Datorstatus via mobilen?

Permalänk

Datorstatus via mobilen?

Tjena, ursäkta om frågan är ställd och besvarad då jag inte hittar något via varken Google eller dylikt. Jag har tänkt börja leka lite med mining och då jag nästan aldrig är hemma skulle jag vilja ha ett enkelt sätt att kolla status på datorer och sånt från mobilen. Vad är det lättaste sättet att göra detta och går det att göra med fler än en dator?

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Medlem

There's an app(s) for that!
https://play.google.com/store/search?q=pc%20System%20Monitor&...

Har tyvärr inte provat någon av dessa, men en del hade bra rating & reviews så det kanske är någonstans att börja iallafall.

Permalänk
Medlem

Teamviewer

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem

Kan du sätta upp en monitoreringsnod och utgå fårn den? Via web då.

T.ex. LibreNMS/OP5 eller så?

Visa signatur

En server här, några servrar där.

Permalänk
Medlem

MSI afterburner monitor. Visar allt som Afterburner visar fast i mobilen. Kräver dock att du har afterburner igång på datorn.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloodstainer:

Tjena, ursäkta om frågan är ställd och besvarad då jag inte hittar något via varken Google eller dylikt. Jag har tänkt börja leka lite med mining och då jag nästan aldrig är hemma skulle jag vilja ha ett enkelt sätt att kolla status på datorer och sånt från mobilen. Vad är det lättaste sättet att göra detta och går det att göra med fler än en dator?

Ett skript som utför dina kontroller och skickar ett mail till dig med statusen på tjänsterna.

Visa signatur

| Citera för svar! | Gilla bra inlägg! |

Permalänk
Skrivet av Defender:

Teamviewer

Har aldrig använt men är väl medveten om vad den gör, har den stöd för Android till Windows eventuellt Ubuntu dock?

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Skrivet av firstofmay:

MSI afterburner monitor. Visar allt som Afterburner visar fast i mobilen. Kräver dock att du har afterburner igång på datorn.

Det låter ju dock bra, drar det ström att ha på mobilen? Skulle ju behöva ha de igång helst hela tiden. Går det att köra på fler än en dator per mobil eller behöver jag ha minst en mobil per dator då?

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Medlem

SSH

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloodstainer:

Det låter ju dock bra, drar det ström att ha på mobilen? Skulle ju behöva ha de igång helst hela tiden. Går det att köra på fler än en dator per mobil eller behöver jag ha minst en mobil per dator då?

Du behöver komma ihåg IP-adresserna till datorerna men annars räcker det med en mobil. Vet inte om det tar särskilt mycket batteri, har inte tänkt på det när jag själv använt det men skulle kunna prova åt dig.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Avstängd

Du funderar på att börja mine'a och frågar om flera system samtidigt? Hur stor investering ska du egentligen göra? Tänk över riskerna innan du kör för hårt^^

Gissar dock att du tänkt testa med datorerna i sign? Får själv ut ca 28-30 MH/s med mitt 1070 just nu, ger väl ca 130 dollar i månaden vid 24/7 mining i skrivande stund. Inte allt för pjåkigt när jag ändå använder datorn nån enstaka timme om dagen. Det var även en bra motivation till att införskaffa ny hårdvara, heh.

Förövrigt finns det annars färdiga system för mining, t ex simplemining, getpimp eller ethos där det är inkluderad systemstatus på hemsidan (har själv testat simplemining och det fungerar OK även om du inte ännu kan överklocka nvidia kort i kontrollpanelen - största anledningen till att jag övergick till Windows för tillfället. Gillar även att man bara behöver lägga ut 2 dollar i månaden per rig - inte så mycket om du har riggar på 5+ kort)

Angående up-time osv så har iaf mining-poolerna jag använder auto notification om någon utav mina miners går offline mer än säg 1 timme. Då startar jag teamviewer med min mobil och kollar läget, oftast händer detta bara när jag försökt pusha överklockningen och korten tillslut inte klarat av trycket.