Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Nintendo Switch lanseras den 3 mars – kostar strax över 3 000 kronor

Permalänk
Medlem

Inte intressant för det priset!
För 200$ hade det blivit ett köp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pålis:

Ofta med flertalet pack-in AAA-titlar. Båda dessa har mycket bättre grafik, fullt tredjepartsstöd, enorma bibliotek av titlar i en uppsjö olika genrer, minimum 500GB lagring för nedladdningsbara spel, har appar från dom största streamingtjänsterna, väl utbyggda onlinetjänster/feautures och kan spela DVD/BluRay.

Sen kommer man på att man har en dator som gör allt detta tusentals gånger bättre och roligare

Permalänk
Medlem

För dyr är den jämfört med Xbox/PS4 synd jävla nintendo ska alltid ha medioker hårdvara och ändå sätta ockerpriser suck....

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av pålis:

Och vad har cost-of-entry varit på dessa bärbara konsoler? Pokemon GO blev populärt för att alla har en smartphone. Hur många av dessa äldre spelare tror du springer ut och köper en Switch för 3500+kr och släpar runt en motsvarande WiiU-gamepad på tunnelbanan med batteritid på 2,5tim för att ett nytt Pokemon släpps?

I verkligheten så har till och med småbarn dyra mobiler idag. Möjligheten för köp är mycket större än vad du förmodligen tror. Speciellt hos folk med jobb som faktiskt kan lägga ut pengar på något de tycker är intressant.

Återstår förstås att se hur väl den säljer. Själv är jag tveksam och inte helt övertygad. Men under 4000kr för den? Blir nog ett köp oavsett, inväntar dock klartecken på vilka spel som kommer.

Observera att den laddas med USB Type C, med andra ord bör den gå att ladda med det mesta, även batteripack. Och 2,5 timmar ska vara värsta tänkbara scenariot, den ska klara upp till 6,5 timmar enligt Nintendo och man får anta att den bör klara sig iallafall fyra timmar. Frågan är hur många mobiler som ens klarar Pokemon GO i 2,5 timmar utan att laddas, spelet är inte direkt snäll på batteriet.

Skrivet av Fredag:

Om PS4 hade floppat kanske. Men nu släpptes Pro, svaret för oss med 4K.

Nintendo ligger efter med en hel generation, som vanligt.

Köper hellre en PSVR, som verkar mycket roligare än allt Ninteno visat, om man nu ska köra "lågupplöst"

PS4 Pro kör mest bara uppskalning. För UHD så är det snarare Microsofts Scorpio som gäller och då har svaret inte kommit ännu.

Finns det ens något vettigt för PSVR? Vill man ha VR så är det en PC som gäller ändå. Varför nöja sig med en seg och lågupplöst PS4 (Pro) när det finns så mycket kraftfullare system att använda?

Skrivet av mudde:

Som anders säger har nintendo släppt en ny version av både DS och GBA strax innan uppföljarna kom.
I båda fallen levde den gamla konsolen vidare och sålde fortsatt bra åtminstone det första året.

3DS behöver knappast nya titlar för att kunna fortsätta sälja ett tag till. 3DS och DS-spelbiblioteken räcker ett bra tag till, både för de som söker ersättningskonsol och de som inte har någon sen tidigare och vill ha lite spelande på resan eller exklusiva spelserier.
Jag kommer själv fortsätta köpa på mig 3DS- och DS-spel de närmaste åren, även om jag skaffar Switch. Det finns massvis med intressanta spel jag ännu inte hunnit testa där och jag har redan lite för många bra spel hemma jag knappt hunnit spela.

Instämmer, 3DS har ju ett enormt spelutbud. Speciellt med DS. De kommer kunna leva sida vid sida ett tag iallafall. Det kanske viktigaste här är hur många som faktiskt har dessa konsoller, kan man få ut spel som säljer bra nog lär det finnas pengar att tjäna ett tag framåt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mudde:

Det är väl lite skevt att jämföra pris vid släpp med Black-Friday-REA? De flesta konsoler har ju gått ner en del strax efter lansering så fort tillgången kommit ikapp efterfrågan.
Även PS4/Xbone har gått upp lite nu efter julen när lagrena tömts och nya behöver köpas in till högre dollarkurs.

