Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av anon257891:

Det är härligt med de saktmodiga tangentbordsnördarna: på andra delar av forumet blir det stor gråt och tandagnisslan (och gärna hot om konsumentombudsmannen, "värsta servicen någonsin" etc.) om paketet som man beställde kl. 23.59 inte ligger hemma i lådan senast vid lunch dagen efter.
Detta är en av sakerna jag gillar med tangentbordsnördar

..... Och här sitter jag, 7 år senare och spammar fortfarande F5 på <insert fraktbolag>'s paketspårning.. Vill ha mitt Ergodox NU NU NU NU.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hag:

Jag använder i och för sig inte heller jättemånga av knapparna på nedersta raden, jag skulle nog kunna lägga in funktionaliteten i 8 av de 12 knapparna och då hör fem av dem till tummarna.
Men till ett main-tangentbord skulle nog vilja ha navigeringsklustret, enter, delete, musik/ljudstyrning och eventuellt f-knapparna utan fn, och då går det åt lite fler knappar tyvärr. Till ett tangentbord att ta med till skolan och liknande fungerar det utmärkt med ett lets split eller liknande, då skulle nog iris-brädan fungera ypperligt.

Kör på vanliga gat tycker jag, borde ju vara samma hus till dem! Gjorde så med ergodoxet, satte in röda brytare för att kunna testa i väntan på att mina silenced skulle komma.

Själv fullkomligt älskar jag att inte behöva sträcka mig efter olika tangenter utan kan hitta allt jag behöver genom att trycka ner raise/lower eller båda två. Det enda "problemet" jag ser är att jag vill ha alla funktioner jag använder oftast på bara vänsterdelen så man slipper släppa musen i onödan! Men det är såklart inget stort problem och jag är jävligt nöjd över hur enkelt det funkar med Let's Split. Den enda nackdelen är att alla mina andra brädor nu står och skräpar.. Använder bara AMJ96 när jag spelar spel, då jag fortfarande är alldeles för inrutad med den layouten när det kommer till Starcraft 2. Lite samma sak har det blivit när jag bara använder XDA-caps nu för tiden, alla mina andra 6-8 sets bara ligger och skräpar eller sitter på brädor jag inte använder, haha. Kanske dags att börja sälja av lite..

Visa signatur

Moderkort: ASUS B550-F Gaming CPU: Ryzen 7 5800X CPU-kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance LP 2x16GB 3200 GPU: Asus Strix 1080 SSD: Samsung 970 Evo Plus 500gb NVME, Samsung 870 Evo 1TB HDD: WD Green 2TB+4TB PSU: EVGA Supernova G3 750W Chassi: Fractal Design Define C Tangentbord: KBD75/Iris Gateron Silent Brown AMJ96 Gateron Silent Brown Mus: Logitech MX Master 3 Ljud: Presonus Eris E5 + Presonus Eris Sub8. iFi Zen Dac + Beyerdynamic DT770

Permalänk
Inaktiv

Missförstå mig rätt

Jag gillar inte heller att leveranser tar lång tid: jag gillar att tangentbordsnördar kan acceptera att saker tar tid, utan att bete sig som bortskämda treåringar.

Skrivet av huttala:

..... Och här sitter jag, 7 år senare och spammar fortfarande F5 på <insert fraktbolag>'s paketspårning.. Vill ha mitt Ergodox NU NU NU NU.

Jag gillar appen 17track (android, vet inte om den finns till frukt) för paketspårning, där har du alla leverantörer/paket på samma ställe, i.e. jag behöver bara frenetiskt uppdatera("refresha") på ett ställe

Dock behöver den kompletteras med postnords app när paketen kommer innanför rikets gränser (om de hanteras av postnord), eftersom postnord oftast ljuger (och/eller byter trackingnr.) när de återrapporterar till övriga speditörer på marknaden. Plus att den behövs för att få den digitala avin.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hag:

Vet du vad du har för storlek på händerna? Tror att jag har ungefär storlek 9 på handskar.

