Allmänna frågor: event, nattöppet, kampanjer med mera

Permalänk
Medlem

Snart en vecka tystnad här på forumet, inget svar på facebook och fortfarande nås jag bara av 'just nu är det många som ringer, försök igen senare' när jag ringer deras kundtjänst. Paketet är fortfarande 'skickat' utan att någon spårning syns.

Sist jag hade såhär svårt att nå en butik var datorbutiken.com precis innan de gick i graven.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av NordhNet:

@webhallen Har ni för närvarande problem/fullt upp med att skicka varor man beställde på black friday? Har en vara som beställdes den 25:e och står som packad men som inte har skickats än

Japp vi ligger back en del, det ser ut som om vi kommer ikapp helt idag hoppas jag. Sist jag kollade hade vi bara 1 025 ordrar kvar från BF, och det var i fredags. Och vi började typ lite drygt 100 000 så det det ska vara lugnt.
Om den står som packad med inte hämtad ännu så är det troligen så att den går med dagens post i eftermiddag.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

@Webhallen: När beräknar ni vara ikapp med ordrar som lades i början av förra veckan då?

Visa signatur

Ryzen 5 5600 <> Asus B550 I <> Corsair LED 2*8GB 3200Mhz <> GeForce 2070 Super <> Acer X34A <> Ducky Shine 4 brown <> Zowie ec2-a <>

Permalänk
Medlem

Vet inte om man kan ställa frågan här eller om man behöver maila in till antingen er eller Klarna.

Jag beställde en av de fina ASUS skärmarna för 5999 under BF. Fick den på måndagen så det var ju klockrent. All credd till er för att ni lyckades leverera så snabbt!

Tog den på klarna-faktura då jag inte hade kortet i närheten och jag förstod att de skulle försvinna snabbt.

Men det kom aldrig någon faktura. Varken till min mail, sms, på mitt konto hos er eller liknande.
Tänkte inte så mycket mer på det förrän idag. Drar ner Klarna-appen och ser att det är 2 dagar kvar innan förfallodatum.

Hur brukar fakturan skickas ut? Eller måste man ha deras app till telefonen för att överhuvudtaget få fakturan?

Kanske fler som också undrar och läser denna tråd!

Det löste sig för min del, betalat nu och pengarna dras en dag innan förfallo Men kanske andra som missat detta!

ping @Webhallen

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Webhallen
Skrivet av SunQ:

Vet inte om man kan ställa frågan här eller om man behöver maila in till antingen er eller Klarna.

Jag beställde en av de fina ASUS skärmarna för 5999 under BF. Fick den på måndagen så det var ju klockrent. All credd till er för att ni lyckades leverera så snabbt!

Tog den på klarna-faktura då jag inte hade kortet i närheten och jag förstod att de skulle försvinna snabbt.

Men det kom aldrig någon faktura. Varken till min mail, sms, på mitt konto hos er eller liknande.
Tänkte inte så mycket mer på det förrän idag. Drar ner Klarna-appen och ser att det är 2 dagar kvar innan förfallodatum.

Hur brukar fakturan skickas ut? Eller måste man ha deras app till telefonen för att överhuvudtaget få fakturan?

Kanske fler som också undrar och läser denna tråd!

Det löste sig för min del, betalat nu och pengarna dras en dag innan förfallo Men kanske andra som missat detta!

ping @Webhallen

Faktura ska anlända dels till din mail som du angett på vår sida, eller på den mail du tidigare angivit till Klarna om du redan är kund hos dem.
Om man handlar i butik eller tar en delbetalning ska man få det via post.

Men ibland strular det, jag har själv råkat ut för det nyligen på köp jag gjorde från en klädbutik: ingen faktura i paketet inget kom på mail eller posten och eftersom den förföll mitt i en månad var jag inte on top of things och helt plötsligt kom en faktura med påminnelseavgift etc.

Händer det bör man höra av sig till säljaren och/eller klarna och förklara att man inte fått fakturan i tid och då stryker de i regel förseningsavgiften.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Faktura ska anlända dels till din mail som du angett på vår sida, eller på den mail du tidigare angivit till Klarna om du redan är kund hos dem.
Om man handlar i butik eller tar en delbetalning ska man få det via post.

