Muskampen 2025: Segraren korad!

17 åring som vill tjäna en slant :P

Permalänk
Medlem
Skrivet av secretlyunknown:

camshow såsom i typ gaming stream- eller?

Ojdå, jag tänkte spontant på något annat...
Klippa gräs, skotta snö, hjälpa äldre att handla, måla, trädgårdsarbete etc.?

Permalänk
Medlem

Vart är du bosatt? Själv är jag bosatt i Borås. Finns ett företag som heter Citysälj som arbetar med telemarketing åt Bonnier, Aller Media, Egmont, Göteborgsposten osv. Här jobbar jag 3 dagar i veckan mellan 17-21. Folk i min ålder (16-17) men även lite äldre så det är riktigt roliga arbetskamrater. O sen är det ju inte helt fel att lönen är helt ok
Mitt tips är att leta efter närmaste telemarketing företag o söka extratjänst där. Roligt jobb då man får prata med en massa sköna personer samtidigt som det är en riktigt bra arbetslivserfarenhet, man utvecklas väldigt mycket!
Lycka till!

Permalänk
Medlem

@Rixen: Brukar oftast vara simplare själjobb, typ mötesbokare. Nu var det 7 år sen jag gjorde det själv, helvete vad tiden går.... Men finns garanterat kvar fortfarande, kan tyvärr inte hjälpa med mer än så
Finns ju även jobb där du kan skriva upp dig för random arbeten, brukar oftast inte vara i hemmet dock, så jag fick testa ett gäng systembolag om de tog leg eller inte.

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem

Finns ju annars diverse sidor online där man kan tjäna lite pengar, exempelvis denna https://2captcha.com
Lär nog inte bli några större summor, men det ställer inte heller några speciella krav på dig.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Söker jobb

Äre nån som vet om det finns support liknande eller dator/email vanliga support jobb där man altså svarar på datorn/telefonen och kan jobba hemifrån? skulle vilja så ha ett jobb som jag kan jobba hemifrån och tjäna extra eftersom jag studerar skulle vara roligt med något sånt jobb om nån vet var man kan ansöka eller fråga så skriva gärna var det finns om nån vet

Permalänk
Medlem

Aldrig hört talas om något sånt jobb.. har du något exempel?

Permalänk
Medlem

Tech troopers har sådana tjänster.

Visa signatur

Mac mini M2
PS5 Pro

Permalänk
Medlem

Webhelp Nordic har det för vissa. Hur aktuellt det är och om man bara kan söka för det vet jag dock inte då rent generellt ska man jobba i deras kontor.

Oftast snarare så att du jobbar i deras kontor men frågar efter möjlighet att jobba hemifrån. Tar dock oftast ett tag innan man får göra det.

Du säger det är roligt nu. Men det är inte roligt när man har gjort det ett tag.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

@AMDDDDD: jo har hör att nån har såna support jobb att dom jobbar hemifrån och svarar i tlf mm

Permalänk

@Rixen: Vill inte vara dryg, men du borde se över din stavning innan du skickar iväg din ansökan, lycka till i all välmening

Permalänk
Medlem

@sharadkingboy: kmr från finland så vi stavar så på min dialekt drf det kanske ser kontigt ut i dina öron xD

Permalänk
Medlem

Starta eget och marknadsför dig som Online/Telefon PC support. Blir ju en del pappersarbete men du kommer nog kunna tjäna en del pengar.

Visa signatur

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Permalänk
Medlem

är detta legit?

https://www.game-testers-jobs.com/ isåfall inte finns det andra game testing jobs eller :P?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rixen:

https://www.game-testers-jobs.com/ isåfall inte finns det andra game testing jobs eller :P?

Kan vara seriöst, men det lär troligtvis kosta mer än vad du tjänar på det.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem

Annars finns denna från EA själva om du bor i stockholm

https://playtesting.ea.com/

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haptic:

Annars finns denna från EA själva om du bor i stockholm

https://playtesting.ea.com/

Har du själv blivit antagen någon gång?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Inaktiv

@ 2015 BY GAME-TESTERS-JOBS.COM

GAME-TESTERS-JOBS.COM IS A LANDING PAGE FOR GAMING-JOB.COM. GAME-TESTERS-JOBS IS AN AFFILIATE SITE FOR GAMING-JOB.COM. - IT DOES COST MONEY TO JOIN OUR NETWORK -

Permalänk
Medlem

http://www.ivetriedthat.com/2009/10/19/beware-of-gamingjobson...

http://incomefromthereddot.com/gaming-jobs-online-review/

http://affiliate-sale.com/gaming-jobs-online-review-scam-or-l...

(https://www.reddit.com/r/Scams/comments/3xrqdj/is_this_website_a_scam_gametestingjob_online/ )

Ehhh nej. Standard "Too good to be true" som vanligt. Och så klart skriver dom ut att material man får aldrig garanterar att man varken får jobb eller tjänar pengar på detta. Så det är inte jobb du får. Bara typ.. tips eller idéer vart man kan söka dessa jobb. Om ens det.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

Söker jobb!

skulle gärna vilja ha ett jobb där jag kan jobba hemifrån eftersom jag redan har ett vanligt jobb typ t.ex support via email/mobil/livechat eller kanske sälja saker via nätet? åt andra? säljar jobb har du nått eller vet var jag kan söka eller hitta såna här typ av jobb skicka gärna!

Permalänk
Medlem

Är inte detta typ 3:e tråden du gör om exakt samma sak?
Fortsätt med de du har istället för att göra nya hela tiden.

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Medlem

Med nästan samma rubrik till och med #16641494

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Skrivet av Rixen:

skulle gärna vilja ha ett jobb där jag kan jobba hemifrån eftersom jag redan har ett vanligt jobb typ t.ex support via email/mobil/livechat eller kanske sälja saker via nätet? åt andra? säljar jobb har du nått eller vet var jag kan söka eller hitta såna här typ av jobb skicka gärna!

du är i dina bästa år och du jobbar redan. Mitt tips är istället att plugga hårt så du har möjlighet att plugga något du verkligen brinner för i högskolan och den lediga tid du får över ska du spendera på sport, vänner, familj, tjejer, festa osv

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Medlem

nej tack söker extra jobb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rixen:

nej tack söker extra jobb

Gå då ut o sök jobb. Gå till arbetsförmedlingen eller vad som helst. Använd Google.

Sweclockers är ingen arbetsförmedlare. Ingen här kommer ge dig ett jobb

Permalänk

Lär dig något som du skapar och säljer åt andra.
Skapa en portfolio
???
Profit

Stött på många som knappar kod, designar webbsidor, tavlor, musik, editerar film osv osv osv och tjänar en liten extra slant som egenföretagare.

Visa signatur

Citera så hittar jag tillbaka!

Permalänk
Medlem

Om du, som du själv föreslår, ska kunna vara support online så bör du nog i första skedet se till att du klarar grammatiken. Det blir inte professionellt annars. Utöver detta så bryter du mot forumreglerna i och med denna tråd.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem
Skrivet av lowngcawt:

Är inte detta typ 3:e tråden du gör om exakt samma sak?
Fortsätt med de du har istället för att göra nya hela tiden.

Han kanske vill ha många jobb

Permalänk
Inaktiv

Det är superlätt att fixa såna jobb, det finns hur många såna jobb som helst. Att få 1000, 2000 eller 5000kr/h exkl moms är lätt att få. Det enda är bara att du råkade utelämna en liten detalj som är vad du kan?
Liksom supporthjälp med någon som inte kan något vill ingen ha.

Så fundera på vad du kan, skriv sedan ihop ett mail på olika ställen som de söker såna, text academic work och liknade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Det är superlätt att fixa såna jobb, det finns hur många såna jobb som helst. Att få 1000, 2000 eller 5000kr/h exkl moms är lätt att få. Det

5000kr/h? Förstår inte riktigt ironin eller sarkasmen i ditt inlägg.. Det blir 40000 om dagen. 800k per månad. Hur lätt som helst att få.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MoNkeY-05:

5000kr/h? Förstår inte riktigt ironin eller sarkasmen i ditt inlägg.. Det blir 40000 om dagen. 800k per månad. Hur lätt som helst att få.

Jurister kan faktura rejäla belopp per timma, även om det finns andra områden. Är det de säger bindande och man kan stämma dem om de ger fel support så kan beloppet bli högt.

Nå min poäng var att om man ska vara en supportperson, så bör man kunna något annars blir det som ber om support bara sur på hjälpen som den inte fick. Så om man nu söker supporttjänster, ja då får man fundera på vad man har att erbjuda när man söker tjänsten.

Sedan finns det mer sekreterare jobb där man avlastar folk genom att göra enkla saker, men dessa jobb får man söka lite annorlunda.