Permalänk

Har också införskaffat detta spel Har spelat en del på SP men skulle gärna testa att spela MP också. Ser också på en del spelare som kör med mods av olika slag, vilka är det som man "inte" klarar sig utan när man spelar?

Permalänk
Skrivet av Martin1970:

Har också införskaffat detta spel Har spelat en del på SP men skulle gärna testa att spela MP också. Ser också på en del spelare som kör med mods av olika slag, vilka är det som man "inte" klarar sig utan när man spelar?

Har en hel del olika mods med dom som jag kommer på såhär direkt är väl:

Seasons Mod (Dock ska du nog vänta lite med denna då spelet blir mycket mer realistiskt och svårare)
For Real Module - Crop Destruction
For Real Module - Tire Dirt
For Real Module - Ground Response
Glance

Sen en massa mods med traktorer,trailers,tools,maps osv finns ju oändligt med ^^,

Permalänk
Skrivet av TornFalken:

Har en hel del olika mods med dom som jag kommer på såhär direkt är väl:

Seasons Mod (Dock ska du nog vänta lite med denna då spelet blir mycket mer realistiskt och svårare)
For Real Module - Crop Destruction
For Real Module - Tire Dirt
For Real Module - Ground Response
Glance

Sen en massa mods med traktorer,trailers,tools,maps osv finns ju oändligt med ^^,

Ok så det blir mer realistisk som jag förstår det med dessa mods? Har sett att det även finns hjälp när man sår,plogar och skördar sina fält, vad är det för mod som hjälper till med det?

Permalänk
Skrivet av Martin1970:

Ok så det blir mer realistisk som jag förstår det med dessa mods? Har sett att det även finns hjälp när man sår,plogar och skördar sina fält, vad är det för mod som hjälper till med det?

Ja alltså dom gör ju en del olika saker, enklaste är att gå in på någon mod sida (googla) och läsa om dom

Permalänk
Medlem

Köpte också nyligen FS 17. Hjälpte en annan på en fält (mission) var ju bra betalt, men kanske inte det roligaste uppdraget. Fältet var inte den största, tror den var 5 ha, skulle skörda potatis, så hade tiden att göra det 231 minuter, nu klarade jag den på 92 minuter. Men lite tråkigt att köra fram och tillbaks där. Men fick 110 000 för det plus tidsbonus 50 000 (easy).
Men samlar ihop pengar till bl a scorpion king.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk
Medlem

Finns det någon snabbare sätt att lasta en vagn med wood chip som jag har lagrad. Just nu använder jag den lilla JCB 320 med skopa, men skopan rymmer bara 2000 liter och vagnen är på 45000, så det tar en bra stund. Var även tvungen att hämta en mod, rampen, annars når den inte över kanten på vagnen.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk
Medlem
Skrivet av zosma:

Finns det någon snabbare sätt att lasta en vagn med wood chip som jag har lagrad. Just nu använder jag den lilla JCB 320 med skopa, men skopan rymmer bara 2000 liter och vagnen är på 45000, så det tar en bra stund. Var även tvungen att hämta en mod, rampen, annars når den inte över kanten på vagnen.

Om du går in i köpmenyn så bland dom sista kategorierna så har du "Belt systems", med en sån så kör du bara fram den till högen och vecklar ut den sen kör du en dit en vagn och fyller.

Att lasta med originalskopan ger en gråa hår. Har själv en Volvo hjullastare med en skopa som iallafall tar 15k, pallar ändå inte lasta med skopa

Visa signatur

Arbetsstation/streamdator: Define R6, Ryzen 2600, 16GB DDR4, EVGA 980ti.
Speldator: Define R6, 6700k, 16GB DDR4, MSI 2080ti X Trio.
Filserver: Define R6, 2500k, 16GB DDR3, EVGA 960.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SvanteP:

Om du går in i köpmenyn så bland dom sista kategorierna så har du "Belt systems", med en sån så kör du bara fram den till högen och vecklar ut den sen kör du en dit en vagn och fyller.