Storlek 9 är ju gigantiskt! Jag har 7.5

Permalänk
Inaktiv

@Khers: @hag
Låter som om det kanske skulle vara något för mig då, trots allt: 10,5 -11

Permalänk
Medlem
Skrivet av SYRE:

Själv fullkomligt älskar jag att inte behöva sträcka mig efter olika tangenter utan kan hitta allt jag behöver genom att trycka ner raise/lower eller båda två. Det enda "problemet" jag ser är att jag vill ha alla funktioner jag använder oftast på bara vänsterdelen så man slipper släppa musen i onödan! Men det är såklart inget stort problem och jag är jävligt nöjd över hur enkelt det funkar med Let's Split. Den enda nackdelen är att alla mina andra brädor nu står och skräpar.. Använder bara AMJ96 när jag spelar spel, då jag fortfarande är alldeles för inrutad med den layouten när det kommer till Starcraft 2. Lite samma sak har det blivit när jag bara använder XDA-caps nu för tiden, alla mina andra 6-8 sets bara ligger och skräpar eller sitter på brädor jag inte använder, haha. Kanske dags att börja sälja av lite..

Det håller jag med om, skulle inte vilja leva utan att nå allt utan att behöva flytta fingrarna. Men skulle vilja ha dem tillgängliga utan fn också, för de gånger man behöver trycka på t ex enter och man inte har händerna i rätt position.

Att vilja ha allt på samma sida tycker jag inte är ett så stort problem, det räcker med navigeringsklustret på vänsterhanden tycker jag. Jag kan å andra sidan inte bestämma mig för om jag vill ha till exempel numpaden tillgänglig genom fn på höger eller vänster tumme. Skulle vilja ha så att man kan skriva siffror med bara en hand, men det är mycket skönare att ha fn till numpadlagret på motsatt sida. Stora problem!

Haha, det känner jag också igen! xD Använder fortfarande mitt trätangentbord för dota. Det är inte helt optimalt dock, så ergodoxet kanske får bli en gamepad eller något istället. Men annars är det helt bortkonkurrerat av lets split. Har inte hunnit samla på mig så mycket att det är ett jättestort problem dock, och ligger så mycket jobb bakom mina tangentbord att jag inte vet om jag skulle vilja sälja dem, mer än möjligtvis ergodox om jag hittar en vettig ersättare.

Skrivet av Khers:

Storlek 9 är ju gigantiskt! Jag har 7.5

Oj, ja då förstår jag att att du inte gillade det om jag tyckter att det känns för stort.

Skrivet av anon257891:

@Khers: @hag
Låter som om det kanske skulle vara något för mig då, trots allt: 10,5 -11

Kör ba kör!

Visa signatur

Har en förkärlek för alternativa standarder och trä; Trädator, Trätangentbord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hag:

Det håller jag med om, skulle inte vilja leva utan att nå allt utan att behöva flytta fingrarna. Men skulle vilja ha dem tillgängliga utan fn också, för de gånger man behöver trycka på t ex enter och man inte har händerna i rätt position.

Att vilja ha allt på samma sida tycker jag inte är ett så stort problem, det räcker med navigeringsklustret på vänsterhanden tycker jag. Jag kan å andra sidan inte bestämma mig för om jag vill ha till exempel numpaden tillgänglig genom fn på höger eller vänster tumme. Skulle vilja ha så att man kan skriva siffror med bara en hand, men det är mycket skönare att ha fn till numpadlagret på motsatt sida. Stora problem!

Haha, det känner jag också igen! xD Använder fortfarande mitt trätangentbord för dota. Det är inte helt optimalt dock, så ergodoxet kanske får bli en gamepad eller något istället. Men annars är det helt bortkonkurrerat av lets split. Har inte hunnit samla på mig så mycket att det är ett jättestort problem dock, och ligger så mycket jobb bakom mina tangentbord att jag inte vet om jag skulle vilja sälja dem, mer än möjligtvis ergodox om jag hittar en vettig ersättare.

Jag har en tangent för att låsa mitt numpad-lager så att jag inte behöver hålla in någon annan tangent om jag behöver cruncha nummer ibland, funkar bra

Visa signatur

Moderkort: ASUS B550-F Gaming CPU: Ryzen 7 5800X CPU-kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance LP 2x16GB 3200 GPU: Asus Strix 1080 SSD: Samsung 970 Evo Plus 500gb NVME, Samsung 870 Evo 1TB HDD: WD Green 2TB+4TB PSU: EVGA Supernova G3 750W Chassi: Fractal Design Define C Tangentbord: KBD75/Iris Gateron Silent Brown AMJ96 Gateron Silent Brown Mus: Logitech MX Master 3 Ljud: Presonus Eris E5 + Presonus Eris Sub8. iFi Zen Dac + Beyerdynamic DT770

Permalänk
Medlem
Skrivet av hag:

Det håller jag med om, skulle inte vilja leva utan att nå allt utan att behöva flytta fingrarna. Men skulle vilja ha dem tillgängliga utan fn också, för de gånger man behöver trycka på t ex enter och man inte har händerna i rätt position.

