..

Med 373.06 arbetar dom bättre ( gpu 1: 80 och gpu 2: 99%) får 100-120 i 1440p ultra.
I7 4770k @4.3mhz 60-90 %

Jag kör den senaste drivrutinen och ligger som du mellan 100-120fps på ultra 1440p.
Har också 980ti SLI och en 6700k.

Känns som att det finns mer kapacitet i korten än så..

Visa signatur

| Mobo: Asus Z390-F | CPU: i9 9900k | GPU: RTX 2080 ti | RAM: 16GB | PSU: Corsair RM750x | Chassi: Lian Li pc o11 dynamic | CPUkylare: Fractal Celsius s36 | SSD: 970 Evo plus 500gb. 860 evo 500gb | Monitors: XB271HU . u2715h

Permalänk
Medlem
Skrivet av PFall:

Vafan, det är ju fusk ju :/

Tänk om nån klurar ut hur man gör så spelet tror att musen är en gamepad så får man aimassist på den. Skulle inte förvåna mig

Permalänk
Skrivet av anon5930:

Lås upp och använd Madsen trench när du kan och sedan BAR trench när du kan och använd den istället. De andra vapnen är mer eller mindre värdelösa. :/

Skickades från m.sweclockers.com

det måste vara något sånt för jag funderar snart på att sluta spela spelet för det är så fruktansvärt iriterande. Det är enu värre än tidigare bf spel t.o.m

Sen att oavsett vilken match man joinar så är det campande snipers överallt verkligen.... börjar väl bli förgammal för fps helt enkelt

Visa signatur

Moderkort:asus prime x570 pro cpu: Amd ryzen 5600x cpucooler: corsair h70 Ramminne: 64 gb corsair vengance Gpu: AMD: rx 6800 16 gb psu: corsair RM1000i

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

Tänk om nån klurar ut hur man gör så spelet tror att musen är en gamepad så får man aimassist på den. Skulle inte förvåna mig

Det är vad jag misstänker har börjat hända, eller så kör alltfler med handkontroll. Oavsett så är det förjäkligt och "gamebreaking" enligt mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tjodd:

Det är vad jag misstänker har börjat hända, eller så kör alltfler med handkontroll. Oavsett så är det förjäkligt och "gamebreaking" enligt mig.

Finns ingen som helst vinst i att köra handkontroll med aimassist. Mus och tangent bord vinner alla gånger. Den stjälper mer en den hjälper. Men jag håller med. Det ska kort å gott inte finnas i spelet för överhuvudtaget.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D | RTX 5090 32GB | Kingston Fury Beast 64GB (2x32GB) | Kingston Fury Renegade M.2 2TB | ASUS TUF Gaming X870-PLUS WIFI| Phanteks Glacier One 360M25 G2 | Phanteks M25 Gen2 120mm 3 Pack | ASUS TUF Gaming 1200W Gold | Phanteks NV5 MK II | ASUS ROG Swift 27" 4K PG27UCDM | Win 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av martincool:

det måste vara något sånt för jag funderar snart på att sluta spela spelet för det är så fruktansvärt iriterande. Det är enu värre än tidigare bf spel t.o.m

Sen att oavsett vilken match man joinar så är det campande snipers överallt verkligen.... börjar väl bli förgammal för fps helt enkelt

Alltså, om support-klassens vapen skulle göra mer skada skulle ju spelet bli väldigt obalanserat. Det är svårt att vinna en närstridsduell men det är inte den rollen man ska ha.
Och vad gäller campande prickskyttar så är det mest irriterande när de är i ens eget lag. En stor del i BF-spel är ju sten-sax-påse-elementet och ofta går det att hantera prickskyttarna på något sätt. Är det inte lite så också att prickskyttarna hör till BF. Tycker man att de förstör nöjet helt och hållet så kanske man ska byta spel

Visa signatur

Ridbyxan på Steam.

