Permalänk
Medlem
Skrivet av salar5555:

Stort tack återigen för alla fina ord!

Nu tycker jag vi sätter igång med lite bilder på det jag har varit och hämtat på posten idag!

https://s17.postimg.org/izhaxu36n/image.jpg

https://s11.postimg.org/e6q2t9mlv/image.jpg

https://s17.postimg.org/ltf2t2jhb/image.jpg

https://s11.postimg.org/dx9mdha03/image.jpg

Nu ska allt packas ur och bygget ska börja! Hoppas du gillar vad du ser Simon! För nu sätter vi igång med ditt monster!

More to come!

// Simonbuilder

Först vill jag bara säga att du gör ett kanon jobb med detta och
Men skulle du inte kunna infoga bilderna i forumet så det blir ett bättre "flow" när man följer detta?

Tog mig friheten att visa..

Permalänk
Medlem

Underbart att se vilket fint bygge detta kommer att bli 😊
När jag pratade med Simon igår så påtalade han en sak.
"Vet inte du hur gammal jag är" och då kom jag ju på att han fyllde år nyligen så han är faktiskt 14år 😁😁😁😁😁
Simon jag ber så hemåt mycket om ursäkt för det och hoppas att datorn kan kompensera mitt faktafel 😁😁

För övrigt så ska ni alla veta hur stolt jag är över hur fantastiska alla ni okända människor här på sweclockers är.
Många som jag har berättat detta för tycket att det är helt fantastiskt.

Massor med kärlek till ett alla

Daniel

Permalänk
Skrivet av MacAllan:

Först vill jag bara säga att du gör ett kanon jobb med detta och
Men skulle du inte kunna infoga bilderna i forumet så det blir ett bättre "flow" när man följer detta?

Tog mig friheten att visa..

https://s17.postimg.org/izhaxu36n/image.jpg

https://s11.postimg.org/e6q2t9mlv/image.jpg

https://s17.postimg.org/ltf2t2jhb/image.jpg

https://s11.postimg.org/dx9mdha03/image.jpg

Amatör som jag är på foruminlägg vet jag faktiskt inte hur man gör det, men jag kollar upp det och försöker fixa det om intw någon snäll själ kan skicka ett PM med lite instruktioner?

Skrivet av Burner72:

Underbart att se vilket fint bygge detta kommer att bli 😊
När jag pratade med Simon igår så påtalade han en sak.
"Vet inte du hur gammal jag är" och då kom jag ju på att han fyllde år nyligen så han är faktiskt 14år 😁😁😁😁😁
Simon jag ber så hemåt mycket om ursäkt för det och hoppas att datorn kan kompensera mitt faktafel 😁😁

För övrigt så ska ni alla veta hur stolt jag är över hur fantastiska alla ni okända människor här på sweclockers är.
Många som jag har berättat detta för tycket att det är helt fantastiskt.

Massor med kärlek till ett alla

Daniel

Haha vad kul att hör Daniel, ja han förlåter dig nog tror jag! Jag tror jag talar för alla när jag säger att det är ett rent nöje att göra detta för Simon!

Permalänk
Permalänk
Inaktiv

Verkligen fint, salar! Årets medlem!

Permalänk

Jag blev så överraskad och rörd till tårar när Daniel berättade om vad han hade initierat utan min vetskap och vilken feedback han fått på sitt inlägg angående speldatorn till min son. Simon trodde knappt sina öron, ögonen lyste av lycka när D berättade för honom. Vilket fantastiskt engagemang och kärlek från människor som inte riktigt känner till vår historia tack till alla er!