Jag håller dock med att JoyCons troligtvis är lite dyra att tillverka i förhållande till mervärdet de bidrar med. Jag skulle inte bli förvånad om de senare släpper en "budgetversion" med fasta kontroller eller nåt liknande för att få in fler i systemet till lägre peng.

Media-features tror jag dock inte är en så stor säljande punkt på konsollerna. Nästan alla nyare TV-apparater är väl "smarta" och kan spela netflix och liknande. Mycket mer än så önskas sällan av "medelsvensson". AAA-titlarna är lite viktigare och påverkar nog försäljningen en del.

De sa "speltid", inte idle i menyer. till 3DS angav de speltid som stämde med 3DS-spel. Jag hoppas de inte ändrat sig här. Maxad ljusstyrka finns oftast bara för att den ska synas bra i upplyst butik och är sällar särskilt behagligt att spela med.

Det är inte särskilt skevt eftersom, som jag sa, så existerar inte Switch i ett vakuum. Konkurrerande konsoler med över 10 gånger lagringsutrymmet och dom senaste tredjeparts AAA-releaserna kan fås för runt 2000-2500kr när Switch lanseras, ofta med ett pack-in spel. Detta är vad som kommer jämföras med Switchens 3500kr exkl. spel. Sett till media-features så hävdar jag bara att just eftersom det finns överallt på andra enheter så kan det anses vara en baseline-feauture så det är lite skumt när en enhet med premium-pris inte erbjuder det. Men det är lite osäkert för tillfället vad för appar etc. Switch kommer supporta. Tror det är än mer kritiskt med online infrastruktur/account-system där jag inte har några stora förhoppningar på Nintendos kompetens.

Skrivet av Mirialia:

Jag tänker på alla som inte har köpt vare sig PS xbox eller WiiU. Existerar inte dessa i din värld? För det om något är en marknad ingen av aktörerna lyckats locka, förutom Nintendo med Wii.

Om alla dom funktionerna inte lyckats locka dessa konsumenter, varför då fokusera på dom bitarna som inte lockar dom?

Sen har du fel om rekordförsäljningar. Marknaden har minskat om man tar befolkningstillväxt i beaktande.

Jag har varken WiiU, PS4 eller xbox One. Dom är samma gamla vanliga i ny förpackning. Wii var den senaste konsolen jag köpte.

Jag vet vad dom sa och dom sa 6 timmar. Ser du vad jag gör nu? Jag tar den ena extremen och sätter den som om den vore allmängiltiga likt du gör med 2.5 timmar.

Skickades från m.sweclockers.com

Så dom ska köra "lightning-in-a-bottle" Blue Ocean strategi igen och jaga farföräldrar som tycker det ser roligt ut med Wii-bowling? Och hur ser attach-ration ut för konsumenter som endast är intresserade av pack-in spelet? Hur ser du att Switchen tillfredställer denna stora gömda marknad? Tror du dom köper en 3500+kr konsol med en uppsjö av olika kontrolltillbehör och alternativ?

Nej, vad jag gjorde var att tillhandahålla en källa som säger att ett av Nintendos egenutvecklade AAA-spel vid lansering endast kan spelas i tre timmar på en laddning. Vad du gör är att nämna taket i ett tidsspann som uppgavs utan relation till specifik aktivetet på konsolen, vilket är ganska lönlöst.

Skrivet av Trebsor:

Sen kommer man på att man har en dator som gör allt detta tusentals gånger bättre och roligare

Återigen kan detta anses som baseline-feautures och något som förväntas av en modern vardagsrumsprodukt år 2017. Att man har en monsterdator som gör allt är ganska irrelevant och uppenbart.

Skrivet av anon5930:

I verkligheten så har till och med småbarn dyra mobiler idag. Möjligheten för köp är mycket större än vad du förmodligen tror. Speciellt hos folk med jobb som faktiskt kan lägga ut pengar på något de tycker är intressant.

Återstår förstås att se hur väl den säljer. Själv är jag tveksam och inte helt övertygad. Men under 4000kr för den? Blir nog ett köp oavsett, inväntar dock klartecken på vilka spel som kommer.

Observera att den laddas med USB Type C, med andra ord bör den gå att ladda med det mesta, även batteripack. Och 2,5 timmar ska vara värsta tänkbara scenariot, den ska klara upp till 6,5 timmar enligt Nintendo och man får anta att den bör klara sig iallafall fyra timmar. Frågan är hur många mobiler som ens klarar Pokemon GO i 2,5 timmar utan att laddas, spelet är inte direkt snäll på batteriet.

