PermalÀnk
●
Skrivet av frankof:

Inte vattentÀta dock.

Har du testat dom ?

Om dom Àr vattentÀta sÄ Àr det ju perfekt. Brukar ha en handske som jag blöter för att inte göra mig illa nÀr jag landar gÀddor men det blir sÄ attans kallt att vara blöt om hÀnderna.

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av Havreboll647:

Har du testat dom ?

Om dom Àr vattentÀta sÄ Àr det ju perfekt. Brukar ha en handske som jag blöter för att inte göra mig illa nÀr jag landar gÀddor men det blir sÄ attans kallt att vara blöt om hÀnderna.

Japp, köpte dom efter att ha sett dom rekommenderade hÀr.
Möjligen Àr tygen tÀta, men sömmarna Àr det antagligen inte, blöt blev jag Ätminstone nÀr jag drog upp draggen.

Skrivet av andreasa64:

Den Àr vattentÀt, stÄr i informationen om handsken

mÄste ha varit nÄgot annat Àn vatten jag Äkte runt i bÄt pÄ, var bara den vÀtskan jag fick pÄ handskarna.

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

PermalÀnk
Medlem
●
Skrivet av Henrik-W:

Japp, kollat varje avsnitt. Helt klart bÀsta fiskefilmerna just nu, bra producerat, bra deltagare och riktigt spÀnnande! Har tyvÀrr ingen möjlighet att Äka till Stockholm en vardag men det kommer nog bli en upplevelse för dom som kan.

Det Àr lite dumt att dom lagt det pÄ en mÄndag, riktigt dumt. Men jag tror mig tid och Äker ÀndÄ

Skickades frÄn m.sweclockers.com

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av frankof:

Japp, köpte dom efter att ha sett dom rekommenderade hÀr.
Möjligen Àr tygen tÀta, men sömmarna Àr det antagligen inte, blöt blev jag Ätminstone nÀr jag drog upp draggen.

mÄste ha varit nÄgot annat Àn vatten jag Äkte runt i bÄt pÄ, var bara den vÀtskan jag fick pÄ handskarna.

Fiskar mest frÄn land, dÄ Àr det inga problem.. men förstÄr att du blev blöt om du drog upp draggen med dom.
Men det kan ju vart nÄgon konstig vÀtska ocksÄ.............

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASRock B650i Lightning - G.Skill 32GB 6000MHz Trident Z5 - ASUS TUF Gaming RX 7900 GRE OC - Corsair SF750 - Thermalright Peerless Assassin 120 Mini - Cooler Master NR200P

PermalÀnk
Medlem ★
●

Nu nÀr mÄnga har tagit paus frÄn fisket och dragigt upp bÄten kan det kanske passa med lite fiske pÄ tv.
https://tv.nrk.no/serie/hvorfor-biter-fisken
Det Àr en serie som skall leda fram till en tÀvling med en mille i potten, och pÄ vÀgen dit mÄste han lÀra sig en del om fisk och sportfiske.
Det Àr lite humor och lite allvar, och pÄ Norska
Guden i första avsnittet Àr samma som tog en hÄkÀring pÄ 1100kg, pÄ spö!
http://www.fiskejournalen.se/spofangad-haj-pa-11-ton/

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

PermalÀnk
Medlem
●
Skrivet av frankof:

Nu nÀr mÄnga har tagit paus frÄn fisket och dragigt upp bÄten kan det kanske passa med lite fiske pÄ tv.
https://tv.nrk.no/serie/hvorfor-biter-fisken

Nu kommer jag bli sittandes hela natten och kolla pÄ detta

PermalÀnk
Medlem
●

TÀnkte kolla om nÄgon köpt fiske delar frÄn wish... för just nu kan man 50-60% pÄ sin första order hade varit perfekt tillfÀlle att bygga pÄ aig lite spö och beten. https://m.sweclockers.com/forum/trad/1494093-billiga-grafikko...

PermalÀnk
Medlem ★
●

SÀllan bra kvalitet pÄ prylarna frÄn wish tyvÀrr.

Skrivet av Tizzue:

TÀnkte kolla om nÄgon köpt fiske delar frÄn wish... för just nu kan man 50-60% pÄ sin första order hade varit perfekt tillfÀlle att bygga pÄ aig lite spö och beten. https://m.sweclockers.com/forum/trad/1494093-billiga-grafikko...