Att vilja ha allt på samma sida tycker jag inte är ett så stort problem, det räcker med navigeringsklustret på vänsterhanden tycker jag. Jag kan å andra sidan inte bestämma mig för om jag vill ha till exempel numpaden tillgänglig genom fn på höger eller vänster tumme. Skulle vilja ha så att man kan skriva siffror med bara en hand, men det är mycket skönare att ha fn till numpadlagret på motsatt sida. Stora problem!

Haha, det känner jag också igen! xD Använder fortfarande mitt trätangentbord för dota. Det är inte helt optimalt dock, så ergodoxet kanske får bli en gamepad eller något istället. Men annars är det helt bortkonkurrerat av lets split. Har inte hunnit samla på mig så mycket att det är ett jättestort problem dock, och ligger så mycket jobb bakom mina tangentbord att jag inte vet om jag skulle vilja sälja dem, mer än möjligtvis ergodox om jag hittar en vettig ersättare.

Oj, ja då förstår jag att att du inte gillade det om jag tyckter att det känns för stort.

Kör ba kör!

Jag har storlek 12 på handskar ('pianohänder') och jag tycker att layouten ser för stor ut för tummen ska nå bekvämt, när jag måtter lite efter bästa förmåga. För det kan väl inte vara tänkt att man ska behöva lyfta handen? Det känns ju lite som att det motverkar hela idén med ett ergonomiskt tangentbord.

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Tangentbordskonnässör

@Hund @SYRE @hag ni gör mig orolig över mitt ergodoxköp nu..
Ingen av er som kan testa om det blir bättre när man höjer upp handleden med ett handledstöd eller liknande?
Kan tänka mig att vinkeln på tummen blir bättre då och att det kanske är skönare att veva runt med den då ?

Till alla andra i tråden. Jag tog DHL frakt från Kina denna gång i hopp om att det ska gå snabbare. Men min försändelse har stått såhär i en vecka nu:

Citat:

Information om försändelsen mottagen: BIRMINGHAM - UK

Är detta normalt eller bör jag oroa mig?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av huttala:

...
Till alla andra i tråden. Jag tog DHL frakt från Kina denna gång i hopp om att det ska gå snabbare. Men min försändelse har stått såhär i en vecka nu:
Är detta normalt eller bör jag oroa mig?

Inte omöjligt att den har bytt trackingnummer när den kom in i EU (har hänt mig ett par ggr just i Birmingham), har för mig att det brukar ta 7-10 dagar efter "Birmingham" för att landa i Sverige.

Kort sagt: Verkar normalt, Jag hade inte oroat mig ännu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

@Hund @SYRE @hag ni gör mig orolig över mitt ergodoxköp nu..
Ingen av er som kan testa om det blir bättre när man höjer upp handleden med ett handledstöd eller liknande?
Kan tänka mig att vinkeln på tummen blir bättre då och att det kanske är skönare att veva runt med den då ?

Till alla andra i tråden. Jag tog DHL frakt från Kina denna gång i hopp om att det ska gå snabbare. Men min försändelse har stått såhär i en vecka nu:
Är detta normalt eller bör jag oroa mig?

Det beror väl på hur man ser det, men vem säger att det inte är jag som är felskapt bara? Och jag har ju inte ens testat ett, det är ju bara vad jag tror.

Ibland blir det inte som man tänkt sig. Jag köpte ju ett Let's split, 40% ortho förut och det blev lite pengar i sjön eftersom det inte alls var något för mig, dock har ju den brädan lite speciell betydelse eftersom det var mitt första tangentbord som jag byggde själv.

Men det hade ju dock lika gärna kunnat blivit bra! Ibland lär man chansa. Men din bräda kan väl inte vara svår att sälja om du vill det? Jag tror säkert det finns någon som vill ha en sådan och som inte kan eller orkar bygga det själv.