PS4 Pro kör mest bara uppskalning. För UHD så är det snarare Microsofts Scorpio som gäller och då har svaret inte kommit ännu.

Att jämföra mobilpriser med abonnemangslösningar etc med konsolinköp är inte särskilt givande. Dessutom är smartphones idag en nödvändighet idag till skillnad från konsoler. Återigen, Pokemon GO hade knappast blivit ett fenomen om det släppts på en 3500+kr konsol och alla bästsäljande Pokemons var på portabla konsoler som kostade betydligt mindre än 3500kr.

USB Type-C säger ingenting, det är en wrapper för en mängd olika möjliga specs. Kan vara USB 2.0, 3.1 (gen1), 3.1 (gen 2), Thunderbolt 3. Stödjer det USB Powerdelivery? Displayport Alternatemode? I princip, allt vi vet är att kontakten är reversibel Och återigen så är batteritiden för ett Nintendo-utvecklat AAA launch-spel (Zelda) 3tim enligt utsago så portabiliteten är väl inte allt så hög för dom av oss som inte orkar springa från vattenhål till vattenhål i sökande av ett eluttag samt släpa runt på kablar/adaptrar.

Permalänk
Medlem

Så hajp för Splatoon 2, åååååh.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pålis:

Det är inte särskilt skevt eftersom, som jag sa, så existerar inte Switch i ett vakuum. Konkurrerande konsoler med över 10 gånger lagringsutrymmet och dom senaste tredjeparts AAA-releaserna kan fås för runt 2000-2500kr när Switch lanseras, ofta med ett pack-in spel. Detta är vad som kommer jämföras med Switchens 3500kr exkl. spel. Sett till media-features så hävdar jag bara att just eftersom det finns överallt på andra enheter så kan det anses vara en baseline-feauture så det är lite skumt när en enhet med premium-pris inte erbjuder det. Men det är lite osäkert för tillfället vad för appar etc. Switch kommer supporta. Tror det är än mer kritiskt med online infrastruktur/account-system där jag inte har några stora förhoppningar på Nintendos kompetens.

Så dom ska köra "lightning-in-a-bottle" Blue Ocean strategi igen och jaga farföräldrar som tycker det ser roligt ut med Wii-bowling? Och hur ser attach-ration ut för konsumenter som endast är intresserade av pack-in spelet? Hur ser du att Switchen tillfredställer denna stora gömda marknad? Tror du dom köper en 3500+kr konsol med en uppsjö av olika kontrolltillbehör och alternativ?

Nej, vad jag gjorde var att tillhandahålla en källa som säger att ett av Nintendos egenutvecklade AAA-spel vid lansering endast kan spelas i tre timmar på en laddning. Vad du gör är att nämna taket i ett tidsspann som uppgavs utan relation till specifik aktivetet på konsolen, vilket är ganska lönlöst.

De flesta på mitt jobb (ingen är under 40) är intresserade av den. Hur många spel vi köper beror på vilka spel som släpps.

Kolla på ditt första inlägg om batteritiden och återkom.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz - MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GB - Corsair 2x8GB 3000MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mirialia:

De flesta på mitt jobb (ingen är under 40) är intresserade av den. Hur många spel vi köper beror på vilka spel som släpps.

Kolla på ditt första inlägg om batteritiden och återkom.

Skickades från m.sweclockers.com

Så Switch verkar vara en besvikelse för dig och dom du känner också? Så exakt hur vill Nintendo "... förändra hur vi ser på och spelar spel."? Antog att du snackade om Switchen.

Och jag angav källa på mitt påstående med vidare förklaring, vad är problemet?

Permalänk
Avstängd

bilden säger allt om hur efter de är.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av pålis:

Att jämföra mobilpriser med abonnemangslösningar etc med konsolinköp är inte särskilt givande. Dessutom är smartphones idag en nödvändighet idag till skillnad från konsoler. Återigen, Pokemon GO hade knappast blivit ett fenomen om det släppts på en 3500+kr konsol och alla bästsäljande Pokemons var på portabla konsoler som kostade betydligt mindre än 3500kr.

