FZ testar Microsoft Xbox One X

Permalänk
Medlem

Jag köpte en PS4 Pro för att kunna köra bilspel (F1 2017) i vardagsrummet. Köpte ratt och stol med.

Räcker med en PS4 Pro för min del. Viktigaste är att jag kan ha 60 fps konstant och det räcker med 1080p för mig.

Xbox One X är kanonbra hårdvara och bra pris, men i nuläget ser jag inget behov av den. Fast för de som har 4K TV kan det kanske vara mer intressant. Men jag komme rnog byta in min Xbox One S mot en X framöver när den finns med större hårddisk än 1TB

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X 3,4GHz
Asus GeForce RTX 4070 Dual OC 12GB
Asus ROG Strix X570-E Gaming
G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 32GB
Samsung 980 Pro Series 1TB

Permalänk
Skrivet av ipac:

Inte riktigt samma glans på dem år 2017 som de hade 2007 dock och de lär inte locka så många nya tittare om man säger så.

Skickades från m.sweclockers.com

Beror vem man frågar.. hur länge har inte MARIO,ZELDA funnits ? det om något borde ju vara ett urvattnat varu märke.

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Supersampling och lite bättre texturer hade varit trevligt, men kan man inte förbättra laddningstiderna genom att installera en SSD i Xbox One S?

Vet inte om det går installera i själva konsolen men att köra med externa hårddiskar är inga problem och kör man då en extern SSD hårddisk så får man betydligt bättre laddtider i de spel jag testat.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

Beror vem man frågar.. hur länge har inte MARIO,ZELDA funnits ? det om något borde ju vara ett urvattnat varu märke.

Handlar inte om hur länge de funnits utan om vilken "impact" de har på marknaden.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Det kändes som att FZ recenserade spelutbudet snarare än konsolen.

Visa signatur

Desktop: Chassi: NZXT H2(4+2 fläktar), Nätagg: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär, Moderkort: ASROCK Z68 Extreme4 GEN3, CPU: Intel Core I5 2500k, CPU-kylare: Corsair Hydro H80, Internminne: Corsair 8GB (2x4096MB) CL8 1600Mhz VENGEANCE, Grafikkort: MSI GeForce GTX 560Ti TF III 448 Core OC PE, SSD: Intel SSD 320 120GB, Hårdiskar: 1st Seagate Barracuda 7200rpm 120GB(Gammal), 1st Extern WD 1TB, Monitor: BenQ TFT 24" XL2420T 120Hz.

Permalänk

@ipac:

Ja? och det är ju klart att en Nintendo FANBOY tycker att allt annat är skräp eller förlegat..

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Finns det något skäl till att uppgradera till Xbox One X från en One S om man INTE planerar att spela i mer än 1080p?

Snackade inte MS om nått "uppgraderingsprogram" för nått år sedan?

Visa signatur

Registrerad 2001-12-24 15:10
Jul med Kalle Anka och Sweclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

@ipac:

Ja? och det är ju klart att en Nintendo FANBOY tycker att allt annat är skräp eller förlegat..

Handlar inte om vad enskilda individer tycker. Speciellt inte fanboys, de är ju redan frälsta.

Vad kommentaren i FZ (den som du inte förstod, I wonder why...) syftar till är att MS behöver egna starka titlar som lockar massan UTÖVER de redan frälsta.

De titlar du räknade upp har inte riktigt den effekten längre, iaf inte alls i den grad de hade runt 2007.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

@ipac:

Ja? och det är ju klart att en Nintendo FANBOY tycker att allt annat är skräp eller förlegat..

Äre så?

Själv äger jag en xbox 360 som senaste konsoll. Tyckte halo 1 var skoj när det kom, halo 2 också rätt skoj. Spelade halo 3 hos vänner men ägde det aldrig själv, det var ett skoj spel. Sen spelade jag halo ost eller vad det hette, mkndre kul. Nu vet jag inte ens vad senaste halo heter?

Däremot vet jag att senaste mario heter odysses eller liknande och man springer runt i en stad bland annat

Ne så jag vet inte om halo är skräp, men har hört väldigt lite om det de senaste 5 åren. Jag trodde spelserien var nedlagt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av heffaklumpmamma:

Samma här, synd att många stora spelutvecklare verkar ha prioriterat bort det. Många goda minnen med MW2 och Halo!

Skickades från m.sweclockers.com

Borderlands! Spelar ofta 1an, 2an & Pre-Sequel! Skitkul att spela med en polare och sjukt mycket spel för pengarna idag om man köper en samlingspack med allt DLC. Är taggad som bara den inför 3:an (eller vad den nu kommer heta).

Överlag tycker jag splitscreen eller couch co-op är den spelmode som ger mig mest, så för min del är det riktigt ledsamt att se att det som oftast får stryka på foten är just co-op.

Nån som kommer ihåg Hexen II? Där var co-op riktigt skoj (även om det inte var tal om couch co-op)

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av KplSteiner:

Fast du kan ju välja mellan 4K och 60 FPS med all grafisk lull-lull,

Nej det alternativet är i allmänhet inte tillgängligt.

Skickades från m.sweclockers.com