Men ibland strular det, jag har själv råkat ut för det nyligen på köp jag gjorde från en klädbutik: ingen faktura i paketet inget kom på mail eller posten och eftersom den förföll mitt i en månad var jag inte on top of things och helt plötsligt kom en faktura med påminnelseavgift etc.

Händer det bör man höra av sig till säljaren och/eller klarna och förklara att man inte fått fakturan i tid och då stryker de i regel förseningsavgiften.

Tack för svar!
Nu löste det sig som tur är för min del. Men ingen faktura anlände någonstans i det här fallet. Tur man är nyfiken och gillar appar

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

Tack för svar!
Nu löste det sig som tur är för min del. Men ingen faktura anlände någonstans i det här fallet. Tur man är nyfiken och gillar appar

Hade troligen märkt det om du loggar in på klarnas hemsida också

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blk:

Beställde den 24:e, fick mail om leverans den 27:e.. postnord väntar fortfarande på att leveransen ska lämnas till dem...

Skrivet av Webhallen:

Om den står som packad med inte hämtad ännu så är det troligen så att den går med dagens post i eftermiddag.

Och om den inte gjorde det ? och vad jag kan se av posten inte igår heller..

Permalänk
Medlem

Vad händer med er kundtjänst egentligen? Försökt ringa hela dagen och fått 'just nu är det många som ringer, försök igen senare". Testade ringa för nionde gången nu och får istället meddelande om att er kundtjänst är öppen mån-fre 10-17, välkommen åter. Klockan är ju för f-n 14:29.

Så jag upprepar, vad håller ni på med?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nietszche:

Vad händer med er kundtjänst egentligen? Försökt ringa hela dagen och fått 'just nu är det många som ringer, försök igen senare". Testade ringa för nionde gången nu och får istället meddelande om att er kundtjänst är öppen mån-fre 10-17, välkommen åter. Klockan är ju för f-n 14:29.

Står väldigt tydligt på hemsidan: "För närvarande har vår kundtjänst stängt pga strömavbrott på huvudkontoret"

Visa signatur

i7 2600k | Asus P8P67 | Corsair H80 | Asus GTX 770 OC | 8GB | Corsair TX650W | Fractal Design R3 | Samsung 860 EVO 1TB

Macbook Pro 16'' M1 Pro | 16GB | 512GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av joeldeluxe:

Står väldigt tydligt på hemsidan: "För närvarande har vår kundtjänst stängt pga strömavbrott på huvudkontoret"

Huh, var ser du det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nietszche:

Samma sak idag, går inte att komma fram... webhallen kontot har ju varit inloggat sen du skrev detta, men ger inga svar till någon... så man börjar ju fundera på hur illa det verkligen är...

Permalänk
Administrativ avgift

Varför har ni inte fixat så man kan fixa in produkter i efterhand? Jag missar ju massor av fina XP Points pga att jag handlade i Dreamstore

(Han i kassan kunde iaf inte lägga in sakerna direkt på mitt konto iaf)

Visa signatur

Jonsbo i100| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | SF600 | Samsung G9 49 OLED | Quest Pro | Noctua fans | Custom loop

Permalänk
Administrativ avgift

@Nietszche: Trasig televäxel kanske? Inte ovanligt att det händer någon dag om året

Visa signatur

Jonsbo i100| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | SF600 | Samsung G9 49 OLED | Quest Pro | Noctua fans | Custom loop

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Nietszche:

Kundtjänsten jobbar stenhårt för att kunna hantera samtliga mail och samtal som kommer in, men med många som ringer är kön full i vissa tillfällen.
Just i onsdags hade vi dock strömavbrott på kontoret vilket då även påverkade växeln, det var då utöver det normala men kundtjänsten telefonen är anars öppen mellan 10-17 mån-fredag.

