Internet problem på LAN

Permalänk
Medlem

Internet problem på LAN

Hej!
Jag och min kompis är hemma hos honom och ska ha ett litet LAN-party. Men vi har ett problem...
När jag sätter i min internetkabel så tappar han uppkoppling, om han då drar ur sin kabel och sedan sätter i den igen så tappar jag uppkoppling. Vi har testat det mesta, startat om modemet osv.
HJÄLP OSS!

Permalänk
Medlem

Har ni någon router efter modemet?
Har ni båda fast ip nummer i era datorer, med samma ipadress?

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win11Pro | R7-5800X | PA 120SE | ROG STRIX B550-F GAMING | CMN32GX4M2Z4600C18 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | HP Z27n |► Realme GT Master |

Permalänk
Medlem

Låter som avsaknad av NAT, använder ni en router?

Permalänk
Medlem

@xfade: vi har inte samma ip adresser, hur kollar man om man har fast ip adress ?
tack för svar

Permalänk
Medlem

@xfade: Tack för snabba svar!!
det är löst nu!

Permalänk
Medlem

@Undie: Tack för snabba svar!! det är löst nu!

Permalänk
Medlem
Skrivet av xplodez:

@Undie: Tack för snabba svar!! det är löst nu!

Dela gärna med dig med lösningen. Då kan andra med liknande problem också få hjälp.
Finns inget tråkigare när man har problem med något och läser igenom forumtrådar som avslutas med att "det är löst" och inget mer.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: Ryzen 3600 | RAM: 16GB (2x8GB) Crucial | MB: Gigabyte B550M AORUS PRO-P | GPU: RX 6700XT MERC 319 | Chassi: FD Arc mini R2 | PSU: CM700V | SSD: Gigabyte NVMe 1TB | Monitor: LG 27GN800 | Input: CM Quick Fire TK, Roccat Kone Pure Optical, Steam Controller | OS: Nobara KDE

Steam Deck har tagit över datorn :)