Man tror ju aldrig att ens egna barn skall drabbas men det kan hända vem som helst när som helst!
Min son insjuknade förra året i dec och fick läggas in akut på Drottning Silvias barnsjukhus i Göteborg, han hade fått en cancersjukdom som heter Hodgskins lymfon, han behandlades med cellgifter och kortison under 6 månader, det var en tuff tid och det är extra tufft som tonåring. Jag insåg snabbt att vilken tur vi har som lever i den tid vi är i just nu med tanke på att man ofta umgås med sina kompisar genom onlinespel mm. Här fanns det en möjlighet att ha kul, skratta, få utlopp för negativa energier och vara stark trots att han var väldigt svag fysiskt och inte såg ut som han normalt sett brukar göra.
Vi firade och var så glada när han avslutat sin behandling och en tanke på återfall fanns inte i min tanke. Vid första återkontrollen i september i år så visade det sig att cancern hade kommit tillbaka!
Nu är S alltså under behandling igen, denna gång kommer det att bli tuffare då även isolering och stamcellstransplantation ingår.
Men han är vid gott mod och han får energi när han umgås med sina kompisar och älskar att spela sina spel!

Salar och Jesper jag har svårt att uttrycka min innerliga tacksamhet till er och det engagemang ni har för min son, denna generösa gest handlar om så mycket mer än om pengar, det är medmänsklighet och stor omtanke om ett barn och en annan människa det visar på vilken varm personlighet du har. Salar vi ser verkligen fram emot att få träffa dig!
Tack alla andra fantastiska människor också som stöttat S på alla sett inte minst genom hälsningar.

Simon hälsar och tackar så innerligt men han upptäckte ett väldigt stort fel i informationen om honom, han har fyllt 14 år och det är en väldigt stor skillnad mot att vara 13 år för nästa år fyller han 15 och då skall han ta moppe kort

Inom kort kommer jag även att börja med en blogg återkommer när jag kommit på något bra namn, även en insamling via barncancerfonden kommer jag att skapa! Har Du något bra förslag så skicka det gärna det till mig!

Kärlek till alla er därute!
Maria Simons mamma

Permalänk

Preliminära Speccs för er som varit nyfikna:
I5-6600K
Gigabyte socket 1151 ( återkommer med exakt modell när jag hämtat sen från posten!
16 gig DDR4 vengeance LED 2666 mhz ( röda eller vita LED minnen beroende på vad jag tycker passar!
Corsair H100i vattenkyllning
4 TB WD red SATA
2 x 240 gb SSD
FuryX graffikkort / gtx 1070/1080 ( lite oklart villen det blir just nu )
Corsair PSU rx750rm modulär
Corsair Red modular Sleeved cables
Corsair 3 x AF120 LED super silent fans.
Asus rog xonar / asus xonar 2 ljudkort ( oklart exakt vilken av de som hamnar i burken)
NZXT H440 razer edition
NZXT Red sleeved strips
Gsyns / freesync skärm beroende på vilket grafikkort vi väljer!

Återkommer med mer definitiva specs under byggets gång, hoppas detta iallafall stillar er nyfikenhet lite!

Med varma hälsningar Salar Rangkeshan

Permalänk
Entusiast

Följs självklart!

Permalänk

@Simons mamma:

Hej Maria!

Vad glad jag blir att du hittat hit till forumet och får se vilket otroligt stöd medlemmarna har på forumet har varit till Simon! Otroligt fint att läsa historien om Simon mer utförligt och se vilken styrka din son besitter som kämpat sig igenom detta under dessa år. Han är på riktigt en hjälte för mig, då han har väckt något i oss alla, och något som jag trodde saknades i världen, och något jag trodde vi människor hade förlorat!

Tack vare din son Simon kommer jag och Jesper starta upp Simonstiftelsen som har till syfte av att hjälpa barn som Simon att uppnå deras drömmar och kunna få samla styrka i spel och datorer något som väglett många av oss genom livets hårda stunder, det är din son som gjort det möjligt, så när jag kallar honom min hjälte så menar jag verkligen det!

