Permalänk
Medlem

Corsair - långsam RMA

Hej

Corsair tog emot mitt HX750 för tre månader sedan. De har fortfarande inte gett mig något besked angående om den var defekt eller inte. Känns som att det börjar ta lite väl lång tid för att testa ett nätaggregat. Har varit i kontakt med företaget två gånger utan att det händer något.

Ticket #591420

/Z

Permalänk
Inaktivt företagskonto

Hejsan,

Jag har mailat vårat support-team och bett de ta en titt på din ticket.

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Permalänk
Medlem

@Corsair Johan: Tack för hjälpen!

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av Ztygge:

@Corsair Johan: Tack för hjälpen!

Hejsan,

Som jag fick höra från supporten så hade du gjort en express RMA och du har fått ersättnings-produkten?

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Permalänk
Medlem

@Corsair Johan: Jag har betalat 1818 kr för express RMA.

Vill få dessa pengar tillbaka då mitt HX750 är under garanti...

/Z

Permalänk
Medlem

Samt 400 för frakten till Nederländerna. Men den kostnaden får kunden stå för, om jag har förstått policyn korrekt?

/Z

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av Ztygge:

@Corsair Johan: Jag har betalat 1818 kr för express RMA.

Vill få dessa pengar tillbaka då mitt HX750 är under garanti...

/Z

Jag har bett de ta en titt igen, kolla in din ticket och har du några fler frågor angående detta så skriv frågorna där, du kommer få mycket snabbare svar av de än av mig då jag inte har tillgång till support-systemet.

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Permalänk
Medlem

@Corsair Johan: Tack för att du har vidarebefordrat mitt ärende. Nu har det gått över fyra månader och jag har fortfarande inte fått något besked. Statusen är fortfarande "processing" på min ticket.

Har haft minst en Corsair produkt i varje datorbygge men det får kanske bli ändring på den fronten framöver.

/Z

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av Ztygge:

@Corsair Johan: Tack för att du har vidarebefordrat mitt ärende. Nu har det gått över fyra månader och jag har fortfarande inte fått något besked. Statusen är fortfarande "processing" på min ticket.

Har haft minst en Corsair produkt i varje datorbygge men det får kanske bli ändring på den fronten framöver.

/Z

Hej Ztygge,

Har varit föräldraledig så får ursäkta för sent svar här, löste det sig med din ticket?

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Permalänk
Medlem

Hej

Det är lugna puckar...

Statusen på min ticket är fortfarande "Processing", så det är inte mycket som har skett på den fronten tyvärr.

Mvh

Ztygge

Permalänk
Permalänk
Medlem

Allt har löst sig och det var jag och min bank som felade med uteblivet referensnummer vid transaktionen (trodde att beloppet var draget av Corsair). Ursäkta allt krångel.

Ingen skugga ska falla på Corsair och dess support som har hanterat ärendet (och mig) utmärkt.

/Z

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av Ztygge:

Allt har löst sig och det var jag och min bank som felade med uteblivet referensnummer vid transaktionen (trodde att beloppet var draget av Corsair). Ursäkta allt krångel.

Ingen skugga ska falla på Corsair och dess support som har hanterat ärendet (och mig) utmärkt.

/Z

Skönt att det löste sig, bara höra av sig igen om det är något annat du undrar över.