Att lasta med originalskopan ger en gråa hår. Har själv en Volvo hjullastare med en skopa som iallafall tar 15k, pallar ändå inte lasta med skopa

Såg tidigare en video om banden, men trodde att det var någon mod. Men har nu köpt dom, och dom fungerar riktigt bra, istället för att köra med 2k skopan.

När jag gör wood chips så använder jag scorpion king för att fälla träd och kapa dom i 1 m långa bitar, sen slänger jag dom för hand i Jenz BA 725 D. Men finns det något sätt att se när kärran är full, utan att hoppa in i traktorn. För BA 725 kan ha 5k wood chips, men den stannar inte även om den är full, så om man fortsätter att slänga trä så försvinner dom bara.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk
Skrivet av zosma:

Men finns det något sätt att se när kärran är full, utan att hoppa in i traktorn. För BA 725 kan ha 5k wood chips, men den stannar inte även om den är full, så om man fortsätter att slänga trä så försvinner dom bara.

Jag använder Glance https://www.fs-uk.com/mods/view/36005/glance-v2-3-5

Där kan du ju ändra så att du ser mer info och får då upp de fordon du har suttit i och hur mycket grain eller så det är i trailern eller liknande. Bör väl fungera för ditt enda mål

Permalänk
Medlem

Försöker starta en multiplayer spel med min bror, men oavsett om jag hostar eller han, så får vi hela tiden 'No connection could be established to the multiplayer game'.

Edit: Provade joina några andra spel som inte krävde lösenord. Och till några som jag testade gick det att komma in. Men till en fick jag samma felmeddelande. Jag har gjort portforward på min router på port 8023 men den har inte hjälpt. Antar att dom jag testade var dedikerade servrar eftersom vid tillfället var det inga online.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk
Medlem

Fick aldrig igång multiplayer, så var tvungen att skaffa en dedicated server och det funkar ju bra.

Men har en annan fråga. Gör mycket wood chips, har truck med trailer på 59k liter, och det är 2 träd så blir den full, går det på något sätt använda belt system, så jenz 725 kan dela chipsen till flera trailers, så man slipper hoppa ur SK hela tiden, har 4 lastbilar med trailer, men vet inte om det går att ha någon splitter på belt system.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk
Medlem

Boskap

Det var dags nu, efter mycket om och men så var det dags att uppgradera sig och börja slå sig in lite lätt på boskapsmarknaden...Detta spelet alltså, så jävla roligt...Just saying hahaha

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem

@Don_Tool:
Jag har också för ett tag sen börjat med får, dom är lätta, har just nu 100 st, men planerar nu att börja med kossor, så håller på och fixar lite material till lager. Grisarna får bli lite senare. Eftersom dom behöver material som jag inte odlar så mycket än. Varken majs eller potatis.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk

Någon som har tips på lite fler mappar liknande Mountain Valley utav OldGuyFarmer ?
Alltså mappar du startar näst intill 0 på. Enstaka traktorer, tools osv.

Någon som kommer på någon ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Martin1970:

Har också införskaffat detta spel Har spelat en del på SP men skulle gärna testa att spela MP också. Ser också på en del spelare som kör med mods av olika slag, vilka är det som man "inte" klarar sig utan när man spelar?

Skrivet av TornFalken:

Har en hel del olika mods med dom som jag kommer på såhär direkt är väl:

Seasons Mod (Dock ska du nog vänta lite med denna då spelet blir mycket mer realistiskt och svårare)
For Real Module - Crop Destruction
For Real Module - Tire Dirt
For Real Module - Ground Response
Glance

Sen en massa mods med traktorer,trailers,tools,maps osv finns ju oändligt med ^^,

För att lägga till några mods iaf jag inte spelar utan förutom dom angivna ovanför är

Ai extension. förbättrad ai helper. du får inställningar på ai helper. så som hur dom ska köra på åkern. runt eller fram o tillbaks.
om du ska ha vändteg eller inte. vilket underlättare om dom ofta "fastnar" i träd. så kan du tex städa upp efter åt osv. o lite mer inställningar.

