Permalänk
Medlem

Inget Catalyst 3.3

"Citat"

Friday, May 02, 2003
Releasing of Catalyst Drivers 3.3 to be cancelled! - 3:21 pm EST - G.I.Bro
Sorry for getting this info out to you a little late, I've been suffering from major ISP problems today. But anyways... Yes this is correct. Today ATi has officially canned the release of the Catalyst 3.3 Driver set!! Don’t be too worried though... The 3.4's Cats are soon to be here.

CATALYST 3.3 has been cancelled and will not be posted. We will jump over to CATALYST 3.4 this time and the time frame we are looking at right now is May 12th-15th (now do NOT hold me to that) Its not a promise just that is what the schedules are looking like at the current time. These drivers are currently in the hands of our beta testers and going through the final run through. If all goes well you guys will get them in the time frame I mentioned above and you will be very happy with them. They will have performance boosts across the boards, some bug fixes, some new features, and of course the best image quality in the business!
That message was directly from Terry Makedon (CATALYST maker) himself.

Be sure to drop by our forums, seeing that Terry is holding a Q/A session about this outcome

Läs mer på http://www.rage3d.com/

Visa signatur

ST20G5// AMD 4400 X2@ 2400Mhz // 2x512 mb Corsair XMS Pro // eVGA 7900KO SC @ core 610, mem 1700 // Dell 2001 FP // Zalman z5500

Permalänk
Medlem

värkar som om man får vänta två veckor till

Visa signatur

AMD Athlon XP 2500+@2333MHz (11x211) | ABIT NF7-S 2.0 | 2x512MB Mushkin Special@2-2-2-11 | Hercules 3D Prophet 9800@Pro@445.5/364.5 | Creative SB Audigy 2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mikael16
värkar som om man får vänta två veckor till

vart värker det?

Permalänk
Medlem

Känns som om man kan vänta ett par veckor till, no problemos
Jag är grymt nöjd med Dells "3.3'or".

Permalänk
Medlem

här har man väntat på 3.3: orna i ett X antal veckor...fy vad surt
...under tiden får man väl nöja sig med omega drivisarna...

Visa signatur

"Once u go Intel, U never go back"

Permalänk
Medlem

Amen naej jag tror inte att det är sant alltså ! hur fan i satans jävla?? *FOKKA PÅ LAN.MPG* synd att det inte blir några 3.3, jag som väntat så länge på dem

Visa signatur

Core 2 Duo T7200, 2048MB 667mhz, ATI x1700

Permalänk
Medlem

Förstår inte varför ni gnäller? 3.3 finns ute på Dells FTP:er om ni nu måste ha dem. Anledningen till att ATI väljer att inte släppa drivrutinerna är att de inte fick dem genom Microsofts tester så nu satsar de på att släppa 3.4 inom två veckor. De lär ju inte bli sämre än 3.3, snarare tvärtom. Men visst, gnäll ni era bortskämda fanskap

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av armis
Förstår inte varför ni gnäller? 3.3 finns ute på Dells FTP:er om ni nu måste ha dem.

Det är inte samma drivrutin som CAT3.3 skulle ha varit. Snarare 3.2.5 eller nåt i den stilen.

Permalänk
Medlem

ATI Catalyst 3.3 Windows XP - Unofficial
Description: Catalyst 3.3 driver suite has been released earlier by a large OEM partner of ATI, which leaves the conclusion that the official generic drivers will see the light of day this week. The high anticipation results from ATI's unofficial announcement that the driver will include the R350 rendering path for R300 hardware, which should result in an overall performance increase of ~5%. Here is the low down on the release.

Version: 6.14.10.6334; Control Panel included

Supports: 9700TX/9700Pro/9800Pro

WHQL Certificate: Yes

Date stamp: 03/23/2003

Någon som vågar prova?

http://download.guru3d.com/pafiledb.php?action=file&id=608

Visa signatur

ronnysfar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sork-

Någon som vågar prova?

Har kört med dom sen dom släpptes. Helt suveräna drivrutiner.
Det känns som om dom verkligen börjar hitta rätt nu

Hoppas 3.4 blir ytterligare ett steg i rätt riktning.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av korda
Har kört med dom sen dom släpptes. Helt suveräna drivrutiner.
Det känns som om dom verkligen börjar hitta rätt nu

Hoppas 3.4 blir ytterligare ett steg i rätt riktning.

Vad är förbättrat då?
Kanske skulle våga prova

Visa signatur

ronnysfar

Permalänk
Medlem
Citat:

Någon som vågar prova?

Funkar dom inte med 9500Pro???

Edit: Din sign är 5rader, max 3 tror jag det är.

Visa signatur

Data

Permalänk
Medlem
Citat:

Vad är förbättrat då?
Kanske skulle våga prova

Förbättrat? Tja, jag fick en fin ökning i diverse benchmarks. Sen att dom är ruskigt stabila också gör inte saken sämre
Så testa du, inget farligt

Permalänk
Medlem
Citat:

Description: Catalyst 3.3 driver suite has been released earlier by a large OEM partner of ATI, which leaves the conclusion that the official generic drivers will see the light of day this week. The high anticipation results from ATI's unofficial announcement that the driver will include the R350 rendering path for R300 hardware, which should result in an overall performance increase of ~5%. Here is the low down on the release.

Version: 6.14.10.6334; Control Panel included

Någon som vågar prova?

Enligt "CATALYST maker" (en ATi drivrutinsutvecklare) borta på Rage3D så är det inte samma drivrutin som CAT 3.3 skulle ha varit.

Permalänk

Så man får vänta några veckor till...
Hoppas bara att de fixar buggen med Half-Life spel, som finns i Catalyst 3.2! Någon som vet om de kommer göra det? Känns inge kul när skärmen blir helt svart och man blir tvungen att starta om datorn bara för att man trycker Esc under tiden man spelar t.ex. DoD.

