Muskampen 2025: Segraren korad!

Recension: Smart Mini Digital Camera

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av slackercore
den är crap jämfört med musteken. värdelös recension. bildkvaliteten är ju svindålig.

recensionen tycker jag var helt superb även om produkten kanske inte är värd sina pengar. Kepp up the good work.

www.komplett.se mustek mini 2 lite mindre än 650:-
www.mycom.se 717:-
www.datorbutiken.se 749:-
www.clasohlson.se 895:-

Visa signatur

Ei bor i stockholm och tar inget ansvar för allt som han säger
7900, 64 gig ram, radeon r290
Solna arbetscenter

Permalänk
Medlem

Vet inte om jag är naiv eller inte, men dessa roliga Mårten-historierna bygger väl på verkliga referenser? Kan bara säga det att man behöver såna gubbar som förgyller ens tillvaro när man minst anar. Det kan vara idiotiska upptåg, men utan dessa klumpiga personerna som man konstant skrattar åt skulle man ha bra mycket tråkigare. Fortsätt i din klumpiga bana Mårten

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Grönne
Vet inte om jag är naiv eller inte, men dessa roliga Mårten-historierna bygger väl på verkliga referenser? Kan bara säga det att man behöver såna gubbar som förgyller ens tillvaro när man minst anar. Det kan vara idiotiska upptåg, men utan dessa klumpiga personerna som man konstant skrattar åt skulle man ha bra mycket tråkigare. Fortsätt i din klumpiga bana Mårten

bara jag som inte tror det är sant eller?
finns väl inga möjligheter att mårten tappat datorn så...
det skulle han väl sagt här...
eller han kanske skäms

NÄ jag tror det är påhitt alltihop

rätt säker

Visa signatur

PSN: SoL-WiK (PS3 250gb + 1000gb My Book + 500gb My Book @ Sony BRAVIA + Logitech Z-5500 + PS Vita)
Eigenbrötler - I dont give a FööK, cant fail if i dont try.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Grönne

Haha, finns inte en möjlighet att jag tappat en dator på det sättet, allt var fiktion Däremot har man gjort andra klumpiga saker i sitt liv, men det behöver vi inte gå in på här

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Psionicist
Vad tycker ni om den här typen av inledningar (syftar då på recensionsnyheten)? Bra, dåligt?

Känns väldigt krystad...

Permalänk
Medlem

Hrr vilken skitkamera. Och inledningen känns meningslös.

Visa signatur

"A delayed game is eventually good, a bad game is bad forever"- Shigeru Miyamoto

Permalänk
Glömsk

Okej, för försöka komprimissa med inledningarna framöver.

Kameran tycker jag var bra för priset.

Visa signatur

...man is not free unless government is limited. There's a clear cause and effect here that is as neat and predictable as a law of physics: As government expands, liberty contracts.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MjO
Haha, finns inte en möjlighet att jag tappat en dator på det sättet, allt var fiktion Däremot har man gjort andra klumpiga saker i sitt liv, men det behöver vi inte gå in på här

Du är en riktigt bra stunt... stunt... ehhh, stunt cartoon (!?!?!??!).

Mkt bra recension och inledning, men som det näms i andra kommentarer så får det inte va sånt här för ofta, för då blir det för larvigt. Annars så gillar jag den här recensionen riktigt mkt!

Bra jobbat!

PS. Lite off topic men jag glömmer det annars. "Epost bekräftelse" som man kan kryssa i när man svarar är särskrivet.

EDIT: Känner bara för att kommentera kameran. Jag tycker den verkar bra för priset. Om den inte vore så liten så vore den kass, men den e ju pytteliten

Permalänk
Medlem

Inledningen var ju underbar!

Permalänk
Medlem

Ett sådant där grafikkort skulle jag inte tacka nej till

Permalänk
Medlem

tycker inte det va nått som helst fel på kameran, bilden var fullt acceptable, varken dålig som ni säger, men inte heller superskarp, men tänk åxå p att den kostar 400, inte 4000..:D

Btw: Jag beställde en sådan kamera för 2 timmar sen...:D

Visa signatur

| Opteron 146 | DFI NF4 Ultra-D | OCZ EL Platinum Rev.2 2x512MB |
| C3D X800GTO 16p
| 640GB HDD | Chieftec CA-01B-B-SL | Antec TruePower 380W |
| H2O-kyld: | Maze4 CPU | Maze4 GPU | Hydor L20 |

Permalänk
Medlem

Jag tycker att inledningen är jätte skön. Sånna vill jag se fler i framtiden av. Massor med sånna.

Visa signatur

Ei bor i stockholm och tar inget ansvar för allt som han säger
7900, 64 gig ram, radeon r290
Solna arbetscenter

Permalänk
Glömsk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av l-boy
Hrr vilken skitkamera. Och inledningen känns meningslös.

Nu vet jag visserligen att du jobbar med digitalkameror och säkert har något riktigt överdrivet bra i fotoväg, men för 400 kr tycker jag inte det är något fel alls.

Visa signatur

...man is not free unless government is limited. There's a clear cause and effect here that is as neat and predictable as a law of physics: As government expands, liberty contracts.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Psionicist
Vad tycker ni om den här typen av inledningar (syftar då på recensionsnyheten)? Bra, dåligt?

Passar min humor iaf. Sen verkade juh kameran inte någe vidare med grymt liten iaf. kanske inte skall ställa för höga krav på en sån liten pryl när den ändå är ganska ny, Bra recension lagom mycket prov exemplars bilder.

Permalänk
Medlem

Den där kameran verkar ha samma bildkvalité som de inbyggda mobiltelefonkamerorna.

Visa signatur

What ain't no country I ever heard of! Do they speak english in What? - Jules Winnfield

Permalänk
Medlem

Bra recension, synd bara att den tar crappiga bilder. Priset kunde ha stått redan på nyhetssidan så att man fick vet vad det handlade om.

Jag har haft en Mustek gsm@rt mini 2 i ett år typ och kan bara säga att om man moddar den så att man får riktig manuell focus så tar den skitfina bilder för priset. Jag menar riktigt bra alltså. Sök på google så hittar ni flera modguider, men gör inte som det står i dem utan pilla lös den silvriga hatten från linsen och vrid den så blir det mycket bättre och man kan se till att den går precis till oändligt avstånd och sen ner till typ 20 cm närgräns. Jag har skrivit en asfet recension på museken, men nån raderade den ur forumet och jag vet inte om jag har nån kopia... :-/

Edit: Om det ligger nån sanning i storyn om "andra personers datorer, utan chassin" så ta och skicka mig bilderna, se min profil.

Permalänk
Medlem

Köpte en sån här idag http://www.rusta.se/product.asp?product_id=1403
den har väl nästan samma bildkvalitet, inte lika liten iof, är väl hyffsad kvalitet om det är ljust, men är det mörkt så blir bilderna dåliga. Alltså nu menar jag ju i förhållande till priset alltså, för 199kr kan man kanske inte kräva så mycket mer!

Visa signatur

USA har aldrig varit på månen, Sverige hade aldrig vm 1958 och 9/11 har aldrig inträffat och därmed basta.
P4 2,6C@<3,0Ghz + CNPS7000A-CU|AI7|1,5Gb BH5 & BH6|Antec Sonata|R9800np(BBA) + VF700-CU@425/258|HP LP2465|Logitech MX500, Seasonic S12 500W

Permalänk
Medlem

Den här typen av inledning blir lätt gammal om den används för ofta, men emellanåt så kan den vara underhållande. Bör dock inte användas för recensioner av seriösare produkter, ex. minne, cpu etc.

"...och fortsätter ladda ner shareware från någon i raden bredvid." - jo, den var bra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ei
köp en gesmart mini istället kostar typ 650:- just nu

detta är en bild med den.
döda modem 500kb
http://medlem.spray.se/alinasu/lajv/lajv_0017.jpg

små fula drower
vilket lajv?

Visa signatur

: AMD Ryzen9 9900X : 64GB RAM : Nvidia RTX 4070 Ti Super :

Permalänk

Alltså vad ska man ha en sådan här produkt till? Bildkvaliteten är ju helt värdelös, och trots att priset är lågt, så är ju kameran dyr eftersom man inte kan använda den til något. Det finns ju webkameror som är billigare, och en hyffsad digitalkamera behöver inte kosta stjortan. Så uttrycket att "den hamnar mellan två stolar" känns ganska passande.

Recensionen var välskriven men lite naiv eftersom den inte var tillräckligt kritisk mot den (obrukbara) bildkvaliteten.

//LD

Visa signatur

http://www.earth-dog.com - Metal for Muthas - Gore for Ghouls!