Permalänk
Medlem

Koppla till bi-wire

Jag använder externt ljudkort "Soundblaster Live USB" till min laptop och undrar om det skulle gå att koppla från out L/R direkt till ett par stora golvhögtalare (Dali evidence 870)?
Det borde väl gå om det finns såna kablar med olika kontakter i respektive ände?

Permalänk
Medlem

Nej, det krävs någon form av effektförstärkare.

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Medlem

Hm men är inte Soundblaster kortet en "effektförstärkare".
Den driver ju hörlurar via hörlursutgången

Permalänk
Medlem
Skrivet av robie76:

Hm men är inte Soundblaster kortet en "effektförstärkare".
Den driver ju hörlurar via hörlursutgången

Nej, den har en hörlursförstärkare på några mW och inte W
Fast, såklart går det att koppla in, men meningslöst, 0.1W är inte riktigt nog för att skapa något ljudtryck

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Medlem

Enligt specifikationen på Dali's hemsida så rekommenderar de en förstärkare som kan leverera 30-500W vid 4 Ohm. https://www.dali-speakers.com/discontinued/evidence/dali-evid...

Så ja, någon förstärkare behövs klart.

Permalänk
Medlem

Ok. Tack för svaret.
Jag skulle alltså kunna köpa ett slutsteg o ha mellan Soundblaster o högtalarna?
Undra om det finns något litet kompakt slutsteg som jag kan ha osynligt brevid datorbordet?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

CPU: Intel Core i7 6700K Kylare: MSI Core Frozr L Moderkort: MSI Z170A Gaming M5 Grafikkort: MSI GeForce GTX 1080TI Minne: Corsair Vengeance 32GB (4x8GB) OS disk: Samsung 960 Pro M.2 512GB SSD Chassi: NZXT H440W Silent Ultra Nätdel: EVGA Supernova G2 750w Lagringsdisk: Western Digital Black 2TB Ljud: Sound Blaster Z OS: Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

max 2-3000 skulle jag tro.
Satt o sneglade på denna http://www.ljudfokus.se/produkt/yamaha-a-670-silver-stereofor...
Men det kanske finns bättre märken än Yamaha?