Visa signatur

ASUS A7N8X Deluxe nForce 2|AMD Athlon XP 2600+|2*256Mb TwinMOS WINBOND PC3200 DDR|120 Gb Maxtor 7200rpm ; 160Gb Seagate SATA ; 250Gb Seagate SATA|Sapphire ATI Radeon 9700 Pro|nVIDIA Soundstorm!|SAMTRON 19"|Windows XP Pro SP2 (SWE)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Swe_hacker
Så man får vänta några veckor till...
Hoppas bara att de fixar buggen med Half-Life spel, som finns i Catalyst 3.2! Någon som vet om de kommer göra det? Känns inge kul när skärmen blir helt svart och man blir tvungen att starta om datorn bara för att man trycker Esc under tiden man spelar t.ex. DoD.

JAAAA ))))!!! Ja trodde det bara va jag som hade det problemet.. YEEES!!! då kommer det alltså fixa sig hoppas jag

Visa signatur

Abit nForce2 2.0 || AMD barton 2500+ @ 2300mhz || Sapphire Radeon 9800pro @ 441 // 375,75 || TwinMos 3200 512mb * 2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spix3n
JAAAA ))))!!! Ja trodde det bara va jag som hade det problemet.. YEEES!!! då kommer det alltså fixa sig hoppas jag

Det är flera som har samma problem.. det är en känd bugg i Catalyst 3.2 (tror jag i alla fall). Det fungerar bra i Catalyst 3.1.

Visa signatur

ASUS A7N8X Deluxe nForce 2|AMD Athlon XP 2600+|2*256Mb TwinMOS WINBOND PC3200 DDR|120 Gb Maxtor 7200rpm ; 160Gb Seagate SATA ; 250Gb Seagate SATA|Sapphire ATI Radeon 9700 Pro|nVIDIA Soundstorm!|SAMTRON 19"|Windows XP Pro SP2 (SWE)

Permalänk
Medlem

Del lyckades ju skicka ut Catalyst 3.3 (eller 3.25 som det kom att kallas). Är det de som ligger på Rage3D?

Visa signatur

Niklas

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Swe_hacker
Det är flera som har samma problem.. det är en känd bugg i Catalyst 3.2 (tror jag i alla fall). Det fungerar bra i Catalyst 3.1.

När ja skulle installera 3.1 stog det att ja inte hade nått kort ikopplat eller någonting sådang.. men 3.2 var bara att installera så funkade allt (men massa buggar). 3.1 och nedåt kanske inte går att köra med radon 9800pro...

Edit : Det vart samma fel nu.. Gick inte att installera 3.3 [ http://download.guru3d.com/pafiledb...ion=file&id=608 ] :(! Vafan kan ja bara installera 3.2 för?? Vilket skit

Visa signatur

Abit nForce2 2.0 || AMD barton 2500+ @ 2300mhz || Sapphire Radeon 9800pro @ 441 // 375,75 || TwinMos 3200 512mb * 2

Permalänk
Medlem

Du kanske måste ta bort dom gamla först?

Visa signatur

ronnysfar

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spix3n
När ja skulle installera 3.1 stog det att ja inte hade nått kort ikopplat eller någonting sådang.. men 3.2 var bara att installera så funkade allt (men massa buggar). 3.1 och nedåt kanske inte går att köra med radon 9800pro...

Edit : Det vart samma fel nu.. Gick inte att installera 3.3 [ http://download.guru3d.com/pafiledb...ion=file&id=608 ] :(! Vafan kan ja bara installera 3.2 för?? Vilket skit

Ska vara så, du har ett sprillans nytt kort så bara dom senaste drivarna 3.2 fungerar.. Varför inte "3.3" (som inte är 3.3) funkar vet jag inte, troligen för att det är OEM-drivare till/för Dell.

Du kommer garanterat att kunna installera Catalyst 3.4 när dom kommer..

Permalänk
Medlem

Jag kör på Dell 3.3an (Ja, 2.5an). Då kan man trycka på Escape i Half-Life och man kommer ut till menyn. Dock verkar det vara lite sisådär med stöd för directx8 och neråt...

Förresten, snubben som inte kunde installera..
Det kunde inte jag heller med mitt Radeon 9800 Pro. MEN (alltid ett men ) då kan man installera manuellt.. dvs gå in i avancerat och sen på Grafikkort eller vad det nu heter och byta drivrutin där... Bara att köra på, funkar lika bra.

Visa signatur

abit nf7-s rev 2, amd athlon xp 2800+ barton, 2x256 twinmos pc3200, connect3d radeon 9800 pro

Permalänk
Medlem

CS måtte flyta på ordentligt då annars....!!!!!!

Visa signatur

"polish my nuts and serve me a milkshake"

Permalänk
Medlem

Half-Life (CS också) flyter på finnemang. Fruktansvärt nöjd med mitt Radeon 9800 Pro faktiskt.

Visa signatur

abit nf7-s rev 2, amd athlon xp 2800+ barton, 2x256 twinmos pc3200, connect3d radeon 9800 pro

Permalänk
Inaktiv

Jag körde aldrig in 3.2an då många sade de var dåliga och använder 3.1 och har inte märkt några större problem. Jag tycker jag gott och väl kan vänta en stund till på 3.4 utan att sörja.
Jag förstår inte bara varför MS skall styra om 3.3 blir okay eller inte. Alla Nvidias drivers som man hämtar får en varning att de inte är godkända utav MS och de fungerar ju muscket bättre än de få MS-godkända drivisar de hade först.
Eller har jag fått nått om bakfoten?