Det är det absolut minsta jag kan göra för honom att använda den lilöa kunskap jag har om att bygga datorer och den passion jag har för det för att ge honom det bästa möjliga! Pengar går alltid att tiäna mer av, men lyckan i hans ögon kommer betyda så mkt mer för mig och alla här. Som du märkt så är det inte bara jag som gör detta då det är många som skickat sitt bidrag i form av stöd, pengar, delar osv! Jag kommer sammanställa en liten bok med alla namnen på alöa involverade som jag tänkte att Simon kan få också! För mig var detta en självklarhet och att han ska få en helt ny dator är det enda rätta! För det är det absolut minsta ham förtjänar! Jag vet att detta inte kan ha varit lätt för dig, därför vill jag också ge dig en stor kram för den starka och omtänksamma mamma du är som är hemma med Simon och stödjer honom, jag kan tänka mig att det i stunder varit väldigt hårt för dig att gå igenom detta, men du är inte ensam längre, du har mitt stöd och medlemmarna här och Simon är en i familjen, och vi tar hand om vår familj!

Jag ser verkligen fram emot att träffa Simon och och er, och leverera presenten till honom och ännu viltigare få träffa honom och ge honom en stor kram!

Vi kan prata mer om mina och Jespers planer för Simonstiftelsen längre fram när vi träffas där jag absolut tycker du ska ha en del i det hela då det är tack vare er som iden har uppstått!

Ber om ursäkt för särskrivningen jag skriver från mobilen

Stora kramar och mycket kärlek till dig Simon och familjen!

Så ses vi snart!

PS: det är stort skillnad på 13 och 14 faktiskt!

Med vänlig hälsning, Salar Rangkeshan ( Simonbuilder )

Permalänk
Medlem

Världsklass @salar5555

Simon: håll huvudet högt och visa vem som bestämer över din kropp!

Permalänk
Medlem

Fina grejer det där, blir en super bra dator till Simon En som håller många år framöver!

Tycker dock med tanke på antalet Corsairprodukter att Corsair själva kunde ha sponsrat det här bygget! Istället för att de ska sponsra någon usel moddare där ute kunde de ha lagt sina produkter på detta istället, gäller nog fler utav de större företagen.

Permalänk
Medlem

När jag läste @Simons mamma inlägg och sedan @Salar5555 svar på det blev jag på riktigt tårögd, fick göra rent mina brillor.
Ännu en gång, riktigt stort av dig Salar och alla inblandade!

Permalänk
Medlem

Har följt ursprungstråden sedan dag ett och jag får gråten i halsen när jag vet att det finns så fina människor som dig @salar5555.

Många styrkekramar till Simon och hans familj.

Permalänk
Medlem

Fint gjort!

All lycka till dig och Simon med familj!

Permalänk
Inaktiv

Detta är bra härligt att se!

Permalänk
Medlem

När man läser den här tråden inser man att det finns godhjärtade människor där ute, något som är svårt att tro om man följer nyheterna. En eloge till er och det ni gör!

Simon: Det här fixar du!

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk, 7800X3D, RTX 3080, 32GB DDR5 6000MHz, MSI MPG A850G

Permalänk
Medlem

Man blir alldeles varm inombords. Vi hejar på dig Simon!

Visa signatur

7800X3D
4090 G OC

Permalänk

Följes! F*n vad glad man blir när sånt här kommer upp! Hjärta av guld har du!

Visa signatur

"The White Ninja" | i5 4690k | Saphire R9 290 Tri x OC | 750w EVGA Supernova G2 | NZXT S340 White | Msi Z97S Krait Edition | 1000gb Seagate Barracuda | 8gb ram | Corsair Air Series AF120 Edition Blue Led | Galleri kommer kanske snart på datorn!!
Laptop: i5, GT 740 , 8gb ram

Permalänk
Medlem
Skrivet av salar5555:

PS: det är stort skillnad på 13 och 14 faktiskt!