USB Type-C säger ingenting, det är en wrapper för en mängd olika möjliga specs. Kan vara USB 2.0, 3.1 (gen1), 3.1 (gen 2), Thunderbolt 3. Stödjer det USB Powerdelivery? Displayport Alternatemode? I princip, allt vi vet är att kontakten är reversibel Och återigen så är batteritiden för ett Nintendo-utvecklat AAA launch-spel (Zelda) 3tim enligt utsago så portabiliteten är väl inte allt så hög för dom av oss som inte orkar springa från vattenhål till vattenhål i sökande av ett eluttag samt släpa runt på kablar/adaptrar.

Poängen var att folk i verkligheten faktiskt har råd att köpa saker. De flesta av oss är i vuxen ålder och har jobb som möjliggör att köpa det vi vill ha. Till oss själva eller de som står oss nära. Dyra mobiler till barn under 10 (eller över för den delen) är rätt galet men nu är det faktiskt så verkligheten ser ut.

Du får tänka på att Pokemon GO är det största spelet någonsin på mobila enheter. Det är svårt att jämföra med något egentligen. Huruvida det sålt spelkonsoller för 3500kr eller mindre än så om någon av dessa faktiskt kunnat köra spelet i den form den är idag är i bästa fall ett teoretisk fråga. Det finns ingen lämplig produkt för ändamålet. Och återigen, tänk på vad för mobiler folk faktiskt köper och använder, det är sällan billigaste möjliga budgettelefon utan rätt påkostade sådanna, ofta för att kunna köra spel på. Och de är inte billiga. Hur många ser man inte med nya iPhones egentligen? Var ett tag sedan jag såg någon med en iPhone 4 ens. Den jag vet bytte i höstas till en 6'a. Eller andra mobiler för den delen.

Tar det tre timmar att hita såväl ett ett batteripack i ryggsäcken/väskan eller ta sig till närmaste ställe det går att ladda så är nog inte batteritiden det största problemet utan personhälsan.

USB Type C och det faktum att det är med den anslutningen enheten laddas säger snarare allt. Du kan uppenbarligen ladda den där.

Känns som du överdriver, iallafall i dagsläget, teoretiska problem. Produkten är uppenbart inte för dig.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av _Merc_:

Visa ett exempel på någon som använder samma koncept bättre vetja.

Det sagt så hoppas jag att möjlighet kommer att finnas att köra fler delningar eller helskärm om varje spelare har tillgång till fler/egna skärmar.

Permalänk
Medlem

Med tanke på vad man får för grafikkort för 3000 kr så är det verkligen inte mycket pengar för en spelkonsol.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

I verkligheten så har till och med småbarn dyra mobiler idag. Möjligheten för köp är mycket större än vad du förmodligen tror. Speciellt hos folk med jobb som faktiskt kan lägga ut pengar på något de tycker är intressant.

Återstår förstås att se hur väl den säljer. Själv är jag tveksam och inte helt övertygad. Men under 4000kr för den? Blir nog ett köp oavsett, inväntar dock klartecken på vilka spel som kommer.

Observera att den laddas med USB Type C, med andra ord bör den gå att ladda med det mesta, även batteripack. Och 2,5 timmar ska vara värsta tänkbara scenariot, den ska klara upp till 6,5 timmar enligt Nintendo och man får anta att den bör klara sig iallafall fyra timmar. Frågan är hur många mobiler som ens klarar Pokemon GO i 2,5 timmar utan att laddas, spelet är inte direkt snäll på batteriet.

PS4 Pro kör mest bara uppskalning. För UHD så är det snarare Microsofts Scorpio som gäller och då har svaret inte kommit ännu.

Finns det ens något vettigt för PSVR? Vill man ha VR så är det en PC som gäller ändå. Varför nöja sig med en seg och lågupplöst PS4 (Pro) när det finns så mycket kraftfullare system att använda?

Instämmer, 3DS har ju ett enormt spelutbud. Speciellt med DS. De kommer kunna leva sida vid sida ett tag iallafall. Det kanske viktigaste här är hur många som faktiskt har dessa konsoller, kan man få ut spel som säljer bra nog lär det finnas pengar att tjäna ett tag framåt.

Uppskalning?
Tlou är 4k, wot är 4k, tt är 4k. De spel som är 1800p osv är ändå bra mycket snyggare än 1080p så när du påstår att ps4 pro är lågupplöst så förstår jag inte hur du tänker alls. Då är isåfall allt nintendo släpper helt värdelöst för dig.