Visa signatur

Aka Specialized pÄ irc

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av Tizzue:

TÀnkte kolla om nÄgon köpt fiske delar frÄn wish... för just nu kan man 50-60% pÄ sin första order hade varit perfekt tillfÀlle att bygga pÄ aig lite spö och beten. https://m.sweclockers.com/forum/trad/1494093-billiga-grafikko...

Jag har hört att KastKing skall vara helt okej, men har inte testat sjÀlv (Àr sugen pÄ multirulle men har inte varit prio).

https://www.aliexpress.com/store/product/KastKing-Speed-Demon...

Det jag har köpt Àr typ beten (jiggar, lite wobblers osv) som inte höll jÀttebra, men billigt var det sÄ det spelar ingen roll

Visa signatur

Grubblare

PermalÀnk
Medlem ★
●

Ett litet tips DÄ jag bor i gnarp Àr detta mycket intressant.

Visa signatur

Aka Specialized pÄ irc

PermalÀnk
Medlem ★
●

Perch Pro 2018 Àr igÄng och första avsnittet kom ut nu ikvÀll

Visa signatur

Aka Specialized pÄ irc

PermalÀnk
Medlem
●

Äntligen nu behöver man bara fly vs jerk med

PermalÀnk
Medlem
●

Mycket bra tips!
FÄr bli att fortsÀtta kolla pÄ resterande avsnitt.

PermalÀnk
Medlem
●

har jag nÄgon mer som fiskar ifrÄn kajak?

Visa signatur

Black sheep

PermalÀnk
Medlem
●

@gruvan88: Jag gör inte det men funderar pÄ att skaffa det eller flytring... Har svÄrt att bestÀmma mig för vad jag vill köra med. Kajak Àr ju stabilare men betydligt dyrare medans flyring Àr billigare smidigare men kan Àven gÄ sönder pÄ vattnet.

PermalÀnk
Medlem
●
Skrivet av Tizzue:

@gruvan88: Jag gör inte det men funderar pÄ att skaffa det eller flytring... Har svÄrt att bestÀmma mig för vad jag vill köra med. Kajak Àr ju stabilare men betydligt dyrare medans flyring Àr billigare smidigare men kan Àven gÄ sönder pÄ vattnet.

Hade turen at fÄ köpa min feelfree lure 10 för 5000. Ängrade inte en sekund av det. Sen sÄ kan man ha med sig betydligt mer och göra som en heldag med den. kan rekommenderas. har köpt in ekolod och lite annat roligt till den som Äker pÄ i vÄr

Visa signatur

Black sheep

PermalÀnk
Medlem
●
Skrivet av gruvan88:

Hade turen at fÄ köpa min feelfree lure 10 för 5000. Ängrade inte en sekund av det. Sen sÄ kan man ha med sig betydligt mer och göra som en heldag med den. kan rekommenderas. har köpt in ekolod och lite annat roligt till den som Äker pÄ i vÄr

Det lÄter perfekt. Sitter och tittar lite nu pÄ kajaker finns sÄ otroligt mÄnga olika... Men ser ut sÄ roligt fiske

Skickades frÄn m.sweclockers.com

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av gruvan88:

har jag nÄgon mer som fiskar ifrÄn kajak?

Japp, köpte en Jula-kajak pÄ hösten 2016. Har byggt pÄ lite tillbehör sÄ nu Àr den riktigt bra. En himla skillnad mot att bara kunna fiska frÄn land!

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | SkÀrm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av cr1ll3:

Perch Pro 2018 Àr igÄng och första avsnittet kom ut nu ikvÀll

https://www.youtube.com/watch?v=lp6y2pxpxuA&feature=share

Helt klart grym serie! Vad tycker ni om Ärets upplÀgg att de fÄr vara var de vill i Europa dÄ? Tycker det var mer spÀnnande dÄ alla var i Sverige dÄ det finns betydligt större abborrar nere pÄ kontinenten..

PermalÀnk
Medlem
●
Skrivet av Tizzue:

Det lÄter perfekt. Sitter och tittar lite nu pÄ kajaker finns sÄ otroligt mÄnga olika... Men ser ut sÄ roligt fiske

Skickades frÄn m.sweclockers.com

Det Àr ett mörker med kajaker. Men oj sÄ roligt. se efter vad de har för tillbehör. Hur de har löst med ekolod och om de gÄr att skaffa fotpaddel och roder. ett tips bara

Visa signatur

Black sheep

PermalÀnk
Medlem
●
Skrivet av Henrik-W:

Japp, köpte en Jula-kajak pÄ hösten 2016. Har byggt pÄ lite tillbehör sÄ nu Àr den riktigt bra. En himla skillnad mot att bara kunna fiska frÄn land!