Med vänlig hälsning, Salar Rangkeshan ( Simonbuilder )

In och redigera första posten nu så det blir rätt ålder i tråden, sånt är viktigt, moppe nästa ju

@ Simon "Superman", hoppas du får stor glädje av detta monster till speldator, det är du väl värd

Permalänk
Skrivet av MacAllan:

In och redigera första posten nu så det blir rätt ålder i tråden, sånt är viktigt, moppe nästa ju

@ Simon "Superman", hoppas du får stor glädje av detta monster till speldator, det är du väl värd

Haha, jag kan inte redigera den posten, gick in och försökte 😔 Tror den är för gammal eller något för posterna från idag går att redigera!

Permalänk
Medlem

Det var ingen dålig burk!

Fan vad glad man blir åt detta.

Visa signatur

Grubblare

Permalänk

Stort tack för allt engagemang idag! Imorgon hämtas moderkortet och minnena och byggdags börjar, idag har allting annat packats upp distanserna sitter rätt kablarna är redo och mitt vardagsrum ser ut som det ska göra hemma hos en builder!

Jag skickar med en liten inspirationsbild och med det säger jag godnatt för kvällen imorgon så blir det hardcore building hela kvällen!

picture share

Här är en bild från en av mina egen dator på Corsair Vengeance minnena jag pratade om som ska in i detta bygge som lyser och pulserar i burken, fast jag har beställt röda till Simon) det var några som fråga om dessa så skickar med en bild här!

image url

Permalänk
Medlem

Kärlek <3

Fantastiskt vackert det här, jag har en son i precis samma ålder som dig Simon så jag förstår verkligen känslan som dina nära och kära har. Du är stark och tillsammans är ni ännu starkare, övertygad om att du kommer att gå segrande ur striden!

Min förste tanke var när jag läste ursprungstråden var att jag skulle kunna bidra med något till datorn, men eftersom Årets Medlem Salar redan tagit på sig själva datorbyggandet så bidrar jag gärna med pengar till en stiftelse som skulle kunna hjälpa andra unga människor i samma situation.

En stiftelse i ditt namn Simon, häftigt.

En bamsekram till dig Simon, till din mamma, till Salar och alla andra som har hjälpt till och kommer att hjälpa till.

Visa signatur

ETT @ CPU: i7-10700K - RAM: 64GB - GPU: RTX 3080 - MON: 32" 1440p 144Hz
TVÅ @ CPU: i9-9900K - RAM: 64GB - GPU: GTX 1660 Ti - MON: 49" 1440p 120Hz
TRE @ CPU: i7-6700K - RAM: 16GB - GPU: GTX 1080 - MON: 27" 1080p 144Hz
FYRA @ CPU: i7-11700 - RAM: 128GB - GPU: RTX 3060 - MON 49" 1440p 120Hz
FEM @ CPU: i7-11800H - RAM: 16GB - GPU: RTX 3070 - MON 15,6" 1440p 165Hz

Permalänk
Medlem

@salar5555: Du har ett hjärta av guld!!!
Simon, kämpa på killen!

Visa signatur

|| Cooler Master MasterCase Pro 5 || AMD Ryzen 7 1700 || AMD Wraith Spire ||
|| ASUS Prime B350-Plus || Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32GB ||
|| GTX 1080 8GB Advanced Gaming ||
|| Corsair SSD Force GT 120GB || Samsung SSD 840 EVO 250GB ||
|| Samsung SSD 850 EVO 500GB || Samsung SSD 860 EVO 1TB || Western Digital Green 1TB ||

Permalänk
Medlem

Direkt då jag loggar på SweC varje dag så är denna tråd det första jag går in på för att läsa om uppdateringar och andras kommentarer, så otroligt jävla grymt gjort av alla involverade!

Salar och Simon for president!

Permalänk

Hej Allihop!

