Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

@Punnisher
Ignorera helt enkelt indikatorn. Den bör ändå bara användas som krycka.
Gällande skjuta utanför cirkeln så beror det mesta delen på användaren/uppkopplingen.
Gällande uppgjorda matcher så har vi haft åtskilliga sidor diskussioner om detta, och kommit ungefär lika långt som officiella forat.

Var sen försiktig med att nyttja exploits. Risken att man får betala för det, t.ex. att man förlorar sin gamla crew när de väl fixar't är överhängande.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Jag saknar ord för detta.

WG vill verkligen inte att man ska kunna spela? Inte nog med att "chattservern" ligger nere, så att man kan bjuda in vänner till pluton, etc

IDIOTER !!!!!!!!!!

Har bytt mobil och därmed tappat min två-stegs verifiering. För att återställa den måste jag LOGGA IN först. IDIOTER !!!!

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

@scienta
Jag ser problemet, jag skickar iväg till support i ditt ärende.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk

@Alakai:
Jag personligen brukar ignorera indikatorn, jag tänker mest på vissa jag känner som påpekar: "Ja, men flytta runt siktet så att det blir grönt, då gör du skada..." eller de som gnäller om att det används "guld" skott.
Grönt sikte, laddat apcr, och ändå gör man ingen skada, då det överlag handlar mer om ett tärningsslag i många situationer.
En sak jag funderar över, då exempelvis bandvagnsspåren inte är fysiska utan ligger som ett lager ovanpå marken, det är inte så att på vissa ställen på en bana kanske det avståndet är flera decimeter och om man då försöker skjuta på en fiende och skottlinjen hamnar väldigt nära marken men i spelet är det inte luft där utan den nivån "fusk" grafiken ska kan ligga på, och då sugs skottet ner i marken.

Förlorar min gamla crew, ja det går jag med på utan problem.
Jag gillar min T95 och behöll besättning då de i nuläget har spelat 1000 matcher och är på 294% och då omtränade från tidigare vagnar, så när jag väl låste upp T110E3 så betalade jag guld för att få en 100% crew, jag har kört 54 matcher med den och repairs är på 91% på alla gubbar, med min bugg byter jag lätt ut alla mot female's. Fördelen här är att jag får 2 fulla perk och tredje perk'en är som att börja på första perken om det varit vanliga crew. Så 54 matcher till är det 291% eller liknande.
Har fyllt några vagnar nu, då jag tidigare väntade på en halva priset helg på att få träna om besättningen på nya vagnar och som en på jobbet säger så hur kan jag bli återbetalningsskyldig(han hade utnyttjat detta till fullo och bytt ut alla men jag tycker att det är lite fuskigt mot andra spelare), vad kostar en sådan här besättningsperson, jag försöker rekrytera en person, spelet säger error, och sen kan jag ändå välja en. Det är ju WG som klantat till sig när de ska bygga om saker som funkar bra, vad är det för fel på ett boksystem(som "worked well, was informative and clear") egentligen, nä mera flum åt folket, hemsidan ser ju bara ut som en reklamskylt sen de gjorde om den och de verkar desperata över att dra in pengar. Har de ens frågat de som inte spelar vad de vill ha i ett sådant här spel?

Det är ju inte ens en vecka sedan senaste patchen kom ut och den nyheten visas inte ens på framsidan, det handlar ju inte om spelet längre. Ja, jag hittar till den och även 44 sidor forum men borde inte en uppdatering till ett spel vara veckans nyhet eller liknande, eller månadens nyhet, då hela personal missions systemet dessutom är utbytt.

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Medlem

Indikatorn är ett skämt och borde tas bort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alakai:

@scienta
Jag ser problemet, jag skickar iväg till support i ditt ärende.

Har du sådan auktoritet i spelet nu för tiden?

Jag hittade ett annat ställe man kunde skicka in en ticket på, men det dumma är ju att man hänvisas till att logga in just när man klickar på "jag har tappat bort min två-stegs verifiering".

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk

Hej,
Är det någon mer än jag som inte kan se kompisarna i Kontakter?

Permalänk

@skagget78:
När spelet funkar så är det ju inga större problem, men när det är helt trasigt som nu så behagar Wargaming inte sig med att vara tydliga eller informera spelarna utan försöker sopa problemet under mattan(förhoppningsvis jobbar de på en lösning).
http://forum.worldoftanks.eu/index.php?/topic/647457-update-9...
Det har varit problem sedan senaste patchen släpptes i tisdags, och forumet är inne på 45 sidor där man dömer ut WG som helt inkompetenta(iofs inte ovanligt i forumet men det är fler än vanligt nu).

edit. Det som är trasigt är alltså kontakterna och chatten. Spelet i övrigt fungerar för mig, med den bästa bugg man någonsin kan få.