Microsoft har extremt få exklusiva spel till sina konsoller som inte kommer till PC, medans Sony har ett ton av exklusiva som är "måste ha" om man gillar bra spel.

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Fredag:

Uppskalning?
Tlou är 4k, wot är 4k, tt är 4k. De spel som är 1800p osv är ändå bra mycket snyggare än 1080p så när du påstår att ps4 pro är lågupplöst så förstår jag inte hur du tänker alls. Då är isåfall allt nintendo släpper helt värdelöst för dig.

Microsoft har extremt få exklusiva spel till sina konsoller som inte kommer till PC, medans Sony har ett ton av exklusiva som är "måste ha" om man gillar bra spel.

Betydligt fattigare spel jämfört med PC.

Och PS4 har också få exklusiva titlar, det mesta finns till andra plattformar eller är remasters från främst PS3.

Permalänk
Medlem

När vet vi vad priset kommer bli i Sverige? Just nu har ju samtliga butiker förhandsbokningar för 5000kr (förutom Proshop). Borde inte butikerna fått information om riktpriser redan?

Visa signatur

Dator 1: Meshify S2 Vit | RM750x | B550-E | 5700X | 32Gb Lpx 3600 | 3060Ti Gaming X Trio | 970 Evo Plus 1TB + 850 Evo 500GB|
Dator 2: FD Define R5 Vit | RM750x | B550-F Wifi | 3800X | 32Gb Lpx 3200 | SN850 1TB+850 Evo 500GB+Sandisk Plus 960GB | 1070 Gaming Z - Playstation 5 | Wii U | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Hmm, priset verkar då bli ca 2300:- i Hongkong. Ska dit en månad efter släppet, så det kan nog bli köp. Väntade på att den skulle bli regionsfri bara.

Visa signatur

Rigg: Intel Core i7-8700K @ 3,7 GHz, 32GB RAM (3200 MHz), ASUS TUF RTX 3080, Corsair TX850M
Tillbehör: Iiyama ProLite X4372UHSU (43", 4K), Razer Naga Hex MOBA, Func KB-460 (Cherry MX Red)
NAS: Synology Diskstation 413j + 4 * 3TB WD RED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcsod:

Med lite svenska överpriser och sen ett spel plus en extra spelkontroll. Räkna med minst 4200:-

Skickades från m.sweclockers.com

med regionsfritt är det ju faktiskt möjligt att köpa utomlands, typ dra till usa och köpa en (förutom brist vara då <.<)

Permalänk
Medlem

Proshop har gått ner till 3899kr. Blir det alltså där priset kommer ligga.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av _Merc_:

Eller är det tvärt om?
Kanske de hakat på spelet Screencheat och snarare är före många andra?
http://store.steampowered.com/app/301970/

Skämt åsido, det där är marknadsföringsbilder som kan ha klippt in lite felaktigt material så jag hade inte dragit för stora växlar på den typen av bilder ännu.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exxovion:

Med tanke på vad man får för grafikkort för 3000 kr så är det verkligen inte mycket pengar för en spelkonsol.

Tänk om de skippat alla kostsamma gimmickar, så som portabel storlek, batteri, fin skärm, modulära wii-skitkontroller, etc. Tänk om de lagt krutet på att göra något i stil med en ny GameCube istället. Då hade den kostat hälften så mycket och jag hade kunnat köpa en till mig och en till mina barn. Nu blir det varken eller för mig, för det är för mycket pengar för funktioner jag absolut inte vill ha, ungefär som WiiU och den helt vansinniga läsplattekontrollen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Eller är det tvärt om?
Kanske de hakat på spelet Screencheat och snarare är före många andra?
http://store.steampowered.com/app/301970/

Skämt åsido, det där är marknadsföringsbilder som kan ha klippt in lite felaktigt material så jag hade inte dragit för stora växlar på den typen av bilder ännu.

Dock säger bilden en viktig sak som många klagar på. Nämligen priset på kontroller. Har alla en Switch och man träffas för liknande sessioner så bör alla ha kontroller ☺️.

