Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

@vitasi: Den senaste versionen har fått väldigt bra recensioner. Skärm, tangentbord, pekplatta m.m ska ha blivit bättre. Den senare versionen har finns nu också i den där mörkare färgen och med pen-support. Kostar visserligen lite för mycket om man inte är student.

Permalänk
Medlem

Tips: om du känner någon som har personalkortet (www.benify.Se) så kan du få ganska bra rabatt på HPs hemsida

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Jacques:

@vitasi: Den senaste versionen har fått väldigt bra recensioner. Skärm, tangentbord, pekplatta m.m ska ha blivit bättre. Den senare versionen har finns nu också i den där mörkare färgen och med pen-support. Kostar visserligen lite för mycket om man inte är student.

Studentpriser för den senaste modellen med pekskärm är 12k och utan pek 11k. Enligt mig fortfarande överpriser, men jag är snål

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacques:

Vilka menar du nu? Första länken som jag länkade är modell från år 2015 och den andra är från 2016. Och så finns det senaste modellen som kom ut nu 2017 men den är 15 000 kr. Jag tänker inte köpa från hp sida eftersom deras betalningssätt inte passar mig. Vill köpa en dator på delbetalning från en annan sida eftersom att jag är student och så jobbar samtidigt. Jag vet att den senaste modellen från 2017 är bäst, har student rabbat hos hp också men som sagt så passar inte betalningssättet mig på hp och jag behöver dator nu. Som högst kan jag tänka mig 13 000kr. Därför behöver jag hjälp, är det stor skillnad mellan dom två datorer som jag länkade? Alltså modell 2015 och 2016. Tacksam för svar !

Permalänk
Medlem
Skrivet av vitasi:

Vilka menar du nu? Första länken som jag länkade är modell från år 2015 och den andra är från 2016. Och så finns det senaste modellen som kom ut nu 2017 men den är 15 000 kr. Jag tänker inte köpa från hp sida eftersom deras betalningssätt inte passar mig. Vill köpa en dator på delbetalning från en annan sida eftersom att jag är student och så jobbar samtidigt. Jag vet att den senaste modellen från 2017 är bäst, har student rabbat hos hp också men som sagt så passar inte betalningssättet mig på hp och jag behöver dator nu. Som högst kan jag tänka mig 13 000kr. Därför behöver jag hjälp, är det stor skillnad mellan dom två datorer som jag länkade? Alltså modell 2015 och 2016. Tacksam för svar !

Jag köpte från Inet. https://www.inet.se/kategori/82/14-eller-mindre/36/hp

Det är den svarta modellen (inte nyaste), men billigare.
Ville egentligen ha den "nyaste" men samma sak här, HP erbjuder inte delbetalning och som student kan jag inte punga ut 12k bara så dära.. 1k i månaden funkar dock.

Det är mindre skillnader som:
Du får ingen penna med.
Logan är inte samma.
Lite andra ports
Lite sämre batteritid

Dvs, inget som egentligen STÖR en. I efterhand känner jag "Fan vad jag hade velat ha den nyaste", men sen.. nää... inte för 5k extra.

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

@vitasi: Med senaste modellen menar jag både de du kallar 2016- och 2017-modellen. De är ju i princip samma dator vad jag förstått, förutom att den ena har pen support. "2016-modellen" kom ju ut typ i slutet av 2016 (trodde faktiskt den kom 2017) så de har inte släppt en ny version på några få månader.

Ville betona att jag inte var 100 på skillnaden
Permalänk
Medlem

Jag har 4109no genom jobbet och jag är jävligt nöjd med den. Jag vet inte jättemycket om den nya generationen, men jag har svårt att motivera ett högre pris. Den mörkgråa/brunguldiga färgen är riktigt snygg också.

Visa signatur

Kontor (Linux Mint): Intel Core i5 14600K | ASUS B660-I STRIX | ASUS AMD RX 6800 Reference 16GB | 32 GB Corsair Vengeance DDR5 6000Mhz CL30 | Corsair SF750 Platinum | Noctua NH-L12 Ghost S1 Edition | Louqe Ghost S1 MKII Limestone
Soffan (Windows 11): AMD Ryzen 5 7600 | ASUS B650E-I STRIX | EVGA Nvidia Geforce 2080 Ti XC 11GB | 32 GB Corsair Vengeance DDR5 6000Mhz CL36 | Corsair SF750 Platinum | Thermalright AXP120-x67 | Fractal Design Ridge White
Bärbart (MacOS): Apple Macbook Air 13" M1 Space Grey (8GB RAM, 256GB SSD)
Server/NAS (UnRAID): AMD Ryzen Pro 5 4650G | Gigabyte MC12-LE0 | 64GB DDR4 3200MHz ECC | Fractal Design Node 804

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacques:

@vitasi: Med senaste modellen menar jag både de du kallar 2016- och 2017-modellen. De är ju i princip samma dator vad jag förstått, förutom att den ena har pen support. "2016-modellen" kom ju ut typ i slutet av 2016 (trodde faktiskt den kom 2017) så de har inte släppt en ny version på några få månader.

De släppte en för cirka 10 månader sedan.

Sedan en i slutet av 2016.

Sedan en i början av mars 2017.

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

@AldrigJa: Nja, skulle snarare vilja säga att det finns två modeller, en som kom 2015 och en som kom i slutet av 2016. Sen har det ju kommit 15"-versioner och nu en uppdatering med pen support, men det finns fortfarande bara två modeller.

Jag kan absolut ha fel om detta, började kolla på laptops ganska nyligen, så har inget emot om någon rättar mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacques:

@FBGKimpan: Nja, skulle snarare vilja säga att det finns två modeller, en som kom 2015 och en som kom i slutet av 2016. Sen har det ju kommit 15"-versioner och nu en uppdatering med pen support, men det finns fortfarande bara två modeller.

Jag kan absolut ha fel om detta, började kolla på laptops ganska nyligen, så har inget emot om någon rättar mig.

Ja, du har fel om detta.

https://www.youtube.com/watch?v=QroJLmLqevY
April 22 2016.

Sen som du säger, slutet av 2016 - orkar inte leta upp. (I princip samma specs som den de släppte nu 2017)

http://store.hp.com/SwedenStore/Merch/Product.aspx?sel=NTB&id...

Senaste spectre släpptes i mars detta året. Den som har en pen i boxen.

Visa signatur

Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

@AldrigJa: Om det nu spelar någon roll tror jag fortfarande att jag har rätt. Den där laptopen kom redan tidigt under 2015 med windows 8.1 och broadwell processor. Sedan har den uppdaterats med windows 10 (mitten av 2015 tror jag) och med skylake i slutet av 2015. Även färgschemat och vissa komponenter har ändrats över åren.

Sedan har jag dålig koll på exakt när den kom till Sverige. Det kan hända att den först kom 2016, men det skulle förvåna mig.

https://www.youtube.com/watch?v=I3Cn8IAxsoI
Mars 18, 2015