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk

Verkar som de fått hyfsat rätt på Kontakter nu. Ibland fungerar det. Ibland inte.

Vad använder ni för Färdigheter på tunga stridsvagnar? Håller på att träna upp besättningen.

Visa signatur

R5 | i5 12600K | RTX 3060 | Z690 | 16 GB RAM | 1 TB M.2 SSD | 3xNH-A14 | NH-D15S | 750 W PSU

Permalänk
Medlem

Kolla denna videon för skills och perks:
https://www.youtube.com/watch?v=TDUwlcNBd78

Jag personligen kör repair på 1:a skill och 6th sense på commander, sedan 2:a skills kör jag skills eller perks som motverkar svagheterna t.ex. snapshot, safe stowage, clutch braking, offroad driving, maintenance etc. Du kan läsa om de specifika skillsen och välja utefter tankens svagheter eller styrkor. 3:e skills brukar jag köra BIA (förbättrar alla skillsen med någon procent). Och 4:e tar jag det som finns kvar t.ex cammo eller fire fighting.

Man kan debatera om 2:a skills/perks ska vara BIA eller crew specifika, personligen anser jag inte att det gör så extremt stor skillnad med crew skills förutom repair och 6th sense på en HT. Jag har alltid som mål att träna 3:e skills på varje tanks då har man uppnåt de flesta relevanta skills/perks.

På vissa HT kör jag offroad driving skill istället för clutch braking (bättre acceleration frammåt vs bättre traverse).

Permalänk
Skrivet av VideoyGTX:

Kolla denna videon för skills och perks:
https://www.youtube.com/watch?v=TDUwlcNBd78

Jag personligen kör repair på 1:a skill och 6th sense på commander, sedan 2:a skills kör jag skills eller perks som motverkar svagheterna t.ex. snapshot, safe stowage, clutch braking, offroad driving, maintenance etc. Du kan läsa om de specifika skillsen och välja utefter tankens svagheter eller styrkor. 3:e skills brukar jag köra BIA (förbättrar alla skillsen med någon procent). Och 4:e tar jag det som finns kvar t.ex cammo eller fire fighting.

Man kan debatera om 2:a skills/perks ska vara BIA eller crew specifika, personligen anser jag inte att det gör så extremt stor skillnad med crew skills förutom repair och 6th sense på en HT. Jag har alltid som mål att träna 3:e skills på varje tanks då har man uppnåt de flesta relevanta skills/perks.

På vissa HT kör jag offroad driving skill istället för clutch braking (bättre acceleration frammåt vs bättre traverse).

@VideoyGTX: Ok. Tack för svar. Får träna/öva vidare. Sen ser jag hur jag gör med det hela.

Visa signatur

R5 | i5 12600K | RTX 3060 | Z690 | 16 GB RAM | 1 TB M.2 SSD | 3xNH-A14 | NH-D15S | 750 W PSU

Permalänk

Någon annan som fått något liknande?

Visa signatur

Eltreum: AMD Ryzen 7 5800X3D | Asus Prime B350-Plus | 16GB 2933Mhz DDR4 | PowerColor 7900XTX | Crucial MX500 1TB | Seagate Barracuda 3TB | Asus VG27AQ1A

Permalänk
Medlem

Ja, man får en löwe i 7 dagar. Men palla spela en tank som har 1600 dpm och 320 alpha.

Permalänk
Medlem

Jag anpassar OverTargetMarkers i XVM lite efter min smak.
Jag förstår hur man gör detta genom att editera filen markersAliveNormal.xc (World_of_Tanks\res_mods\configs\xvm\default).

Men vid varje ny uppdatering måste jag gå in och editera filen igen med mina personliga inställningar.

Jag misstänker att filen xvm.xc (World_of_Tanks\res_mods\configs\xvm) "överrider" övriga konfig-filer.
Men jag har ingen aning vilken syntax jag skall använda i xvm.xc.

Det jag vill är att följande värden i markersAliveNormal.xc ändras från (orginal):

(rad 322) "levelIcon": { (rad 323) "enabled": false, (rad 324) "x": 0, (rad 325) "y": -21, (rad 326) "alpha": 100 (rad 327) },

till (mina värden):

(rad 323) "enabled": true, (rad 324) "x": -20, (rad 325) "y": -10,

Någon som vet hur jag skall skriva i xvm.xc för att göra detta?