Permalänk
Skrivet av Sca:

Alltså, om support-klassens vapen skulle göra mer skada skulle ju spelet bli väldigt obalanserat. Det är svårt att vinna en närstridsduell men det är inte den rollen man ska ha.
Och vad gäller campande prickskyttar så är det mest irriterande när de är i ens eget lag. En stor del i BF-spel är ju sten-sax-påse-elementet och ofta går det att hantera prickskyttarna på något sätt. Är det inte lite så också att prickskyttarna hör till BF. Tycker man att de förstör nöjet helt och hållet så kanske man ska byta spel

Det har hänt så många gånger att jag med support vapen smugit upp i ryggen på en kille som ståt och skjutit sen har jag skjutit killen runt 15 20 gånger från 1-2 meters håll han i sin tur vänder sig om skjuter mig 2 gånger med pistol eller gevär dödar mig direkt....

Jag ligger uppe på ett hustak hör hur killen går upp från stegen så fort jag ser han skjuter jag han kommer upp på stegen skjuter mig 1-2 gånger jag dör direkt fast jag satte 15 20 kulor i han innan han ens kom upp..... osv osv osv osv

Visa signatur

Moderkort:asus prime x570 pro cpu: Amd ryzen 5600x cpucooler: corsair h70 Ramminne: 64 gb corsair vengance Gpu: AMD: rx 6800 16 gb psu: corsair RM1000i

Permalänk
Medlem
Skrivet av M89:

Inget stöd för SLI i DirectX 12

Eller 11.....

Inget som är värt at nämna iallafall.

Spelar på 1 970 tillsvidare.

Låg fps och mycket stutter.

Visa signatur

5700X3D | 5080 Prime OC | Katt

Permalänk
Medlem
Skrivet av blackis:

Finns ingen som helst vinst i att köra handkontroll med aimassist. Mus och tangent bord vinner alla gånger. Den stjälper mer en den hjälper. Men jag håller med. Det ska kort å gott inte finnas i spelet för överhuvudtaget.

Jag håller med, det kan OMÖJLIGT ge någon som helst fördel med handkontroll mot mus och tangentbord, skulle nog tycka att aim assist var mer störande än hjälpande även med kontroll, det känns mer som att den siktar som den vill, inte som jag vill.

Har man svårt att träffa med mus och tangentbord får man öva mer, eller fippla lite med inställningarna, 1% mer eller mindre sensitivity kan göra underverk.

Visa signatur

i7-13700K / Arctic Liquid Freezer III - 360mm * 2x16GB Kingston 32GB DDR5 5600MHz * KFA2 RTX 4090 SG *
ASUS Prime Z690-A * be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W * Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 2TB * Acer Nitro 32" 4K * Objetive 2 amp+DAC * Antlion MicMod V2 * Philips Fidelio X2. *

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaevel:

Tråkigt, alla gillar olika helt enkelt.
Själv gillade jag inte BF4, kändes som att tröskeln för att kunna överleva en hyfsad stund utan att sitta och gömma sig var alldeles för hög. Jag gav spelet 50 timmar men det kändes aldrig som om jag riktigt greppade det.
BF1 däremot har jag riktigt kul med. Känns som tröskeln var betydligt lägre för att börja ha roligt här.

Jag har många hundra timmar på BF3 och tyckte det var riktigt skoj, BF4 klarade jag inte av alls, det spelade jag inte många timmar innan jag gav upp, men köpte BF1 efter min 10 timmars testperiod häromdagen och det är magiskt kul klart roligaste FPS-spelet jag spelat på väldigt länge. Jag blir inte ens förbannad på Snipers i detta spelet, jag HATAR snipers i både BF3 och BF4 annars, men på något sätt är det inte så farligt i BF1, även om det finns miljoner av dem, vet inte riktigt vad det beror på, men de stör mig inte på samma sätt här.

Visa signatur

i7-13700K / Arctic Liquid Freezer III - 360mm * 2x16GB Kingston 32GB DDR5 5600MHz * KFA2 RTX 4090 SG *
ASUS Prime Z690-A * be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W * Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 2TB * Acer Nitro 32" 4K * Objetive 2 amp+DAC * Antlion MicMod V2 * Philips Fidelio X2. *

Permalänk
Avstängd
Skrivet av martincool:

Det har hänt så många gånger att jag med support vapen smugit upp i ryggen på en kille som ståt och skjutit sen har jag skjutit killen runt 15 20 gånger från 1-2 meters håll han i sin tur vänder sig om skjuter mig 2 gånger med pistol eller gevär dödar mig direkt....

