Batteriproblem med Logitech Desktop Optical

Permalänk
Medlem

Batteriproblem med Logitech Desktop Optical

Jag har ett Logitech Cordless Desktop Optical och mitt problem är att batterierna i musen tar slut ovanligt(?) fort. En uppsättning vanliga alkaliska batterier tar slut på mindre än en månad. I tangentbordet har jag dock aldrig bytt (har haft datorn i över fyra månader).
Är denna batteriförbrukning normal eller är det något fel på den?

Visa signatur

Punkt, slut citat.
Touch 'n' Die!

Permalänk
Medlem

normal tror jag, jag kör inte med min mus längre då jag tyckte det var för jobbigt och dyrt att byta batterier så ofta

Permalänk

Ett ord: uppladdningsbara...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sachankara
Ett ord: uppladdningsbara...

Jo, jag ska skaffa... Har tänkt tanken mer än en gång!

Visa signatur

Punkt, slut citat.
Touch 'n' Die!

Permalänk
Medlem

Jepp. De tar slut snabbt vid intensiv användning.
Jag tröttnade på att köpa batterier fort.
Kör med laddningsbara (1800mAh). De varar nog lite längre, eller så använder jag bara musen lite mindre numera. Köppte en sån laddare med fyra batterier. Två i laddaren hela tiden o de nadra två i musen.
Kostade nånna hundringar med fin laddare o bra batterier, men det tjänar man på i längden.

//pHr33

EDIT
Tangentbordet drar inte alls lika mycket. Kör med vanliga där. Billiga IKEA batterier. Kostade 1:- st tror jag så jag köpte ett grymt lager

/EDIT

Permalänk
Medlem

Jag har haft mitt logitech tangentbord nu i nära ett år och har aldrig bytat batterier. Men i mössen som jag har haft har jag aldrig behövt byta batterier för dom har alltid gått isönder före.

Visa signatur

tomt