Men priset på kontroller för en 4 spelare uppsättning är rätt saftigt även om jag förstår vad det beror på.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz - MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GB - Corsair 2x8GB 3000MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem
Skrivet av a99alela:

Tänk om de skippat alla kostsamma gimmickar, så som portabel storlek, batteri, fin skärm, modulära wii-skitkontroller, etc. Tänk om de lagt krutet på att göra något i stil med en ny GameCube istället. Då hade den kostat hälften så mycket och jag hade kunnat köpa en till mig och en till mina barn. Nu blir det varken eller för mig, för det är för mycket pengar för funktioner jag absolut inte vill ha, ungefär som WiiU och den helt vansinniga läsplattekontrollen.

WiiU var en upphottad GC. Den gick likadant som GC.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz - MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GB - Corsair 2x8GB 3000MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem
Skrivet av a99alela:

Tänk om de skippat alla kostsamma gimmickar, så som portabel storlek, batteri, fin skärm, modulära wii-skitkontroller, etc. Tänk om de lagt krutet på att göra något i stil med en ny GameCube istället. Då hade den kostat hälften så mycket och jag hade kunnat köpa en till mig och en till mina barn. Nu blir det varken eller för mig, för det är för mycket pengar för funktioner jag absolut inte vill ha, ungefär som WiiU och den helt vansinniga läsplattekontrollen.

Är man inte intresserad av den så behöver man inte skaffa någon.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av Streamdog:

När vet vi vad priset kommer bli i Sverige? Just nu har ju samtliga butiker förhandsbokningar för 5000kr (förutom Proshop). Borde inte butikerna fått information om riktpriser redan?

Taget från Inets FB: Inet Vi kommer inte få några officiella prisuppgifter förrän tidigast nästa vecka, tyvärr. Mvh Inet Källa

Så nästa vecka har de något konkret.

De gissade på: Inet GISSAR på att det kommer hamna runt 3499kr

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

Taget från Inets FB: Inet Vi kommer inte få några officiella prisuppgifter förrän tidigast nästa vecka, tyvärr. Mvh Inet Källa

Så nästa vecka har de något konkret.

De gissade på: Inet GISSAR på att det kommer hamna runt 3499kr

Tack för svar (Y)

Visa signatur

Dator 1: Meshify S2 Vit | RM750x | B550-E | 5700X | 32Gb Lpx 3600 | 3060Ti Gaming X Trio | 970 Evo Plus 1TB + 850 Evo 500GB|
Dator 2: FD Define R5 Vit | RM750x | B550-F Wifi | 3800X | 32Gb Lpx 3200 | SN850 1TB+850 Evo 500GB+Sandisk Plus 960GB | 1070 Gaming Z - Playstation 5 | Wii U | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Lite sugen är man väl, men kommer nog vänta ett tag för att se hur det kommer se ut på spelfronten, efter vad som hände med WiiU så vill jag vara lite försiktig.

Förstår inte varför Nintendo inte släpper en riktig konsol, vilken vanlig Svensson hade köpt ett PS/Xbox om det fanns en konsol som hade alla Nintendos egna spel plus alla tredjeparts spel? Endast vi som bara köper konsol för de exklusiva spelen hade varit intresserade av non-Nintendo.

Visa signatur

R7 7800X3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Betydligt fattigare spel jämfört med PC.

Och PS4 har också få exklusiva titlar, det mesta finns till andra plattformar eller är remasters från främst PS3.

Helt exklusiva titlar till PS4:

Ace Combat 7 (Bandai Namco)
Crash Bandicoot N. Sane Trilogy (Activision)
Dark Rose Valkyrie (Idea Factory International)
Days Gone (SIE)
Death Stranding (SIE)
Detroit: Become Human (SIE)
Digimon World: Next Order (Bandai Namco)
Disaster Report 4 Plus: Summer Memories (Granzella)
DJMAX Respect (Neowiz Games)
Dragon Quest Heroes II (Square Enix)
Dragon Quest XI: In Search of Departed Time [Console Ver.] (Square Enix)
Dreams (SIE)
Earth Defense Force 5 (D3 Publisher)
Farpoint (SIE)
Final Fantasy VII Remake (Square Enix)
Final Fantasy XII: The Zodiac Age (Square Enix)
Four Goddesses Online: Cyber Dimension Neptune (Compile Heart)
God of War (SIE)
Granblue Fantasy Project Re: Link (Cygames)
Gran Turismo Sport (SIE)
Gravity Rush 2 (SIE)
Gundam Versus (Bandai Namco)
Happy Manager (D3 Publisher)
Horizon: Zero Dawn (SIE)
Kingdom Hearts HD 1.5 + 2.5 Remix (Square Enix)
Kingdom Hearts HD 2.8: Final Chapter Prologue (Square Enix)
Knack 2 (SIE)
The Last of Us Part II (SIE)
The Legend of Heroes: Trails of Cold Steel III (Falcom)
MLB: The Show 17 (SIE)
New Hot Shots Golf (SIE)
Ni no Kuni II: Revenant Kingdom (Bandai Namco)
Nioh (SIE)
Senran Kagura: Peach Beach Splash (XSEED Games)
SG/ZH School Girl/Zombie Hunter (D3 Publisher)
Song of Memories (Pure Wish)
Spider-Man (SIE)
StarBlood Arena (SIE)
Tokyo Xanadu eX+ (Falcom)
Uncharted: The Lost Legacy (SIE)
V! No Heroes Allowed! R (SIE)
WipEout Omega Collection (SIE)
The Witch and the Hundred Knight 2 (NIS)
Yakuza 0 (Sega)
Yakuza 6 (Sega)

Fetmarkerade är knappast "fattiga" utan riktig bra titlar. Har helt utelämnat 42 PNS-titlar utöver dessa. Detta är bara kommande. Det är redan ett ton släppta spel, 2015-2016 bjöd på mycket exklusivt godis, gissa varför PS4 drog ifrån MS och Nintendo?

Jo, för att Playstation har mera exklusiva titlar än Wii U, Switch och Xbone tillsammans med stor marginal om vi ser till kommande spel. Tittar vi bakåt på redan släppta blir det bara överdrivet. PC får strax över 30 exklusiva i år och där kan man snacka om att det är fattiga spel på listan.

MS har visat att de inte tar sina konsoller på allvar, om man är en gamer. Nontendo floppade så hårt med Wii U. Så varför klänga sig fast vid förlorarna och missa så mycket underbara spel?

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maysay:

Just nu vet jag inte... blev lite hypad när de visade Joy-con IR & rörelsekänslig. Spelet "Arms" kan vara hur roligt som helst tror jag. Men annars så fanns bara Zelda och Mario som lockade. Dessa verkade vara traditonella titlar gällande spelstil. Hmmm.... Batteritiden sög, man kommer att ha den inkopplad till USB hela tiden.

EDIT: Tyvärr detta är en rejäl flopp. Finns inga spel som lockar. Nintendo jag kommer sakna era konsoler. Men Super Mario Run var roligt och NES Classic verkar sälja bra. Men att sälja en helt ny konsol och man kände mer hype över Run och Classic är inget bra tecken.

Efterfrågan på NES Classic är hög, men jag tror faktiskt inte att de säljer då många då de inte kan ens leverera beställningar som lagts i sommar (min blev precis försenad till 2017-04-något).

Tror den mest är till för att skapa god PR och hype kring Nintendo, och bygga upp för att sälja Switch (vilket jag tror de lyckas bra med).

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zunil:

Då får man ju hoppas att svenska återförsäljare inte ligger kvar på 4990kr vid lansering

[quote postid="16605329" userid="9377" name="Cyberz"]
Tok för dyr och då får man inte ens med allt. Synd...

Skickades från m.sweclockers.com

Ja, för dyr för det priset håller jag med om, men är optimistisk och tror att den hamnar på betydligt lägre än så.

Tippar på 3490 vid lansering, och att den sedan innnan jul hamnar på runt 3000 (så får vi se vem som hamnar rätt och närmast).

Fortfarande för dyr som fast konsol jämfört med XB1S och PS4, men det är ju som en bärbar den främst kommer att säljas.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av marcus84:

får huvudvärk av grafiken, ingen kantutjämning överhvudtaget, samt ett skämt till skuggor, texturer osv.. känns som dom kör med samma gamla hårdvara som i wii. Verkar ju inte finnas speciellt mycket spel heller, enda som jag kan tänka mig är zelda.

Menart, men pengar, det skall dom ha för den. Det sista från Nintendo som intresserade mig var gamla gameboy.
Efter det ser jag dom bara som ett företag som kritar ihop loserhårdvara och sätter ett pris som får sedelhögen att nå till Gud i jämförelse till vad man får.

Men detta är MIN åsikt.

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!