Permalänk
Skrivet av Cybertsen:

Jag anpassar OverTargetMarkers i XVM lite efter min smak.
Jag förstår hur man gör detta genom att editera filen markersAliveNormal.xc (World_of_Tanks\res_mods\configs\xvm\default).

Men vid varje ny uppdatering måste jag gå in och editera filen igen med mina personliga inställningar.

Jag misstänker att filen xvm.xc (World_of_Tanks\res_mods\configs\xvm) "överrider" övriga konfig-filer.
Men jag har ingen aning vilken syntax jag skall använda i xvm.xc.

Det jag vill är att följande värden i markersAliveNormal.xc ändras från (orginal):

(rad 322) "levelIcon": { (rad 323) "enabled": false, (rad 324) "x": 0, (rad 325) "y": -21, (rad 326) "alpha": 100 (rad 327) },

till (mina värden):

(rad 323) "enabled": true, (rad 324) "x": -20, (rad 325) "y": -10,

Någon som vet hur jag skall skriva i xvm.xc för att göra detta?

Använder du något program för att få in alla modds?

Vet hur trilsket xvm är, går inte ändra något om man tar den vägen.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Nu har jag börjat spela igen efter en paus och jag undrar om de släppte Strv 81 utan Sabaton camo?

Permalänk
Medlem

@Broken-arrow: Jag använder Notepad++ och editerar de värden jag vill förändra. Inga problem, bortsett faktumet att jag måste editera igen så fort en ny version av XVM släpps.

Därav min fråga, jag vill kunna uppdatera XVM utan att mina personliga inställningar försvinner var gång. Och jag är ganska säker på att filen xvm.xc är lösningen. Jag har dock inte koll på syntaxen i den filen och hoppades att någon här hade erfarenhet av detta.

Permalänk
Skrivet av Cybertsen:

@Broken-arrow: Jag använder Notepad++ och editerar de värden jag vill förändra. Inga problem, bortsett faktumet att jag måste editera igen så fort en ny version av XVM släpps.

Därav min fråga, jag vill kunna uppdatera XVM utan att mina personliga inställningar försvinner var gång. Och jag är ganska säker på att filen xvm.xc är lösningen. Jag har dock inte koll på syntaxen i den filen och hoppades att någon här hade erfarenhet av detta.

spara filen någon annan stans, uppdatera XVM och sen ta din fil och skriv över

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Fattar inte varför t-34-2 ska ha 181mm med usel DPM och aim time och accuracy när alla andra mediums har bättre pen och gun handling? WG måste fixa t-34-2, det är en söt liten tank med kanonen är ett skämt verkar det som.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Rasmus117:

Nu har jag börjat spela igen efter en paus och jag undrar om de släppte Strv 81 utan Sabaton camo?

Nej, det har inte hänt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cybertsen:

@Broken-arrow: Jag använder Notepad++ och editerar de värden jag vill förändra. Inga problem, bortsett faktumet att jag måste editera igen så fort en ny version av XVM släpps.

Därav min fråga, jag vill kunna uppdatera XVM utan att mina personliga inställningar försvinner var gång. Och jag är ganska säker på att filen xvm.xc är lösningen. Jag har dock inte koll på syntaxen i den filen och hoppades att någon här hade erfarenhet av detta.

Jag kör QBs modpack, dock utan att aktivera statistiken i XVM då jag har insett att jag spelar bättre om jag inte ser hur ojämna lagen är...
Och när det släpps en "stor" patch så installerar jag hans version från grunden och eventuellt modifierar de inställningar jag vill ändra på i config-filerna. (har dock inte känt behov av detta på sistone)

När det sedan kommer små uppdateringar som nu vid Hallowen-specialen så laddar jag ner den nya zip-versionen av XVM

Sedan kopierar jag över innehållet från \xvm-x.x.x\mods\[aktuell version\ till \...\World_of_Tanks\mods\[aktuell version\

Från mappen \xvm-x.x.x\res_mods\ kopierar jag endast över mappen "mods" till \...\World_of_Tanks\res_mods

Med detta förfarande så har jag inte behövt att gå in och ändra på något som jag tidigare förändrat eftersom mappen "configs" inte skrivs över.

Det fungerar säkert att göra så här vid större uppdateringar också men jag känner alltid att det är tryggt att någon testat innan

Permalänk
Medlem

I helg är det dags att plocka fram plånboken!