Courseplay
Framför allt om du inte kör MP är det sjukt bra mod för att hålla igång maskiner. tar en stund o sätta upp. men kommer man in i det är det inga problem o ingen direkt "tidsförlust" du kan göra i princip allt med det.

Permalänk
Medlem

Har ett sjukt enerverande problem, och har inte hittat någon som råkat ut för samma.

När jag stänger av spelet och sedan startar upp det igen så är alla fält nollade, precis som att dom bara var harvade. Om dom var sådda innan jag stängde av så har fälten samma graphics som att dom vore sådda status nysådd. Gäller både ägda och icke ägda fält. Och då måste jag harva eller plöja dom innan jag sår igen, även om jag har en direktsåddmaskin, annars tar det inte.

Har testat att köra helt utan moddar, testat att verifiera alla filer, testat att bort spelet samt mappen i mina dokument och sen installera om spelet. Samma sak.

Någon som hört talas eller råkat ut för något liknande?

Visa signatur

Arbetsstation/streamdator: Define R6, Ryzen 2600, 16GB DDR4, EVGA 980ti.
Speldator: Define R6, 6700k, 16GB DDR4, MSI 2080ti X Trio.
Filserver: Define R6, 2500k, 16GB DDR3, EVGA 960.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SvanteP:

Har ett sjukt enerverande problem, och har inte hittat någon som råkat ut för samma.

När jag stänger av spelet och sedan startar upp det igen så är alla fält nollade, precis som att dom bara var harvade. Om dom var sådda innan jag stängde av så har fälten samma graphics som att dom vore sådda status nysådd. Gäller både ägda och icke ägda fält. Och då måste jag harva eller plöja dom innan jag sår igen, även om jag har en direktsåddmaskin, annars tar det inte.

Har testat att köra helt utan moddar, testat att verifiera alla filer, testat att bort spelet samt mappen i mina dokument och sen installera om spelet. Samma sak.

Någon som hört talas eller råkat ut för något liknande?

Om du kollar mappen, säger den även då att dom bara e garvade?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boax:

Om du kollar mappen, säger den även då att dom bara e garvade?

Nej då är det ingenting på fälten, precis som när man sått gräs.

Visa signatur

Arbetsstation/streamdator: Define R6, Ryzen 2600, 16GB DDR4, EVGA 980ti.
Speldator: Define R6, 6700k, 16GB DDR4, MSI 2080ti X Trio.
Filserver: Define R6, 2500k, 16GB DDR3, EVGA 960.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SvanteP:

Nej då är det ingenting på fälten, precis som när man sått gräs.

Det där låter ju jävligt skumt. Har faktiskt ingen aning om va de kan va. Har du bara avaktiverat mods. Eller även avinstallerat dom?

Testat o installerat på Annan disk?

Annars e det väll omstallation o formatering av datorn. Om du inte hittar vad som spökar o se om de hjälper.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boax:

Det där låter ju jävligt skumt. Har faktiskt ingen aning om va de kan va. Har du bara avaktiverat mods. Eller även avinstallerat dom?

Testat o installerat på Annan disk?

Annars e det väll omstallation o formatering av datorn. Om du inte hittar vad som spökar o se om de hjälper.

Tog bort modsen från datorn komplett. Ptja skiter väl i det här spelet ett tag då, eller lägger upp en karta på min serverdator som kör 24/7 så får jag köra mot den.