Visa signatur

Permalänk

@webhallen kommer ni skicka ut några julklappar till black medlemmar i år som vanligt? Mitt konto med samma nic som här brukar alltid fastna då det ligger kvar något ang företags konto på det

Visa signatur

Mac Pro | OS X 10.11 | 3.7 GHz QC Xeon E5 | 16GB DDDR3 | AMD FirePro D300 | 256GB SSD | 3x 27" Thunderbolt Display

Permalänk
Webhallen
Skrivet av 1infiniteloop:

@webhallen kommer ni skicka ut några julklappar till black medlemmar i år som vanligt? Mitt konto med samma nic som här brukar alltid fastna då det ligger kvar något ang företags konto på det

Jodå det kommer!
Och ditt konto är nu flaggat som ett privatkonto vad jag kan se så det bör funka utan problem.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Köpte en produkt men avbeställde innan den hade skickats.

Frågan är hur lång tid det tar för webhallen att återbetala?

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1infiniteloop:

Får ni julklappar? åh fan

Skrivet av Webhallen:

Jodå det kommer!
Och ditt konto är nu flaggat som ett privatkonto vad jag kan se så det bör funka utan problem.

Hur ser man vilken typ av konto man har?

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem

Jag försöker lägga en order. Väljer faktura och får det här "Ditt fakturaköp kan tyvärr inte godkännas. Var vänlig välj ett annat betalsätt."

Vad jag vet så har jag alltid skött mina betalningar till er i tid. Why you no love me anymore?

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Medlem

Hej @Webhallen,

Testar att skriva här då ni verkar helt okontaktbara på annat sätt. Testat att ringa ca 25ggr från det att ni öppnat idag.

Köpte en TV hos er under Black Friday. Grymt pris och valde delbetalning 12 månader räntefritt samt hämta ut butik. Jag är ganska noga med att läsa igen köpvillkor när jag köper saker och ting för det kan skilja extremt mycket från butik till butik men allt ser ju lugnt ut där och under Rubriken delbetalning finns mycket riktigt 12 månader med 0.00% i ränta med.

Nu till problemet. När jag nu får första fakturan från Klarna ser jag att 9.99% ränta är påslaget på fakturan och jag blir naturligtvis mycket fundersam till detta och ringer direkt till Klarna för att "rätta" deras fel. Väl framme hos Klarna så får jag prata med en jätte trevlig tjej som förklarar efter mycket huvudbry att Webhallen inte har något avtal med Klarna som ger kunderna rätt till räntefri avbetalning(?!?!!). Hon gick själv in på er hemsida och bekräftade att villkoren ni har skrivit i era köpvillkor inte stämmer. Hon berättade även att de flesta andra stora aktörer på marknaden har räntefri avbetalning genom Klarna men tydligen inte ni. Klarna har gjort en anmälan mot er då ni skriver ut villkor som inte stämmer och jag har naturligtvis bestridit fakturan men jag hoppas vi kan lösa detta på något smidigare sätt. Det hela handlar ju troligtvis bara om något tekniskt fel eller liknande. Förväntar mig kontakt av er. Skickar ett PM med mina kontaktuppgifter.

Jag vill ändå lyfta en varningens finger till alla som handlar på avbetalning hos Webhallen nu att vara extra vaksamma när fakturan kommer så inte fler råkar ut för samma sak som jag.

Visa signatur

Konsumentköplag hit och distansköpslag dit. Tacka vet jag muntliga avtal
En lättläst version av KKL - Och ändå tolkas den fel?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Mrjensa:

Hej @Webhallen,

Testar att skriva här då ni verkar helt okontaktbara på annat sätt. Testat att ringa ca 25ggr från det att ni öppnat idag.

Köpte en TV hos er under Black Friday. Grymt pris och valde delbetalning 12 månader räntefritt samt hämta ut butik. Jag är ganska noga med att läsa igen köpvillkor när jag köper saker och ting för det kan skilja extremt mycket från butik till butik men allt ser ju lugnt ut där och under Rubriken delbetalning finns mycket riktigt 12 månader med 0.00% i ränta med.