Jag ligger uppe på ett hustak hör hur killen går upp från stegen så fort jag ser han skjuter jag han kommer upp på stegen skjuter mig 1-2 gånger jag dör direkt fast jag satte 15 20 kulor i han innan han ens kom upp..... osv osv osv osv

gäller det där även i BF1?
det där skiten är även jag trött på från BF4
har klåparna på dice inte fixat det i BF1 då blir det inget köp.
fan vad irriterande det där är alltså haha

vad beror det på ?
nån som har koll?
rysk idiot fuskare in action eller?

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem
Skrivet av blackis:

Skrivet av DeFeCT79:

Jag håller med, det kan OMÖJLIGT ge någon som helst fördel med handkontroll mot mus och tangentbord, skulle nog tycka att aim assist var mer störande än hjälpande även med kontroll, det känns mer som att den siktar som den vill, inte som jag vill.

Har man svårt att träffa med mus och tangentbord får man öva mer, eller fippla lite med inställningarna, 1% mer eller mindre sensitivity kan göra underverk.

Jag håller med om att man "bör" vinna mot handkontroll (framförallt om man är van med mus/tangentbord och inte riktigt kan lära sig bemästra handkontroll) men jäklar vad duktiga kidsen är med handkontroll numera.

BF1 tycker jag känns som ett spel som fungerar hyfsat med handkontroll. Har dock inte testat själv eftersom jag är gammal och uppvuxen med mus/tangentbord men det är något med vapenhanteringen som känns mer "konsolifierad" och gagnas av aimassist.

Det verkar ju rätt trasigt och ser ut som en ganska rejäl fördel:
https://www.youtube.com/watch?v=rLHGMzW1X0E

Finns det aim assist på PC så lär det ju bara vara en tidsfråga innan någon har hittat ett sätt att få det att fungera på mus och tangentbord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeFeCT79:

Jag har många hundra timmar på BF3 och tyckte det var riktigt skoj, BF4 klarade jag inte av alls, det spelade jag inte många timmar innan jag gav upp, men köpte BF1 efter min 10 timmars testperiod häromdagen och det är magiskt kul klart roligaste FPS-spelet jag spelat på väldigt länge. Jag blir inte ens förbannad på Snipers i detta spelet, jag HATAR snipers i både BF3 och BF4 annars, men på något sätt är det inte så farligt i BF1, även om det finns miljoner av dem, vet inte riktigt vad det beror på, men de stör mig inte på samma sätt här.

Tycker de är betydligt värre i BF1 med den nya modellen att de kan göra one shot kills på kroppen på ca 100 meter.
Alla vapen är sämre i BF1 f jämfört med BF4 förutom snipers...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Vänta här nu.. menar du att aimassist är på när man lirar på pc med kontroll?!

Japp, ungefär lika mycket aim assist som i Call of Duty på konsol om du spelat det. Tycker egentligen inte det är så konstigt, utan aim assist har kontroll-lirarna inte en chans mot mus och tangentbord och skulle faktiskt tro att det är en hyfsad andel spelare som endast lirar med kontroll på PC.

Visa signatur

Speldator: Intel i7-6700k ~ Noctua NH-U9b ~ EVGA GTX 1080 Ti FTW3 ~ 16 GB Corsair LPX DDR4 ~ Gigabyte Z170X Ultra Gaming ~ 970 m.2 500 GB ~ EVO 500 GB ~ 1 TB HDD ~ Cooler Master V750 ~ Svive Luna S800 ~ Benq XL2420Z ~ Corsair K70 ~ Logitech G403 ~

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av martincool:

Tro mig, BAR är riktigt bra. Jag vinner i regel alltid mot andra support som använder andra vapen 1 on 1, rekordet är nog 3st, inkl en omladdning av mitt vapen.

Skrivet av Sca:

Fast om vi blandar in realism så bör support-klassens vapen också göra mer skada i och med vapentypen och den ammunition som också används. Det är inte luftgevär direkt. Det bör tilläggas att de flesta supportvapnen gör väldigt låg skada och har snudd på noll precision. Det enda de flesta av dessa vapen gör i spelet är att i bästa fall störa fiender med suppression medans dina lagkamrater förhoppningsvis får lite högre chans att vinna striden.