Visa signatur

Arbetsstation/streamdator: Define R6, Ryzen 2600, 16GB DDR4, EVGA 980ti.
Speldator: Define R6, 6700k, 16GB DDR4, MSI 2080ti X Trio.
Filserver: Define R6, 2500k, 16GB DDR3, EVGA 960.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SvanteP:

Tog bort modsen från datorn komplett. Ptja skiter väl i det här spelet ett tag då, eller lägger upp en karta på min serverdator som kör 24/7 så får jag köra mot den.

På tal om det. Hur e det på andra maps? Samma då Eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boax:

På tal om det. Hur e det på andra maps? Samma då Eller?

Japp samma oavsett om det är medföljande maps eller modmaps.

Ska testa att kolla Appdata mappen, om det finns något där i som är länkat till FS17. Annars är det ju sjukt eftersom att jag tagit bort allt annat och börjat om från början så att säga.

Visa signatur

Arbetsstation/streamdator: Define R6, Ryzen 2600, 16GB DDR4, EVGA 980ti.
Speldator: Define R6, 6700k, 16GB DDR4, MSI 2080ti X Trio.
Filserver: Define R6, 2500k, 16GB DDR3, EVGA 960.

Permalänk
Medlem

Jag fick ordning på det efter att jag formaterade datorn och installerade om allt på nytt, dock ingen aning om vad som var fel. Hittade ingenting i appdata för FS, så borde teoretiskt har räckt med att avinstallera, ta bort allt i dokumentmappen och installerat om. Men gud(Gaben) äro outgrundlig.

Men nu en fråga till mina herrar, finns det ett intresse för en mp server? Jag är sugen på att hyra en server för 8 spelare och lägga upp en modmap, det här spelet är så mycket roligare när man är flera. Men jag har några frågor.

Om det läggs upp en server, vilken map vill vi köra?
Vilka mods önskas?

Visa signatur

Arbetsstation/streamdator: Define R6, Ryzen 2600, 16GB DDR4, EVGA 980ti.
Speldator: Define R6, 6700k, 16GB DDR4, MSI 2080ti X Trio.
Filserver: Define R6, 2500k, 16GB DDR3, EVGA 960.

Permalänk
Medlem

@SvanteP: Snart släpps expansionen, så kanske nåt som kommer att fungera med den. Jag väntar i alla fall på det, så har inte varit så aktiv på sista tiden. Jag hyr också en server med 4 platser, fast det är bara jag och min bror som spelar på den.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk
Medlem

@zosma: vänta nu har jag missat något tror jag, vad för expansion?

Visa signatur

Fractal Design R4 | Ryzen 5 2600 | Arctic Freezer 34 eSports DUO | HyperX Savage 16GB 2400Mhz | MSI Tomahawk B450 max | AMD Radeon RX 6700XT | Evga SuperNova 750w | Samsung SSD 840 EVO 250GB | Kingston SSD 960GB | Logitech G27 Steering Wheel

Permalänk
Skrivet av zosma:

@SvanteP: Snart släpps expansionen, så kanske nåt som kommer att fungera med den. Jag väntar i alla fall på det, så har inte varit så aktiv på sista tiden. Jag hyr också en server med 4 platser, fast det är bara jag och min bror som spelar på den.

Expansion? tänker du på platinum edition?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ja, det är väl någon typ av expansion, med syd amerika socker och nya maskiner. Heter också platinum expansion. just nu 10% på steam 17,99 euro, släpps 14 november.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk

Trevligt att det finns fler som fortfarande är fast i detta spel
Har redan beställt Platinum exp.

Är gärna med på Multiplayer om någon kör server, skicka PM.

Permalänk
Medlem

Är det nån mer som har problem med clanforge server, har inte varit inloggat på länge, men såg nu att min server är offline, hittar den inte i spelet. och ser ingenstans hur jag skulle starta upp den igen. på admin url så står det offline, förrut var det någonstans där man kunde starta om servern, men ser inte det heller.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk
Medlem

@zosma: Det har löst sig nu, mejlade till dom, så dom har startat om den. Jag kunde inte göra det själv, eftersom dom knapparna saknades på min admin sida.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200