Permalänk
Medlem

Kan inte koppla upp mot Tyskland

Vet inte om det här är rätt ställe riktigt men jag kan som titeln lyder inte koppla upp mig mot Tyskland.
Har provat att pinga/testa en massa olika servrar på speedtest.net och det funkar för alla länder förutom just Tyskland.
Är det fler som har samma problem?

Edit: Kan lägga till Österrike och Tjeckien också, för jag lyckas in få kontakt där heller. Är IpOnly som äger nätet, har BBB som ISP.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Bengt_C:

Vet inte om det här är rätt ställe riktigt men jag kan som titeln lyder inte koppla upp mig mot Tyskland.
Har provat att pinga/testa en massa olika servrar på speedtest.net och det funkar för alla länder förutom just Tyskland.
Är det fler som har samma problem?

Edit: Kan lägga till Österrike och Tjeckien också, för jag lyckas in få kontakt där heller. Är IpOnly som äger nätet, har BBB som ISP.

Har Bredbandsbolaget fiber och testade mot LWLcom GmbH och Highspeed-Check.de Berlin, fungerade utmärkt.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Har Bredbandsbolaget fiber och testade mot LWLcom GmbH och Highspeed-Check.de Berlin, fungerade utmärkt.

Mycket märkligt, fungerar med Berlin för mig med men inte med tex LWLcom GmbH Hamburg, fungerar den för dig?

Permalänk
Medlem

Bredband2 i Lund, LWLcom GmbH Hamburg fungerade för mig!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Bengt_C:

Mycket märkligt, fungerar med Berlin för mig med men inte med tex LWLcom GmbH Hamburg, fungerar den för dig?

Japp, det var den jag testade mot (missade att skriva Hamburg).

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bengt_C:

Mycket märkligt, fungerar med Berlin för mig med men inte med tex LWLcom GmbH Hamburg, fungerar den för dig?

Jag når inte LWLcom GmbH Hamburg och har IP-Onlys nät och Ownit som ISP. Om problemet dök upp nyligen kan du nog räkna med att det försvinner snart också.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saddl3r:

Bredband2 i Lund, LWLcom GmbH Hamburg fungerade för mig!

Ok, då är ju frågan om det är Ip-Only eller Bredbandsbolaget som har strulat till det.

Edit:

Skrivet av LemonIllusion:

Jag når inte LWLcom GmbH Hamburg och har IP-Onlys nät och Ownit som ISP. Om problemet dök upp nyligen kan du nog räkna med att det försvinner snart också.

Och där fick jag svar på det iaf antar jag. Tyvärr har jag haft det här problemet sen klockan 12 så blir intressant att se hur lång tid det kommer ta.