BAR och Madsen är något av ett undantag dock, speciellt då BAR. Fick precis min första stjärna med BAR Trench så 100 relativt lätta kills med den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av blackis:

Har du provat? Tyckte aim-assist har sina fördelar. Framförallt när du använder snipers och försöka sikta på något som rör sig i sidled, då hjälper det en hel del

Visa signatur

Speldator: Intel i7-6700k ~ Noctua NH-U9b ~ EVGA GTX 1080 Ti FTW3 ~ 16 GB Corsair LPX DDR4 ~ Gigabyte Z170X Ultra Gaming ~ 970 m.2 500 GB ~ EVO 500 GB ~ 1 TB HDD ~ Cooler Master V750 ~ Svive Luna S800 ~ Benq XL2420Z ~ Corsair K70 ~ Logitech G403 ~

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av gujukal:

Har du provat? Tyckte aim-assist har sina fördelar. Framförallt när du använder snipers och försöka sikta på något som rör sig i sidled, då hjälper det en hel del

Måste nästan prova.... noterade nu idag att snipers har börjat bli väldigt exakta, även på långa avstånd och vid rörelse. Skulle förklara en del. Innan har de mest bara slösat bort motståndarlagets tid i mitt tycke. Extra synd att suppression inte fungerar på dessa då de träffar lika bra ändå.

Permalänk
Medlem

@belarus_84: vad kör du för clocks på dina 980ti?

Visa signatur

| Mobo: Asus Z390-F | CPU: i9 9900k | GPU: RTX 2080 ti | RAM: 16GB | PSU: Corsair RM750x | Chassi: Lian Li pc o11 dynamic | CPUkylare: Fractal Celsius s36 | SSD: 970 Evo plus 500gb. 860 evo 500gb | Monitors: XB271HU . u2715h

Permalänk
Medlem
Skrivet av martincool:

Ett LMG i BF1 gör ju typ 20 skada per skott. Så maximalt krävs fem träffar för att döda en fiende lite grovt. Så några 15-20 träffar tror jag inte på. Du kanske spenderade så mycket ammo, men träffade gjorde du då inte

Låter mer som L2P problem än spelrelaterade problem detta, sorry

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 9070 XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Är det någon mer än jag som upplever MYCKET lagg på alla servrar? Har fungerat perfa tidigare, men just nu är det som om jag har 300-400 i ping. Sitter på Bahnhof 100/100-fiber med kabelansluten stationär. Internet i övrigt verkar fungera bra. :/

BTW, hur gör ma nför att se andra än DICE's egna officiella servrar? Tycker jag letat överallt utan att hitta något relevant filter.

Visa signatur

"Trying is the first step towards failure"

Permalänk
Medlem

Lagg känner man av emellanåt, ikonerna som dyker upp för detta på högra sidan av skärmen ser man alltför ofta känns det som.

Visa signatur

Chassi: Phanteks P600S CPU: Intel I9-9900K CPU Kylare: Noctua NH-D15 Moderkort: Gigabyte Z390 Aorus Elite RAM: Corsair Vengeance LPX DDR4 32GB 3200MHz Grafik: ASUS TUF 3080SSD:Samsung 980 PRO NvMe Samsung EVO 840 250GB,850 EVO 500GB, 860 EVO 500GbHDD: Western Digital Caviar® Black 1TB 7200rpm PSU: EVGA Supernova 750W Skärm:ASUS ROG Swift PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Fast om vi blandar in realism så bör support-klassens vapen också göra mer skada i och med vapentypen och den ammunition som också används. Det är inte luftgevär direkt. Det bör tilläggas att de flesta supportvapnen gör väldigt låg skada och har snudd på noll precision. Det enda de flesta av dessa vapen gör i spelet är att i bästa fall störa fiender med suppression medans dina lagkamrater förhoppningsvis får lite högre chans att vinna striden.

