Köpte Honor 8 hos Tele2 på Black Friday

Permalänk
Medlem

Köpte Honor 8 hos Tele2 på Black Friday

Hej,

Jag köpte en Honor 8 hos Tele2 under black friday för 2245 och det har stått 2245kr två gånger som skyddat belopp på mitt konto. I fredags ringde jag och sa upp abonnemanget för jag är bara intresserad av mobilen. Det var inga problem. Jag nämnde även beloppen och jag skulle bli kopplad vidare för detta men samtalet bröts. Men nu är båda beloppen borta, hur ska man tolka detta? Tror dom att jag vill häva köpet helt?
Jag har fått mobilen och allt.

Visa signatur

In vino veritas

Permalänk
Medlem

Finns bara en sak att göra och det är att ringa dom igen...

Visa signatur

Ryzen 5800X|Noctua NH-D15 Chromax Black|Sapphire Radeon 7900 XT|MSI MAG X570 Tomahawk Wifi|32GB G.skill Trident Z Neo 3600 MHz|Corsair RM850X V2|WINDOWS 10|Gigabyte M32U

Permalänk
Medlem

Min farsa gjorde samma sak och det var också några oklara saker så är det alltid bäst att ringa dem igen.

Permalänk
Medlem

Ja okej det får nog bli så då@Tpk:

Visa signatur

In vino veritas

Permalänk
Medlem

2245:- kr var ett väldigt schyst pris, hur länge gällde det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av iMatter:

2245:- kr var ett väldigt schyst pris, hur länge gällde det?

Det var under Black Friday rean. Nu är priset högre men fortfarande lågt för gamla Tele2 kunder, 2490 kr.

Visa signatur

Laptop: MBA 13" | Telefon: Iphone 15" PM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Timpppa:

Det var under Black Friday rean. Nu är priset högre men fortfarande lågt för gamla Tele2 kunder, 2490 kr.

Tror du att det är möjligt att bli kund, köpa mobilen för det där priset och sedan gå ur direkt? Har för mig att vissa gjorde något liknande under rean, men vet inte vad som gäller nu.
Är sugen på en Honor 8, men vill helst inte betala för mycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cenneth:

Tror du att det är möjligt att bli kund, köpa mobilen för det där priset och sedan gå ur direkt? Har för mig att vissa gjorde något liknande under rean, men vet inte vad som gäller nu.
Är sugen på en Honor 8, men vill helst inte betala för mycket.

Det finns nog ingen som vill "betala för mycket"

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av cenneth:

Tror du att det är möjligt att bli kund, köpa mobilen för det där priset och sedan gå ur direkt? Har för mig att vissa gjorde något liknande under rean, men vet inte vad som gäller nu.
Är sugen på en Honor 8, men vill helst inte betala för mycket.

Inte till denna rea. Den är endast till gamla "trogna" kunder.
Du har ingen släkting eller vän som är kund hos Tele2 och kan hjälpa dig?

Visa signatur

Laptop: MBA 13" | Telefon: Iphone 15" PM

Permalänk
Medlem

Oj dom har ju fått in nya Huawei P9, var lite sugen förut men fanns bara i fel färg. Nu har dom båda färgerna på lager. 2990kr för oss gamla kunder.

Permalänk
Medlem

Fattar inte hur man skulle vilja pröjsa mer än 2300 - 2500 för en beg. / i låda H8a på blocket nu när dom kostat så lite hos Tele2. Inte en chans att man hoppar på en sådan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Timpppa:

Inte till denna rea. Den är endast till gamla "trogna" kunder.
Du har ingen släkting eller vän som är kund hos Tele2 och kan hjälpa dig?

Tyvärr så verkar det inte som det.
Nåja, bara att hålla tummarna för att priset sjunker under någon rea framöver så att man kanske kan få den för ett relativt bra pris ändå.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av who84:

Hej,

Jag köpte en Honor 8 hos Tele2 under black friday för 2245 och det har stått 2245kr två gånger som skyddat belopp på mitt konto. I fredags ringde jag och sa upp abonnemanget för jag är bara intresserad av mobilen. Det var inga problem. Jag nämnde även beloppen och jag skulle bli kopplad vidare för detta men samtalet bröts. Men nu är båda beloppen borta, hur ska man tolka detta? Tror dom att jag vill häva köpet helt?
Jag har fått mobilen och allt.

@who84
Priset var 2245kr med abbonemang och 4490kr utan.
Så det är ju klart som attan att de drar 2245kr 2 gånger a 4490kr om du säger upp abbonemanget och bara vill ha telefonen.