Vad kul att ni fortfarande följer tråden, ikväll ska den lokala tidningen ( Corren ) tydligen komma hem till mig och ta lite bilder medans jag bygger och även intervju gällande detta. Någon har tipsat de om detta vilket är roligt på flera sätt. Dels för att vi får ut detta till fler människor som gör att medvetenheten om detta ökar och dessutom att Media börjar engagera sig i detta också.

Självklart kommer det massor bilder ikväll från byggandet så håll ögonen öppna Simon och alla andra.

Jag kan lämna glädjande nyheter att tack vare alla bidrag från alla håll så kommer inte bara den första datorn vara komplett med alla tillbehör och skärm, utan att vi även med hjälp av Jesper ( känd från välgörenhetsbyggande här på sweclockers och andra supportrar kommer ha möjligheten till att bygga 1-2 datorer till i framtiden och fortsätta simonstiftelsen i samma anda längre fram.

En non-profit juristorganisation i Linköping kommer även hjälpa till i skapandet utav stiftelsen. Men mer om detta kommer längre fram.

Jag uppdaterar senare ikväll från och med 18:00 ungefär med bilder och mer.

Mvh Salar Rangkeshan ( The simonbuilder )

Permalänk
Skrivet av ToBeAs*:

Direkt då jag loggar på SweC varje dag så är denna tråd det första jag går in på för att läsa om uppdateringar och andras kommentarer, så otroligt jävla grymt gjort av alla involverade!

Salar och Simon for president!

Haha samma här! Det är till och med före nyhetsapprna;)

Skrivet av salar5555:

Hej Allihop!

Vad kul att ni fortfarande följer tråden, ikväll ska den lokala tidningen ( Corren ) tydligen komma hem till mig och ta lite bilder medans jag bygger och även intervju gällande detta. Någon har tipsat de om detta vilket är roligt på flera sätt. Dels för att vi får ut detta till fler människor som gör att medvetenheten om detta ökar och dessutom att Media börjar engagera sig i detta också.

Självklart kommer det massor bilder ikväll från byggandet så håll ögonen öppna Simon och alla andra.

Jag kan lämna glädjande nyheter att tack vare alla bidrag från alla håll så kommer inte bara den första datorn vara komplett med alla tillbehör och skärm, utan att vi även med hjälp av Jesper ( känd från välgörenhetsbyggande här på sweclockers och andra supportrar kommer ha möjligheten till att bygga 1-2 datorer till i framtiden och fortsätta simonstiftelsen i samma anda längre fram.

En non-profit juristorganisation i Linköping kommer även hjälpa till i skapandet utav stiftelsen. Men mer om detta kommer längre fram.

Klart man följer, den bästa byggloggen!
Riktigt bra att media även uppmärksammar sånt här!:)

Visa signatur

Idag använder jag min dator till Ingenting men den har

Ryzen 3700x b550 Gigabyte Aorus PRO, corsair 3600, b AOC 24"@144hz
Ryzen 2600x,Asus x470,Gigabyte 1080 Ti aorus
16 Gb vengeance @3000Mhz 1.37volt, Custom loop
|triple monitor|AOC24" AOC 24"@144hz, Dell Ultrasharp 24"

Permalänk
Medlem
Skrivet av salar5555:

Hej Allihop!

Det här är ju underbart att höra
Det går ju långt över mina förväntningar när jag skapade den andra tråden, och det är underbart att fler kommer att få nytta av sweclocker medlemmars engagemang.
Väntar med spänning på att se bilder samt läsa intervjun när den kommer ut

Permalänk
Medlem

@salar5555 all heder åt dig, beundransvärt att se vad du gör för Simon som jag önskar ett snabbt tillfrisknande

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone 13

Permalänk

Hej alla ubderbara människor!

Om ett par minuter börjar intervjun och byggandet men innan dess tänkte jag skicka över lite bilder!

free image host

imageupload

free image host

image upload no limit

click image upload

Mer kommer på det faktiska byggandet löpande under kvällen!

Med vänlig hälsning, simonbuilder