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Hund:

Men det hade ju dock lika gärna kunnat blivit bra! Ibland lär man chansa. Men din bräda kan väl inte vara svår att sälja om du vill det? Jag tror säkert det finns någon som vill ha en sådan och som inte kan eller orkar bygga det själv.

Nu är det ju inte det som är problemet, det är att jag ser ergodox som endgame för att får ordning på min musarm på höger arm. Funkar inte ergodox vet jag inte var jag ska göra då jag inte hittar några andra vettiga orthosplittade brädor med tillräckligt stor matris.

Men nu ska vi inte måla fan på väggen, jag kommer säkert älska ergodox och koda som en apa med det!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SYRE:

Jag har en tangent för att låsa mitt numpad-lager så att jag inte behöver hålla in någon annan tangent om jag behöver cruncha nummer ibland, funkar bra

Det låter väldigt bekvämt, ska nog implementera något liknande jag med.

Skrivet av Hund:

Jag har storlek 12 på handskar ('pianohänder') och jag tycker att layouten ser för stor ut för tummen ska nå bekvämt, när jag måtter lite efter bästa förmåga. För det kan väl inte vara tänkt att man ska behöva lyfta handen? Det känns ju lite som att det motverkar hela idén med ett ergonomiskt tangentbord.

Håller helt med, hela layouten känns ogenomtänkt nu när jag testat den.

Skrivet av huttala:

@Hund @SYRE @hag ni gör mig orolig över mitt ergodoxköp nu..
Ingen av er som kan testa om det blir bättre när man höjer upp handleden med ett handledstöd eller liknande?
Kan tänka mig att vinkeln på tummen blir bättre då och att det kanske är skönare att veva runt med den då ?

Jag har, visst blir det bättre men det blir det ju för alla tangentbord skulle jag säga, och det är inte tillräckligt stor vinning för att det ska bli bekvämt att använda för min del.
Hoppas att det passar dig bättre än det gjort för oss!

Visa signatur

Har en förkärlek för alternativa standarder och trä; Trädator, Trätangentbord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Nu är det ju inte det som är problemet, det är att jag ser ergodox som endgame för att får ordning på min musarm på höger arm. Funkar inte ergodox vet jag inte var jag ska göra då jag inte hittar några andra vettiga orthosplittade brädor med tillräckligt stor matris.

Men nu ska vi inte måla fan på väggen, jag kommer säkert älska ergodox och koda som en apa med det!

Har du övervägt att använda fler lager istället för att ha en stor matris? Det borde begränsa handledsrörelserna något, om ergodox nu visar sig vara för stort. Tänker exempelvis på Dactyl.

*stulen bild*

Permalänk
Medlem

Vilka keycaps tror ni ser bäst ut på ett GH60 satan med underglow? Har spanat in dessa: https://www.aliexpress.com/item/-/32835703587.html då jag spontant tyckte att de såg bra ut men kan ju bli väldigt annorlunda när de kommer på tangentbordet. Även funderat på dessa: https://www.aliexpress.com/item-img/backlit-keycaps-gh60-poke... men det kanske blir lite för mycket? Vad tror ni?

Tangentbordet jag tänkt köpa ser ut så här:

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Vilka keycaps tror ni ser bäst ut på ett GH60 satan med underglow? Har spanat in dessa: https://www.aliexpress.com/item/-/32835703587.html då jag spontant tyckte att de såg bra ut men kan ju bli väldigt annorlunda när de kommer på tangentbordet. Även funderat på dessa: https://www.aliexpress.com/item-img/backlit-keycaps-gh60-poke... men det kanske blir lite för mycket? Vad tror ni?

Tangentbordet jag tänkt köpa ser ut så här:
https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1DMmqRpXXXXaSaXXXq6xXFXXXG/Customized-YMDK-60-Kit-61-Programmable-Underglow-RGB-Led-PCB-For-GH60-DIY-Mechanical-Keyboard-Bface.jpg

Vitt!

https://www.inet.se/produkt/6100210/ducky-keycaps-white-doubl...

Visa signatur

|| divine creator ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

@Hund @SYRE @hag ni gör mig orolig över mitt ergodoxköp nu..
Ingen av er som kan testa om det blir bättre när man höjer upp handleden med ett handledstöd eller liknande?
Kan tänka mig att vinkeln på tummen blir bättre då och att det kanske är skönare att veva runt med den då ?