Det stog ju klart och tydligt att priset gällde med abbonemang.

Så allt är som det ska vara och du behöver inte oroa dig.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av cenneth:

Tror du att det är möjligt att bli kund, köpa mobilen för det där priset och sedan gå ur direkt? Har för mig att vissa gjorde något liknande under rean, men vet inte vad som gäller nu.
Är sugen på en Honor 8, men vill helst inte betala för mycket.

Den rean du tänker på är när man fick köpa en Honor 8 för 4490kr och få tillbaka 2000Kr för din gamla mobil om du skickar in den, det kunde vara vilken skräp mobil som helst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av who84:

Hej,

Jag köpte en Honor 8 hos Tele2 under black friday för 2245 och det har stått 2245kr två gånger som skyddat belopp på mitt konto. I fredags ringde jag och sa upp abonnemanget för jag är bara intresserad av mobilen. Det var inga problem. Jag nämnde även beloppen och jag skulle bli kopplad vidare för detta men samtalet bröts. Men nu är båda beloppen borta, hur ska man tolka detta? Tror dom att jag vill häva köpet helt?
Jag har fått mobilen och allt.

Fick du något svar på din fråga?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Timpppa:

Inte till denna rea. Den är endast till gamla "trogna" kunder.
Du har ingen släkting eller vän som är kund hos Tele2 och kan hjälpa dig?

...och alla studenter.

Permalänk

1. Köpte Honor 8 hos Tele2 under BF

2. Sa upp abonnemanget (25 min telefonkö :/ )
De mumlade något om att jag skulle få betala för de dagarna de var aktivt trots att jag aldrig använde det
Vi får väl se i slutet på denna månad hur mycket de kräver av mig

3. Hittills är jag hel nöjd.
Bra ersättare till min Oneplus One

Inte ska du betala full pris för att du köper med abonnemang som du sedan ångrar dig.

Permalänk
Medlem

Jag köpte också en Honor 8 på Tele2 black friday rea och använde ångerrätten på abonnemanget, gick fint. Har dock inte fått någon faktura för mobilen än, har ni andra som gjort samma sak fått fakturan?

Permalänk
Inaktiv

Säger ni upp abonnemanget får ni betala resterande 2245kr och så, kommer på separat faktura

Permalänk
Medlem
Skrivet av nordeman556:

1. Köpte Honor 8 hos Tele2 under BF

2. Sa upp abonnemanget (25 min telefonkö :/ )
De mumlade något om att jag skulle få betala för de dagarna de var aktivt trots att jag aldrig använde det
Vi får väl se i slutet på denna månad hur mycket de kräver av mig

3. Hittills är jag hel nöjd.
Bra ersättare till min Oneplus One

Inte ska du betala full pris för att du köper med abonnemang som du sedan ångrar dig.

Ångrar man abonnemanget så är det ju självklart att priset blir det utan abonnemang. Annars kommer ju alla beställa med abonnemang och sen avbeställa det för att få det lägre priset som är sponsrat av operatören. Det är ju inte Tele2 som bjussar på halva priset utan operatören du binder till.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Ångrar man abonnemanget så är det ju självklart att priset blir det utan abonnemang. Annars kommer ju alla beställa med abonnemang och sen avbeställa det för att få det lägre priset som är sponsrat av operatören. Det är ju inte Tele2 som bjussar på halva priset utan operatören du binder till.

Fast så var det ju innan också på första erbjudandet innan BF.
Då när man kunde byta in telefon osv, var ju om man band sig med abonnemang.
Då ringde jag bara och sa att jag inte kommer använda abonnemanget, hon frågade snällt då bara om jag ville behålla mobilen eller skicka tillbaka den, sa jag behåller mobilen.

Inga som helst problem när den dealen var iaf.

Permalänk
Skrivet av KingCobra:

Ångrar man abonnemanget så är det ju självklart att priset blir det utan abonnemang. Annars kommer ju alla beställa med abonnemang och sen avbeställa det för att få det lägre priset som är sponsrat av operatören. Det är ju inte Tele2 som bjussar på halva priset utan operatören du binder till.

Ja, alla kan beställa med abonnemang för att sedan ångra det utan att Tele2 kan göra något åt det. De är inte intresserade av att få tillbaka telefonen och de kan inte tvinga dig att betala ett annat pris för mobilen i efterhand.

Det finns ingen anledning att betala mer än 2500kr för en Honor 8 så länge Tele2 har detta erbjudande.
Det kan av vissa vara lite omständligt att behöva ringa och säga upp abonnemanget men mer strul än så är det inte.