Ska på bröllop i framtiden. Vad är en bra present till de som redan kan köpa det de vill ha?

Permalänk

en singel med låten "highway to hell"?

nä men seriöst, kan vara svårt att köpa något till några som har råd att köpa det de själva vill, så du får väl gå på "det är tanken som räknas", presentkort till nått? kanske till nått lyxigt spa eller nått? nån spännande upplevelse?

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sca:

Personligen tycker jag att en gåva kan vara något mer än pengar. Något som varar längre (vas, skärbräda, etc) kan finnas kvar i hushållet många år fram i tiden och varje nyttjande kan ge möjlighet till en liten tillbakablick. Jag gifte mig för åtta år sedan och har bl.a. några ittala-vaser därifrån. De används sällan och tar upp plats men jag hade inte velat byta ut dem mot pengar.

Jag anser att en bra gåva ska avspegla både givare och mottagare, en bröllopspresent är inte betalning för kuvertpriset.

Du säger att en bra gåva ska avspegla båda parterna, samtidigt som du ramblar om dina design-vaser som knappt används och bara tar upp plats. På vilket sätt avspeglar en vas (!) något överhuvudtaget och varför tycker du att det är en bra present om de bara tar upp plats och knappt används?

Permalänk
Medlem

Jag vill tacka alla som bidragit med idéer och tankar! Jag har fått lite mer på fötterna att grubbla fram något bra på!