Razer Naga Hex V2 slutar läsa helt slumpmässigt.

Permalänk

Razer Naga Hex V2 slutar läsa helt slumpmässigt.

Tjena!

Jag har stött på ett problem som gör mina LoL games ganska exotiska. När jag sitter och spelar så kan musen helt plötsligt sluta läsa mina rörelser. Jag kan inte säga exakt när det började hända men ungefär en till två veckor efter jag köpte den insåg jag att det var ett stort problem.

När det väl händer så slutar den läsa i sisådär sju sekunder, efter det så fungerar den ett tag igen. Kanske en timme, kanske en halv dag. Lustigt nog läser den när jag sätter mitt pekfinger framför och drar. Också så kan den läsa några tiondelar av en sekund om jag sveper och lyfter ena sidan samtidigt, om jag har tur. Förutom det så är den helt död när det inträffar.

Musen har blivit lämnad till butik en gång, jag fick då en helt ny mus. Samma problem. Min gamla mus hade inte och fortfarande har inte detta problem.

Drivisar till musen har blivit ominstallerade, flera USB portar har blivit testade men verkar inte alls hjälpa, vad ska jag göra?

Tack på förhand!

P.S: Jag använder en riktig musmatta, det kan vara bra att veta.

Visa signatur

|RAM|4x2 DDR3 Ram |Grafikkort| Palit Geforce GTX 970 |Processor| i5 4460 (4 Core, 3,2ghz) |Hårddisk| 1 TB |Moderkort| Gigabyte H81M-DS2V |Kringutrustning| Corsair K70 Cherry MX Brown | HyperX Cloud II | Logitech G900|

Permalänk
Medlem

Har du synapse installerat? Har du prövat att justera musen mot din musmatta i synapse? Skulle rekommendera dig att pröva det annars, har för mig att det är ett vanligt problem med den musen.

Visa signatur

7800X3D//4090
Kubuntu // W10

Permalänk

Jag har precis samma fel, exakt som du beskriver det, kan få muspekaren att röra sig, iofs bara vertikalt när jag drar fingret under lasern, men på musmattan är den bara död, sen hoppar den igång igen, har märkt att det funkar att dra ur USB sladden och i med den igen, så börjar musen funka. men som sagt den fungerar periodvis, ibland har den funkat en hel kväll utan problem, men oftast så ballar den ur 5-30ggr på en kväll. Väldigt random.

//Anders