Permalänk
Medlem

@Rutger Janåker: Tullsatsen är 0%, så det är lugnt. Bara 25% moms och PostNords hanteringsavgift.

Permalänk
Medlem

Snygga keycaps, men shipping 30 oktober? Jag blir otålig om jag behöver vänta mer än någon vecka på shipping. Om man däremot kunde lägga en order för att sen glömma bort den tills den dyker upp i brevlådan

Priset verkar bra och gillar designen. Ser ut som SA-hattar med granite design.
Hur stora kit har ni beställt? 4000 ordrar nu, vilket är helt sjukt.

Permalänk
Medlem

@aaaaaaaaaa: Det är inte SA, inte ens speciellt likt (utöver att de är höga och sfäriska). MD har någon post där de jämför MT3-proto med SA. MT3 är baserat på beamspring-hattar och den största skillnaden är att MT3 inte är lika höga som SA, vilket är bra då det borde ta bort en hel del SA-svaj.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rutger Janåker:

Blev faktiskt lite intresserad av att slå till, priset verkar kunna bli lite lägre än vanligt. Men hur hög är tullen på keycaps? Vad jag förstått kan tullen på varor vara allt från 0-20%, sen moms på 25% utöver detta.

Har aldrig köpt keycaps från massdrop, dock köpte jag en amp för $200 och fick skatta/betala tull för 20%. Sedan är det väl inte säkert om de nordiska capsen når MOQ, om det nu finns en sådan.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

3700X | X570 Taichi | Flare X 32GB 3200C14 OC | 3080 TUF OC | HHKB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Äksol:

Har aldrig köpt keycaps från massdrop, dock köpte jag en amp för $200 och fick skatta/betala tull för 20%. Sedan är det väl inte säkert om de nordiska capsen når MOQ, om det nu finns en sådan.

Skickades från m.sweclockers.com

Som jag skrev ovan är tullsatsen på tangentbord och tangentbordstillbehör 0%. Moms behöver däremot naturligtvis betalas och likaså PostNords hanteringsavgifter.

Matt3o har nämnt att 50 är en mjuk MOQ. International ligger på 80 idag, så det skall vara lugnt. Dock skulle jag bli förvånad om inte alla kit som ligger ute nu produceras (dvs även Triumph WKL Kit och Triumph Vendors Kit).

Permalänk
Inaktiv

Matt3o nämnde även i sin blogg att, fritt tolkat, "om settet går bra som helhet så produceras alla set, förutom om det är ngt set med enstaka köpare".

Jag tror nog att settet är tillräckligt framgångsrikt med siffrorna från i förrgår redan, och flera dagar kvar.

Permalänk

@Khers:

Använder sig Massdrop av Verified by Visa (heter det så?) så att man kan använda Mobilt BankID för att signera betalningen? Det känns som att det kan bli strul med Nordea annars, när man bara kan öppna sitt kort för "osäkra köp" i 60 minuter och dras pengarna efter de 60 minuterna så går inte köpet igenom ens med rätt kortuppgifter.

Jag hade tidigare strul med detta på andra ställen där pengarna inte drogs direkt, som t ex Kickstarter, när Nordea införde denna rutinen.

Sen funderar jag på hur det fungerar om det skulle bli så att International-kitet inte blir av, måste jag då betala för de andra kiten ändå, eller har man då rätt att hoppa av och få pengarna tillbaka både för base, mods och international?

Permalänk
Medlem

@Rutger Janåker: Jag vet inte, har SEB och de är ganska slapphänta.

Blir ett kit du vill ha inte av erbjuder MD dig att hoppa av efter att droppen stängs, så det skall inte vara några problem, men international kommer definitivt produceras.

Permalänk
Medlem

@Rutger Janåker: Fick pröjsa 477:- för att få hämta ut mitt GMK Carbon + international ($169.98)

Visa signatur

4770k still going strong.

Permalänk
Medlem

Lyckades tigga till mig ett sprillans nytt (modernt) g80-1800 i en trade nyligen, skulle testa mitt GMK Carbon på och insåg att jag inte fick på min spacebar, hur svårt är det att få tag i en 6 spacebar från Carbon spacebar addon kittet? är det fiska på mechmarket som gäller?

