Origin - kan ej go online eller ominstallera

Permalänk
Medlem

Origin - kan ej go online eller ominstallera

Hepp!

För någon vecka sedan slutade Origin att fungera. Gick bara att starta i offline-mode. Kunde inte gå över till online.

Är lekman och ville inte bråka med nätverksinställningar i routrar etc så jag tänkte att jag börjar att ominstallera Origin och ta det därifrån men tji fick jag, går inte ens att installera igen.

Har laddat ner installationen och klickat på "kör" men det enda som kommer fram är en tom vit blank ruta med ingenting på. Kan alltså inte ens installera programmet.

Har inga andra problem, Steam etc fungerar utmärkt.

Two cents?

Permalänk
Medlem

Avinstallera och ta bort kvarlämnade mappar innan du installerar om Origin.

Så behöver man göra ibland när man har problem med saker i Windows som tex program, spel drivrutiner mm. Stora problemet ibland är att verkligen hitta och ta bort allt.

C:\Users\ditt namn\AppData
Glöm inte att kolla i den osynliga AppData mappen. Man kan skriva sökvägen på adress raden i Explorer. Glöm inte byta ut namnet i sökvägen.

Spel mappar kan du försöka spara eller flytta ifall något där stället till problem. När man installerat klart kan man i inställningar visa programmet vart man flyttat mappen. Det här funkar också med andra speltjänster som Steam.

När du startat Origin hittar du inställningen här
Origin / Applicationsinställningar / installationer & Sparadefiler

Permalänk
Medlem

Hej!

Tack för ditt förslag.

Tyvärr fungerade det inte. Jag avinstallerade BF1 eftersom det var det enda spelet jag hade via Origin och letade efter "slaskmappar" men allt var borta. Dock hjälpte inte detta problemet.

Ringde supporten för EA. Trevlig kille som för övrigt satt på Irland. Vi testade lite med brandväggarna etc utan framgång.

LÖSNING:
Han letade sedan lite i "arkiven" och hittade att detta problem funnits för ca 1 år sedan. Med hjälp av en gammal version av Origin kunde jag installera och sedan uppdatera origin.
Länken var
www.dm.origin.com/download/legacy om jag minns rätt. När man hade hämtat nedladdningsfilen så skulle man först högerklicka den -> egenskaper -> välj kompabillitetsläge för win 7 -> verkställ. Därefter kördes filen utan problem men efterföljande uppdateringar.