Jag har ju som sagt inte fått mitt Ergodox att funka då controllern inte funkade, så det är bara gissningar från min sida! Men om det inte skulle funka med Ergodox kanske Viterbi kan vara något för dig? Finns här på Keebio 🙂

Visa signatur

Moderkort: ASUS B550-F Gaming CPU: Ryzen 7 5800X CPU-kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance LP 2x16GB 3200 GPU: Asus Strix 1080 SSD: Samsung 970 Evo Plus 500gb NVME, Samsung 870 Evo 1TB HDD: WD Green 2TB+4TB PSU: EVGA Supernova G3 750W Chassi: Fractal Design Define C Tangentbord: KBD75/Iris Gateron Silent Brown AMJ96 Gateron Silent Brown Mus: Logitech MX Master 3 Ljud: Presonus Eris E5 + Presonus Eris Sub8. iFi Zen Dac + Beyerdynamic DT770

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av SYRE:

Jag har ju som sagt inte fått mitt Ergodox att funka då controllern inte funkade, så det är bara gissningar från min sida! Men om det inte skulle funka med Ergodox kanske Viterbi kan vara något för dig? Finns här på Keebio 🙂

Aaa, har kollat lite på det där och det verkar intressant.
Blir säkert ett sånt också, har snöat in mig på xd75 också för den delen, det verkar nice att ha som resebräda.

Permalänk
Medlem

@huttala: Ja, tycker xd75 är riktig snygg! Men jag har fastnade väldigt för delade brädor, så det lär jag nog fortsätta med 🙂

Visa signatur

Moderkort: ASUS B550-F Gaming CPU: Ryzen 7 5800X CPU-kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance LP 2x16GB 3200 GPU: Asus Strix 1080 SSD: Samsung 970 Evo Plus 500gb NVME, Samsung 870 Evo 1TB HDD: WD Green 2TB+4TB PSU: EVGA Supernova G3 750W Chassi: Fractal Design Define C Tangentbord: KBD75/Iris Gateron Silent Brown AMJ96 Gateron Silent Brown Mus: Logitech MX Master 3 Ljud: Presonus Eris E5 + Presonus Eris Sub8. iFi Zen Dac + Beyerdynamic DT770

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av willeykk:

Har du övervägt att använda fler lager istället för att ha en stor matris? Det borde begränsa handledsrörelserna något, om ergodox nu visar sig vara för stort. Tänker exempelvis på Dactyl.
*stulen bild*
https://raw.githubusercontent.com/adereth/dactyl-cave/master/resources/glamourshot.png

Jo, tanken har slagit mig. Men tänkte använda det främst till att koda och då vill jag har dedikerade {}[] knappar, dessa tänkte jag ha i mitten vid Y och T på ergodoxbrädan. Liknande layouter blir ju svårt när den raden fattas. Men blir det katastrof med ergodox kan man säkert hitt på nått.

Skrivet av SYRE:

@huttala: Ja, tycker xd75 är riktig snygg! Men jag har fastnade väldigt för delade brädor, så det lär jag nog fortsätta med 🙂

Och jag klarar inte av splittade brädor men har gett mig f*n på att lära mig använda det då musarmen skriker högt när jag har för långa kodarsessioner nuförtiden. XD75 är ju tänkt som komplement bara för att det är så snyggt och att ha som "släng i ryggan och dra iväg" bräda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Och jag klarar inte av splittade brädor men har gett mig f*n på att lära mig använda det då musarmen skriker högt när jag har för långa kodarsessioner nuförtiden. XD75 är ju tänkt som komplement bara för att det är så snyggt och att ha som "släng i ryggan och dra iväg" bräda.