Visa signatur

4770k still going strong.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Rutger Janåker:

....
Använder sig Massdrop av Verified by Visa (heter det så?) så att man kan använda Mobilt BankID för att signera betalningen? Det känns som att det kan bli strul med Nordea annars, när man bara kan öppna sitt kort för "osäkra köp" i 60 minuter och dras pengarna efter de 60 minuterna så går inte köpet igenom ens med rätt kortuppgifter.

Jag hade tidigare strul med detta på andra ställen där pengarna inte drogs direkt, som t ex Kickstarter, när Nordea införde denna rutinen.
...

Om MD inte kan dra pengarna när droppen slutar får du ett mail från md om att "göra om" och du har... 48h (24h?.. 72? ...Ett par tre dagar!) På dig att fixa det (öppna kortet och dra betalning igen).

Men annars funkar paypal utmärkt

Permalänk
Medlem

@Gosnat: En Leeku PCB (går att köpa genom kin25s GB på GH) ger dig annars lite frihet (programmerbarhet och möjlighet till andra bottenrader) och förbättrar känslan i tangentbordet pga styvare PCB. Kan vara värt att fundera på om du inte hittar ngn 6u.

Permalänk

Kollade runt lite på AliExpress och hittade dom här keycapsen.
Om inte bilderna ljuger så ser det ut att vara Svenska PBT caps för $30!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Khers:

@Gosnat: En Leeku PCB (går att köpa genom kin25s GB på GH) ger dig annars lite frihet (programmerbarhet och möjlighet till andra bottenrader) och förbättrar känslan i tangentbordet pga styvare PCB. Kan vara värt att fundera på om du inte hittar ngn 6u.

Jo jag sneglade på det, men jag vill bara ha pcb och det blir 60 gröna + nästan lika mycket i frakt, vet inte om jag vill lägga det på en knackig stock 1800.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

4770k still going strong.

Permalänk
Medlem

@Gosnat: Om du behöver lite inspiration :

Det är en hel del kosing, men om ditt 1800 är i gott skick kan det vara värt det. Jag hade dock inte gjort investeringen om brädan är så ny att den är gjord i Tjeckien, kvaliteten gick från ganska långt från klassledande till riktigt usel när de flyttade produktionen dit. Och om det är gjort efter 1997 (J) hade jag slängt på lite trevligare brytare.

Permalänk
Medlem

@Khers: Stiligt! Nä som sagt den är tjeckisk och splitterny, ganska meh, jag ska ner till Tyskland i sommar och hoppas på att hitta lite äldre tangentbord i g80 klassen att fylla resväskan med, denna nyare modell har helt usel bottenrad med fyra stycken 1u på vardera sidan av mellanslagstangenten.
Dock så är brytarna de lenaste osmorda brytarna jag upplevt!

Visa signatur

4770k still going strong.

Permalänk
Skrivet av Khers:

@Rutger Janåker: Jag vet inte, har SEB och de är ganska slapphänta.

Blir ett kit du vill ha inte av erbjuder MD dig att hoppa av efter att droppen stängs, så det skall inte vara några problem, men international kommer definitivt produceras.

Kanon! Då slipper man fundera över det i alla fall.

Skrivet av anon257891:

Om MD inte kan dra pengarna när droppen slutar får du ett mail från md om att "göra om" och du har... 48h (24h?.. 72? ...Ett par tre dagar!) På dig att fixa det (öppna kortet och dra betalning igen).

Men annars funkar paypal utmärkt

Tack för info om detta. Nu hittar jag snart inga ursäkter att inte hoppa på längre. Det blir isf min första gb på Massdrop, så det dyker ju upp lite funderingar.

Skrivet av FlyingLlama:

Kollade runt lite på AliExpress och hittade dom här keycapsen.
Om inte bilderna ljuger så ser det ut att vara Svenska PBT caps för $30!

Ja, det ser faktiskt så ut. Första gången jag sett det på Aliexpress måste jag säga. Han som har butiken är trevlig och hjälpsam, har du några frågor så testa att skicka ett meddelande till honom. Han brukar alltid svara ganska snabbt.

Permalänk
Medlem

https://www.maxgaming.se/gaming-tangentbord/varmilo/va88m-lig...

Ser riktigt fint ut, någon som vet om Varmilo gör bra grejer?

Drömmen hade ju varit ett helvitt, vita caps, vita led och mx clear. (och svart text på capsen såklart... varför har dom blå på vissa? herregud.)