Jula kajakerna Àr grymt prisvÀrda. sneglade faktiskt pÄ en sÄn men dÄ jag fick min för 5000 sÄ var de tinte sÄ mycket att fundera pÄ. hÄller pÄ att samla pÄ mig lite grejer som ska pÄ bÄten nÀr det börjar nÀrma sig sjösÀttning. Oja verkligen. tycker framförallt att smidigheten vÀger upp det hela.

Visa signatur

Black sheep

PermalÀnk
Medlem
●
Skrivet av gruvan88:

Det Àr ett mörker med kajaker. Men oj sÄ roligt. se efter vad de har för tillbehör. Hur de har löst med ekolod och om de gÄr att skaffa fotpaddel och roder. ett tips bara

Bra tips önskade jag hade haft tillgÄng till dator gör allt lÀttare Àn att kolla runt med mobil

Skickades frÄn m.sweclockers.com

PermalÀnk
Medlem
●
Skrivet av VituraZ:

Helt klart grym serie! Vad tycker ni om Ärets upplÀgg att de fÄr vara var de vill i Europa dÄ? Tycker det var mer spÀnnande dÄ alla var i Sverige dÄ det finns betydligt större abborrar nere pÄ kontinenten..

Jag gillar det. Vet inte men Àr nog för att jag alltid viljat Äka runt och fiska i alla lÀnder. Sen sÄ mÄste alla anpassa sig taktiskt

Skickades frÄn m.sweclockers.com

PermalÀnk
Medlem
●

Jag kollade precis det andra avsnittet, mÀktig borre....

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av MrIzoard:

Jag kollade precis det andra avsnittet, mÀktig borre....

Ja, lite skillnad mot svenska haha

PermalÀnk
Medlem
●

Och nu börjar Àven fly vs jerk snart... https://youtu.be/SDknQvhP1nI

Skickades frÄn m.sweclockers.com

PermalÀnk
Medlem ★
●

Gillar inte upplÀgget pÄ Perch Pro 2018, tycker att man ska hÄlla sig till samma land i alla fall.

Har för övrigt blivit kÀr i detta spö som det snackats mycket om:
https://www.sportfiskeprylar.se/sv/artiklar/renzstein-perch.h...

"Behöver" ju en 7-fotare till samlingen ocksÄ

Visa signatur

Grubblare

PermalÀnk
Medlem ★
●

Den hÀr trÄden blir mycket bÀttre om man tar bort 'k' ur all text. Har skrattat konstant i en kvart medans jag lÀst alla era inlÀgg. Tack

Visa signatur

Louqe Ghost S1 MK3 | Asus ROG Strix B660-I Gaming WiFi | Intel Core i7 12700K | nVidia RTX 2070 Super FE | Corsair 64GB (2x32GB) DDR5 5600MHz CL40 Vengeance | Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Corsair SF750 750W 80+ Platinum | Noctua NH-L12 Ghost S1 edition | Kablar frÄn pslate customs | 2 stk Dell Ultrasharp 3014 | Logitech MX Keys | Logitech MX Anywhere

PermalÀnk
Medlem ★
●

Finns det nÄgra "must haves" nÀr man skall ut pÄ ismete? Vad sÀger ni som har varit ute pÄ isen (har aldrig testat sjÀlv)?

Merinoullsockor? Prickigkorvmacka? PS4?

Visa signatur

Grubblare

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av drwlz:

Finns det nÄgra "must haves" nÀr man skall ut pÄ ismete? Vad sÀger ni som har varit ute pÄ isen (har aldrig testat sjÀlv)?

Merinoullsockor? Prickigkorvmacka? PS4?

Motorborr(aka skruvdragare). Lagomt kul att borra 150-200mm hÄl för hand :). Ekolod Àr kul ocksÄ om man fiskar större saker.

Skickades frÄn m.sweclockers.com

Visa signatur

| CPU: Intel i7 7700k | RAM: Crucial DDR4 OC @2400mhz 16GB (2x8GB) | GPU: EVGA GeForce RTX 2080 XC GAMING| Mobo: MSI H110I Pro | SSD: Crucial BX200 240GB 2.5" SSD | SSD2: Samsung 850 EVO 500GB 2.5" SSD | NĂ€tagg: be quiet! SFX L Power 600W | Kylare: NZXT Kraken X62 | Chassi: Fractal Design Nano S | OS: Windows 10 Pro