Nu till problemet. När jag nu får första fakturan från Klarna ser jag att 9.99% ränta är påslaget på fakturan och jag blir naturligtvis mycket fundersam till detta och ringer direkt till Klarna för att "rätta" deras fel. Väl framme hos Klarna så får jag prata med en jätte trevlig tjej som förklarar efter mycket huvudbry att Webhallen inte har något avtal med Klarna som ger kunderna rätt till räntefri avbetalning(?!?!!). Hon gick själv in på er hemsida och bekräftade att villkoren ni har skrivit i era köpvillkor inte stämmer. Hon berättade även att de flesta andra stora aktörer på marknaden har räntefri avbetalning genom Klarna men tydligen inte ni. Klarna har gjort en anmälan mot er då ni skriver ut villkor som inte stämmer och jag har naturligtvis bestridit fakturan men jag hoppas vi kan lösa detta på något smidigare sätt. Det hela handlar ju troligtvis bara om något tekniskt fel eller liknande. Förväntar mig kontakt av er. Skickar ett PM med mina kontaktuppgifter.

Jag vill ändå lyfta en varningens finger till alla som handlar på avbetalning hos Webhallen nu att vara extra vaksamma när fakturan kommer så inte fler råkar ut för samma sak som jag.

Hej, att Klarna påstår att de har anmält oss låter ju extremt märkligt. Det känns ju som om vi hade varit medvetna om någon anmälde oss.
Infon du har fått om att vi inte har några avtal som ger våra kunder räntefri betalning är helt felaktigt. Det har vi haft i över åtta år.

Nyligen ändrade Klarna villkoren på 12 månader från 9,99% till 0%. Så den enda ändringen som gjorts är att de tagit bort ränta, de ska inte ha lagt till det någonstans.
Mest trpoliga är ju dock att din order har fått fel status hos Klarna. Kollar jag i våra system så har vi skickat det ID man ska ange för 12 månader och 0% ränta, så från vår sida ser det ut som de har gjort något tokigt.

I vilket fall:
Jag har gett alla uppgifter till vår kundtjänstchef så att han kan fixa detta. Det bör vara klart under morgondagen. Eventuellt kan han komma att behöva kontakta dig och/eller Klarna i processen.

Visa signatur

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Solaris:

Jag försöker lägga en order. Väljer faktura och får det här "Ditt fakturaköp kan tyvärr inte godkännas. Var vänlig välj ett annat betalsätt."

Vad jag vet så har jag alltid skött mina betalningar till er i tid. Why you no love me anymore?

Hej, vi har för tillfället två olika faktura/avbetalningssystem.
Dels har vi Klarna och vi har även vårt egna "Webhallen Bank" så att säga.
Just nu är vår egna system på test för alla kunder som har status Guld eller högre.
Har man silver eller lägre eller inte är inloggad är det Klarna som används.

Om du vet att det är klarna som nekat dig (dvs det var deras logga i kassan när du försökte handla) så är det till dem du måste höra av dig.
De kan inte lämna ut uppgifterna till en tredje part om varför du nekats.
Om det var Webhalens egna system eller om du inte vet så kan du höra av dig till vår ordinarie kundtjänst så kollar de upp det åt dig.

Angående varför man nekas så kan det bero på många olika faktorer.
T.ex. om du har 20 000 kr i beviljad kredit. Köper en TV på avbetalning och betalar 19 av 20 tusen.
Då kommer vissa system fortfarande anse att du har 0kr kvar på din kredit att utnyttja tills du helt avbetalt.
Om du är sen med en faktura så kan ny kreditbeviljning till fälligt pausas till dess att fakturan betalts.
Om det gjorts många kreditupplysningar på dig så kan detta också göra att du flaggas som "osäker" så att säga. (Inte minst för att minska riskerna med bedrägerier som riktas mot dig)
Osv.
Ibland uppdateras inte kreditinstituten i tid osv med nya uppgifter om inkomst osv.

Så det kan finnas många anledningar. Varav de flesta går att lösa med ett samtal bara

Men som sagt:
om det var Klarna som nekade dig så hör av dig till dem och förklara situationen: https://www.klarna.com/se/kundservice
Om det är Webhallen som nekat dig så hör av dig till oss: http://www.webhallen.com/se-sv/info/kontakta_oss/kundservice

Visa signatur

Permalänk
Webhallen
Skrivet av EyeNEye:

Får ni julklappar? åh fan

Hur ser man vilken typ av konto man har?

Om man har/får achievements etc så har man ett privatkonto.
hela medlemssystemet är mer eller mindre bortskalat för B2B-konton.