Ta det långsamt bara, sära mer och mer för varje dag så känns det hur naturligt som helst sen! Det enda problemet med olkb nu är att man får svårt att skriva på ett vanligt tangentbord när man väl stöter på ett 😂

Visa signatur

Moderkort: ASUS B550-F Gaming CPU: Ryzen 7 5800X CPU-kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance LP 2x16GB 3200 GPU: Asus Strix 1080 SSD: Samsung 970 Evo Plus 500gb NVME, Samsung 870 Evo 1TB HDD: WD Green 2TB+4TB PSU: EVGA Supernova G3 750W Chassi: Fractal Design Define C Tangentbord: KBD75/Iris Gateron Silent Brown AMJ96 Gateron Silent Brown Mus: Logitech MX Master 3 Ljud: Presonus Eris E5 + Presonus Eris Sub8. iFi Zen Dac + Beyerdynamic DT770

Permalänk
Medlem

Vad har ni för tips på tangentbord i prisklassen upp till 1000 kr. Ska användas till framförallt
vanligt användande, som surf, lite wordskrivande, excel men även några timmar spelande varje vecka.
Vill gärna ha möjlighet till RGB. Tar tacksamt emot alla tips!

Permalänk
Medlem

Någon som vet om det går att få tag på PBT i Cherry-profil med svensk/nordisk layout, dye-sub och Cherry-legends?

Mina blanka börjar kännas lite tråkiga. Men det tycks vara omöjligt att hitta något? Eller ska man kanske försöka arrangera ett gruppköp med någon?

Skrivet av Xandyr:

Vad har ni för tips på tangentbord i prisklassen upp till 1000 kr. Ska användas till framförallt
vanligt användande, som surf, lite wordskrivande, excel men även några timmar spelande varje vecka.
Vill gärna ha möjlighet till RGB. Tar tacksamt emot alla tips!

https://m.sweclockers.com/forum/trad/1465099-vilket-tangentbo...

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Äksol:

Tackar ja, keycaps kommer från PMK men jag köpte dem från mechmarket.

Jag lockades av de dedikerade piltangenterna och det delade mellanslaget som banana split erbjuder. Såvitt jag vet är det bara DZ60 som erbjuder samma layout (som finns att köpa). Den fanns dock inte tillgänglig när jag köpte banana split. Annars vill jag tro att det som erbjuds av t.ex. thevankeyboards är av högre kvalité gentemot kinesiska kopior, men det är bara spekulation. För övrigt tycker jag att en minivan är alldeles för dyr för vad det är. Har ett handwirat projekt i pipelinen också

XD64/XD60 stödjer också en massa layouter (i.e. dedikerade fysiska piltangenter)

Permalänk
Medlem

Hur skickar massdrop keycaps? Via DHL/UPS/USPS => Posten? Eller får man dem i lådan?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av aaaaaaaaaa:

Hur skickar massdrop keycaps? Via DHL/UPS/USPS => Posten? Eller får man dem i lådan?

Brukar komma med postnord till slut (oavsett speditör i starten)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Khers:

De är ju svinbilliga, jämfört med andra screw-ins (typ Zeals, som, som vanligt när det kommer till hans saker, är ruskigt överprissatta). Var har du fått tag på Cherrys screw-ins? De enda jag sett är i mitt Nixdorf, samt en äldre, sämre version, i mitt Commodore.

https://www.novelkeys.xyz/product/cherry-screw-in-stabilizers...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Medlem

Novelkeys verkar inte riktigt veta vad det är de säljer. Det där är precis samma sak som det mechboards säljer, men de sistnämnda har vett att marknadsföra dem korrekt. Cherry har sålt verktygen för att tillverka sådana stabilisatorer till GMK. De där stabilisatorerna är alltså ungefär lika autentiska Cherryprodukter som GMK Cabron, dvs inte alls, men tillverkade med Cherrys gamla verktyg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Khers:

Novelkeys verkar inte riktigt veta vad det är de säljer. Det där är precis samma sak som det mechboards säljer, men de sistnämnda har vett att marknadsföra dem korrekt. Cherry har sålt verktygen för att tillverka sådana stabilisatorer till GMK. De där stabilisatorerna är alltså ungefär lika autentiska Cherryprodukter som GMK Cabron, dvs inte alls, men tillverkade med Cherrys gamla verktyg.

Där ser man. Tråkigt! Jag som trodde att jag hade hittat något.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Khers:

Novelkeys verkar inte riktigt veta vad det är de säljer. Det där är precis samma sak som det mechboards säljer, men de sistnämnda har vett att marknadsföra dem korrekt. Cherry har sålt verktygen för att tillverka sådana stabilisatorer till GMK. De där stabilisatorerna är alltså ungefär lika autentiska Cherryprodukter som GMK Cabron, dvs inte alls, men tillverkade med Cherrys gamla verktyg.

Visa signatur

|| divine creator ||