SweClockers drop!

tjänsten "utför alltid denna åtgärd" i XP fular sig

Permalänk
Medlem

tjänsten "utför alltid denna åtgärd" i XP fular sig

XP är ju som bekant full med små tjänster som ska göra operativsystemet "användarvänligt" utan att lyckas riktigt alla gånger. En av dess tjänster är "utför alltid denna åtgärd" dvs. tjänsten som automatiskt gör något när något annat händer. ex. du stoppar i en CDskiva med en film på. XP kan då automatiskt starta ett filmuppspelarprogram eller öppna mappen på skivan som innehåller filmen osv. Den funktion jag är ute efter är "gör ingenting" utom i fallet med min digitalkamera då jag vill föra över filerna.

Nu till problemet: Efter den senaste uppdateringen av XP (jag tror det har ett samband, förstår inte vad det kan vara annars) så slutade den funktionen fungera. XP minns inte alls vad jag valt förut och frågar varje gång vad jag vill göra. Det spelar ingen roll om jag kryssar i och ur "utför denna åtgärd varje gång"rutan XP minns ändå inte. Någon som råkat ut för samma problem eller ännu bättre vet hur man gör för att bli av med det?

Jag är djupt tackasam för alla svar som kan hjälpa mig för det är rätt jobbigt att få upp den korkade rutan varje gång man stoppar i MP3spelaren/digitalkameran mm

Visa signatur

||Vanligt sunt förnuft är inte särskilt vanligt ||

Permalänk

kan vara en av dom "fejk-uppdateringar" som jag hört att man kan få om man kör med en "fixad" win XP produkt key.......
men jag har ifs inte fått det bekräftat (antar att bara MS kan bekräfta, och det kommer ju aldrig att ske, eller??)