Visa signatur

Permalänk

Hej Webhallen

Jag har sett i gamla trådar att ni snackat om att uppdatera hemsidan. Är det något på G? Jag tycker den är riktigt svår att söka på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Tack för det utförliga svaret, ska gå till botten med det här.

edit: varit i kontakt med klarna, och tydligen är det beloppet (1505 kronor) som ställer till det och människan jag pratade med gissade på att det hade något med jultider att göra.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Hej, att Klarna påstår att de har anmält oss låter ju extremt märkligt. Det känns ju som om vi hade varit medvetna om någon anmälde oss.
Infon du har fått om att vi inte har några avtal som ger våra kunder räntefri betalning är helt felaktigt. Det har vi haft i över åtta år.

Nyligen ändrade Klarna villkoren på 12 månader från 9,99% till 0%. Så den enda ändringen som gjorts är att de tagit bort ränta, de ska inte ha lagt till det någonstans.
Mest trpoliga är ju dock att din order har fått fel status hos Klarna. Kollar jag i våra system så har vi skickat det ID man ska ange för 12 månader och 0% ränta, så från vår sida ser det ut som de har gjort något tokigt.

I vilket fall:
Jag har gett alla uppgifter till vår kundtjänstchef så att han kan fixa detta. Det bör vara klart under morgondagen. Eventuellt kan han komma att behöva kontakta dig och/eller Klarna i processen.

3 dagar har gått och jag har inte hört något från er vare sig via mail eller via telefon. Det går fortfarande inte att ringa till er.

Jag har oavsett fått svar från Klarna och de påstår fortfarande att jag ingått i ett 9,99% ränteavtal med er?? När jag bifogar ovan citerad text får jag till svar "Om Webhallen menade att skicka in det med 0% ränta så kan vi säkert hitta en lösning tillsammans med dem, om de tar kontakt med oss. Din faktura är pausad tills vidare.", enligt Klarna har ni alltså möjlighet att fortfarande använda er av 9.99% ränta och därmed finns det risk att fler kunder drabbas av brutna köpvillkor?

Jag är helt ointresserad om det är ni eller Klarna som gjort fel i detta utan jag vill bara ha en lösning på problemet. Helst igår.

Visa signatur

Konsumentköplag hit och distansköpslag dit. Tacka vet jag muntliga avtal
En lättläst version av KKL - Och ändå tolkas den fel?

Permalänk
Medlem

@Webhallen: Har ni några planer på att ta in ASRock J4205-ITX?

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Mrjensa:

3 dagar har gått och jag har inte hört något från er vare sig via mail eller via telefon. Det går fortfarande inte att ringa till er.

Jag har oavsett fått svar från Klarna och de påstår fortfarande att jag ingått i ett 9,99% ränteavtal med er?? När jag bifogar ovan citerad text får jag till svar "Om Webhallen menade att skicka in det med 0% ränta så kan vi säkert hitta en lösning tillsammans med dem, om de tar kontakt med oss. Din faktura är pausad tills vidare.", enligt Klarna har ni alltså möjlighet att fortfarande använda er av 9.99% ränta och därmed finns det risk att fler kunder drabbas av brutna köpvillkor?

Jag är helt ointresserad om det är ni eller Klarna som gjort fel i detta utan jag vill bara ha en lösning på problemet. Helst igår.

Hej, jag ber om ursäkt för bristen på återkoppling. Det fastnade mellan mig och en kollega, jag trodde han skulle höra av sig och vice versa.
Din originalfaktura är nu makulerad och en ny faktura skickas ut av klarna, den får du dock troligen inte förrän nästa månad. Dvs delbetalningen skjuts en månad framåt.
Jag har skickat ett PM till dig också.

Visa signatur

Permalänk
Entusiast

Såg Sweclockers recension av Steelseries Arctis 5, verkar vara ett par toppenlurar. Trodde jag aldrig att jag skulle säga om Steelseries haha, har hållt mig till Sennheiser hittills då i princip alla gamingmärken varit rent skräp. Dock är jag sugen på den trådlösa varianten, Arctis 7. Kommer ni ta in den?

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit