Drivrutiner med Driverpack Solutions.

Permalänk

Drivrutiner med Driverpack Solutions.

Är driverpack solutions ett bra program för att installera alla drivrutiner till en helt nybyggd dator och är alla drivrutiner där uppdaterade till senaste verisionen och så?
Min nya dator installerade några grafikdrivrutiner automatiskt. Kommer Driverpack Solutions känna av det och inte installera några grafikdrivrutiner?

Permalänk
Medlem

Nej, ladda ner på respektive tillverkares hemsida.

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 6700K Kylare: MSI Core Frozr L Moderkort: MSI Z170A Gaming M5 Grafikkort: MSI GeForce GTX 1080TI Minne: Corsair Vengeance 32GB (4x8GB) OS disk: Samsung 960 Pro M.2 512GB SSD Chassi: NZXT H440W Silent Ultra Nätdel: EVGA Supernova G2 750w Lagringsdisk: Western Digital Black 2TB Ljud: Sound Blaster Z OS: Windows 10 Pro

Permalänk
Inaktiv

Nu känner jag inte till Driverpack Solutions och det är säkert ej något fuffens..

Men att ladda hem drivrutiner och lösningar på första googleträffen är ett nästan 100% säkert sätt på att fylla sin dator med virus, keyloggers och allt vad skiten heter.

Så använd endast mycket pålitliga alternativa paket. Just drivrutiner till en ny dator så är det enbart moderkort och grafikkort som den stora skaran behöver bry sig om, har man lite bättre ssd så visst ta hem en drivrutin till den med.

*edit*
Driverpack Solutions har öppen källkod det är ett bra tecken på att det är hederligt, men ändå det är ett program som ej behövs installeras: https://github.com/DriverPackSolution/DriverPack-Solution

Permalänk
Medlem

Ett hett tips är att använda IOBit Driver Booster 5 istället, som använder sig av HTTPS och endast WHQL-certifierade drivrutiner. Vad jag kunde se efter en snabb Google-sökning, så stödjer inte DriverPack Solution något av dessa två (enligt mig) kraven. Utan dessa kraven, så kan det bli fel vid installationen av drivrutinen/drivrutinerna och då börjar Windows att krångla och ha sig.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth, Serenum & Enc.