Permalänk
Avstängd

Testa Mac & Iphone

Har kollat runt lite och börjar bli nyfiken på Mac & Iphone.

En sak som jag lagt märke till är att det inte finns några brandväggar att köpa till en MAC och förstår indirekt att ett UNIX system i grunden är mycket säkert
Har även sett MAC inte längre är helt fri från virus varav det finns antivirus program att köpa till MAC

Verkar kännas mer tryggt och gediget med MAC & Iphone
Läste nyss en tråd om en person vars sambo blivit av med sin Iphone och anmält den försvunnen via apple-konto vilket tydligen ska göra den obrukbar
Tror inte jag kan göra något sådan med min Samsung Note 3
Det känns som apple tänker på integriteten vid en förlorad mobil

Tycker Mac-book air med 12 timmars batteritid toppen samt Imac med sina skarpa skärmar och smala design.
Sedan har jag sett att man kan lämna in sina gamla apple produkter och få pengar tillgodo vid nytt köp
Verkar ju toppen med bra andrahandsvärde
Jämfört med en PC vilken man inte får så mycket för när den är begagnad

Det känns som apple är = kvalitet

MVH

Permalänk
Medlem

Vad ska diskuteras?

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Avstängd

Kanske lite otydlig men skulle vilja veta hur andra börja komma i kontakt med apple produkter och av vilken anledning dom valde mac framför andra alternativ, visa nämnda jag ovan som jag tycker vara till apples fördel.
T.ex. om någon från början varit Windows användare och sedan kanske fick kontakt med apple-produkter i skolan och sedan köpte sin första mac eller på vilket sätt man börja välja mac framför andra alternativ

Kan föreställa mig att kanske en del börja med Iphone och sedan skaffa sig en mac

Själv så funderar jag på att skaffa mig en Iphone för ny har jag chansen att få en till bra pris
Min dotter tappa sin Iphone 6s i toa och vi får en ny för 3400 i apple butiken
Köpte en begagnad Iphone 6+ till henne för försäkringspengarna
Sedan tänkte jag att köpa en billigare mac-book air med 12 timmars batteritid - kanske begagnad

MVH

Permalänk
Medlem

Once you try Mac, you never go back... Sedan jag skaffade min första Mac Book har jag blivit frälst. Väldigt lätt att använda, och jag har aldrig haft några problem med dessa datorer! De håller också väldigt länge. Så ja, jag kan starkt rekommendera Mac!

Permalänk

Jag är 43 år och ha kört windows sedan jag kan minnas. Testade köpa en beggad Macbook Pro för typ tre år sådan då jag alltid haft iPhone. Nu sitter jag här med en Imac, en nyare Macbook Pro och en Mac Mini och drömmer mig vidare mot att byta ut rubbet mot Mac. Är helt enkelt bara trevligare att ha att göra med på alla plan och strular i princip aldrig. Sedan är det fruktansvärt användarvänligt, det är som att man funderat med logik. Windows är på något sätt ljusår efter och när man använt Mac Os ett tag så undrar man hur f*n Microsoft tänker när de utvecklar sina os. Skillnaden är helt sjuk. Många sm gnäller på mac och iPhone men antingen har man aldrig ägt en eller så har man testat i en halv dag. Hör dig för så märker du rätt fort att det stämmer

Jag går aldrig tillbaka. Fortsätter min övergång med tiden successivt när ekonomin tillåter.

Mitt tips: Köp en begav Macbook Pro (som är något år) som jag gjorde och känn dig för

Permalänk

Har en iPhone 6.. Började titta på en S8 ganska nyligen och efter några dagars halvt läsande och tittande så.. IPhone 8 ser intressant ut 🤔 iPhone kommer jag nog ha tills jag dör eller när Apple går under.

iMac har jag 0 erfarenhet av. Enda anledningen till att det legat i bakhuvudet är för att.. Mja, priset var det då iallafall, nu ska jag titta på iMacs Kan inte tänka mig att jag skulle ogilla iMacs.. Apple är kvalité på hög nivå, lite därför man också sitter fast hos dem.