bränna in text till film /serie.å ä ö funkar inte?

Permalänk

bränna in text till film /serie.å ä ö funkar inte?

tjenare.

försöker bränna in text i handbrake till en serie. av nån anledning så funkar inte å ä och ö? nån som vet vad som kan vara felet eller om de finns nått bättre program? filen är mp4 format om de spelar nån roll.

Permalänk
Medlem

Testa detta:

Öppna upp "Anteckningar" (texten.) och spara som och där i KODNING: Välja ifrån: ANSI till UTF-8...

Permalänk
Skrivet av Kalasis:

Testa detta:

Öppna upp "Anteckningar" (texten.) och spara som och där i KODNING: Välja ifrån: ANSI till UTF-8...

Ska jag välja kodningen i handbrake eller texten när jag väljer spara som?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av _Technofreak_:

Ska jag välja kodningen i handbrake eller texten när jag väljer spara som?

Misstänker att du öppnat upp filen i notepad, hittar kodning i någon av menyerna.
Har ingen dator jag kan titta på just nu.
Efter du gjort detta kör du in dem genom handbrake, finns alternativ där vill jag minnas. Kan vara värt en googling om vad som är att föredra.

Permalänk
Skrivet av Kalasis:

Misstänker att du öppnat upp filen i notepad, hittar kodning i någon av menyerna.
Har ingen dator jag kan titta på just nu.
Efter du gjort detta kör du in dem genom handbrake, finns alternativ där vill jag minnas. Kan vara värt en googling om vad som är att föredra.

Ok. Återkommer om några timmar när jag är hemma igen då. Tack för tipset

Permalänk
Medlem

Det var många år sedan jag hårdkodade nån text i en filmfil men jag kör alltid 1252 (Västeuropeisk) och har aldrig haft problem med svenska tecken.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk

så nu har jag testat. funka klockrent. de räckte att man ändrade kodningen där ja. så nu finns allt med. tack så jättemycket för hjälpen. höll på och bli galen på detta haha

Permalänk

Tjenare igen. En snabb fråga. Har bränt in text i filmer mem texten funkar inte på teven. Trycker man på subtitlesknappen på kontrollern så säger den bara: ej tillgänglig. Vad kan de vara för fel?