Varit på semester så inte haft någon tid att svara, snacka deppigt och komma hem till minusgrader och snö...
@Kakann Hej och tack för möjligheten att ställa frågor!
Jag har idag ett bolån uppdelat i tre delar med olika bindningstid. Bindningstiden för ett av de lånen gick nyligen ut och jag är fri att se mig om efter alternativ. Min fundering är om det finns någon nackdel att ha sitt bolån uppdelat på olika banker?
Mvh
Egentligen inte annat än att jag skulle tycka det vore lite störigt att ha det på olika ställen. Du kan säkerligen få bättre deal om någon bank får hela din affär och inte bara en liten del av en bit av kakan så att säga.
Köpa eller vänta? Vad är rätt läge just nu?
Kollar ni mycket på vilken sorts anställning man har? Skulle jag tjäna på att ta en heltidsanställning på en privat firma kontra ett bemanningsföretag just för bolån?
Har du bostad idag eller är det ditt första köp? Har du en befintlig bostad och ska köpa nytt och har en ekonomi som klarar att du kanske får 10-20% mindre än förväntat så kör på. Du kommer i så fall både köpa och sälja "billigt". Sen ser det helt olika ut i olika delar av landet men här i Umeå har det mattats av p.g.a. ett helt enormt utbud just nu.
Det kollar vi absolut på, det är klart bättre att vara anställd direkt av t.ex. Volvo än att vara inhyrd dit via typ Adecco. Om orderingången går ner så är det ju så klart bemanningspersonalen som får gå först, men ser ekonomin OK är det inga större skillnader.