Permalänk
Hedersmedlem

@hultron *Inlägg flyttat*
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

@sickhouse *Inlägg flyttat*
/moderator

Tack! *förvirrad*

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av hultron:

https://www.maxgaming.se/gaming-tangentbord/varmilo/va88m-lig...

Ser riktigt fint ut, någon som vet om Varmilo gör bra grejer?

Drömmen hade ju varit ett helvitt, vita caps, vita led och mx clear. (och svart text på capsen såklart... varför har dom blå på vissa? herregud.)

Varmilo är bra grejor, bara att köpa!

Permalänk
Inaktiv

Så, fick hem mitt Matias Tactile quiet pro (nordic).. men ä knappen fungerar inte åö fixar den fint men inte ä. Eftersom åö fungerar så ar det fel på tangentbordet?

Permalänk
Medlem

@anon8870 låter som att du fått ett trasigt exemplar

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Applet:

@Ramses låter som att du fått ett trasigt exemplar

Jepp, mailat företaget, får val svar i morgon då. :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av hultron:

https://www.maxgaming.se/gaming-tangentbord/varmilo/va88m-lig...

Ser riktigt fint ut, någon som vet om Varmilo gör bra grejer?

Drömmen hade ju varit ett helvitt, vita caps, vita led och mx clear. (och svart text på capsen såklart... varför har dom blå på vissa? herregud.)

Du kan höra av dig till Maxgaming och specialbeställa ett tangentbord från Varmilo. Jag gjorde det med ett VA69M som förhoppningsvis dyker upp om ett par veckor, Maxgaming var väldigt hjälpsamma genom hela beställningen.

Permalänk

@anon257891:

Så, vilka delar av /dev/tty MT3 bör man ha för att känna sig komplett?
Jag kör ju bara 60% tgb, så jag valde Base, Beige Mods och International. Det borde väl täcka mitt behov?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johan321:

Du kan höra av dig till Maxgaming och specialbeställa ett tangentbord från Varmilo. Jag gjorde det med ett VA69M som förhoppningsvis dyker upp om ett par veckor, Maxgaming var väldigt hjälpsamma genom hela beställningen.

Tack, har mailat, håller tummarna.

Kollade även Varmilos hemsida, där kan man konfigurera tangentbord som man vill, men dom verkar bara skicka inom Kina.

EDIT; Svar från maxgaming:

Citat:

Hej,

Vi håller för tillfället på med ett formuläret för specialbeställningar hos Varmilo, så möjligheten finns, absolut. Formuläret är dock inte klart ännu, men jag återkommer till dig så fort det är färdigt.
Varma hälsningar
Philip Tegstam - Inköpsavdelningen

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Rutger Janåker:

@anon257891:

Så, vilka delar av /dev/tty MT3 bör man ha för att känna sig komplett?
Jag kör ju bara 60% tgb, så jag valde Base, Beige Mods och International. Det borde väl täcka mitt behov?

Det räcker för att täcka din "vanliga" 60%.
Om du har "skojat till det" med split-shift och/eller split-backspace kan "mods extra" vara bra att ha (eller om du vill "framtidssäkra" för ev. 75% varianter).

Och om du vill "framtidsäkra" mer eller "säljsäkra" kanske num-pad vara något att överväga (eller för att mota OCD om du har en extern/lös numpad)

Novelties är alltid skoj...

Och Teal-kitten är ju lite skoj, och cyrillic och...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon257891:

"skojat till det"

Hörru, nu sitter du ner i båten!

Permalänk
Skrivet av anon257891:

Det räcker för att täcka din "vanliga" 60%.
Om du har "skojat till det" med split-shift och/eller split-backspace kan "mods extra" vara bra att ha (eller om du vill "framtidssäkra" för ev. 75% varianter).

Och om du vill "framtidsäkra" mer eller "säljsäkra" kanske num-pad vara något att överväga (eller för att mota OCD om du har en extern/lös numpad)

Novelties är alltid skoj...

Och Teal-kitten är ju lite skoj, och cyrillic och...

Haha, ja det mesta är väl skoj på ett eller annat sätt. Men jag vill försöka hålla det inom vissa ekonomiska gränser.

Någon mekanisk numpad har jag inte i dagsläget, bara en trådlös 50-kronors-numpad från Kina, som endast åker fram vid högtidsstunder, såsom när räkningar skall betalas.

Eventuellt så plockar jag på mig en extra mods just för att få en capslock med FN-texten på. Men det blir en dyr FN det

Skickades från m.sweclockers.com