Köpes: Grafikkort (1050 ti, 960, RX460/470 eller liknande)

Permalänk
Medlem

Köpes: Grafikkort (1050 ti, 960, RX460/470 eller liknande)

Hej hej, jag är på jakt efter ett dugligt grafikkort för runt tusenlappen, max 1500.

Sitter på ett GTX650 ti just nu och vill ha något som hänger med lite bättre i svängarna i dagsläget.

Köper helst av någon i Stockholmstrakten som jag kan möta, men är öppen för paket från andra trakter.

Läs hela annonsen här

Permalänk

Hej, jag har ett MSI GTX 770 2GB som blivit liggandes sen jag köpte mitt 1080 för ett år sedan.

650kr inkl frakt hade jag tänkt mig om det hade varit av intresse.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TacticalRetreat:

Hej, jag har ett MSI GTX 770 2GB som blivit liggandes sen jag köpte mitt 1080 för ett år sedan.

650kr inkl frakt hade jag tänkt mig om det hade varit av intresse.

Det skulle nog inte mitt nätagg klara av tyvärr, 450W bara.

Permalänk
Skrivet av MiDX:

Det skulle nog inte mitt nätagg klara av tyvärr, 450W bara.

Generellt sett så ger 450w goda marginaler för dig att driva ett gtx 770.

I Sweclockers egna tester så ligger max-värdet på strömförbrukning för deras testsystem med ett gtx 770 på ca 400w. Detta är dock med en mycket strömhungrig och överklockad Intel Core i7-3960X @ 4,4 GHz. Med den typ av CPU som jag gissar att du kommer att para detta kortet med så skulle max värdet ligga närmare 300w.

Men, men det behövs inga ursäkter om du inte är intresserad av kortet.

Permalänk
Medlem

@TacticalRetreat: Ok, det kanske kan funka ändå.. Ett 770 lär ju hålla för okej 1080p gaming ett tag till åtminstone, så på det viset är det ju intressant. Jag har en ganska strömsnål CPU (i5 4570s, 65w) så det lär ju hjälpa. Läste att 770 kan dra uppåt 230w och det rekommenderas en 600w PSU, därför är jag tveksam.

Permalänk

@MiDX: Rekommendationer för nätaggregat är notoriskt överdrivna. Det är tveksamt om systemet ens skulle överstiga 300W. Men du bestämmer själv vad du är bekväm med.

Permalänk
Medlem

@TacticalRetreat: Jag tar och avstår, men tack för erbjudandet.

Permalänk

jag har ett gtx 1050 ti som jag ska sälja pga uppradering kontakta mig om du är intresserad