Men om vi blandar in realism skulle man få lov att ändra på en massa andra saker också, ammunitionstillgång och rörelsehastighet t.ex. Det är ett spel och då får spelmakaren bestämma reglerna för att få ett underhållande spel.

Visa signatur

Ridbyxan på Steam.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gujukal:

Nej jag har inte provat själv men satt bredvid när vi va 10 killar och kollade upp precis detta. Det ligger något i det du säger om att kunna träffa när man skjuter på långa avstånd. Lägger en länk här om lite tankar om olika saker som Snap to Center Mass, Spread m.m

Men som du säger. Det hör inte hemma i PC världen.

https://www.reddit.com/r/Battlefield/comments/4scgoq/bf1_my_t...
Snap to Center Mass

The aim assist is not going to get you a faster than normal kill as far as damage output, unless the shooter physically aims for the headshot (which the AA does not inhibit now), the ttk for an aim assist user is longer than the ttk of a non aa user hitting the head.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D | RTX 5090 32GB | Kingston Fury Beast 64GB (2x32GB) | Kingston Fury Renegade M.2 2TB | ASUS TUF Gaming X870-PLUS WIFI| Phanteks Glacier One 360M25 G2 | Phanteks M25 Gen2 120mm 3 Pack | ASUS TUF Gaming 1200W Gold | Phanteks NV5 MK II | ASUS ROG Swift 27" 4K PG27UCDM | Win 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Davidow:

Är det någon mer än jag som upplever MYCKET lagg på alla servrar? Har fungerat perfa tidigare, men just nu är det som om jag har 300-400 i ping. Sitter på Bahnhof 100/100-fiber med kabelansluten stationär. Internet i övrigt verkar fungera bra. :/

BTW, hur gör ma nför att se andra än DICE's egna officiella servrar? Tycker jag letat överallt utan att hitta något relevant filter.

Tänkte precis posta samma, nu har jag inte fått så där dålig ping men kan ligga på 60-70 vilket känns jävligt märkligt då jag har 250/100 och polaren som sitter i samma fastighet med 100/100 och samma isp brukar ha 15-20 bättre i ping än mig.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - MSI 32" MPG 322URX - Acer Predator XB271HU - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Davidow:

I dagsläget finns det väl (om jag inte missat något) endast dice-servrar, man har inte släppt möjligheten att skapa egna servrar ännu

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Tänkte precis posta samma, nu har jag inte fått så där dålig ping men kan ligga på 60-70 vilket känns jävligt märkligt då jag har 250/100 och polaren som sitter i samma fastighet med 100/100 och samma isp brukar ha 15-20 bättre i ping än mig.

Man kan slå på network performance graph i spelet. Ligger under Gameplay--->Advance. Där ser man om man har packetloss m.m. Vilka länder ligger servrarna ni spelar på? 1 November är det sagt att man kan börja handla servrar vilket blir troligen någongång under November. Men kan man inte kicka folk från servrarna så blir nog inte många som hyr en server.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av blackis:

Man kan slå på network performance graph i spelet. Ligger under Gameplay--->Advance. Där ser man om man har packetloss m.m. Vilka länder ligger servrarna ni spelar på? 1 November är det sagt att man kan börja handla servrar vilket blir troligen någongång under November. Men kan man inte kicka folk från servrarna så blir nog inte många som hyr en server.

Ok, det får jag kika. Har ingen aning om vart servarna har varit, aldrig tänkt på vad det är för flagga.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - MSI 32" MPG 322URX - Acer Predator XB271HU - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Vad man har för hastighet på sitt fiber spelar ingen roll i ping , samma ping med 10/10 som 1000/1000 mbit. Underlight Trickeh2k om ni har samma isp, restarta din router?

Visa signatur

- 13600K | ASUS 3080 | 32GB DDR5 | Gigabyte 32" OLED 4K 240 Hz -

Permalänk

@wimon: kör dom 1400mhz och 8000mhz, men hittade detta, det gav mig bättre prestanda, så testa det
sli fix

Visa signatur

i7 4770k @ 4.3Mhz
Z87-G45 Gaming
16 Gb DDR3
Gigabyte 980 Ti G1 @ 1500Mhz
Acer XB270HU 1440p