  • T26E5. En av de mest OP premium tanksen gör ett besök i premium shopen.

  • I World of Warplanes premium shop kan man köpa 180dagar premiumtid + 6000 guld för 360kr. WoWp delar guld och premium tid med WoT så det funkar lika bra för de som vill panga tanks. Motsvarade skulle kosta 597kr i WoT's premium shop
    https://eu.wargaming.net/shop/wowp/main/7333/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toody:

I helg är det dags att plocka fram plånboken!

  • T26E5. En av de mest OP premium tanksen gör ett besök i premium shopen.

  • I World of Warplanes premium shop kan man köpa 180dagar premiumtid + 6000 guld för 360kr. WoWp delar guld och premium tid med WoT så det funkar lika bra för de som vill panga tanks. Motsvarade skulle kosta 597kr i WoT's premium shop
    https://eu.wargaming.net/shop/wowp/main/7333/

Köpt

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Crucial Ballistix 16GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: HP OMEN 27 & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Rival 700

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toody:

I helg är det dags att plocka fram plånboken!

  • T26E5. En av de mest OP premium tanksen gör ett besök i premium shopen.

  • I World of Warplanes premium shop kan man köpa 180dagar premiumtid + 6000 guld för 360kr. WoWp delar guld och premium tid med WoT så det funkar lika bra för de som vill panga tanks. Motsvarade skulle kosta 597kr i WoT's premium shop
    https://eu.wargaming.net/shop/wowp/main/7333/

tack!

Visa signatur

7800x3d - asus x670e hero - 32gb corsair dominator @ 6000mhz - kfa2 rtx 4090 - 2tb kingston kc3000 - 1tb wd black sn850 - wd 4tb - corsair hx1200 - acer predator x34gs - lg 27gl850-b

Permalänk
Medlem

Hej
Är det fler som har problem med att spelet stängs ner efter att en match precis börjat? När jag sen startar spelet igen för att hoppa in i matchen där jag disconnectades så stängs det ner igen. Skitdrygt.
Det händer dock inte alltid så jag tror det kan ha nåt att göra med vissa banor.

Edit 1: Nu tex på banan "Siegfriend line" så har jga hoppat in 4 gånger nu men 0,2 sekunder efter att jag kommit in i matchen så stängs spelet ner igen. Inget felmeddelande eller dyl. Spelet bara stängs ner(kraschar?).

Edit 2: Jag vann matchen. lol. Nu när matchen har slutat och jag loggar in och hamnar i garaget så är problemet borta igen. Jag hann köra 4 matcher innan det började strula under 5:e matchen.

Permalänk
Medlem

Ja, ibland stängs spelet ner. Vet dock inte vad felet är, kanske jag är felet hehe .

Permalänk
Medlem

Har spelat i sex år (23K matcher), spelet kanske har stängt ned (högst) en handfull gånger som du beskriver det under den perioden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VideoyGTX:

Ja, ibland stängs spelet ner. Vet dock inte vad felet är, kanske jag är felet hehe .

Skrivet av Cybertsen:

Har spelat i sex år (23K matcher), spelet kanske har stängt ned (högst) en handfull gånger som du beskriver det under den perioden.

Jag trodde det hade nåt att göra med den senaste uppdateringen. Hade dock inte spelat på ett bra tag tills för nån vecka sen. Innan dess så kan det ha hänt att spelet stängts ner men då så sällan så att jag inte ens minns det. Nu däremot när spelet stängs ner så känns det som att det kvittar hur många gånger jag försöker reconnecta till samma match fram tills den buggiga matcheen är slut. Spelet stängs ner igen inom en sekund. Men när matchen väl är slut och jag loggar in och hamnar i garaget istället så är allt frid och fröjd igen. När man startar en ny match så kan allt funka bra.

För några dagar sen när jag skulle börja spela så fick jag upp en varning som sa nåt i stil med att det inte är tillåtet att bara lämna en match plötsligt. Jag tror det berodde på att när det tidigare buggat så gav jag till slut upp att försöka spela och gjorde nåt annat istället. Man blir ju lite nojjig att man ska bli blockad eller nåt om detta fortsätter. hehe. Och så vill man ju inte sabba matchen för resten av laget som får spela med en man mindre.

Permalänk
Medlem

Jag börjar misstänka att det är franska M4A1 som jävlas med mig....

Kartorna som jag minns det skett på är Himmelsdorf, Siegfreid line och nu på Ruinberg. Extra drygt när man spenderat personal reserves.

Permalänk
Medlem

Börja med att rensa moddar iaf